Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT
-
- Contacteer:
Ik heb een bochtje nog steeds niet kunnen vinden. Bij Veban zeiden ze dat dit vaker gebeurt, dat de bocht op die plek afbreekt. Dat is dus net onder de flens. Hij adviseerde het om het te gaan lassen, mits de bocht "goed" is afgebroken. Waarschijnlijk wordt dat pas maandag.
Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ow lieve Ray, wil je dan ook vragen of ie een kleine scheur in een gietijzer spruitstuk van een GTT wil leggen? 
Moet wel een 'speciale' las zijn omdat het gietijzer is wat erg heet wordt. Dus geen huis-tuin-en-keuken-lasje

Moet wel een 'speciale' las zijn omdat het gietijzer is wat erg heet wordt. Dus geen huis-tuin-en-keuken-lasje

Steven schreef:Ow lieve Ray, wil je dan ook vragen of ie een kleine scheur in een gietijzer spruitstuk van een GTT wil leggen?

Vragen kan nooit geen kwaad, en het zijn 2 broers die allebei in de metaal zitten, lees genius Vos

Alleen nog maar VW!
-
- Contacteer:
Ik heb vanmiddag maar even mijn voorpijp gedemonteerd. Wat een werk zeg!(N) Gelukig is alles lekker ruim als je op een parkeerplaats staat, maar het is wel gelukt.
Mijn voorpijp heb ik nu weggebracht en wordt morgen gelast. Hij was netjes afgebroken, net onder de flens. Dit kan gewoon gelast worden.
Gelijk ook maar even mijn katvervangende demper thuis gemonteerd.
Kan die er straks ook gelijk weer onder voor een klein jaartje, aangezien de clio net gekeurd is!
Mijn voorpijp heb ik nu weggebracht en wordt morgen gelast. Hij was netjes afgebroken, net onder de flens. Dit kan gewoon gelast worden.

Gelijk ook maar even mijn katvervangende demper thuis gemonteerd.

-
- Contacteer:
Misschien gooi ik er toch weer een middendemper onder, want op de snelweg kan het wel irriterend zijn!
Deze wordt trouwens op internet aangeboden voor 295 euro. Ik kan het helaas financieel niet echt rondbreien. Ik moet namelijk ook nog 4 nieuwe banden kopen en hij moet nog gespoten worden. Wordt dus wachten op de volgende aanbieding!
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... itstuk.jpg[/img]
Deze wordt trouwens op internet aangeboden voor 295 euro. Ik kan het helaas financieel niet echt rondbreien. Ik moet namelijk ook nog 4 nieuwe banden kopen en hij moet nog gespoten worden. Wordt dus wachten op de volgende aanbieding!

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... itstuk.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Donleben op ma 19 apr 2004 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Ik heb net even de bocht opgehaald en hij is weer helemaal top!
Hij heeft het gelijk ook maar extra stevig gelast, zodat hij daar niet meer kan scheuren. Het schijnt wel een kwaaltje te zijn (Veban), maar ik had er nog niet eerder van gehoord bij een Williams spruitstuk. Morgenochtend maar even kijken of het lukt om de boel weer te monteren.

Als je iets last zal het op die gelaste plek niet meer scheuren maar op een andere plek!Donleben schreef:Ik heb net even de bocht opgehaald en hij is weer helemaal top!Hij heeft het gelijk ook maar extra stevig gelast, zodat hij daar niet meer kan scheuren. Het schijnt wel een kwaaltje te zijn (Veban), maar ik had er nog niet eerder van gehoord bij een Williams spruitstuk. Morgenochtend maar even kijken of het lukt om de boel weer te monteren.
Clio 16v.....
-
- Contacteer:
Maar hij scheurt meestal direct onder de bovenste flens, dus dan zal het wel goed gaan. Zo ff de boel eronder proberen te krijgen.Vosje schreef: Als je iets last zal het op die gelaste plek niet meer scheuren maar op een andere plek!
Zal vast wel goed gaan het gelaste gedeelte scheurt vast niet omdat dit gedeelte veel sterker is.....Donleben schreef:Maar hij scheurt meestal direct onder de bovenste flens, dus dan zal het wel goed gaan. Zo ff de boel eronder proberen te krijgen.Vosje schreef: Als je iets last zal het op die gelaste plek niet meer scheuren maar op een andere plek!
Clio 16v.....
-
- Contacteer:
Vandaag zit ie er eindelijk onder! Het was wel een krappe bedoening, maar het is gelukt.
Nu moet ik alleen de einddemper weer goed monteren op de middenpijp, maar dat is voor latere zorg. De eerste km's bevielen wel weer.
Nu zag ik ook dat hij nog steeds koelvloeistof druppelt. Dat moet van de week even gebeuren. Tevens een remleiding rechtsvoor vervangen.
Binnenkort maar even een datum prikken om te gaan spuiten.

Nu zag ik ook dat hij nog steeds koelvloeistof druppelt. Dat moet van de week even gebeuren. Tevens een remleiding rechtsvoor vervangen.
Binnenkort maar even een datum prikken om te gaan spuiten.

-
- Contacteer:
Gister heb ik het koelvloeistofprobleem maar even aangepakt. De dikke slang van de radiateur naar het thermostaathuis op en het einde voorzien van een klein sneetje. Dit zat precies bij de slangenklem.
Eerst maar even de voorbumper gedemonteerd en het koelsysteem leeg laten lopen. Daarna de slange gemaakt en alles weer gemonteerd. Dat ontluchten ging ook goed, maar nu staat mijn niveau net even boven maximaal. Ik vraag me alleen af of dat problemen kan gaan geven...
Een nieuw dagje klussen zit er ook weer in. 1 lampje van mijn dashboard is er mee gstopt. Dat is precies bij de KM-teller. Tot de 120 is het donker. Hoe kan ik dat lampje het beste vervangen en is dat wel mogelijk?
Eerst maar even de voorbumper gedemonteerd en het koelsysteem leeg laten lopen. Daarna de slange gemaakt en alles weer gemonteerd. Dat ontluchten ging ook goed, maar nu staat mijn niveau net even boven maximaal. Ik vraag me alleen af of dat problemen kan gaan geven...
Een nieuw dagje klussen zit er ook weer in. 1 lampje van mijn dashboard is er mee gstopt. Dat is precies bij de KM-teller. Tot de 120 is het donker. Hoe kan ik dat lampje het beste vervangen en is dat wel mogelijk?
-
- Car: Renault Clio III RS
dashboard losschroeven,daarna lampje eruit draaien ,Nieuw lampje er in (of eerst ff contacten schoon maken en opnieuw proberen)en dan dashboard weer monteren.Pas wel op met de bekabeling!!!!De connectoren die aan de printplaat zitten zijn zeeeeeeeeeeer zwak.Donleben schreef: 1 lampje van mijn dashboard is er mee gstopt. Dat is precies bij de KM-teller. Tot de 120 is het donker. Hoe kan ik dat lampje het beste vervangen en is dat wel mogelijk?
-
- Contacteer:
Heeft iemand misschien een foto van een gedemonteerd dashboard? Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet onder de platen... De foto mag ook gemaild worden.
-
- Contacteer:
De remleiding is in de tussentijd weer gemaakt en heb er alweer aardig wat km's bijgereden. De clio heb ik weer ingeruild voor mijn seatje. Het spuiten zal eerdaags gaan beginnen. Eerst helemaal strippen en dan alles spuiten en netjes monteren.
Het heeft nu wel wat tijd gekost, maar dat is mede door de verhuizing van het bedrijfje. Morgen weet ik weer wat meer.
Er staan al wel wat dingen op de planning mbt het spuitwerk, wat mogelijk nog uitgebreid gaat worden;
- Side-skirts
- Koplampranden meespuiten
- Stootlijsten zijkant meespuiten
- Handvatten meespuiten
- Zwarte lijst op de deur meespuiten
- Phase 2 sproeier achterklep
- Antenne verwijderen voor een digitale
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_1399.jpg[/img]
Het heeft nu wel wat tijd gekost, maar dat is mede door de verhuizing van het bedrijfje. Morgen weet ik weer wat meer.
Er staan al wel wat dingen op de planning mbt het spuitwerk, wat mogelijk nog uitgebreid gaat worden;
- Side-skirts
- Koplampranden meespuiten
- Stootlijsten zijkant meespuiten
- Handvatten meespuiten
- Zwarte lijst op de deur meespuiten
- Phase 2 sproeier achterklep
- Antenne verwijderen voor een digitale
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_1399.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Donleben op wo 26 mei 2004 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Car: Megane
suc6 man
word vast erg vett

word vast erg vett

-
- Contacteer:
Daar zit ik wel aan te twijfelen. Die van de zijkanten zijn zo weer over te zetten naar het originele. Dat is gewoon een kwestie van klikken. Om de stootlijsten op de bumpers mee te spuiten, is misschien wel zo netjes. Het ziet er alleen gelijk weer zo gespoten uit. Dat is ook niet meer terug te draaien.
Hoe de lijst van joeri_clio_power is gespoten vind ik persoonlijk ook wel erg netjes. Alleen dan wel met het donkere Williams randje;
http://img57.photobucket.com/albums/v17 ... C00230.jpg
Hoe de lijst van joeri_clio_power is gespoten vind ik persoonlijk ook wel erg netjes. Alleen dan wel met het donkere Williams randje;
http://img57.photobucket.com/albums/v17 ... C00230.jpg
Bij die van Joeri is het zeker mooi, ik heb het net nog in het echt gezien.
Maar ik ken nog iemand die dat heeft en bij hem is dat aan het bladderen

-
Maar dat bladderen ligt aan de voorbewerking en de primer die je erop spuit. Is van hetzelfde materiaal kunststof als de complete bumper.SToRM666 schreef:Bij die van Joeri is het zeker mooi, ik heb het net nog in het echt gezien.
Heb het eerder gezien alles meegespoten, zeker wijs! En als het niets is, dan laat je een bies maken (antraciet, of licht grijs bijvoorbeeld) bij een stickerbedrijf. Die plak je in die gleuf die in het midden van je sierlijsten op je bumper zit. Dat breekt de kleur als het te blauw is.
Wel je handgrepen heel erg goed ontvetten, want door alle jaren heen zijn er zoveel zuren van je vingers op de handgrepen gekomen dat zelfs de beste primer dat niet aankan. En het is best balen als je ineens stukken verf aan je vingers hebt zitten.
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Moderator
das de reden waarom ik mijn handgrepen niet heb laten doenRobert Clio S. schreef:Maar dat bladderen ligt aan de voorbewerking en de primer die je erop spuit. Is van hetzelfde materiaal kunststof als de complete bumper.SToRM666 schreef:Bij die van Joeri is het zeker mooi, ik heb het net nog in het echt gezien.
Heb het eerder gezien alles meegespoten, zeker wijs! En als het niets is, dan laat je een bies maken (antraciet, of licht grijs bijvoorbeeld) bij een stickerbedrijf. Die plak je in die gleuf die in het midden van je sierlijsten op je bumper zit. Dat breekt de kleur als het te blauw is.
Wel je handgrepen heel erg goed ontvetten, want door alle jaren heen zijn er zoveel zuren van je vingers op de handgrepen gekomen dat zelfs de beste primer dat niet aankan. En het is best balen als je ineens stukken verf aan je vingers hebt zitten.
-
Dat is inderdaad een zeer goede reden. Ik nam het voor lief, want mijn collega autospuiter wilde ze zelf ontvetten. Allemaal verschillende ontvetters erover, vol liefde stortte hij zichzelf op die handgrepen. Het werkt wel, tot nu toe geen problemen. Elke week de hogedruk spuit erover en het blijft nog steeds erop. En anders gewoon een poosje laten weken in minder agressieve ontvetter, dan worden alle zuren er wel uitgehaald, maar je kunststof lost niet op.P@TB@D schreef: das de reden waarom ik mijn handgrepen niet heb laten doen
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Moderator
ach ja mijn broertje gaat het ook proberen op zijn clio, hopen dat het goed gaatRobert Clio S. schreef:Dat is inderdaad een zeer goede reden. Ik nam het voor lief, want mijn collega autospuiter wilde ze zelf ontvetten. Allemaal verschillende ontvetters erover, vol liefde stortte hij zichzelf op die handgrepen. Het werkt wel, tot nu toe geen problemen. Elke week de hogedruk spuit erover en het blijft nog steeds erop. En anders gewoon een poosje laten weken in minder agressieve ontvetter, dan worden alle zuren er wel uitgehaald, maar je kunststof lost niet op.P@TB@D schreef: das de reden waarom ik mijn handgrepen niet heb laten doen

-
- Contacteer:
Ik heb het even met de spuiter besproken, maar het moet helemaal geen probleem zijn. Een juiste voorbehandeling is het belangrijkste. Alle plastic delen dienen eerst grondig te worden ontvet en schoongemaakt te worden. Daarna de juiste grondverf en het is spuitklaar.
Gister heb ik zo een beetje de clio gestript. Dit is er nu gedemonteerd;
- daklijsten
- raamlijsten
- klemmetjes
- grille
- luchthapper
- ruitenwissers en afdekkappen
- achterklep met spoiler en emblemen
- deurpanelen
- mistlampen
Nu wachten dat de plekjes worden bijgewerkt en hij spuitklaar is. Ik moet alleen wel wat nieuwe klemmetjes en voor het mooie ook nieuwe rubbers cq daklijsten hebben. Iemand enig idee wat het kost en wat de bestelnummers zijn?
Gister heb ik zo een beetje de clio gestript. Dit is er nu gedemonteerd;
- daklijsten
- raamlijsten
- klemmetjes
- grille
- luchthapper
- ruitenwissers en afdekkappen
- achterklep met spoiler en emblemen
- deurpanelen
- mistlampen
Nu wachten dat de plekjes worden bijgewerkt en hij spuitklaar is. Ik moet alleen wel wat nieuwe klemmetjes en voor het mooie ook nieuwe rubbers cq daklijsten hebben. Iemand enig idee wat het kost en wat de bestelnummers zijn?
-
- Contacteer:
Vandaag toch maar even langs de dealer geweest om het 1 en ander te bestellen. Alle nieuwe klemmetjes komen van de week en dat geld ook voor de nieuwe daklijsten. Dan zijn die weer helemaal netjes recht als de auto klaar is.
Ik ben nu alleen nog benieuwd wat de raamlijsten van de voorportieren kosten. Kan iemand dat misschien voor mij even opzoeken?
Ik ben nu alleen nog benieuwd wat de raamlijsten van de voorportieren kosten. Kan iemand dat misschien voor mij even opzoeken?