[Clio 16V] Rob's project is afgelopen.....

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat er wel meer verlies is, maar ik ben erg benieuwd! :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Ik denk dat er wel meer verlies is, maar ik ben erg benieuwd! :D
die 10 a 15 % stonden ook in het topic van ptrgte. en die zit ook niet veel hoger als deze. dus het zal wel ongeveer kloppen. :wink:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik weet niet wat hij aan de krukas heeft, maar dat maakt me weinig uit, ik weet dat hij nu flink hard gaat. :lol: 8)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Kijken hoe lang het duurt voordat je hier weer aan gewend bent :p
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Niet lang. :lol: :p

Ik vind hem in z'n 5 niet erg hard doortrekken naar de 215 toe, dus dat wordt toch weer sparen voor een turbo erop. :lol: >-)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

netjes robbie....

istie mooi sneller dan mijn eigen wagentje... :evil:

:lol: :lol: :lol:

maar da komt binnekort weer goed... :wink:

leuk dattie het goed doet...

ik hoop dat je tevreden bent met de vooruitgang, want daar ging het natuurlijk om...
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

goed werk robke :)
Don't walk the grass... smoke it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das een pittig vermogen 8)

Dit was gewoon je 'ouwe' blok van Ptrgte met een kop met grotere kleppen en nokkenstokken + alles uitgebalanceerd?

Ik vind het iig erg netjes (Y)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Steven schreef:Das een pittig vermogen 8)

Dit was gewoon je 'ouwe' blok van Ptrgte met een kop met grotere kleppen en nokkenstokken + alles uitgebalanceerd?

Ik vind het iig erg netjes (Y)
Wat ben je er nu met dit op vooruit gegaan?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Eeven uit een ander topic gevist;
robclio16V schreef:Ik zal even de uitdraai van m'n blok erbij zetten, is wel zo makkelijk lijkt me. :)

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwDUAk4W ... 9333020338[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ben net nog ff bij rob langsgeweest, ziet er echt een stuk beter uit die nieuwe cas. Goed, wat kleine dingetjes zoals hij zelf al aangaf, maar toch, echt superwerkje! En de vermogensgrafiek zag er ook mooi en vooral indrukwekkend uit >-) Mooi om te zien dat je ook echt ZIET wanneer die motor echt wat gaat doen (Y)

Nu nog APK ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en weet nu ook ineens wat ik zo miste aan zijn auto. Toen ik naar huis reed zat ik er nog over na te denken, maar ik heb t....: Zijn wasrek is verdwenen :) :p
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Steven schreef:Das een pittig vermogen 8)

Dit was gewoon je 'ouwe' blok van Ptrgte met een kop met grotere kleppen en nokkenstokken + alles uitgebalanceerd?

Ik vind het iig erg netjes (Y)
Er is niks uitgebalanceerd, maar wel gewoon m'n "oude" blok met flink grotere inlaatkleppen en lompe nokkenassen. :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dolle boel 8)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De auto op de bank, daar heb ik maar 1 foto van. Het was er een beetje bij ingeschoten om er nog wat meer te maken....
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDVAo0T ... 5705085159[/img]

Ik had nog effe gauw een paar foto's geschoten op de terugweg, dus hij was gewoon smerig. :wink:
De neus, links zie je de oliekoeler zitten en rechts de slang naar het luchtfilter.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwD**48T ... 5935597645[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAJA5AT ... 6227427947[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAJET ... 6513561850[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDVApIT ... 6747107855[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAI4T ... 6590071124[/img]

En natuurlijk de uitdraai. :D
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDbApQT ... 6904219349[/img]
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ziet er lekker uit met die velgen, rob !!!
mooi breed zo !
heb je hem nog wel lager gekregen achter ? zo te zien wel namelijk
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ja, ik had hem 3 cm verlaagd, maar ik wil hem nog wat lager eigenlijk. Dat komt wel als er wat plattere banden op liggen, want nu loopt het al aardig aan. :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nice velgen, alleen vind ik ze aan de achterkant iets te breed, doet een beetje duitse stijl aan :s
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

O ja, de ABS heb ik ook weer gemaakt vandaag, dus het begint weer op een auto te lijken. :lol:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Steven schreef:Nice velgen, alleen vind ik ze aan de achterkant iets te breed, doet een beetje duitse stijl aan :s
Dat was ook een beetje de bedoeling, allerlei stijlen door elkaar gooien, effe schudden en voila; Hobby Rob stijl! :lol: :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach als jij er maar tevree mee bent ;)

Voor staat het wel erg gaaf.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

nice work HR :wink:

beetje vreemde bulten in de koppelkromme, maar da geef nie...als ie maar GAAT!!! :D

vertel nou eens wat het scheelt met de "standaard" 2 liter motor...wat is het verschil voor je gevoel...

ik heb namelijk nog geen referentie met een standaard 2 liter...duZZZzzz... :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Nice Rob!! :worship: (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Ik vond de 'oude' velgen beter staan.
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

leuke vermogens toename!

die waardes op de uitdraai, is toch aan de wielen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

robclio16V schreef:Het resultaat is 157,7 PK en 175,5 Nm aan de wielen.
Begint met de 'L' en het laatste deel klinkt als 'ezen'
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

nice (Y)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

PtrGte schreef:nice work HR :wink:

beetje vreemde bulten in de koppelkromme, maar da geef nie...als ie maar GAAT!!! :D

vertel nou eens wat het scheelt met de "standaard" 2 liter motor...wat is het verschil voor je gevoel...

ik heb namelijk nog geen referentie met een standaard 2 liter...duZZZzzz... :)
Ik krijg nu een flinke extra duw in de rug bij 4000 tpm. Het lijkt net alsof er een soort VTEC in hangt, dus vanaf een bepaald toerental ineens een stuk sneller.
Hij klimt nu ook boven de 6000 tpm. nog een stuk harder door, dus makkelijk op de snelweg. :)
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

Steven schreef:
robclio16V schreef:Het resultaat is 157,7 PK en 175,5 Nm aan de wielen.
Begint met de 'L' en het laatste deel klinkt als 'ezen'
sorry maar dacht dat het vanaf de foto's een update was.

zelf ik kan een keer verkeerd zitten :wink:


ff een vraagje aan rob of de motorbouwer.

ik zat de 2 uitdraaien te vergelijken en zag een vermogenswinst van ca. 30 pk.

zijn deze pk's toe te schrijven aan de aanpassingen die nu zijn gedaan aan de motor of heeft de chip een grote invloed gehad?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

robclio16V schreef: Ik krijg nu een flinke extra duw in de rug bij 4000 tpm. Het lijkt net alsof er een soort VTEC in hangt, dus vanaf een bepaald toerental ineens een stuk sneller.
is trouwens ook goed te zien in de vermogens uitdraai. 8) van 125 naar bijna 150 Nm
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

michel 16v schreef:
Steven schreef:
robclio16V schreef:Het resultaat is 157,7 PK en 175,5 Nm aan de wielen.
Begint met de 'L' en het laatste deel klinkt als 'ezen'
sorry maar dacht dat het vanaf de foto's een update was.

zelf ik kan een keer verkeerd zitten :wink:


ff een vraagje aan rob of de motorbouwer.

ik zat de 2 uitdraaien te vergelijken en zag een vermogenswinst van ca. 30 pk.

zijn deze pk's toe te schrijven aan de aanpassingen die nu zijn gedaan aan de motor of heeft de chip een grote invloed gehad?
wat het "echte" resultaat is zullen we pas zien als robbie "eventueel" naar freddy Cane gaat...dan kun je echt zien wat het scheelt, want de testbanken zijn nogal verschillend...

als je Speedline moet geloven komt ert bij 157,4 pk X 1,1 / 1,15 = 174/181 pk uit...als je dat vergelijkt met de 169 pk die hij bij freddy Cane voor de ombouw had, is het verschil niet zo heel groot...dus het verschil zit 'm in : de testbank EN de omrekeningsfactor...

dus OF:

de bank bij Freddy /Cane is "getuned"

OF:

Speedline zit er echt DIK naast met z'n 10 tot 15% aandrijfverlies...

OF: natuurlijk een combinatie van beide, waar ik zelf aan denk...

maar goed, als Rob besluit om naar Freddy Cane te gaan dan zullen we het vanzelf zien :wink:
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Hey hobby rob goed bezig :smoke: Ben benieuwd hoe die in het echt er uit ziet en rijd natuurlijk (Y) FNO testrun's :beer:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mooi mooi mooi
Spannende zwieper inderdaad in de koppelkromme bij 4000 toeren. Stiekum toch een turbo gehobbied zeker :lol:
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Waar rijdt die taxi rond? Daar wil ik wel een stukje door rondgereden worden, hij is niet ouder dan 25 jaar, dus die blauwe platen kunnen weinig anders beteken . :D :D
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

PtrGte schreef:wat het "echte" resultaat is zullen we pas zien als robbie "eventueel" naar freddy Cane gaat...dan kun je echt zien wat het scheelt, want de testbanken zijn nogal verschillend...

als je Speedline moet geloven komt ert bij 157,4 pk X 1,1 / 1,15 = 174/181 pk uit...als je dat vergelijkt met de 169 pk die hij bij freddy Cane voor de ombouw had, is het verschil niet zo heel groot...dus het verschil zit 'm in : de testbank EN de omrekeningsfactor...

dus OF:

de bank bij Freddy /Cane is "getuned"

OF:

Speedline zit er echt DIK naast met z'n 10 tot 15% aandrijfverlies...

OF: natuurlijk een combinatie van beide, waar ik zelf aan denk...

maar goed, als Rob besluit om naar Freddy Cane te gaan dan zullen we het vanzelf zien :wink:
Je vind het niet erg als ik blijf volhouden dat een 2 rollen per wiel bank niet erg nauwkeurig is en misschien wat "getweaked" is.

:wink:
Plaats reactie