
[Clio 16V] Rob's project is afgelopen.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
die 10 a 15 % stonden ook in het topic van ptrgte. en die zit ook niet veel hoger als deze. dus het zal wel ongeveer kloppen.Merijn schreef:Ik denk dat er wel meer verlies is, maar ik ben erg benieuwd!
Project: GTT Blue Sport
netjes robbie....
istie mooi sneller dan mijn eigen wagentje...
maar da komt binnekort weer goed...
leuk dattie het goed doet...
ik hoop dat je tevreden bent met de vooruitgang, want daar ging het natuurlijk om...
istie mooi sneller dan mijn eigen wagentje...




maar da komt binnekort weer goed...
leuk dattie het goed doet...
ik hoop dat je tevreden bent met de vooruitgang, want daar ging het natuurlijk om...
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Wat ben je er nu met dit op vooruit gegaan?Steven schreef:Das een pittig vermogen
Dit was gewoon je 'ouwe' blok van Ptrgte met een kop met grotere kleppen en nokkenstokken + alles uitgebalanceerd?
Ik vind het iig erg netjes
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Eeven uit een ander topic gevist;
robclio16V schreef:Ik zal even de uitdraai van m'n blok erbij zetten, is wel zo makkelijk lijkt me.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwDUAk4W ... 9333020338[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
ben net nog ff bij rob langsgeweest, ziet er echt een stuk beter uit die nieuwe cas. Goed, wat kleine dingetjes zoals hij zelf al aangaf, maar toch, echt superwerkje! En de vermogensgrafiek zag er ook mooi en vooral indrukwekkend uit
Mooi om te zien dat je ook echt ZIET wanneer die motor echt wat gaat doen
Nu nog APK


Nu nog APK

en weet nu ook ineens wat ik zo miste aan zijn auto. Toen ik naar huis reed zat ik er nog over na te denken, maar ik heb t....: Zijn wasrek is verdwenen



Er is niks uitgebalanceerd, maar wel gewoon m'n "oude" blok met flink grotere inlaatkleppen en lompe nokkenassen.Steven schreef:Das een pittig vermogen
Dit was gewoon je 'ouwe' blok van Ptrgte met een kop met grotere kleppen en nokkenstokken + alles uitgebalanceerd?
Ik vind het iig erg netjes

De auto op de bank, daar heb ik maar 1 foto van. Het was er een beetje bij ingeschoten om er nog wat meer te maken....
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDVAo0T ... 5705085159[/img]
Ik had nog effe gauw een paar foto's geschoten op de terugweg, dus hij was gewoon smerig.
De neus, links zie je de oliekoeler zitten en rechts de slang naar het luchtfilter.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwD**48T ... 5935597645[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAJA5AT ... 6227427947[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAJET ... 6513561850[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDVApIT ... 6747107855[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAI4T ... 6590071124[/img]
En natuurlijk de uitdraai.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDbApQT ... 6904219349[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDVAo0T ... 5705085159[/img]
Ik had nog effe gauw een paar foto's geschoten op de terugweg, dus hij was gewoon smerig.
De neus, links zie je de oliekoeler zitten en rechts de slang naar het luchtfilter.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwD**48T ... 5935597645[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAJA5AT ... 6227427947[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAJET ... 6513561850[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDVApIT ... 6747107855[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAI4T ... 6590071124[/img]
En natuurlijk de uitdraai.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDbApQT ... 6904219349[/img]
Dat was ook een beetje de bedoeling, allerlei stijlen door elkaar gooien, effe schudden en voila; Hobby Rob stijl!Steven schreef:Nice velgen, alleen vind ik ze aan de achterkant iets te breed, doet een beetje duitse stijl aan

nice work HR
beetje vreemde bulten in de koppelkromme, maar da geef nie...als ie maar GAAT!!!
vertel nou eens wat het scheelt met de "standaard" 2 liter motor...wat is het verschil voor je gevoel...
ik heb namelijk nog geen referentie met een standaard 2 liter...duZZZzzz...
beetje vreemde bulten in de koppelkromme, maar da geef nie...als ie maar GAAT!!!

vertel nou eens wat het scheelt met de "standaard" 2 liter motor...wat is het verschil voor je gevoel...
ik heb namelijk nog geen referentie met een standaard 2 liter...duZZZzzz...

Ik vond de 'oude' velgen beter staan.
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
leuke vermogens toename!
die waardes op de uitdraai, is toch aan de wielen?
die waardes op de uitdraai, is toch aan de wielen?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
nice 

Ik krijg nu een flinke extra duw in de rug bij 4000 tpm. Het lijkt net alsof er een soort VTEC in hangt, dus vanaf een bepaald toerental ineens een stuk sneller.PtrGte schreef:nice work HR![]()
beetje vreemde bulten in de koppelkromme, maar da geef nie...als ie maar GAAT!!!![]()
vertel nou eens wat het scheelt met de "standaard" 2 liter motor...wat is het verschil voor je gevoel...
ik heb namelijk nog geen referentie met een standaard 2 liter...duZZZzzz...
Hij klimt nu ook boven de 6000 tpm. nog een stuk harder door, dus makkelijk op de snelweg.

-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
sorry maar dacht dat het vanaf de foto's een update was.Steven schreef:Begint met de 'L' en het laatste deel klinkt als 'ezen'robclio16V schreef:Het resultaat is 157,7 PK en 175,5 Nm aan de wielen.
zelf ik kan een keer verkeerd zitten
ff een vraagje aan rob of de motorbouwer.
ik zat de 2 uitdraaien te vergelijken en zag een vermogenswinst van ca. 30 pk.
zijn deze pk's toe te schrijven aan de aanpassingen die nu zijn gedaan aan de motor of heeft de chip een grote invloed gehad?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
is trouwens ook goed te zien in de vermogens uitdraai.robclio16V schreef: Ik krijg nu een flinke extra duw in de rug bij 4000 tpm. Het lijkt net alsof er een soort VTEC in hangt, dus vanaf een bepaald toerental ineens een stuk sneller.

wat het "echte" resultaat is zullen we pas zien als robbie "eventueel" naar freddy Cane gaat...dan kun je echt zien wat het scheelt, want de testbanken zijn nogal verschillend...michel 16v schreef:sorry maar dacht dat het vanaf de foto's een update was.Steven schreef:Begint met de 'L' en het laatste deel klinkt als 'ezen'robclio16V schreef:Het resultaat is 157,7 PK en 175,5 Nm aan de wielen.
zelf ik kan een keer verkeerd zitten![]()
ff een vraagje aan rob of de motorbouwer.
ik zat de 2 uitdraaien te vergelijken en zag een vermogenswinst van ca. 30 pk.
zijn deze pk's toe te schrijven aan de aanpassingen die nu zijn gedaan aan de motor of heeft de chip een grote invloed gehad?
als je Speedline moet geloven komt ert bij 157,4 pk X 1,1 / 1,15 = 174/181 pk uit...als je dat vergelijkt met de 169 pk die hij bij freddy Cane voor de ombouw had, is het verschil niet zo heel groot...dus het verschil zit 'm in : de testbank EN de omrekeningsfactor...
dus OF:
de bank bij Freddy /Cane is "getuned"
OF:
Speedline zit er echt DIK naast met z'n 10 tot 15% aandrijfverlies...
OF: natuurlijk een combinatie van beide, waar ik zelf aan denk...
maar goed, als Rob besluit om naar Freddy Cane te gaan dan zullen we het vanzelf zien
Mooi mooi mooi
Spannende zwieper inderdaad in de koppelkromme bij 4000 toeren. Stiekum toch een turbo gehobbied zeker
Spannende zwieper inderdaad in de koppelkromme bij 4000 toeren. Stiekum toch een turbo gehobbied zeker

Je vind het niet erg als ik blijf volhouden dat een 2 rollen per wiel bank niet erg nauwkeurig is en misschien wat "getweaked" is.PtrGte schreef:wat het "echte" resultaat is zullen we pas zien als robbie "eventueel" naar freddy Cane gaat...dan kun je echt zien wat het scheelt, want de testbanken zijn nogal verschillend...
als je Speedline moet geloven komt ert bij 157,4 pk X 1,1 / 1,15 = 174/181 pk uit...als je dat vergelijkt met de 169 pk die hij bij freddy Cane voor de ombouw had, is het verschil niet zo heel groot...dus het verschil zit 'm in : de testbank EN de omrekeningsfactor...
dus OF:
de bank bij Freddy /Cane is "getuned"
OF:
Speedline zit er echt DIK naast met z'n 10 tot 15% aandrijfverlies...
OF: natuurlijk een combinatie van beide, waar ik zelf aan denk...
maar goed, als Rob besluit om naar Freddy Cane te gaan dan zullen we het vanzelf zien