Gtt project Tim: auto houd nog steeds in ofzoiets....(zucht)

Vertel hier alles over je project.
canonballman

PtrGte schreef:tja cannonballman, je hebt misschien wel gelijk...maar als iedereen zo te werk ging, denk je dan dat Nederland er beter op wordt?, je krijgt straks alleen maar van die Amerikaanse praktijken, "see you in court" enzo ...terwijl de premies er niet om liegen, oftewel ZEKER gaan stijgen na dit jaar, als je ziet wat DAS Rechtsbijstand voor reclame maakt...

kortom het wordt steeds erger...

probeer er eerst zo uit te komen...zorg wel dat je alles inderdaad op papier hebt staan, maar stap niet om iedere scheet die dwars zit naar de rechtsbijstand...daar heb je echt niks aan... :wink:

groeten

Vergeet niet (ik spreek uit ervaring) dat revisiewerkzaamheden ECHT iets anders is dan een foto toestelletje verkopen of een banaan...

als je begrijpt wat ik bedoel... :wink:

fouten maken blijft menselijk, dus ga niet gelijk ieder bedrijf af zitten zeiken zonder dat je ze de kans geeft om het probleem op te lossen...
Heb je deels gelijk in. Ik ga ook niet voor 100 euro rechtsbijstand inschakelen.
En inderdaad: fouten maken is menselijk
Maar geen enkele rechter gaat je gelijk geven als je de andere partij niet SCHRIFTELIJK in gebreke hebt gesteld en ze de mogelijkheid hebt gegeven ALSNOG hun fouten te herstellen.

En zeker iedereen maakt fouten, ik ook, dat staat buiten kijf. Daar gaat het ook niet om:

Het gaat erom hoe je je gemaakte fouten OPLOST :)
canonballman

Verder vindt ik ook: als er pingelschade is dan is het eigen schuld dikke bult.

Maar ik heb heel die motor niet gezien, niemand hier, dus het blijft gissen.

Beste lijkt me een onafhankelijk expertise bureau (liep jij daar niet stage Patrick? :p ) in te schakelen, en die uitkomst eens af te wachten.
canonballman

@ Michel S.:

Je hebt er een mooie baan in gefreest :worship: Is dat met een CNC bank gebeurd :wink:

Is wel raar: als je zuigerpennen uit een GTT drijfstang perst, dan moet je toch wel enkele tonnen persdruk gebruiken, dat ding komt er niet zomaar uit.
Michel S.
Contacteer:

canonballman schreef:@ Michel S.:

Je hebt er een mooie baan in gefreest :worship: Is dat met een CNC bank gebeurd :wink:

Is wel raar: als je zuigerpennen uit een GTT drijfstang perst, dan moet je toch wel enkele tonnen persdruk gebruiken, dat ding komt er niet zomaar uit.
Inderdaad. Met wat pecht spat je zuiger nog uit elkaar bij het eruit halen. Dus we houden het op de toleranties wat heel negatief uit zijn gevallen icm lichte vervorming/slijtage van de drijfstang.

Wat wel merkwaardig is, dat de sleuf boven minder is en de drijfstang dus bij het bdp erg begint te buigen. Had dus behoorlijk slecht kunnen aflopen als de drijfstang ermee gekapt was. Gelukkig niet gebeurd en kan het probleem nu verholpen worden.

Maar ik hou het werkstukje toch hier. Nog nooit iets zo mooi uitgefreesd. En hoevaak kom je zoiets nu tegen :)
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
speedline

timmy schreef:Wat jij zegt daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben, wieweet hebt het revisie bedrijf de rest van de onderdelen verkeerd gemonteerd of hebt de garage fouten gemaakt bij inbouwen/afstellen.
Nu leg je weer de fout bij iemand anders. Er valt niets af te stellen aan een GT Turbo. Je kunt stationair het mengsel wat bijregelen. Maar niet over de rest van het toerenbereik. Als bij jouw motor de brandstofdrukregelaar defekt was of het ontstekingstijdstip stond verkeerd wordt de motor binnen no time loeiheet. Met als potentieel gevolg motorschade.

Aan deze componenten valt niets af te stellen. Je kunt ze wel controleren. Ontstekingstijdstip met de stroboscooplamp en brandstofdrukregelaar met de brandstofdrukmeter. 10 tegen 1 dat dit bij jouw motor niet gebeurd is. Hoeft in principe ook niet. Alleen zijn in jouw geval de onderdelen gewoon stokoud en hadden ze al lang preventief vervangen en/of gecontroleerd moeten worden.

En na je eerste motorschade had je hiervan de oorzaak van moeten achterhalen. Maakt niet uit hoe oud een motor is. Kapot gaan ze niet zo maar!

En dat is geen onzin. Kijk maar naar de luchtvaart. Motorrevisie van een zuigermotor? 2000 bedrijfsuren moet ie uit elkaar. TBO Time Between Overhauls heet dat. En in principe gelden die regels voor ieder stukje machinerie.

timmy schreef:Maar toch vindt ik het raar dat zowel het revisiebedrijf als de garage beide in eerste instantie al zeiden dat het hoogstwaarschijnlijk lagerschade(drijfstanglagers)was, terwijl de motorleverancier in het rapport zegt dat het een zuiger is die kapot is.
raare zaak denk je ook niet.
Dat is helemaal geen rare zaak! Meerdere oorzaken voor motorschade zijn helemaal niet ongewoon. Hoge olietemperatuur kan voor (drijfstang)lagerschade zorgen. Je reed erg hard en hoogbelast dus een hoge olietemperatuur was er op dat moment.

Slechte oliekwaliteit misschien? Niet preventief filter en olie ververst na revisie?

En zuigerschade is geen probleem met een iets afwijkende brandstofdruk of iets verlopen ontstekingstijdstip.

En zo is het verhaal weer rond...
TimV

Nu leg je weer de fout bij iemand anders.

Tja het zal eve lekker worden dat de fout bij mij ligt :@

Slechte oliekwaliteit misschien? Niet preventief filter en olie ververst na revisie?

Na de inrijperiode gewoon ververst/vervangen
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als jij de motor professioneel hebt laten inbouwen en de schade is vastgesteld niet veroorzaakt door slechte revisie (en er vanuitgaande dat je 'm netjes hebt behandeld), lijkt het me het inbouwbedrijf (dealer?) dat aansprakelijk gesteld dient te worden voor het onkundig inbouwen/afstellen/testen van de motor.
StevenK
Contacteer:

Merijn schreef:Als jij de motor professioneel hebt laten inbouwen en de schade is vastgesteld niet veroorzaakt door slechte revisie (en er vanuitgaande dat je 'm netjes hebt behandeld), lijkt het me het inbouwbedrijf (dealer?) dat aansprakelijk gesteld dient te worden voor het onkundig inbouwen/afstellen/testen van de motor.
En als nu het probleem veroorzaakt is door een defect aan één van de randapparaten, zoals Speedline schetst ?
TimV

Contra-expeticebureu heeft net gebeld en gaat de zaak onderzoeken waarbij alle bedrijven garage,revisiebedrijf,motorleverancier worden verhoord dus hoor binnekort wel hoe het verder zit.
Eindelijk een beetje aktie :) .
Merijn
Über-Spammer

StevenK schreef:
Merijn schreef:Als jij de motor professioneel hebt laten inbouwen en de schade is vastgesteld niet veroorzaakt door slechte revisie (en er vanuitgaande dat je 'm netjes hebt behandeld), lijkt het me het inbouwbedrijf (dealer?) dat aansprakelijk gesteld dient te worden voor het onkundig inbouwen/afstellen/testen van de motor.
En als nu het probleem veroorzaakt is door een defect aan één van de randapparaten, zoals Speedline schetst ?
Als dat getest is bij inbouw, dan lijkt me dat er niemand beschuldigd kan worden, en Timmy met het gezeik achterblijft. :S
TimV

Nou vandaag telefoontje gekregen van contra expetitie buruea en ze hebben dus alles onderzocht en komen tot de conclusie dat Vegee totaal niet aansprakelijk is voor de schade aan mijn motor dat het dus waarschijnlijk een fout is geweest in de inbouw of opbouw van de motor.dag geld :( :evil: :(

volgens het rapport (wat ik morgen in de bus krijg) is het een fout in de verbranding maar dat zie ik morgen dus

Krijg 50% van kosten van motor terug maar daar heb je dus geen ruk aan :( .
Wat ik ook kan doen is de motor terug eisen en een nieuwe cilinderbus+zuiger erin gooien als de schade van de motor meevalt.
Maar het blijft echt genaaid gewoon veel geld erin gestoken en maar de helft (van de motor dus)terug :evil: :evil: :evil: .
Wat nou te doen??????? :s
spir@l
Contacteer:

Tim,

misschien dat je deze topic nog eens rustig op je gemak moet doorlezen.
Staan volgens mij best wel een aantal dingen in vermeld die van belang zijn in jouw geval en waar je over na kunt denken.

Als ik het zo allemaal lees mag je nog in je handjes knijpen dat je nog 50% heb teruggekregen.
Hoe je daar (quote)geen ruk aan kan hebben, snap ik echt niet.

Misschien dat je nog een keer verschrikkelijk boos kan gaan doen bij het bedrijf en de (volgens mij AANZIENLIJK) beschadigde motor terug kan gaan eisen...
Maar ik denk persoonlijk dat je daar niet veel blijer van gaat worden. (en het bedrijf in kwestie zal het je hoogstwaarschijnlijk ook niet in dank afnemen!)
Maar goed.
That is up to you.

Mocht het nou zo zijn dat je echt verschrikkelijk genaaid wordt door dit bedrijf en het gaat hier WEL om een fabricage/montagefout in de gereviseerde motor(en dus NIET in 1 van de zovele randorganen/omstandigheden)...dan vindt ik het een erg zure appel voor je.

MAar dan nog denk ik dat er (helaas) niet veel anders opzit dan die 50% in je zak te steken en misschien te gebruiken voor een nieuw project...
Of in het geval van rechtsbijstand ga je een ellenlange procedure beginnen om de onderste steen boven te krijgen.
Met, misschien wel, hetzelfde treurige eindresultaat.

Ik zou zelf mn gereviseerde blok alleen door/bij het revisiebedrijf erin laten hangen zodat er ZEKER gechecked wordt of alles buiten het blokje ook in orde is.
Mocht er dan iets misgaan dan kun je je wat makkelijker indekken denk ik.

Lang verhaal (heb ik welles...)
maar zoals ik al zei. Er staan best wat reacties van een aantal mensen die, naar ik heb vernomen, aardig wat kennis van dit soort zaken hebben.
Doe daar je voordeel mee.

verder kan ik je alleen maar een klein beetje morele steun bieden.(hoop ik :) )
Succes met dit hele verhaal en met de gtt.

Groet, krijn.
TimV

spir@l schreef:Als ik het zo allemaal lees mag je nog in je handjes knijpen dat je nog 50% heb teruggekregen.
(Geld)nog moet terug krijgen,en waar ik dus geen nieuwe motor voor heb.

Verder bergrijp ik wel die opmerkingen over randorganen die niet goed zouden zijn, maar kijk ik heb die motor niet opgebouwd of ingebouwd ,heb tegoedertrouw de auto opgehaald en werdt gezegdt dat alles perfect in orde was en vervangen dus daar ga je dus ook van uit.

Verder heb ik alweer nieuwe ideen+plannen :p .
Tijn
Contacteer:

Tim schreef:
spir@l schreef:Als ik het zo allemaal lees mag je nog in je handjes knijpen dat je nog 50% heb teruggekregen.

Verder bergrijp ik wel die opmerkingen over randorganen die niet goed zouden zijn, maar kijk ik heb die motor niet opgebouwd of ingebouwd ,heb tegoedertrouw de auto opgehaald en werdt gezegdt dat alles perfect in orde was en vervangen dus daar ga je dus ook van uit.

Tot nu toe lijkt het in je verhaal dat je ales bij VEGE hebt geclaimd. Zoals ik het nu lees heb je meer succes door eea te claimen bij de garage die het blok ingebouwd heeft, aangezien zij horen te controleren of de randapparaten die ze monteren nog een beetje deugdelijk zijn.

Helemaal kosteloos wordt het nooit, daar is het gewoon een auto voor en van geen enkele garage wordt helderziendheid verwacht bij wet.

Lijkt me zaak om eens te onderzoeken wat nou precies het pingelen heeft veroorzaakt, er staan tips genoeg in dit topic om dat te onderzoeken. Als je er weer een motor in gaat zetten lijkt het me zowiezo wel een goed idee want anders sta je binnenkort weer zo.

Daarna kan je altijd nog aanvechten of de inbouwende garage dat had moeten kunnen zien of niet of dat redelijkerwijs verwacht mocht worden dat zoiets gecontroleerd zou worden.

Gewoon uit interesse, maar wat was de reden dat je een revisieblok had aangeschafd ? was de vorige motor ook zo overleden ? de oude dus ?
there is no spoon.
TimV

Gewoon uit interesse, maar wat was de reden dat je een revisieblok had aangeschafd ? was de vorige motor ook zo overleden ? de oude dus ?
Bij me vorige motor was de turbo naar de klote gegaan en heeft en no time alle olie opgezopen, en toen ging er een olielampje branden(en was het al te laat).
jacco75

Tim schreef:

mmm klinkt allemaal niet zo mooi maar ja wat zijn je nieuwe plannen ??? :foto:
spir@l
Contacteer:

Tim schreef: Verder heb ik alweer nieuwe ideen+plannen :p .

Kijk, dat klinkt goed.
Leer van de hele situatie en zorg dat dit je niet nog een keer gebeurd.(zoek dus idd goed uit waar dit nou aan heb gelegen! zoals Tijn ook aangeeft)
Driemaal is scheepsrecht misschien...?

Succes.
TimV

mmm klinkt allemaal niet zo mooi maar ja wat zijn je nieuwe plannen ??? :foto:
11 Turbo+injectie :p >-)
Laatst gewijzigd door TimV op do 22 apr 2004 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
spir@l
Contacteer:

5 = Exit?!?!?!?

:(
TimV

spir@l schreef:5 = Exit?!?!?!?

:(
Nee hoor(nog niet) :D
TimV

Maare iemand nog iedeen/suggesties wat betreft die motor,zou die nog te reparen zijn(een nieuw cilinderbusie zuigertje)of zou die te veel schade hebben op gelope :)
TimV

Nou vandaag rapport binnen gekregen van expertise bedrijf, nou echt vrolijker werdt ik er niet van :( zal eve kijke of ik het vanavond hier kan neergooien.
Tijn
Contacteer:

Tim schreef:Maare iemand nog iedeen/suggesties wat betreft die motor,zou die nog te reparen zijn(een nieuw cilinderbusie zuigertje)of zou die te veel schade hebben op gelope :)
ligt een beetje ana de eventuele shade aan de kop.

Anders laat je JL er even naar kijken ofzo ?
there is no spoon.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

voor het geval je het nog niet wist.

http://www.jltuning.nl (nieuwere look :D )
Christian

nice maik
waneer is i klaar ;)
TimV

Maik (WOOFER) schreef:voor het geval je het nog niet wist.

http://www.jltuning.nl (nieuwere look :D )
Is nog steeds in opbouw :s .
TimV

Zo na veel gezeik en gezeur heb ik eindelijk me motorblok terug moest wel 50% betalen maarja beter dan nix.

Dus als het goed is kan ik na een half jaar autoloos rijden weer binnekort in me gtt knallen :) .
Alleen zit ik nou een een beetje te kijken waar ik me blokkie laat inbouwen, de garage die hem heeft ingebouwd zal hem hoogst waarschijnlijk niet meer aanraken.
Dus als iemand een goed adressje weet die echt de tijd nemen en hem GOED inbouwdt laat het maar weten?? Heb geen zin om weeer na paar maanden langs de kant van de weg te staan.

Ook ben ik op zoek naar een Devil groupN uitlaat zo'n Flahmn nog wat en een verlagingsetje.
Als je wat weet hoor ik wel :) .
Anonymous

Tim schreef:Zo na veel gezeik en gezeur heb ik eindelijk me motorblok terug moest wel 50% betalen maarja beter dan nix.

Dus als het goed is kan ik na een half jaar autoloos rijden weer binnekort in me gtt knallen :) .
Alleen zit ik nou een een beetje te kijken waar ik me blokkie laat inbouwen, de garage die hem heeft ingebouwd zal hem hoogst waarschijnlijk niet meer aanraken.
Dus als iemand een goed adressje weet die echt de tijd nemen en hem GOED inbouwdt laat het maar weten?? Heb geen zin om weeer na paar maanden langs de kant van de weg te staan.

Ook ben ik op zoek naar een Devil groupN uitlaat zo'n Flahmn nog wat en een verlagingsetje.
Als je wat weet hoor ik wel :) .

Verlagings-veren heb ik nog wel voor je:

55mm nieuw

en

35 gebruikt
TimV

Wat voor merk?
Anonymous

Tim schreef:Wat voor merk?
55 = Merwede

35 = Jamex
Martijnberk
Contacteer:

PM over devil...
TimV

Matthijs schreef:
55 = Merwede

35 = Jamex
Hmmm ik zat zelf aan iets van Koni te denken ofzo.
TimV

Zo na veel gezeik en gezeur heb ik eindelijk me motorblok terug moest wel 50% betalen maarja beter dan nix.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Jammer dat je er niet alles uit hebt kunnen halen.
Maar mooi dat het straks weer rijdt!
Anonymous

Tim schreef:
Matthijs schreef:
55 = Merwede

35 = Jamex
Hmmm ik zat zelf aan iets van Koni te denken ofzo.
Koni zijn dempers en maken geen veren ;)
Plaats reactie