mijn autoke draaid stationair ni goed maar we hebben men battery getest en der komt maar 7V af en van man alternator 6V kan het daardoor liggen dat hij niet mooi draaid ?
grtz.
battery 7 V alternator 6V .?
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Als je je meter écht op gelijkspanning hebt gezet, en er komt dus ook 6V uit je accu, dan zou ik maar een nieuwe accu gaan halen.
ik heb het met 2 battery's getest en alle 2 maar 7V en alles is juist uitgemeten zelfs met een batterytester en als hij niet draaid geeft hij een goede maar niet volle battery aan maar als em draaid geeft em een slechte battery aan ? alternator 6V kan dat zijn da ik ergens ne slechte mass heb , en zou dat de reden kunnen zijn dat hij neit blijft draaien ?
Goede voltmeter kopen?
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Hmmm, 2 accu's beiden 7 Volt, lijkt me toch dat je het op wisselspanning hebt staan ofzo... Op een batterijtester staan geen spanningweergaven maar alleen slecht goed dingen.
En met goede meter, hoe weet je dat die meter goed weergeeft en betrouwbaar is? Lijkt me sterk trouwens dat 2 accu's beiden 7 Volt geven.
Slechte massa zou het niet kunnen zijn, je meet namelijk op de accupolen. Als er een slechte verbinding is met een weerstand ertussen, zou de accu leeglopen en niet altijd 7 Volt blijven. En dan zou 7 Volt ook nauwelijks te meten zijn, maar voornamelijk 12, en als hij bijna leeg is loopt hij best snel van 12 naar 0 à 2 Volt.
Wat is jou location?
En met goede meter, hoe weet je dat die meter goed weergeeft en betrouwbaar is? Lijkt me sterk trouwens dat 2 accu's beiden 7 Volt geven.
Slechte massa zou het niet kunnen zijn, je meet namelijk op de accupolen. Als er een slechte verbinding is met een weerstand ertussen, zou de accu leeglopen en niet altijd 7 Volt blijven. En dan zou 7 Volt ook nauwelijks te meten zijn, maar voornamelijk 12, en als hij bijna leeg is loopt hij best snel van 12 naar 0 à 2 Volt.
Wat is jou location?
Ach, als je auto elke keer start, zo te horen wel dus, en je lampen doen het, zou ik niet lopen neuzelen met meetapparatuur. Als de auto start kan ik concluderen dat 1) de accu 12v levert en voldoende stroom kan leveren. Als de auto blijft starten dat 2) de dynamo zijn werk ook goed doet en 3) dat je meters niet goed zijn, of dat je niet weet hoe je met zo'n ding moet omgaan.jens schreef:mijn autoke draaid stationair ni goed maar we hebben men battery getest en der komt maar 7V af en van man alternator 6V kan het daardoor liggen dat hij niet mooi draaid ?
grtz.
ja
Kwas ook even bezig net met een boordcomputer aansluiten, dus was even aant meten ook, heb ik met niet-draaiende motor 14V en mét draaiende motor 18V 
Is dan de spanningsregelaar in de dynamo verrot ofzo?

Is dan de spanningsregelaar in de dynamo verrot ofzo?
Mrtn = Maarten
Ja, lijkt het wel op.