ACT: Benzine
Idd, wat peter zegt zit wat in, op benzine rijden geef ik nog een jaar of 15-20 voor de gros van de mensen. Maar, afgezien van de literprijs en daaruit vloeiend de prijs per kilometer, zal het niets boeien waar je op rijdt, goedkoper zal het nooit worden! waterstof al zeker niet. Electriciteit heeft een kans. Maar dat wordt thuis inpluggen en genieten van veel gewicht en nul actieradius.
Ik heb vandaag weer gemerkt dat ie op die snelheid veel zuiniger is dan in al dat stadsverkeer.-Ray- schreef:ja dat weten we sfen, en je weet ook wat dat kostSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik cruise meestal op 150 a 160

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
Nee wel met de ANWB pas korting krijgen.
[flauwegrapmodus]
Anders houden we voortaan de meetings in Belgie he. Kunnen jullie allemaal ff goedkoop tanken en is lekker dichtbij voor mij

[/flauwegrapmodus]
Anders houden we voortaan de meetings in Belgie he. Kunnen jullie allemaal ff goedkoop tanken en is lekker dichtbij voor mij

[/flauwegrapmodus]
Laatst gewijzigd door Thierry op ma 19 apr 2004 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Das 2 tanken dure benzine tanken om 1 tank goedkope benzine te hebben
schiet niet echt op he

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
@ Robert: heb je al met danny besproken?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Jij moet bij Beerda in Kollum tanken, daar kost de 98 119.9.....Olijnsma schreef:@ Robert: heb je al met danny besproken?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik tank in Burgum, 1.17 ongeveerMerijn.V schreef:Jij moet bij Beerda in Kollum tanken, daar kost de 98 119.9.....Olijnsma schreef:@ Robert: heb je al met danny besproken?

-
Dat geld vanaf 1 juniOlijnsma schreef:De maffe Italianen mogen zodadelijk 150 rijden op de snelweg
En wanneer ga ik met de auto op vakantie naar Italie.... van 15 mei tot 30 mei

One clio to rule them all
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Rémi clio ph3 schreef:Dat geld vanaf 1 juniOlijnsma schreef:De maffe Italianen mogen zodadelijk 150 rijden op de snelweg

Niet zeuren, je kunt al dagelijks toegestaan knallenRémi clio ph3 schreef:Dat geld vanaf 1 juniOlijnsma schreef:De maffe Italianen mogen zodadelijk 150 rijden op de snelweg

-
destemeer ben ik er aan gewendOllie schreef:Niet zeuren, je kunt al dagelijks toegestaan knallenRémi clio ph3 schreef:Dat geld vanaf 1 juniOlijnsma schreef:De maffe Italianen mogen zodadelijk 150 rijden op de snelweg

Maar even on topic, gaat er nu iets georganiseerd worden, met betrekking accijns, of is het al een beetje afgezweet

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik wacht zelf op Joost...die had wel goede ideeen geloof ik, maar had het erg druk...we wachten af...Rémi clio ph3 schreef:Maar even on topic, gaat er nu iets georganiseerd worden, met betrekking accijns, of is het al een beetje afgezweet
-
- Contacteer:
Ho ho, onderschat waterstof niet. Het probleem momenteel is dat brandstofcellen (die waterstof meteen in electriciteit omzetten, zonder zuigers en generatorer en zo) nog veel te duur zijn om te maken. Maar waterstof maken kost vrijwel niets, je hebt alleen electriciteit en water nodig.Riël schreef:Idd, wat peter zegt zit wat in, op benzine rijden geef ik nog een jaar of 15-20 voor de gros van de mensen. Maar, afgezien van de literprijs en daaruit vloeiend de prijs per kilometer, zal het niets boeien waar je op rijdt, goedkoper zal het nooit worden! waterstof al zeker niet. Electriciteit heeft een kans. Maar dat wordt thuis inpluggen en genieten van veel gewicht en nul actieradius.
Zie ook de Peugeot H20, prachtig studiemodel waar het water als resultaat van de waterstof/zuurstof-reactie gebruikt wordt om branden te blussen.

Maar voordat we puur op waterstof overstappen, zullen we eerst brandstofcellen zien die (onder andere) op normale benzine werken. Daar gaat Renault zich bijvoorbeeld op richten (om het toch even bij Renault te houden).
- Peter
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
MartijnG schreef:Ik wacht zelf op Joost...die had wel goede ideeen geloof ik, maar had het erg druk...we wachten af...Rémi clio ph3 schreef:Maar even on topic, gaat er nu iets georganiseerd worden, met betrekking accijns, of is het al een beetje afgezweet

Ik heb het even doorgelezen wat er allemaal verteld is. Zoals bij iedere actie of uitting zijn de meningen verdeeld, discussie levensbehoeften en dergelijke. De vergelijking klopt inderdaad niet helemaal, aangezien benzine geen primaire levensbehoefte is. Maar het is wel een zeer belangrijk product, zonder benzine geen vervoer en zonder vervoer geen economie. Maar dit is te begrijpen natuurlijk.
De toekomst zal er als duurzame energie uitzien. De voorraad van olie (marktleider shell) was in 2002 zeer veel lager bijgesteld dan men had gedacht, ik had ergens gelezen dat we nog zo'n 15-20 jaar olie hadden met het huidige verbruik. Nou, reken maar op een verbruiksstijging die we elk jaar hebben, dus kom je op zo'n 10-15 jaar als er niks aan gedaan wordt. Olie is grondstof van vele stoffen, ook van benzine. Er moet dus zeer binnenkort een oplossing komen, zoals het er nu echter voorstaat gaat dit niet snel genoeg en krijgen we over een aantal jaar waarschijnlijk een permanente oliecrisis.
Van olie worden plastics gemaakt en zijn grondstoffen van veel meerdere producten, en zonder olie kunnen ook de normaalste producten niet meer gemaakt worden.
Natuurlijk zal een lagere benzineprijs meer auto's op de weg brengen, en nu spreek ik bijna ons plan tegen. Maar hier gaat het niet om, het gaat om de constante verhogingen en een eenheid van benzineprijzen in Europa is in dit punt ver te zoeken.
Om te beginnen is duidelijk geworden dat het kwartje van kok helemaal niet gewerkt heeft (uitleg: http://www.kwartjevankok.nl/news/index16.php ). Dat betekent dat die best wel weer terug gegeven kan worden. Autorijden verminderen zal nooit lukken, zoals al gezegd, de economie draait voornamelijk op vervoer. Investeren in openbaar vervoer leek een leuk plan, maar doe het dan meteen goed als in België: maak het gratis. Is zeer succesvol. Zoals in de tekst bovenaan is gezegd is een duurzaamheidsfonds ook goed.
Maargoed, mission statement is het kwartje van Kok terugkrijgen omdat het doel (na 13 jaar) niet behaald is, en de accijnzen zo terugbrengen dat de prijzen meer in Europese normen komen.
Wat denk ik wat handig is nu te ondernemen? Ik denk aan een site met allerlei informatie over de benzineprijzen, een overzicht van de prijzen door heel europa (mag momentopname zijn, of gemiddelde van een maand ofzo), zo kan een Europees gemiddelde prijs berekend worden, en ik gok dat NL er in de tabel als hoogste in gaat staan.
Maar informatieverschaffing is op het moment het belangrijkst, alle info over benzineprijzen en acties en waaruit de prijs bestaat, onze mission statement, onze actie-informatie. Ook lijkt het me handig om wel iets van zuinig rijden er bij te zetten, dat we niet echt puur voor de prijs zakking gaan maar dat er ook wel naar het milieu gekeken moet worden en dergelijke.
Maar voordat er zomaar een site opengezet wordt en publiekelijk bekend gemaakt wordt vind ik dat we eerst de site compleet af moeten hebben en duidelijkheid hebben wat we gaan doen, waar we voor staan en ook wanneer een actie plaatsvindt.
Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Ollie op di 20 apr 2004 6:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
KruisjeOllie schreef: [img]http://www.george-says.com/makegeorge.p ... cheaper%21[/img]

enkele statements:
Als de olieprijs zakt, zakt de prijs voor benzine niet. Als hij stijgt...jawel gaat ook de benzineprijs de lucht in. Beetje met 2 maten meten.
Kwartje van kok heeft niet geholpen, dus teruggeven.... Maar daar zal ongetwijfeld al een ander potje mee gevuld worden zodat met huidige begrotingstekorten dit niet als "lening van de benzine betalende burger" gezien zal worden maar gewoon een van de zovele reguliere inkomsten voor de staat. Dus of dit teruggeven uberhaubt kan is nog maar de vraag.
De enige reden waarmee de staat de hoge accijnzen op bennzine kan verantwoorden ten opzichte van de buurlanden is dat de staat veel financiele steun geeft (zo'n 17 cent per liter t.o.v. belgie bijvoorbeeld) aan de ontwikkeling van duurzame energie voor auto's (of andere machines die hierop lopen). Dit zou betekenen dat nederland een vooruitstrevend land is dat als eerste in europa de electrische auto, brandstofcel of wat dan ook in grote getalen heeft rijden. En zo het behoud van het nederlandse vervoer hiermee waarborgt dat niet alleen de elite straks het autorijden kan betalen. Doordat door grote tekorten de benzineprijs nog verder stijgt.
Mooi verhaal maar ik denk dat het niet waar is. Ik denk dat de staat steeds meer geld uit zaken haalt en van dit geld maar weinig terugstopt in een oplossing of verbetering van die zaak. Kijk naar de aanleg van snelwegen of het veiliger maken van het verkeer. Van al die boete's die wij betalen kunnen hier makkelijk grote veranderingen in gebracht worden maar ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.
Zo zal het waarschijnlijk ook met de accijns op benzine zijn. Wij hebben er in de goede tijden geen probleem mee gehad om wat meer te betalen voor benzine. We hadden het allemaal goed. Maar nu het wat minder gaat gaan we steeds meer letten op waar de overheid zijn geld vandaan haalt. En waar wij burgers het geld aan uitgeven. En dan komen dit soort praktijken aan het licht en maken we ons daar druk om. Zeker als er geen direcht bewijs is voor de extra marge ten opzichte van buurlanden.
Een persoonlijke noot.
Door de economische instabiliteit van de afgelopen jaren heeft deze jongen al 5 verschillende werkgevers gehad in 2,5 jaar tijd(nooit uitkering getrokken). Waardoor ik nu per dag zo'n 70 kilometer moet rijden om naar mijn werk te komen omdat het domweg niet meer voor het oprapen ligt. met zo'n 30.000 kilometer per jaar met een gemiddelde van 1:12 (want meer red ik niet door de files!) is 2500 liter benzine per jaar x0,17 = 425 euro!!!!
Al met al kost die auto al aardig wat euri en begint toch een groot gedeelte van mijn budget in te nemen. Maar ja wat voor keus heb je je moet wel!!!! geen auto is geen werk is geen huis is uitkering en sociale huurwoning met subsidie. Nee dat levert geld op voor de staat!
nou dat was wel weer even genoeg....
En oh ja als ze wat aan het olieverbruik willen doen dan moeten ze eerst eens naar die grote bedrijven kijken(dit geld trouwens ook voor de vervuiling) maar ja die kunnen wel een front vormen en wij burgers hebben daar toch meer moeite mee. maar wie weet met deze actie....
Als de olieprijs zakt, zakt de prijs voor benzine niet. Als hij stijgt...jawel gaat ook de benzineprijs de lucht in. Beetje met 2 maten meten.
Kwartje van kok heeft niet geholpen, dus teruggeven.... Maar daar zal ongetwijfeld al een ander potje mee gevuld worden zodat met huidige begrotingstekorten dit niet als "lening van de benzine betalende burger" gezien zal worden maar gewoon een van de zovele reguliere inkomsten voor de staat. Dus of dit teruggeven uberhaubt kan is nog maar de vraag.
De enige reden waarmee de staat de hoge accijnzen op bennzine kan verantwoorden ten opzichte van de buurlanden is dat de staat veel financiele steun geeft (zo'n 17 cent per liter t.o.v. belgie bijvoorbeeld) aan de ontwikkeling van duurzame energie voor auto's (of andere machines die hierop lopen). Dit zou betekenen dat nederland een vooruitstrevend land is dat als eerste in europa de electrische auto, brandstofcel of wat dan ook in grote getalen heeft rijden. En zo het behoud van het nederlandse vervoer hiermee waarborgt dat niet alleen de elite straks het autorijden kan betalen. Doordat door grote tekorten de benzineprijs nog verder stijgt.
Mooi verhaal maar ik denk dat het niet waar is. Ik denk dat de staat steeds meer geld uit zaken haalt en van dit geld maar weinig terugstopt in een oplossing of verbetering van die zaak. Kijk naar de aanleg van snelwegen of het veiliger maken van het verkeer. Van al die boete's die wij betalen kunnen hier makkelijk grote veranderingen in gebracht worden maar ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.
Zo zal het waarschijnlijk ook met de accijns op benzine zijn. Wij hebben er in de goede tijden geen probleem mee gehad om wat meer te betalen voor benzine. We hadden het allemaal goed. Maar nu het wat minder gaat gaan we steeds meer letten op waar de overheid zijn geld vandaan haalt. En waar wij burgers het geld aan uitgeven. En dan komen dit soort praktijken aan het licht en maken we ons daar druk om. Zeker als er geen direcht bewijs is voor de extra marge ten opzichte van buurlanden.
Een persoonlijke noot.
Door de economische instabiliteit van de afgelopen jaren heeft deze jongen al 5 verschillende werkgevers gehad in 2,5 jaar tijd(nooit uitkering getrokken). Waardoor ik nu per dag zo'n 70 kilometer moet rijden om naar mijn werk te komen omdat het domweg niet meer voor het oprapen ligt. met zo'n 30.000 kilometer per jaar met een gemiddelde van 1:12 (want meer red ik niet door de files!) is 2500 liter benzine per jaar x0,17 = 425 euro!!!!
Al met al kost die auto al aardig wat euri en begint toch een groot gedeelte van mijn budget in te nemen. Maar ja wat voor keus heb je je moet wel!!!! geen auto is geen werk is geen huis is uitkering en sociale huurwoning met subsidie. Nee dat levert geld op voor de staat!
nou dat was wel weer even genoeg....
En oh ja als ze wat aan het olieverbruik willen doen dan moeten ze eerst eens naar die grote bedrijven kijken(dit geld trouwens ook voor de vervuiling) maar ja die kunnen wel een front vormen en wij burgers hebben daar toch meer moeite mee. maar wie weet met deze actie....
-
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met jullie eens dat het de spuigaten uitloopt. Het is heel hard nodig dat er een statement wordt gezet naar de regering: dit kan niet langer. En wat mij betreft ook de benzine aanbieders: bij stijgende olieprijzen gaan de benzinekosten omhoog en bij dalende (bijna) niet omlaag!
Probleem is dat een sctie alleen nut heeft als het grootschalig is en professioneel opgezet. Je moet neit overkomen las een stelletje autoliefhebbers die vinden dat ze te veel betalen voor hun auto's die 1 op 7 rijden. Dat betekent dus promotie door uitleggen wat er aan de hand is (verdeling benzineprijs, de stijging, de noodzaak hiervoor als die er al is). Ik denk dat dit begind bij een goede professionele website. Ik bied mijzelf hierbij aan als programmeur. (Ik ben programmeur als beroep.) Misschien zijn er ook wel creatieve/artistieke mensen die een strakke website kunnen maken.
Actieteam samenstellen? Als de RTC hier buiten gelaten wil worden kan dat, maar ik denk dat dit niet nodig is (het is immers een pacifistische actie).
Groeten,
ElmoTheElk
Probleem is dat een sctie alleen nut heeft als het grootschalig is en professioneel opgezet. Je moet neit overkomen las een stelletje autoliefhebbers die vinden dat ze te veel betalen voor hun auto's die 1 op 7 rijden. Dat betekent dus promotie door uitleggen wat er aan de hand is (verdeling benzineprijs, de stijging, de noodzaak hiervoor als die er al is). Ik denk dat dit begind bij een goede professionele website. Ik bied mijzelf hierbij aan als programmeur. (Ik ben programmeur als beroep.) Misschien zijn er ook wel creatieve/artistieke mensen die een strakke website kunnen maken.
Actieteam samenstellen? Als de RTC hier buiten gelaten wil worden kan dat, maar ik denk dat dit niet nodig is (het is immers een pacifistische actie).
Groeten,
ElmoTheElk
Kijk, zelfs Bush is het erover eens

-
- Über-Spammer

-
- Contacteer:
Jullie geven goede argumenten, deze moeten ook onthouden worden om op de site te zetten. Elmo, bedankt voor het aanbod! Dat lijkt me een zeer goed plan.
Ook een actieteam opstellen moeten we zeker doen, maar omdat het hier begonnen is zullen er waarschijnlijk aardig wat rtc-ers in gaan zitten. Ik wil wel in het actieteam, Elmo waarschijnlijk ook als webmaster, en ik hoorde verder in dit topic ook berichten van interesse. Maar dat het voornamelijk rtc-leden zijn die dit organiseren, geen rtc noemen en ook andere mensen (andere clubs of clubloos) erbij halen compenseert dit wel weer.
@Ollie, zoals al vaker gezegd zullen we de rtc er niet bij betrekken. Hopelijk is het wel toegestaan om dit topic en daarmee het forum te gebruiken als communicatiemiddel tussen ons als actieteam zijnde. Als rtc-ers komen wij namelijk redelijk vaak hier, wat de communicatie voorspoedigt. Daarnaast worden jullie meteen op de hoogte gehouden en kunnen jullie commentaar leveren.
Ook een actieteam opstellen moeten we zeker doen, maar omdat het hier begonnen is zullen er waarschijnlijk aardig wat rtc-ers in gaan zitten. Ik wil wel in het actieteam, Elmo waarschijnlijk ook als webmaster, en ik hoorde verder in dit topic ook berichten van interesse. Maar dat het voornamelijk rtc-leden zijn die dit organiseren, geen rtc noemen en ook andere mensen (andere clubs of clubloos) erbij halen compenseert dit wel weer.
@Ollie, zoals al vaker gezegd zullen we de rtc er niet bij betrekken. Hopelijk is het wel toegestaan om dit topic en daarmee het forum te gebruiken als communicatiemiddel tussen ons als actieteam zijnde. Als rtc-ers komen wij namelijk redelijk vaak hier, wat de communicatie voorspoedigt. Daarnaast worden jullie meteen op de hoogte gehouden en kunnen jullie commentaar leveren.
Mij lijkt het beter dit forum enkel als opstapje te gebruiken. Elmotheelk wil er een site voor bouwen zelfs. Als jullie echt doorzetten zou het elders besproken moeten worden.
TheFinz schreef:Inderdaad en wel nu !!Kwartje van kok heeft niet geholpen, dus teruggeven....
Een "20" tal jaartjes terug was er man die een auto had uitgevonden die op water kon rijden met ze'n gewone motor(wel aangepast natuurlijk) deze man was dus eve nieuws.... maar na een tijdje hoorde je nix en echt nix meer erover die man is dus waarschijnlijk of: neergeschoten door "oliebazen"Dit zou betekenen dat nederland een vooruitstrevend land is dat als eerste in europa de electrische auto, brandstofcel of wat dan ook in grote getalen heeft rijden.
of: omgekocht door "oliebazen" (hier heb je een zak geld nou je kop houden) dus we konden al veel eerder op water rijden
Helemaal mee eens, we worden gewoon geflest door die vuille flessentrekkers in den haag die lachen zig helemaal suf met al die belastingen(die hun uiterraard niet betalen en of anders decladeren)Mooi verhaal maar ik denk dat het niet waar is. Ik denk dat de staat steeds meer geld uit zaken haalt en van dit geld maar weinig terugstopt in een oplossing of verbetering van die zaak. Kijk naar de aanleg van snelwegen of het veiliger maken van het verkeer. Van al die boete's die wij betalen kunnen hier makkelijk grote veranderingen in gebracht worden maar ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.
Zo zal het waarschijnlijk ook met de accijns op benzine zijn. Wij hebben er in de goede tijden geen probleem mee gehad om wat meer te betalen voor benzine. We hadden het allemaal goed. Maar nu het wat minder gaat gaan we steeds meer letten op waar de overheid zijn geld vandaan haalt. En waar wij burgers het geld aan uitgeven. En dan komen dit soort praktijken aan het licht en maken we ons daar druk om. Zeker als er geen direcht bewijs is voor de extra marge ten opzichte van buurlanden.,
maar goed we moeten gewoon terug krijgen waar we recht op hebben= BETAALBARE BENZINE(en ook sigaretten+bier)
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
-
- Contacteer:
Ja ik wil wel de site bouwen, maar als voorwaarde dat iemand anders meehelpt met het grafische aspect ervan (dus de logo's e.d.) want daar ben ik een mindere ster in.Riël schreef:Mij lijkt het beter dit forum enkel als opstapje te gebruiken. Elmotheelk wil er een site voor bouwen zelfs. Als jullie echt doorzetten zou het elders besproken moeten worden.
We zetten dan ook 'gewoon' een forum op op die site. das niet zoeen probleem.
Er worden ook auto's gemaakt op aardgas. Erg goedkoop. Kijk maar eens naar http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2423.Tim schreef:Een "20" tal jaartjes terug was er man die een auto had uitgevonden die op water kon rijden met ze'n gewone motor(wel aangepast natuurlijk)
Gr,
Elmo
volgens mij zijn we hier bijna allemaal 18+ en hebben deze regering dus zelf gekozen ....
een site met uitleg over de consequenties over je eigen stemgedrag lijkt me dus nuttiger....
een site met uitleg over de consequenties over je eigen stemgedrag lijkt me dus nuttiger....
there is no spoon.
Ik heb er dus niet voor gekozen om meer belasting te gaan betalen(voor benzine sigaretten)Tijn schreef:volgens mij zijn we hier bijna allemaal 18+ en hebben deze regering dus zelf gekozen ....

Gezocht: vraagbaak R5 GTT
-
- Contacteer:
Elmo, hoe grafisch wil je het hebben? Zelf ben ik ook niet zo goed grafisch, maar meestal lukt een site maken wel. Veel grafische dingen is op zich niet echt nodig toch?
Heb je al een concept / layout idee bedacht?
Heb je al een concept / layout idee bedacht?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik ben redelijk handig met Photoshop, misschien dat ik dan kan helpen om eventueel logo's oid te maken ?? Ik kan het allicht proberen 
Als er ideeen zijn, dan moet je maar ff roepen...

Als er ideeen zijn, dan moet je maar ff roepen...