hoe een 5GTT best inrijden
gewoon inrijden, alles orgineel zetten en goed warm rijden en dan pas vermogen vragen...
bij een nieuwe koppakking wel na 1000 KM de kopbouten na tekken.
Hou de vloeistoffen de eerste tijd wel goed in de gaten he, dat de olie niet na 1000 km weer pikzwart is bv.
bij een nieuwe koppakking wel na 1000 KM de kopbouten na tekken.
Hou de vloeistoffen de eerste tijd wel goed in de gaten he, dat de olie niet na 1000 km weer pikzwart is bv.
Als je goed warm rijdt moet alles goed zijn.
Mijn GTT heeft ook een tijdje (6 maand) stil gestaan na een kapotte koppakking. volgens de werkplaatshandboek moet je idd na 1000-3000 Km de kop opnieuw aantrekken.
Nu is mijn vraag..dien je dan ook weer eerst de bout een halve draai los te draaien (zoals bij het eerste natrekken) of mag je gewoon de bout op de gewenste kracht aandraaien..want daar zijn ze niet zo duidelijk in.
Nu is mijn vraag..dien je dan ook weer eerst de bout een halve draai los te draaien (zoals bij het eerste natrekken) of mag je gewoon de bout op de gewenste kracht aandraaien..want daar zijn ze niet zo duidelijk in.
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Halve slag los dus en dan natrekken.
(thanx abel)

Laatst gewijzigd door Riël op di 20 apr 2004 7:11, 1 keer totaal gewijzigd.
jaja
Laatst gewijzigd door Riël op di 20 apr 2004 7:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Fout dus riel.
Je moet de bout eerst een halve slag losdraaien en dan weer vast zetten met 70NM (orginele bouten sterkere mogen meer, tot een max van 90NM anders heb je kans dat de draad uit het blok kan scheuren)
je moet de bout eerst losdraaien want hij zit nl niet los na 1000 Km rijden! dus eerst los dan vast
Je moet de bout eerst een halve slag losdraaien en dan weer vast zetten met 70NM (orginele bouten sterkere mogen meer, tot een max van 90NM anders heb je kans dat de draad uit het blok kan scheuren)
je moet de bout eerst losdraaien want hij zit nl niet los na 1000 Km rijden! dus eerst los dan vast