wie kan mij helpen , ik heb mijn eerste turbo 2 weekjes trug gekocht en reed perfect.
Maar al ik nu gas geef dan wil die eerst niet en dan stottert die een beetje, maar daarna wil die wel weer .
en er komt wat te veel witte rook uit de uitlaat.
WAT MOET IK DOEN
gr gerard
mijn turbo stottert en rookt.
-
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Witte rook lijkt mij koppakking, inhouden misschien de ontsteking of brandstof 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
Kijk eens of er olie bij het koelwater zit of koelwater bij de motorolie. Dat duidt vaak al op een lekke koppakking. Je kunt dat controleren door een aansteker onder je peilstok te houden. Als het knettert zit er water in de olie. Draai ook even de uitlaatpijp van de turbo af. Als je aan de binnenkant van je uitlaat een oliespoor ziet lopen hebben de keerringen van je turbo het begeven. Dan rookt ie ook als een ketter, hoewel de rook dan meer blauw is. Je wilt het vast niet horen maar dat is een duur grapje om te (laten) repareren.
Dat stotteren kan idd aan je ontsteking liggen of je brandstofmengsel, maar als je brandstofmengsel ook uit water en olie bestaat zal ie ook wel wat haperen.
Dat stotteren kan idd aan je ontsteking liggen of je brandstofmengsel, maar als je brandstofmengsel ook uit water en olie bestaat zal ie ook wel wat haperen.
Ontsteking stuk of te weinig brandstof (drukregelaar, carburateur), en vervolgens pingelen en koppakking stuk.
Hopen dat er niet teveel schade aan de kop en zuigers is. Zal waarschijnlijk wel gevlakt moeten worden.
Hopen dat er niet teveel schade aan de kop en zuigers is. Zal waarschijnlijk wel gevlakt moeten worden.
Dat zorgt niet meteen voor stotteren maar voor pingelen. Dit voel je niet aan de motorloop maar je hoort 't wel, als je weet waar je naar moet luisteren (steentjes langs de uitlaat, knisperend etc). Hierdoor kan wel de koppakking het begeven hebben.