Ik krijg mn installatie niet goed naar mijn zin afgesteld :
JVC KD-SH909R
Ground Zero Composet 16.5cm
Magnat 300W RMS 12" Subwoofer
Shark V9 3 kanaals versterker
De composet zit nu nog even op de HU aangesloten. De subwoofer zit op de Shark V9 via de aparte sub uitgang van de HU.
Het probleem is nu, dat ik niet goed weet hoe ik de filtering moet afstellen. Op de HU zit nl. een low/mid/high pass filter op de subwoofer uitgang. Daarnaast zit er uiteraard nog zo een dergelijk filter (60-250) op de versterker.
Hoe kan ik nu het beste die 2 filters (de een zit dus 'over' de andere, op elkaar afstellen ?
Afstellen ICE ?
De subwooferaansluiting van de JVC radio is een non-fading aansluiting. Instelling voor je compo heeft dus geen invloed op je subwoofer. Het beste is gewoon de subwoofer afstellen via de versterker. Dit gaat nauwkeuriger dan op je head unit. Gewoon effe proberen wat het beste klinkt. Ik denk dat subwoofer rond de 60-80Hz het beste zal klinken.
Ik zou je composet sowieso op highpass zetten. Hierdoor voorkom je dat je snel de tweeters opblaast en de subwoofer zorgt dan voor de diepe bass, terwijl uit je compo wel de kicks uitkomen.
Ik zou je composet sowieso op highpass zetten. Hierdoor voorkom je dat je snel de tweeters opblaast en de subwoofer zorgt dan voor de diepe bass, terwijl uit je compo wel de kicks uitkomen.
-
- Contacteer:
klopt, is bij mijn JVC ook.
Ik heb hem op Hi staan.
En dan verder met de versterker afgeregeld
Ik heb hem op Hi staan.
En dan verder met de versterker afgeregeld
Zoals ik reeds zei kun je het beste de compo op highpass laten spelen. Dus kies voor de instelling High[B4RTK3] schreef:mjah dat klopt idd, maar ik MOET op de HU een filterinstelling kiezen, low, mid of high. Vervolgens moet ik op de versterker dan nogmaals dat reeds gefilterde geluid filteren.
Dus wat zou nu de beste instelling zijn ?

ik kan de sub ook regelen via de HU, van 20 naar 220 (m)hz?? iets dergelijks dan.
Op 20 klapt ie mn ramen eruit, niet echt een optie dus en bij 220 drukt een deuntje mee op de achtergrond, zoals het hoort in mijn oren
de sjonnies laat ik wel beuken bij de Macdrive
Op 20 klapt ie mn ramen eruit, niet echt een optie dus en bij 220 drukt een deuntje mee op de achtergrond, zoals het hoort in mijn oren

de sjonnies laat ik wel beuken bij de Macdrive

Mrtn = Maarten
mjah, de composet is het probleem niet ,die kan ik weer apart regelen op de HU. Het probleem is gewoon dat er m.i. een dubbel filter losgelaten wordt op het subwooferkanaal, nl. dat low/mid/high filter van de HU (zit ALLEEN op subwooferkanaal) en dan daarna nog es dat filter wat op mn versterker zit (60-220).dtune_stefan schreef:Zoals ik reeds zei kun je het beste de compo op highpass laten spelen. Dus kies voor de instelling High[B4RTK3] schreef:mjah dat klopt idd, maar ik MOET op de HU een filterinstelling kiezen, low, mid of high. Vervolgens moet ik op de versterker dan nogmaals dat reeds gefilterde geluid filteren.
Dus wat zou nu de beste instelling zijn ?De subwoofer moet je gewoon regelen via je versterker. Als het goed is kun je het volume ook bepalen via je head unit, altijd gemakkelijk
Bartuitlauwe : ik ga t es proberen met de HU op high en dan de versterker verder afregelen... bedankt!
Vreemd dat op je subwoofer uitgang die instelling zit. Als je hem daar op Hi zou zetten en dat zou invloed hebben op je sub, dan krijgt je sub dus alles boven bv 220Hz. Je filter op je versterker op low zetten op bv 80 geeft hem alles onder de 80. Hij krijgt dan niks dus 

Dat bedoel ik, volgens mij is ie gewoon een non-fading kanaal en alleen regelbaar in het volume en de low/mid/high slaat alleen op je front en rearspeakers.Ollie schreef:Vreemd dat op je subwoofer uitgang die instelling zit. Als je hem daar op Hi zou zetten en dat zou invloed hebben op je sub, dan krijgt je sub dus alles boven bv 220Hz. Je filter op je versterker op low zetten op bv 80 geeft hem alles onder de 80. Hij krijgt dan niks dus
hmm
raar
want als ik dat filter op de HU verzet, hoor ik duidelijk dat de sub meer of minder tonen doorlaat.
het lijkt er dus toch op dat dit filter de sub uitgang van de HU filtert.
ik zal de composet ook eens aansluiten op de versterker en kijken of ie dan beter speelt.
thx!
raar
want als ik dat filter op de HU verzet, hoor ik duidelijk dat de sub meer of minder tonen doorlaat.
het lijkt er dus toch op dat dit filter de sub uitgang van de HU filtert.
ik zal de composet ook eens aansluiten op de versterker en kijken of ie dan beter speelt.
thx!
Die low/mid/high standen zijn de filterfrequenties waar de radio de non fading uitgang op affiltert.
Ik dacht dat low 50 Hz was, mid 80 Hz en high 120 Hz.
Dus dat zijn gewoon de filterfrequenties.
Je moet hem dan gewoon op de radio het liefst uit zetten en als dat niet kan op mid (80Hz) zetten.
Je moet hem dan gewoon op de radio het liefst uit zetten en als dat niet kan op mid (80Hz) zetten.
maar hoe komt t dan dat het veranderen van de instelling van dat filter toch invloed heeft op het non-fading subwoofer kanaal, waar de sub op aangesloten is ? ikke nie snaprobclio16V schreef:Die low/mid/high standen zijn de filterfrequenties waar de radio de non fading uitgang op affiltert.
Als je nou nog eens leest wat er staat, snap je het wel neem ik aan?[B4RTK3] schreef:maar hoe komt t dan dat het veranderen van de instelling van dat filter toch invloed heeft op het non-fading subwoofer kanaal, waar de sub op aangesloten is ? ikke nie snaprobclio16V schreef:Die low/mid/high standen zijn de filterfrequenties waar de radio de non fading uitgang op affiltert.