
Behandelen/verwijderen van een kras zonder te spuiten
Wellicht is hier vaker overgeschreven, maar lang searchen ga ik toch maar een nieuw topic aanmaken. Mijn vraag is als volgt: Hoe kan men het beste een kras behandelen of verwijderen zonder te spuiten? Kan men het beste gelijk met Commandant groen/rood erop gaan of eerst met een lakstift bewerken en dan met Commandant bewerken? Graag jullie ervaringen 

ik had ook een diepe kras in m'n auto. Heb zo'n soort waskrijt ding gehaald in de kleur van m'n auto.. daar smeer je als het ware de kras mee dicht. Het blijft niet altijd zitten dus je zal het 1 keer per 20 wasbeurten ofzo opnieuw moeten doen. Succes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Mrtn schreef:wax met kleurpigment?
Needtune_stefan schreef:En dat wordt mooi???
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Krassen zijn zeer moeilijk te verwijderen zonder een spuiter. Zeker bij mettalic lakken, daar is het haast onmogelijk.
Er is maar 1 optie:
En dat is camoufleren. Er zijn verschillende middelen voor, autoglym heeft een hele goeie en ook Turtle heeft met hard wax uit de extreme-serie een goed middel, Sonax heeft ook met hu Hard-Wax een heel goed middel. Vloeibare middelen zijn allemaal zonde van tijd en geld, na een korte periode verschijnt de kras weer.
Ook is dat zo met hardwax-alleen duurt het aanzienlijk langer en met het sonax spul kun je redelijk de kras vullen met de originele kleur, let wel dat de kras blijft, maar het minder opvalt.
Er is maar 1 optie:
En dat is camoufleren. Er zijn verschillende middelen voor, autoglym heeft een hele goeie en ook Turtle heeft met hard wax uit de extreme-serie een goed middel, Sonax heeft ook met hu Hard-Wax een heel goed middel. Vloeibare middelen zijn allemaal zonde van tijd en geld, na een korte periode verschijnt de kras weer.
Ook is dat zo met hardwax-alleen duurt het aanzienlijk langer en met het sonax spul kun je redelijk de kras vullen met de originele kleur, let wel dat de kras blijft, maar het minder opvalt.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
Als je de kras voelt dan kan je het oplappen met de middelen die hierboven geschreven zijn, alleen de kans blijft dat je het terug blijft zijn, of dat je een aftekening ziet ervan. Maar het valt idd minder op.
Als je de kras niet voelt, dan kan het in 9 van de 10 keer eruit gepolijst worden, en dan is het dus helemaal weg.
Als je de kras niet voelt, dan kan het in 9 van de 10 keer eruit gepolijst worden, en dan is het dus helemaal weg.
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Een minder "fraaie" maar wel effectieve manier is het plakken van een sticker op de kras...
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Bij schadeherstelbedrijven hebben ze daarvoor heel fijn schuurpapiertje als het ondiepe krassen zijn.
hiermee schuren ze de blanke laklaag weg waar de kras inzit en gebruiken daarna een grof poetsmiddel
waarmee ze het geheel oppoetsen. Dit herhaalt men steeds met een fijnere korrel waarna er nix meer te
zien is van de ! ondiepe kras.
of er als particulier aan te komen is of verstandig het is zelf te doen weet ik niet.
hiermee schuren ze de blanke laklaag weg waar de kras inzit en gebruiken daarna een grof poetsmiddel
waarmee ze het geheel oppoetsen. Dit herhaalt men steeds met een fijnere korrel waarna er nix meer te
zien is van de ! ondiepe kras.
of er als particulier aan te komen is of verstandig het is zelf te doen weet ik niet.
Gewoon met een lakstift bij werken,MAAR dan niet met het kwastje wat erbij zit ,want die is tegroot,en niet echt handig om het Knap te doen,Ik pak altijd een "tandenstokertje" lekker klein,en zeer goed(Nauwkeurig) mee te doen,daarna eff goed poetsen ,liefst met een poets met een Lichtpolijstend middel erin,en anders wordt het spuiten he
Ik ook, ik werkte wel eens met wattestaafjes, ging ook wel redelijk.
Zo'n kwastje gooit meteen een dikke druppel eraf en dan ist geen doen meer.
Ojah gewoon alleen de kleurlak erin en pas na een paar weken/wasbeurten een heel pietepeutrig beetje blanke lak erachteraan. En dan eens met de cleaner eroverheen.
Kun je toch heel goed mee camoufleren hoor en tis langdurig blijvend.
Zo'n kwastje gooit meteen een dikke druppel eraf en dan ist geen doen meer.
Ojah gewoon alleen de kleurlak erin en pas na een paar weken/wasbeurten een heel pietepeutrig beetje blanke lak erachteraan. En dan eens met de cleaner eroverheen.
Kun je toch heel goed mee camoufleren hoor en tis langdurig blijvend.