Project clio 16V Geert FOTO's(15/6) + een (domme) vraag!

Vertel hier alles over je project.
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Nu mijn GTT af is had ik nood aan een nieuw project, dus ik heb mij oog laten vallen op een clio 16V. Het zal niet zo een groots project worden als mijn GTT, maar het is de bedoeling om de auto in een propere staat te krijgen, en om de motor terug in orde te krijgen. Het is een clio 16V uit 92. Met 16 duim velgen onder, en een extra set 15 duim speedline's. Verder is de auto origineel op een kelk na. De cilinderkoppakking is stuk. Er is water in de 4de cilinder.

[img]http://users.skynet.be/fa313328/16vclio1.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa313328/16vclio2.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa313328/clio3.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa313328/16vclio4.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa313328/16vclio5.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa313328/16vclio6.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa313328/16vclio7.jpg[/img]

:)
Laatst gewijzigd door Geert Claes op di 15 jun 2004 13:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Suc6 ! en nou hopen dat het resultaat minimaal hetzelfde is als de GTT, dan zit het wel snor!

En wat is nou ooit een Kelk?:s
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ziet goed uit (Y)
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Een kelk is volgens mij een sportfilter.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Uitlaat????
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

wat een knap ding om te zien zeg (Y)

pics from inside??? :p

succes ermee vriend!!
Mrtn = Maarten
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Rick schreef:Een kelk is volgens mij een sportfilter.
U gaat door voor de koelkast :D
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Die ziet er nog vrij netjes uit! Wat zijn de plannen om wat te gaan te veranderen? Gewoon rijdend maken of de motor en ophanging bewerken en daarna vollledig spuiten? In ieder geval veel succes ermee!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

SchepjeS schreef:Uitlaat????
:lol:
tbelgische taaltje hé :smoke:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

jaaa jaaa Ik weet het ook nie hoor was maar een wilde gok :)
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

no offence mate (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Rick schreef:Een kelk is volgens mij een sportfilter.
Gare belgen:S

Pinker is knipperlicht :S

Waar halen ze de fantasie allemaal vandaan?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

olijnsma schreef:
Rick schreef:Een kelk is volgens mij een sportfilter.
Gare belgen:S

Pinker is knipperlicht :S

Waar halen ze de fantasie allemaal vandaan?
de grote magie van het 'woordenboek' :lol:
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

olijnsma schreef:
Rick schreef:Een kelk is volgens mij een sportfilter.
Gare belgen:S

Pinker is knipperlicht :S

Waar halen ze de fantasie allemaal vandaan?
Misschien is pinken knipperen bij hun? Ieder zijn eigen taal....en laat ze in hun waarde :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Jasper16v schreef:
olijnsma schreef:
Rick schreef:Een kelk is volgens mij een sportfilter.
Gare belgen:S

Pinker is knipperlicht :S

Waar halen ze de fantasie allemaal vandaan?
Misschien is pinken knipperen bij hun? Ieder zijn eigen taal....en laat ze in hun waarde :wink:
Joh, het is allemaal sarcastisch bedoeld, en was ook ff de bedoeling dat de belgen happen:p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

hehe, ik had het kunnen weten dat er reactie op zou komen. Een kelk is dus een openluchtfilter.

Het zal niet zo een compleet herspuitproject worden zoals de GTT, maar ik wil er wel weer iets netjes van maken.
:)
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

succes er mee en met je pinker en kelk :wink:
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ondertussen zijn er enkele vorderingen, de cilinderkop is er af. Nu vraag ik mij alleen af wat ik er mee moet doen? Laten testen op lekken, en op rechtheid? En laten vlakken? Of mag vlakken niet bij een 16V???

De cilinderkoppakking is aangekomen, samen met de carterpakking, de rekbouten, de spanrol, de distributieriem,..

De 4 de cilinder heeft water gehad, en de wand van de cilinder is een klein beetje aangetast door roest, helemaal niet veel. Er zijn mensen die zeggen van hier met een schuurpapier door te gaan(P1200). Wat is jullie mening??

:wink:
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

niet beter met zo een heel zacht polijst ding voor op het boormachine?? :D

in ieder geval komt wel weer snor dat ding!!!
succes
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Ollie schreef:
Rick schreef:Een kelk is volgens mij een sportfilter.
U gaat door voor de koelkast :D
Met ijsblokjes automaat :D :D :D :D :D
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Olijnsma schreef:
Rick schreef:Een kelk is volgens mij een sportfilter.
Gare belgen:S

Pinker is knipperlicht :S

Waar halen ze de fantasie allemaal vandaan?

Allez , het zijn nog zo'n mooie termen : de faren, ganten ( spreek: zjanten), gardebou's, boite, culas, pistons, collecteurs, platinnekes, ...

:smoke:
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Btw, mooi karreke Geert.

De cardan gekregen ondertussen ?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Geert Claes schreef:Ondertussen zijn er enkele vorderingen, de cilinderkop is er af. Nu vraag ik mij alleen af wat ik er mee moet doen? Laten testen op lekken, en op rechtheid? En laten vlakken? Of mag vlakken niet bij een 16V???

Er zijn mensen die zeggen van hier met een schuurpapier door te gaan(P1200). Wat is jullie mening??
Testen op lekken en rechtheid kun je gewoon laten doen. De kop kan ook wat gevlakt worden. Afhankelijk van de staat kan bepaald worden hoeveel er gevlakt kan worden. Dit is wel beter voor je compressie.

Dat schuren zou je kunnen doen, maar dan mag er niks je blok in gaan! Ik denk dat je het beter gewoon kan laten zitten en dat dat wel weg gaat.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hou er wel rekening mee dat wanneer je de kop vlakt, de drijfstanglagers het zwaarder te verduren krijgen.
Het is in principe wel goed om de kop te laten vlakken vanwege de wat hogere compressie, maar dan zou ik ook gelijk de drijfstanglagers vervangen.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Als de kop gevlakt en getest op lekken moet worden moeten de nokkenasen eruit, dit moet je heel voorzichtig doen omdat het lagertje kapot kan gaan.

De cilinder kan je een heel klein beetje opschuren (diagonaal) met zo fijn mogelijk schuurpapier/staalwol, let erop dat je alleen de roestaanslag weghaald en niet de wand schuurd, als je dit hebt gedaan de wand licht in smeren met motorolie.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

RO 16v schreef:Als de kop gevlakt en getest op lekken moet worden moeten de nokkenasen eruit, dit moet je heel voorzichtig doen omdat het lagertje kapot kan gaan.
De cilinder kan je een heel klein beetje opschuren (diagonaal) met zo fijn mogelijk schuurpapier/staalwol, let erop dat je alleen de roestaanslag weghaald en niet de wand schuurd, als je dit hebt gedaan de wand licht in smeren met motorolie.
lagertje??? :s lagertje???????

en waarom moeten eigenlijk de nokkenassen eruit?

je hoeft echt niks los te halen om die koppen af te persen... je moet alleen de juiste afpers-spullen hebben... :)

(ik ben wel benieuwd welk lagertje je bedoeld Ro...)
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Beetje late reactie, maar die Clio ziet er goed uit hoor (Y)
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

H8bal schreef:Btw, mooi karreke Geert.

De cardan gekregen ondertussen ?
is nog onderwegen
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Awel ik denk dat die inderdaad nog onderweg is......
:lol:
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

kevinb schreef:
H8bal schreef:Btw, mooi karreke Geert.

De cardan gekregen ondertussen ?
is nog onderwegen
O wee,als dieje komende meeting op uwe focus zit he :beer:
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Geert Claes schreef:
De 4 de cilinder heeft water gehad, en de wand van de cilinder is een klein beetje aangetast door roest, helemaal niet veel. Er zijn mensen die zeggen van hier met een schuurpapier door te gaan(P1200). Wat is jullie mening??

:wink:
FF nagevraagd , en ofwel met zo'n hoonapparaat/polijstborstel ofwel niks aan doen, mor zeker ni schuren, hoe fijn da da schuurpapier ook mag zijn
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

H8bal schreef:
kevinb schreef:
H8bal schreef:Btw, mooi karreke Geert.

De cardan gekregen ondertussen ?
is nog onderwegen
O wee,als dieje komende meeting op uwe focus zit he :beer:
In de focus :D nog steeds, waar hem de vrijdag geplaatst is 8)
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

PtrGte schreef: lagertje??? :s lagertje???????

en waarom moeten eigenlijk de nokkenassen eruit?

je hoeft echt niks los te halen om die koppen af te persen... je moet alleen de juiste afpers-spullen hebben... :)

(ik ben wel benieuwd welk lagertje je bedoeld Ro...)
Lagertje/schaaltje/ringetje hoe noem je het eigenlijk?? (onstekings kant)

En tja, niet iedereen heeft de juiste spullen. :wink:
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ondertussen is de cilinderkop binnen om na te kijken op lekken en rechtheid. Donderdagavond kan ik hem gaan ophalen. Ik heb maar ineens geïnvesteerd in een tang om de kleppen terug te plaasten. Want de manier waarom ik ze er uit heb gehaald was niet echt volgens de regels van de kunst......
:D
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Cilinderkop was in orde. Gisteren heb ik mijn lageschalen van de drijfstangen even losgehaald. En toen ik daar aan bezig was, kwam mijn reno dealer even kijken (is namelijk familie van mijn buren), en hij zag dat het goed was. Hij heeft de cilinderwanden bekeken, de lagers, de kleppen, en hij had er een goed oog in.
Dus ik kan de motor bijna terug gaan monteren, en dan terug in de auto leggen.
Plaats reactie