Gaten dichtmaken logo's achterklep

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Bart V

Ik heb de logo's van mn 19 gehaald, alleen zitten daar dus nu een paar gapende gaten waar die pinnetjes inzaten.....geen porum, dus die dingen moeten dicht.

Nou heb ik geen zin om de klep opnieuw te gaan spuiten daarvoor, dus dacht IK om ze aan de achterkant stevig dicht te tapen, daarna gladmaken met plamuur, en tenslotte met een lakstift en wat cleaner het zaakje afwerken.

Maar hoe maak je normaalgesproken die gaten dicht??? je komt er niet bij om te lassen.......

Gr Bart
Robert Clio S.

Normaal gesproken las je ze vanaf de buitenkant dicht, en moet het dus gespoten worden.

Maar wat jij bedoelt met dat tape, dat zou ik ook niet doen. Dan moet je ook spuiten, want als je het netjes wilt doen wordt het oppervlak van je plamuurplek te groot om bij te tippen met een lakstift. Ze kunnen het ook bijspuiten, dan hoeft je klep niet helemaal gespoten te worden.
Clio 1.4 S strak in de lak!
Bart V

Ik kan de plamuur toch gewoon met wat water netjes afstrijken zodat het alleen IN het gat zit, en strak word met de rest????? Of gaat dat niet werken??
Kicker Clio

Plamuur gaat zeker werken heb ik ook gehad :wink:
Robert Clio S.

Bart V schreef:Ik kan de plamuur toch gewoon met wat water netjes afstrijken zodat het alleen IN het gat zit, en strak word met de rest????? Of gaat dat niet werken??
Tja je kan het proberen, ben er zelf geen voorstander van aangezien het er net zo snel uit kan vallen als je het erin doet. Je hebt geen hechting op het plaatwerk van je achterklep.
Vos

Robert Clio S. schreef:
Bart V schreef:Ik kan de plamuur toch gewoon met wat water netjes afstrijken zodat het alleen IN het gat zit, en strak word met de rest????? Of gaat dat niet werken??
Tja je kan het proberen, ben er zelf geen voorstander van aangezien het er net zo snel uit kan vallen als je het erin doet. Je hebt geen hechting op het plaatwerk van je achterklep.
Je kunt het beste gewoon lassen bart! kost iets meer maar is het wel in 1x goed.... anders baal je er straks misschien van dat je het eerst met plamuur hebt gedaan!
Clio 16v.....
rubie

plaatje inlassen dan dicht laten lopen met tin,slijpen,plamuren schuren grondlak spuiten en als het ffe kan dan een tijdje laten rusten dat alles netjes kan uitwerken dan grondlak schuren en spuiten,maybe lange voorbereiding maar wel super resultaat het kan natuurlijk ook veel sneller :smoke:
Robert Clio S.

Dat is de beste oplossing, gaatjes dichtlassen, eventueel met een plaatje erachter. 's Ochtends beginnen, 's middags in de grondverf. De volgende dag uitschuren met P800 nat, inplakken en spuiten maar. 2 Dagen als je rustig aan doet.
Plaats reactie