R(ay)Si - Alleen nog maar vw's...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
R(ay)Si

HELP!!

Gister avond dat ik me auto startte liep hij erg te bokken, als je gas gaf was het net alsof je een kart onder je reet heb, zo'n geluid.
Maar dat ging naar fftjes weer weg, geen probleem dus.

Nu wou ik vanmorgen me auto verplaatsen om me kat er onder te gaan zetten, startte hij moeilijk en bleef daarna weer bokken, alles schudt....als je gas geeft lijkt het net of de uitlaat eronder vandaan is! Meteen onder de kap gekeken en ook het blok schudt mee.

Iemand een idde wat dit is?? Motorsteun misschien???

Alvast bedankt Ray
Alleen nog maar VW!
Steven
Car: M536

Dit is geen motorsteun oid, dit is de motor zelf.

Het klinkt ook als een ontstekingsprobleempje.
Misschien verdeler en rotorkap?
Donleben
Contacteer:

Ik denk dat het ook iets is met de ontsteking of brandstoftoevoer. Waarschijnlijk liep hij dan even op drie cilinders. Misschien even handig om je accu los te halen en dan na een paar minuten weer aan te sluiten. Dan wordt je computer weer even gereset.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
R(ay)Si

Ik ga me accu ff loshalen en kijken wat dat doet, zal ook meteen de rotor en de verdelerkap nakijken.

De motorsteun heeft wel een uitslag van ong. 1,5 tot 2 cm? Is dit wel juist dan? Vindt het wel erg veel. Pook valt ook zo'n 3 cm terug bij gas los en gas geven....
Alleen nog maar VW!
Donleben
Contacteer:

Dat is op zich wel een normale speling. Misschien kun je een keer stuggere steunen gaan monteren. Als het echt de steunen zouden zijn, dan zal je er continue last van hebben. Aangezien het alleen het onrustig lopen is bij het starten, zal het echt aan de ontsteking oid liggen.
R(ay)Si

Ik heb de verdelerkap eraf gehad en alles daarbinnen schoongescheurd. Accu is eraf geweest,

Maar nogsteeds loopt hij niet lekker, en het is niet alleen bij het starten, hij blijft continu zo lopen....als je gas gegeven hebt valt hij bijna uit!! Hij houdt hem nog net aan de praat :s

Tijdens gas geven hoor je hem echt pruttelen zeg maar....beetje bokkerig...??

Iemand nog een idee :s ??
Alleen nog maar VW!
Remco_Rs
Contacteer:

slangetje van je MAP sensor niet stuk??
Donleben
Contacteer:

Zit je lambdasonde nog goed aangesloten nadat je de kat weer had verwisseld? Misschien is deze wel beschadigd. De werking kan je meten. Moet een waarde van ongeveer 0,5 volt aangeven. Gewoon de signaaldraad (wit) en een aarde pakken.

Had je voor de rest nog wat vervangen?
Remco_Rs
Contacteer:

Lamda sonde zal er niet mee te maken hebben,dat om het feit dat ,een lamdasonde niet echt veel doet als hij nog koud is
Donleben
Contacteer:

Wat is precies die MAP sensor en waar zit die?
R(ay)Si

Remco, waar zit die map-sensor precies??

En had je niet nog heel ff op je werk kunnen blijven?? Je was net weg dat ik daar kwam :) of is auto wassen belangrijker :p
Alleen nog maar VW!
Remco_Rs
Contacteer:

die meet de luchtdruk in het inlaatspruitstuk..
en zit tegen je schutboord aan
[img]http://www.autohelpdesk.nl/component/002.jpg[/img] en er zit een groen stekkertje aan,en een klein slangetje die weer naar je inlaatspruitstuk gaat
Laatst gewijzigd door Remco_Rs op za 17 apr 2004 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco_Rs
Contacteer:

R(ay)Si schreef:Remco, waar zit die map-sensor precies??

En had je niet nog heel ff op je werk kunnen blijven?? Je was net weg dat ik daar kwam :) of is auto wassen belangrijker :p
kep je niet eens gezien man :) eff wassssssen
R(ay)Si

Ik heb het stekkertje er ff afgehad en het slangetje nagekeken maar dat zit allemaal goed! Wel nog ff geprobeerd maar loopt nogsteeds niet lekker :s

Bij iets gasgeven, begint de motor te pruttelen en dan bij gas los valt hij bijna uit....
Alleen nog maar VW!
Remco_Rs
Contacteer:

bougie kabels al bekeken?? ,/bougies,,want volgens mij loopt hij gewoon op 3 poten,,,als ik nu eff tijd had gehad was ikwel eff langsgekomen,maar helaas
R(ay)Si

ik ga ze er allemaal wel ff uitdraaien...

Kan ik er wel mee rijden?? Het is niet super ver naar de dealer dus...anders ben ik maandag wel bij jullie waarschijnlijk...k ga nog ff verder...
Alleen nog maar VW!
Donleben
Contacteer:

Je kan ook ff 1 voor 1 de bougiekabels loshalen en dan steeds starten. Dan kun je erachterkomen welke cilinder het is. Pas alleen wel op voor de vonken!
Remco_Rs
Contacteer:

waar woon je ook alweer,,zal eff kijken of ik langskan komen anders,
Remco_Rs
Contacteer:

precies,motor wel laten lopen,en dan 1 voor 1 de kabels lostrekken,en dan goe luisteren of je verschil hoort,zoniet ,dan is ie niet goed
R(ay)Si

Zo dat is meteen duidelijk!

De 2e van links af gezien doet helemaal niets als ik hem lostrek, bij de rest loopt de motor minder als ik ze loshaal!

Maar ligt dit aan de bougie, is die dan stuk??
Alleen nog maar VW!
Donleben
Contacteer:

Het kan een bougie zijn of de kabel. Probeer het eens om twee bougies met elkaar te wisselen. Dan weet je het of het aan de bougie of iets anders ligt. Ik heb nog wel wat bougiekabels thuis liggen...
R(ay)Si

dat is juist het probleem :(

De bougie sleutel die wij hebben is te dik om over de tweede bougie heen te vallen....ik gaat wel ff wat etteren buiten :)
Alleen nog maar VW!
Donleben
Contacteer:

Anders even proberen met een grote ratel...

Kun je ook even kijken wat hij doet als je twee kabels vewisselt. Dus niet alleen de uiteindes, maar in zijn geheel.
R(ay)Si

Ik heb de bougie losgekregen, en verwisseld met de eerste. Het blijft dan de 2e bougie die niet reageerd dus het is hoogstwaarschijnlijk de kabel dus.

Ik ga nu 2 kabels verwisselen kijken wat dat doet!
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si

Ik heb net de eerste twee kabels in zijn geheel verwisselt met elkaar maar dat maakt totaal geen verschil!!!

Het blijft de twee bougie die niet reageert?? De rotor kap heb ik al losgehad en schoongemaakt (de contactpuntjes) maar ook dat helpt niets...

:S
Alleen nog maar VW!
Remco_Rs
Contacteer:

dus de 4 puntjes inde rotorkap zagen er alle 4 goed uit ,ook het middelsste dingetje,en de ROTOR zelf,ook gecontroleerd?
Donleben
Contacteer:

Als die hetzelfde is als die van een 16v, heb ik er nog 1 liggen. Misschien die even testen?
R(ay)Si

Jep...ook de rotor zelf nog ff schoongemaakt, dat ziet er allen (volgens mij dus) goed uit!
Alleen nog maar VW!
R(ay)Si

Donleben schreef:Als die hetzelfde is als die van een 16v, heb ik er nog 1 liggen. Misschien die even testen?
Dat zou een idee zijn...als ze hetzelfde zijn...:s
Alleen nog maar VW!
Menno

Het HOEFT natuurlijk niet de ontsteking van die cilinder te zijn. Het kan ook de cilinder zelf (verbrande klep oid) of de brandstoftoevoer zijn. Check in ieder geval ff de injectorstekker, en luister of je die injector hoort tikken.
rev it like a rental
Donleben
Contacteer:

R(ay)Si schreef:
Donleben schreef:Als die hetzelfde is als die van een 16v, heb ik er nog 1 liggen. Misschien die even testen?
Dat zou een idee zijn...als ze hetzelfde zijn...:s
Dis ff n plaatje wat ik zo snel kon vinden;
http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0388.jpg
R(ay)Si

Menno schreef:Het HOEFT natuurlijk niet de ontsteking van die cilinder te zijn. Het kan ook de cilinder zelf (verbrande klep oid) of de brandstoftoevoer zijn. Check in ieder geval ff de injectorstekker, en luister of je die injector hoort tikken.
Gisteravond had hij het heel eventjes maar, daarna ging het weer weg en liep de auto weer normaal. Als de klep verbrand is, is het dan niet blijvend?? ik ga iig wel ff luisteren zometeen. Eerst ff eten! :)
Alleen nog maar VW!
Donleben
Contacteer:

Donleben schreef: Had je voor de rest nog wat vervangen?
Zo dus maar even je brandstofgedeelte nakijken. Hoe rijdt de clio als je een wat langer stuk rijdt en hoe reageert hij bij vol gas? Kan idd een brandstofprobleempje zijn.
R(ay)Si

Ik heb verder niets vervangen!

Maar is het wel verstandig om er mee te rijden?? Bij volgas hoor je hem nogsteeds een beetje spurtelen....

Anders gaan ik er zo even een rondje mee rijden, kijken wat hij doet!

En wat kan ik allemaal nakijken aan het brandstof gedeelte??
Alleen nog maar VW!
Donleben
Contacteer:

Je kan nog even kijken of je brandstofrails en je injectoren goed vast zitten. Anders even een busje injectorreiniger erdoorheen gooien. Kun je gewoon bij het tankstation kopen.
Plaats reactie