Tapdraad verot

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Kicker Clio

Ik ben dus de gelukkige eigenaar van een gaare clio :( :( ongeveer 5 maanden geleden gekocht en niets meer dan problemen :@ De auto was opnieuw gespoten en ik heb nu al weer Roest :( . Nu is me tapdraad verrot van mijn bougie van moet ik doen een helicoil of een nieuwe kop???? Wat is het beste ?? graag wat advies en of dit veel werk is?
Bart V

Je komt er niet echt goed bij omdat de bougiegaten redelijk diep zitten bij een 16V motor. Ik heb het bij een 16V gelukkig nog nooit gedaan, maar tis in principe goed te doen om er een helicolt in te zetten. Zorg wel dat je de juiste tap en helocilt hebt. (zijn speciale)

Sowieso is het ook verstandig, en waarschijnlijk noodzakelijk om de kleppendeksel eraf te halen. Dat betekent dus ook dat je een nieuwe pakking nodig hebt.

Succes
Kicker Clio

ja ik kom er nu achter dat mijn koppeling ook verrot is. ik ben de auto e8 zat ik heb er al zat onkosten aan gehad wat zo dit mijn ongeveer gaan kosten????? :( :(
Donleben
Contacteer:

Kicker Clio schreef:ja ik kom er nu achter dat mijn koppeling ook verrot is. ik ben de auto e8 zat ik heb er al zat onkosten aan gehad wat zo dit mijn ongeveer gaan kosten????? :( :(
Als het een 16v is, dan moet het hele blok er met bak en al uit. Dat is wel een aardig kostenpostje :@

Ik geloof dat de meesten zo rond de 500 euro kwijt zijn. Moet je even zoeken op het forum. Het bedrag is sterk afhankelijk als je het zelf gaat doen of ergens gaat laten doen. De kosten van een nieuwe koppelijng liggen rond de 100 tot 200 euro.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Matijs
Contacteer:

Koppeling vervangen zou ik lekker zelf doen. En als het blok eruit is evt. ook een andere kop erop zetten om het probleem met het bougiegat op te lossen... Is hier op het forum vast nog wel voor een leuke prijs een goede F7P kop te bemachtigen.
Plaats reactie