Zonnedakje in Renault 5 1400 TR

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
sirtalis

Hallo allemaal

Dit is mijn eerste post, dus als eerste: Aangenaam!

Ik heb een probleepmpje:
Ik heb een R super 5 TR, met een kanteldakje erin. Het dakje is van het merk VELM (italiaans) type Präsident, KBA 9405. Helaas is de plastic schroef die ervoor zorgt fat het dakje daadwerkelijk omhoog komt versleten, en gisteren gebroken. Het dakje is al vrij oud, en dus niet erg gangbaar. Een sloperij zou uitkomst bieden, maar het dakje zie je zelden tot nooit geloof ik.

Kan iemand mij een tip geven? Hoe kan ik aan dit onderdeel komen, of is het sowieso kansloos? Zijn er meer gangbare daken die ook met zo'n grove plastic schroef werken? (alle kantelraampjes met een draaischijf-mechanisme misschien?)

Als dit nou helemaal niet mocht gaan lukken, dan moet ik mijn dakje professorisch dicht gaan maken (neeeeeeeeee!) OF een nieuw tweedehands dakje kopen, en dit in (laten) zetten. Waar moet ik op letten bij aanschaf van een vervangend dakje? In ieder geval dat de maat gelijk OF groter is natuurlijk, maar dien ik rekening te houden met de dikte van het dak van mijn vijfje?

Handige mensen die mij tegen milde vergoeding willen helpen mogen ook reageren! :D

ALLE tips zijn ontzettend welkom.
Sorry voor de lange (1e) post!

Groet,

Yuri,
Utrecht
rubie

ik hier nog zo een compleet klap dakje liggen,heb het ooit is afgebroken misschien dat je daar iets mee kan doen als het hetzelfde is,alle rubbers zitten er nog bij als ik me niet vergis
Riël
Über-Spammer

Een fototje, er zijn veel dakjes in omloop en ik denk dat je je dakje ook wel zal vinden. Probeer de rtc-markt hier eens?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
sirtalis

Mja, fotootje is wel een wijs plan ja.
Ik zal er even een schieten, heb alleen slechts een nokia 6600 om mee te schieten, dus hoop dat het zichtbaar zal zijn.

BEDANKT vast!
Plaats reactie