canonballman schreef:Met een Patrol red je het nog niet. Alle tandemassers hebben minimaal (over het algemeen, uitzonderingen nagelaten) 2000 kg laadvermogen. Dan moet er dus al een auto voor van minimaal 2000 kilo, Totale combi weegt dan meer als 3500, dus mag niet.
Maar gewoon niet moeilijk doen, kar huren, auto met trekhaak (maakt niet uit) en OP JE GEMAK naar huis kachelen. Doe het vaak zat, nooit geen problemen.
Zonder E, bedoel je? Krijg je dan de aanhanger uberhaupt wel mee bij het verhuurbedrijf?
Toevallig vorige week mijn rijbewijs gehaald.
Ik zou de gok niet nemen Merijn, je bent het niet gewend en als je een botsing krijgt ben je verder van huis..
Chris schreef:Toevallig vorige week mijn rijbewijs gehaald.
Ik zou de gok niet nemen Merijn, je bent het niet gewend en als je een botsing krijgt ben je verder van huis..
Vandaar de GT die verkocht is dus..... ZZR 1100 om mee te beginnen of maar direct een Busa met Turbo om de smaak erin te houden ??
canonballman schreef:Met een Patrol red je het nog niet. Alle tandemassers hebben minimaal (over het algemeen, uitzonderingen nagelaten) 2000 kg laadvermogen. Dan moet er dus al een auto voor van minimaal 2000 kilo, Totale combi weegt dan meer als 3500, dus mag niet.
Maar gewoon niet moeilijk doen, kar huren, auto met trekhaak (maakt niet uit) en OP JE GEMAK naar huis kachelen. Doe het vaak zat, nooit geen problemen.
Zonder E, bedoel je? Krijg je dan de aanhanger uberhaupt wel mee bij het verhuurbedrijf?
Meestal krijg je geen aanhanger mee als je geen E hebt, waar een E-rijbewijs voor nodig is.
Ik heb mijn E-rijbewijs zo'n 5 jaar, en heb nog nergens een aanhanger meegehad zonder dat ik mijn rijbewijs heb moeten laten zien.
Als er iets gebeurd dan ben je niet verzekerd.
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.
Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:
de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.
Dit stond vroeger op het oude rijbewijs volledig in schrift, maar net iets ander omschreven.
Je mag trekken tot een max. tot. gewicht van 3500 kg, waarbij het max.tot.gew. van het trekkende voertuig 1 kg zwaarder moet zijn dan het max.tot.gew. van het getrokken voertuig.
Dus je mag met een auto die totaal 1751 kg weegt, een aanhanger trekken met een MAX.totaal gewicht van 1749 kg. Hierbij maakt het dus niet uit of deze geremd is of niet.
Vandaar de GT die verkocht is dus..... ZZR 1100 om mee te beginnen of maar direct een Busa met Turbo om de smaak erin te houden ??
Gefeliciteerd btw
Bedankt.
Maar we hebben het hier toch over het aanhangerrijbewijs? Is E achter B?! Die heb ik vorige week gehaald.
Maarre, motorrijbewijs had ik al, motor trouwens ook.
Merijn schreef: Lotta pimpin' going 'round over here!
Maareh, zonder E ga ik dat ding dus niet rijden, da's zeker. Effe rondbellen dan maar!
Merijn,
Als verkoper van het subject mag ik me r misschien ook mee bemoeien: waarom vraag je niet gewoon aan het verhuurbedrijf van de ambulance of dit kan? Zij hakken dagelijks met dit bijltje en zullen exact weten hoe het zit.
Gefeliciteerd btw
Bedankt.
Maar we hebben het hier toch over het aanhangerrijbewijs? Is E achter B?! Die heb ik vorige week gehaald.
Maarre, motorrijbewijs had ik al, motor trouwens ook.
Liep een beetje achter daarmee dan.... de laatste keer dat ik je sprak was je daar mee bezig namelijk
merijn ff snel gedacht, de GTT rijdt toch?? (Jat/)leen vanavond even de platen van johan en kachel er morgen mee terug. tis een gokje maar altijd beter dan de auto er te laten staan toch?
Frits schreef:merijn ff snel gedacht, de GTT rijdt toch?? (Jat/)leen vanavond even de platen van johan en kachel er morgen mee terug. tis een gokje maar altijd beter dan de auto er te laten staan toch?
GR.Frits
Dan rijd ik nog liever zonder E-rijbewijs met die aanhanger naar huis. De auto heeft motorische problemen en het lijkt me niet echt goed om daar 130 km mee te gaan rijden. Toch bedankt voor het meedenken.
hehe merijn ben er net nog even langs gereden(doe ik bijna elke dag ligt op de route naar renault van marwijk) Maar hij staat er nog steeds netjes bij hoor hehehe
Naadje zeg. Mijn auto moest toen ik hem had gekocht van Weert naar Eindhoven, en dat was toen al een hele operatie. Uiteindelijk wel gesleept (binnendoor), maar dat was eigenlijk al niet meer verantwoord.
Vandaag heb ik dus voor 35 muntjes een auto ambulance laten komen om mijn GTT door Eindhoven te laten rijden. Dat slepen doe ik niet meer.
Ik hoop dat iemand je wil helpen. < fingers crossed >
Slepen is zuur jah, ik heb en ben ook regelmatig gesleept met diverse auto's (vooral zware bakken is zuur slepen). Maar het went op zich wel, je moet gewoon hele goeie afspraken maken over hoe je rijd.
En flink anticiperen en als er geremd moet worden de achterste laten remmen.
Maja een noodstop of fiks remmen, dan ben je wel de lul. Dus voor 130 km geen goed idee.
Of je moet een trekstang kunnen regelen, dat rijd wel stukken beter.
Matijs schreef:Naadje zeg. Mijn auto moest toen ik hem had gekocht van Weert naar Eindhoven, en dat was toen al een hele operatie. Uiteindelijk wel gesleept (binnendoor), maar dat was eigenlijk al niet meer verantwoord.
Vandaag heb ik dus voor 35 muntjes een auto ambulance laten komen om mijn GTT door Eindhoven te laten rijden. Dat slepen doe ik niet meer.
Ik hoop dat iemand je wil helpen. < fingers crossed >
Er is hoop... De broer van een vriendin van me heeft als het goed is wel E (rijbewijs rond 1990 behaald, dan heb je toch E?) Nu alleen nog een auto regelen... Pfffff...