Maik (WOOFER) schreef:Handtekeningen verzamelen Kan altijd toch?
Off course, maar ik vond dat we toch wel iets te hard van stapel lopen, door het andere forum te berichten.
Helaas ben ik vanavond weg en morgen de hele dag bezig met studie, en van het weekend weg. Maar ik hoop dat je het er mee eens bent dat we eerst goed georganiseerd bezig zijn?
Moeten het zeker GOED voorbereiden.
Maar verzamelen kan geen kwaad
Dieselrijden wordt duurder
Utrecht. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) wil diesel rijden duurder maken zolang dit soort wagens nog teveel kooldioxide, fijn stof en stikstofdioxide uitstoten. Hij werkt met staatssecretaris Wijn (Financiën) aan plannen voor een hogere dieselaccijns. Eind mei of begin juni wordt wordt daarover meer bekend. Diesel is nu 40 eurocent goedkoper dan benzine, terwijl benzine schoner is en per liter minder CO2 bevat.
Joost (DoubleYou) schreef:Dieselrijden wordt duurder
Utrecht. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) wil diesel rijden duurder maken zolang dit soort wagens nog teveel kooldioxide, fijn stof en stikstofdioxide uitstoten. Hij werkt met staatssecretaris Wijn (Financiën) aan plannen voor een hogere dieselaccijns. Eind mei of begin juni wordt wordt daarover meer bekend. Diesel is nu 40 eurocent goedkoper dan benzine, terwijl benzine schoner is en per liter minder CO2 bevat.
bron: Tubantia, 16-04-2004
Een goede reden om er voor te plijten om de benzine goedkoper te maken ipv de diesel duurder
Zeurkezen ... goedkoper wordt 't toch niet, ga er maar niet vanuit. Straks vervalt al een hoop BPM op nieuwe auto's, wat denk je wat dat al gaat schelen? Dan gaan ze echt niet de benzine goedkoper maken, eerder duurder.
Ach als je de benzine te duur vindt, ga je toch lekker fietsen!
Dat de benzine duur is is kut. Jammer vooral voor de "Hollanders" omdat het daar nog duurder is als hier. Maar als je benzine zoo belangrijk vindt koop je dan een Smart ofzo. Ieg iets dat zuinog rijd. Ik denk niet echt dat zo'n actie iets uitmaakt.
Begrijp me niet verkeerd.. ik betaal ook liever een stuk minder, maar koop dan geen wagen die met rsutig rijden 1 op 10 rijd, maar een zuinigere wagen!
en als de eerste levensbehoeften (eten en drinken)100% duurder wordt en daarna weer 10% en weer 15% en omdat witbrood minder gezond is nog eens 25%......
onbetaalbaar dus!! ga jij dan gras eten??
kijk... probleem is dat de proporties een beetje zoek zijn geraakt, das het hele punt.
en ook trekken ze de economie omlaag, want die draait op en om transport, dus de prijzen van producten zullen stijgen omdat de hogere transportkosten gewoon worden doorberekend aan de consument.... en zo kan ik nog wel een aantal dingetjes bedenken. Duzzzzz... "limburger" think twice!! Het zijn niet alleen onze plezierritjes
Maik (WOOFER) schreef:OJa gister even getankt 98 > 1.243 per liter pffff
en die gast bij de benzine station weet van niets.
Weet niet hoe het komt weet niet wie marktleider is weet niets.. pfff..
Mazzelpik, ik betaalde net E1.299 voor een litertje.
Das omgerekend fl 2.85!!!
Ik kan me de tijd nog herinneren dat je voor fl 1.75 de liter kon tanken.
Mrtn schreef:en als de eerste levensbehoeften (eten en drinken)100% duurder wordt en daarna weer 10% en weer 15% en omdat witbrood minder gezond is nog eens 25%......
onbetaalbaar dus!! ga jij dan gras eten??
kijk... probleem is dat de proporties een beetje zoek zijn geraakt, das het hele punt.
Inderdaad goed gezegd ze blijven maar verhogen hierzo straks betaal je nog dezelfde prijs van de gulden(dus 2.25) betaal je straks bijna F5,-gulden die kant gaat het wel op hierzo, er moeten dus ackties worden ondernomen
dat de benzineprijzen in NL erg hoog zijn is al jaren bekend, niets nieuws. Er worden hier benzineprijzen vergeleken met de prijzen van jaaaaaren geleden, logisch dat de prijzen van vandaag dan hoger liggen. Alles is na invoer van de Euro duurder geworden, weinig aan te doen, maar is wel behoorlijk shit ja. De auto is in NL altijd al als mekkoe gebuikt, hoge wegenbelasting, hoge benzineprijzen, meer snelheidscontroles, alle accijnzen en gelden verdwijnen in de staatskas.
Heb je als eens naar de prijs van een pakje sigaretten gekeken? die zijn de afgelopen jaren michien wel al 5 keer over de kop gegaan, niet dat me dat raakt, ik rook al een tijdje niet meer....
en primaire levensbehoeften met gras gaan vergelijken, slaat in mijn ogen nergens op, tenzij je jezelf aan het vegelijken bent met een koe.
wat betreft een aktie" weg gaan selwegen blokkeren" bereik je niet veel denk ik, kan zelfs negatief uitpakken. De enige manier om de hoge benzineprijzen aan de kaak te stellen is op politiek nivo.
mischien voelt iemand zich geroepem om een politieke partij op te richten voor de belangen van de autobezitter. ik meen me te herinneren dat die er een aantal jaren wel is geweest, was een eenmans-fractie!
Sja vanmiddag ook weer de hele A2 zo'n beetje met 140 afgecruised. Gaat prima eigenlijk.
Ok sommige stukken moet je wel ff naar 100 als het wat smaller wordt, maar voor de rest gaat het prima en rijd lekker door
Nu maar hopen dat er ergens vierzerikken in de bosjes hebben gestaan
Steven schreef:Sja vanmiddag ook weer de hele A2 zo'n beetje met 140 afgecruised. Gaat prima eigenlijk.
Ok sommige stukken moet je wel ff naar 100 als het wat smaller wordt, maar voor de rest gaat het prima en rijd lekker door
Ik hoop dat je Nergens bedoelt.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik zal geen vrienden maken als ik vertel dat de literprijs voor ongelood hier omgerekend zo'n 0,84 is...
Maar houd er maar rekening mee dat benzine alleen maar duurder gaat worden. En dit wordt in veel mindere mate veroorzaakt door regeringen en belastingen dan door de internationale oliemarkt. Bovendien zijn fossiele brandstoffen langzaam aan het opraken.
Dus wat mij betreft gaan we (a) onderzoek doen naar veiliger vormen van kernenergie voor electriciteitsopwekking en (b) allemaal in auto's met brandstofcellen rijden, dus op waterstof. Ik hoop over tien jaar een waterstof-Renault onder mijn achterste te hebben.
Steven schreef:Sja vanmiddag ook weer de hele A2 zo'n beetje met 140 afgecruised. Gaat prima eigenlijk.