Oliespetters uit de uitlaat [R5TR]

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Chris@R5

Ik heb een beetje last van vette spetters uit de uitlaat. Wat is dit? Ja olie, duh...
Maar onvolledig verbranden? Te wijten aan een uitlaat zonder middendemper? Iets anders?
Het is niet overdreven maar het verneukt dee oprit wel een beetje :(
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik mag toch hopen dat het geen olie is...
Is het geen water vermengd met aanslag uit de uitlaat?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Chris@R5

tsja, ik weet niet cker.
Als ik het voel dan is het niet super vettig. Maar water met koolaanslag van de uitlaat lijkt me ook niet.
elwin81

is wel heel goed mogelijk als je goed gas geeft begint ie af en toe wat te sputteren, had ik ook

Het begint wel weer te jeuken, een vijfje snif
Moet me nu behelpen met een mazda 323 :evil:
Chris@R5

Ghehehe toch wel? Dacht dat je iets anders reed. Geen mooie Clio van de baas :wink:?
tyberium
Contacteer:

Dat heb ik ook. Als ik m'n klauw er achter houd heb ik binnen notime zwarte olie spetters op m'n hand. Boegies ook vet toevallig? Hier wel. Bij die van mij ben ik er nog steeds niet achter. Hij gebruikt nu wel meer olie dan benzine. 1 liter olie(!!) op 125 km!. Nadat ik de kop gevlakt had poepte m'n 5GTT ineens olie als een gek. En dat met een nieuwe turbo van Hoet :( Morgen word gekeken of m'n klepstang ook toevallig naakt zonder rubbertjes liggen ofzo, wat dit as absurrrrd.
Mrtn
Car: R5GTT

Chris, wat jij hebt is waterdamp vermengd met roet wat in de uitlaat zit. Dit gebeurd even na de koude start, met warme motor heb je er ook zeker geen last van. Bij ons liggen ook zwarte spatsporen op de oprit :p
Mrtn = Maarten
tyberium
Contacteer:

Euh..Bij warme motor heb ik dat dus ook dat gesputter. Komt mee via verbranding. Zwarte sporen op de oprit heb ik zowieso wel. Een keer gasgeven als ie 5 min. stationair heeft gelopen en je kent je stoepje ni weer :D
Mrtn
Car: R5GTT

maar jij hebt een olieverbruik van 1 op een emmer :lol:
Mrtn = Maarten
tyberium
Contacteer:

hahah..ja f**ing beroerd. Hopelijk zijn het die klepsteelrubbers. Vanmiddag s ff kijken.
Plaats reactie