Photo-Blocker Spray voorkomt snelheidsbekeuringen

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
injotwingo
Contacteer:

Gebruik spray tegen flitsboete is misdrijf
door Theo Kuijpers
AMSTERDAM - Automobilisten en motorrijders die hun kenteken voor flitspalen en andere controleapparatuur 'onzichtbaar' proberen te maken, kunnen daarvoor worden bestraft met een geldboete van maar liefst 4500 euro. Daarnaast lopen zij grote kans om voor twee jaar hun rijbewijs kwijt te raken.

Volgens de landelijke verkeersofficier Koos Spee is het gebruik van de zogenoemde antiflitsspray, waarover deze krant gisteren berichtte, een misdrijf. Het uit de VS afkomstige 'wondermiddel' Photo-Blocker kan sinds kort in ons land voor 29,95 euro worden gekocht. Volgens leverancier Easy HC bv in Bergeijk zou het product niet verboden zijn, omdat nergens in de wet staat dat een kentekenplaat 'fotogeniek' moet zijn. "Daar wringt hem nu net de schoen want in artikel 41 van de Wegenverkeerswet staat duidelijk dat je helemaal niets op het kenteken mag aanbrengen dat de leesbaarheid zou kunnen beïnvloeden. Naast de al eerder genoemde straffen loopt de bestuurder ook nog de kans op een gevangenisstraf van zes maanden", aldus verkeersofficier Spee. De leverancier van de spray laat weten dat het middel in de VS inmiddels een groot succes is en door menig televisiestation onder de aandacht is gebracht. De spray zou het nieuwe wapen zijn tegen de radar en de infraroodcamera's. Volgens woordvoerder John Bennink van het Korps Landelijke Politiediensten maakt men vrijwel geen gebruik van infraroodflitsers, maar alleen van een roodfilter. "Het is gewoon rommel en zonde van je geld. Collega's hebben het al getest en het werkte absoluut niet. Het is volgens mij gewoon een bus haarlak. We komen geregeld dit soort zaken, waarin men kentekens onleesbaar wil maken, tegen. Zo hadden we enige tijd geleden een VW Golf op het oog waarvan de bestuurder een kleine flitser boven de kentekenplaat had aangebracht.
Je hebt gelijk Maik

Gr. Jop
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Volgens woordvoerder John Bennink van het Korps Landelijke Politiediensten maakt men vrijwel geen gebruik van infraroodflitsers, maar alleen van een roodfilter. "Het is gewoon rommel en zonde van je geld. Collega's hebben het al getest en het werkte absoluut niet. Het is volgens mij gewoon een bus haarlak. We komen geregeld dit soort zaken, waarin men kentekens onleesbaar wil maken, tegen. Zo hadden we enige tijd geleden een VW Golf op het oog waarvan de bestuurder een kleine flitser boven de kentekenplaat had aangebracht.
Het werkt niet, maar toch mag het niet :lol:
Merijn.V
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
Volgens woordvoerder John Bennink van het Korps Landelijke Politiediensten maakt men vrijwel geen gebruik van infraroodflitsers, maar alleen van een roodfilter. "Het is gewoon rommel en zonde van je geld. Collega's hebben het al getest en het werkte absoluut niet. Het is volgens mij gewoon een bus haarlak. We komen geregeld dit soort zaken, waarin men kentekens onleesbaar wil maken, tegen. Zo hadden we enige tijd geleden een VW Golf op het oog waarvan de bestuurder een kleine flitser boven de kentekenplaat had aangebracht.
Het werkt niet, maar toch mag het niet :lol:
Ik ben vooral benieuwd of het nu wel of niet werkt. De politie roept per definitie dat het niet werkt. Men verklaarde laatst zelfs dat ze met lasers met andere frequenties gaan meten, die niet ontdekt zouden worden door de huidige generatie radar detectors/laserblockers etc.

M.a.w. ontmoedigingsbeleid d.m.v. broodje aap verhalen verspreiden.

Nog los van het feit dat het verboden is, heb ik weinig zin om 30 euro weg te pissen aan een experiment, maar de enige manier om het te testen is je laten flitsen MET en ZONDER spray.

M.a.w. een kostbare praktijktest. :lol:

Als het niet werkt: 30 euro plus 60 euro plus 60 euro is 150 eurootjes.....dan koop ik liever een setje nieuwe bandjes....
robert

nou dat spul werkt prima zoals het oorspronkelijk bedoelt is. als haarlak. beetje duur.
clio_rally
Contacteer:

We komen geregeld dit soort zaken, waarin men kentekens onleesbaar wil maken, tegen. Zo hadden we enige tijd geleden een VW Golf op het oog waarvan de bestuurder een kleine flitser boven de kentekenplaat had aangebracht
Een collega van een van mijn baantjes werkt ernaast ook bij een fotozaak. Hij heeft op zijn pinda een flitser gemonteerd bij het kenteken. Daarnaast een of andere sensor die flitsen registreert. Met wat knutselwerk krijg je dan een terugflitser. Ding werkt prima met een normale camera met flits en hij heeft twee flitsboetes tot nu toe nooit gezien... Ik ben benieuwd of het echt zo werkt...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Turbo-Peer

Als je photo-blocker nu zou willen kopen, kan dat goedkoper op http://www.lentic.nl.

Daar kost het namelijk maar 25 euro in plaats van 40.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Merijn.V
Contacteer:

Bij mij kun je een bus haarlak bestellen voor 15 euro :D NIET ALLEMAAL tegelijk. :lol:
The Cabrio Kid

De leverancier heeft me een mailtje gestuurd dat vanwege de twijfelachtige werking, de Photo-Blocker niet aan mij geleverd zal worden en mijn bestelling is dus door HEM geannuleerd!(echt geen grap)

Wil ik eens een keer in de maling genomen worden, lukt het weer niet. :@
Merijn.V
Contacteer:

The Cabrio Kid schreef:De leverancier heeft me een mailtje gestuurd dat vanwege de twijfelachtige werking, de Photo-Blocker niet aan mij geleverd zal worden en mijn bestelling is dus door HEM geannuleerd!(echt geen grap)

Joh RELAX, regel ik toch voor je:

Stort 15 euro op 404957056 tnv 'Als je haar maar goed zit' te Delft en zodra het bedrag binnen is, krijg je van mij een busje haarlak.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn.V schreef:
The Cabrio Kid schreef:De leverancier heeft me een mailtje gestuurd dat vanwege de twijfelachtige werking, de Photo-Blocker niet aan mij geleverd zal worden en mijn bestelling is dus door HEM geannuleerd!(echt geen grap)

Stort 15 euro op 404957056 tnv 'Als je haar maar goed zit' te Delft en zodra het bedrag binnen is, krijg je van mij een busje haarlak.
:lol: :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Pas maar op dalijk willen alle vrouwen een busje haarlak bij je hebben :lol:
The Cabrio Kid

Stort 15 euro op 404957056 tnv 'Als je haar maar goed zit' te Delft en zodra het bedrag binnen is, krijg je van mij een busje haarlak.[/quote]

:lol: :lol: :lol:
Marc01
Contacteer:

Je kan ook je auto matzwart spuiten, moet je ff uitzoeken welke tint, maar als je de goeie hebt krijg je hetzelfde idee als een stealth... :D
speedline

Je bent toch wel een lampekap als je dit aanschaft.

Ik geloof dat minimaal 2 Nederlandse autobladen dit getest hebben met Gatso foto apparatuur met als uitkomst dat dit produkt NIET werkt...

Dus als je dit koopt shame on you... :lol:
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

[alert]
HOAX!!!
[/alert]
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-jacco-
Über-Spammer

speedline schreef: Ik geloof dat minimaal 2 Nederlandse autobladen dit getest hebben met Gatso foto apparatuur met als uitkomst dat dit produkt NIET werkt...
Idd, de foto's werden zelf scherper :lol: :lol: :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
crazy ass clio

werkt perfect dat spul ! maar ik had net zo goed een zwarte spuitbus kunnen pakken :lol:
Plaats reactie