Goedkoopste banden: 185/60 of ook 195/55?
Hallo,
ik heb een nijpend vraagje over de banden van een gt turbo phase 2. Wat zijn nu de goedkoopste banden en waar kan ik ze kopen? Ik heb niet zo'n zin om meer dan 100 euro per band te betalen!
Momenteel heb ik helaas noodgedwongen geen standaard velgen onder de auto, maar 195/50/15 velgen +banden. Deze lopen echter tegen de wielkast bij max. insturen en is de auto op afgekeurd bij de APK (onder andere, naast andere gebrekjes). Ik heb wel standaard gtt wielen, maar profiel is daarvan <1,6mm. Dus ik wil het liefst die standaard wielen er weer onder, maar dan wel met nieuwe banden.
Groeten,
Sipke
ik heb een nijpend vraagje over de banden van een gt turbo phase 2. Wat zijn nu de goedkoopste banden en waar kan ik ze kopen? Ik heb niet zo'n zin om meer dan 100 euro per band te betalen!
Momenteel heb ik helaas noodgedwongen geen standaard velgen onder de auto, maar 195/50/15 velgen +banden. Deze lopen echter tegen de wielkast bij max. insturen en is de auto op afgekeurd bij de APK (onder andere, naast andere gebrekjes). Ik heb wel standaard gtt wielen, maar profiel is daarvan <1,6mm. Dus ik wil het liefst die standaard wielen er weer onder, maar dan wel met nieuwe banden.
Groeten,
Sipke
Hallo Sipke,
welkom op het forum! Las al dat je ons nog geregeld gaat 'lastig' vallen met vragen
Stel je ook even voor in het wie is wie? topic...
Voor wat de autobanden betreft, kijk eens op
autobandenmarkt
welkom op het forum! Las al dat je ons nog geregeld gaat 'lastig' vallen met vragen

Stel je ook even voor in het wie is wie? topic...
Voor wat de autobanden betreft, kijk eens op
autobandenmarkt
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
kijk eens op http://www.autobandenmarkt.nl. Heb ze daar zelf ook onderlaatst gekocht. Ik heb toyo's gekocht. Banden worden gratis afgeleverd kost 7 - 10 euro om eronder te laten zetten.
groeten,
Erik
groeten,
Erik
De bandenmaat voor 15" zou moeten zijn 195/45/15 (ook duur!) En wil je er zeker van zijn dat het niet aanloopt dan mogen de velgen niet breder zijn dan 7J, en moet de ET rond de 35 liggen.Nh1 schreef:Momenteel heb ik helaas noodgedwongen geen standaard velgen onder de auto, maar 195/50/15 velgen +banden. Deze lopen echter tegen de wielkast
Maar autobandenmarkt.nl is inderdaad erg goedkoop.
De ET is goed (36), de breedte is goed (6,5J), maar je zit bij 15" altijd vast aan de bandenmaat 195/45 R15
Op autobandenmarkt.nl:
Toyo PROXES T1-S (zomerbanden)
195/45 R15 78V met Velgbescherming EUR 66,80
Op autobandenmarkt.nl:
Toyo PROXES T1-S (zomerbanden)
195/45 R15 78V met Velgbescherming EUR 66,80
Maar zo'n probleem zou 195/50/15 toch niet op moeten leveren? Want zoveel lopen ze toch niet aan? En anders is het ff een stukje van je spatbord wegslijpen
Ik denk dat het grootste deel van onze mensen op 50-ers banden rijd... Het past wel, maar je hebt dan wel een tellerafwijking.
195/45/15 Heeft dacht ik dezelfde rolomtrek als 19/55/13, dus als je het goed wilt doen met je 195/45 pakken.
195/45/15 Heeft dacht ik dezelfde rolomtrek als 19/55/13, dus als je het goed wilt doen met je 195/45 pakken.
En dit moet ik geloven?Rob schreef:Maar zo'n probleem zou 195/50/15 toch niet op moeten leveren? Want zoveel lopen ze toch niet aan? En anders is het ff een stukje van je spatbord wegslijpen![]()

ET 36, 7J, met band 195/50/15 loopt idd aan tegen de bak bij volledig insturen (aan de binnenkant dus, niet tegen de kas/spatborden). Op twee punten tegen de bak raakt de band hem (links/rechts insturen), dus dan moet je een hoop wegslijpen

Wie heeft het over 7J?Dennis WBJ schreef:En dit moet ik geloven?Rob schreef:Maar zo'n probleem zou 195/50/15 toch niet op moeten leveren? Want zoveel lopen ze toch niet aan? En anders is het ff een stukje van je spatbord wegslijpen![]()
![]()
ET 36, 7J, met band 195/50/15 loopt idd aan tegen de bak bij volledig insturen (aan de binnenkant dus, niet tegen de kas/spatborden). Op twee punten tegen de bak raakt de band hem (links/rechts insturen), dus dan moet je een hoop wegslijpen. Gewoon niet aan beginnen, klaar!
Ik heb zelf met 195/50/15 op stalen R19 16v wielen gereden, en die raakte toch echt de bak niet hoor! En dat was alleen aan de bestuurders kant een HEEL klein stukje. Dus niet aan beginnen is wel heel erg overdreven hoor! Ligt wel aan de breedte van de velg ja. Maar het is echt niet zo dat je niet op 195/50/15 kan rijden!
dusss...Rob schreef:als je het goed wilt doen met je 195/45 pakken.
ze zijn idd niet duur daar dat scheelt nogal per band zeker als je ook navraag doet bij de kwikfitErik de Bruijn schreef:kijk eens op http://www.autobandenmarkt.nl. Heb ze daar zelf ook onderlaatst gekocht. Ik heb toyo's gekocht. Banden worden gratis afgeleverd kost 7 - 10 euro om eronder te laten zetten.
groeten,
Erik

Ik ben toch niet heel ontevreden over mijn Uniroyal 195/55-13, ik heb een korte tijd op 175/60-13 gereden en dat voelt heel anders aan, minder secuur en minder gevoel, maar dan kan ook gewoon gewenning zijn. Ik heb redelijk snel mijn Uniroyals weer terug gezet. Deze kosten iets van 60 euro p/s bij autobandenmarkt. Alleen in de regen (idd in de regen en dat voor het regenmerk) merk je bij scherpe bochten dat je voorwielen iets te makkelijk gaan glibberen, maar niets oncontroleerbaars.
Ik heb al meerdere 195/55/13's getest en ook onder extreme situaties 
Michelin MXV is iig hoerige troep, Dunlop SP dinges is ook gaar.
Ik rijd nu met semperits en das naar mijn mening nog het beste.
De Rallye 340's heb ik ook kort gehad, maar daar heb ik toch eens een ongewild slippertje mee gehad 2 jaar geleej.
Semperit is nog +/- 45 per stuk ook, ik vind het een prima bandje voor het geld iig.

Michelin MXV is iig hoerige troep, Dunlop SP dinges is ook gaar.
Ik rijd nu met semperits en das naar mijn mening nog het beste.
De Rallye 340's heb ik ook kort gehad, maar daar heb ik toch eens een ongewild slippertje mee gehad 2 jaar geleej.
Semperit is nog +/- 45 per stuk ook, ik vind het een prima bandje voor het geld iig.
wat zouden jullie aanraden om onder de 5AT velgen te zetten heb zon oud modelletje renault 5, zat zelf aan 155 (maar lijkt weer zo smal )of 165/60/13 te denkenSteven schreef:Ik heb al meerdere 195/55/13's getest en ook onder extreme situaties
Michelin MXV is iig hoerige troep, Dunlop SP dinges is ook gaar.
Ik rijd nu met semperits en das naar mijn mening nog het beste.
De Rallye 340's heb ik ook kort gehad, maar daar heb ik toch eens een ongewild slippertje mee gehad 2 jaar geleej.
Semperit is nog +/- 45 per stuk ook, ik vind het een prima bandje voor het geld iig.

of 185/60/13

Als die Semperit's de SPORT-LIFE M 811 zijn dan zijn die eigenlijk niet toegestaan onder een GTT, aangezien deze snelheidsklasse T hebben, dus tot 190 km/u, terwijl H (tot 210 km/u) officieel verplicht is. Een wel zeer stringente apk keurmeester zou daar moeilijk over kunnen gaan doen. De ADAC is niet erg positief over die semperits trouwens, maar ik zou het zelf eens moeten ervaren.Steven schreef:Ik heb al meerdere 195/55/13's getest en ook onder extreme situaties
Michelin MXV is iig hoerige troep, Dunlop SP dinges is ook gaar.
Ik rijd nu met semperits en das naar mijn mening nog het beste.
De Rallye 340's heb ik ook kort gehad, maar daar heb ik toch eens een ongewild slippertje mee gehad 2 jaar geleej.
Semperit is nog +/- 45 per stuk ook, ik vind het een prima bandje voor het geld iig.
Wat zit er origineel onder, zodat je maat een beetje het zelfde kan houden. Breder hoeft niet altijd een voordeel te zijn, op droog wel, maar op nat kan de lagere druk per vierkante cm betekenen dat je eerder aquaplaning krijgt. Winterbanden zijn om die reden vaak ook smaller.wat zouden jullie aanraden om onder de 5AT velgen te zetten heb zon oud modelletje renault 5, zat zelf aan 155 (maar lijkt weer zo smal )of 165/60/13 te denken
of 185/60/13staan bij autobandenmarkt voor 35 euro
Deze site is erg makkelijk om formaten te vergelijken:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
heb net via een kennis navraag gedaan origineel onder de alpine horen 155/70/13 dus heb deze nu ook maar besteld en aangezien ik maar een 1100 blokkie erin hebCalle schreef:Wat zit er origineel onder, zodat je maat een beetje het zelfde kan houden. Breder hoeft niet altijd een voordeel te zijn, op droog wel, maar op nat kan de lagere druk per vierkante cm betekenen dat je eerder aquaplaning krijgt. Winterbanden zijn om die reden vaak ook smaller.wat zouden jullie aanraden om onder de 5AT velgen te zetten heb zon oud modelletje renault 5, zat zelf aan 155 (maar lijkt weer zo smal )of 165/60/13 te denken
of 185/60/13staan bij autobandenmarkt voor 35 euro
Deze site is erg makkelijk om formaten te vergelijken:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Het wordt er in ieder geval niet duurder op met die bandenjacco75 schreef:heb net via een kennis navraag gedaan origineel onder de alpine horen 155/70/13 dus heb deze nu ook maar besteld en aangezien ik maar een 1100 blokkie erin hebCalle schreef:Wat zit er origineel onder, zodat je maat een beetje het zelfde kan houden. Breder hoeft niet altijd een voordeel te zijn, op droog wel, maar op nat kan de lagere druk per vierkante cm betekenen dat je eerder aquaplaning krijgt. Winterbanden zijn om die reden vaak ook smaller.wat zouden jullie aanraden om onder de 5AT velgen te zetten heb zon oud modelletje renault 5, zat zelf aan 155 (maar lijkt weer zo smal )of 165/60/13 te denken
of 185/60/13staan bij autobandenmarkt voor 35 euro
Deze site is erg makkelijk om formaten te vergelijken:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html


Haha de APK daar moeilijk over doen? Denk het niet hoor. Die weten tochnie welke auto welke snelheid haalt en dan is de vraag of ie die uberhaupt nog wel houd.Calle schreef:Als die Semperit's de SPORT-LIFE M 811 zijn dan zijn die eigenlijk niet toegestaan onder een GTT, aangezien deze snelheidsklasse T hebben, dus tot 190 km/u, terwijl H (tot 210 km/u) officieel verplicht is. Een wel zeer stringente apk keurmeester zou daar moeilijk over kunnen gaan doen. De ADAC is niet erg positief over die semperits trouwens, maar ik zou het zelf eens moeten ervaren.Steven schreef:Ik heb al meerdere 195/55/13's getest en ook onder extreme situaties
Michelin MXV is iig hoerige troep, Dunlop SP dinges is ook gaar.
Ik rijd nu met semperits en das naar mijn mening nog het beste.
De Rallye 340's heb ik ook kort gehad, maar daar heb ik toch eens een ongewild slippertje mee gehad 2 jaar geleej.
Semperit is nog +/- 45 per stuk ook, ik vind het een prima bandje voor het geld iig.
Die semperits gaan trouwens niet stuk boven de 225, das al es getest

-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
wat zouden jullie aanraden om onder de 5AT velgen te zetten heb zon oud modelletje renault 5, zat zelf aan 155 (maar lijkt weer zo smal )of 165/60/13 te denken 
of 185/60/13
staan bij autobandenmarkt voor 35 euro[/quote]ik heb een paar viertjes en die staan op 165/65/13 , is de zelfde omtrek en staat en rijd netjes , aanrader is dan uniroyal of goodyear , rijd perfect , geen firestone!!
gr jg

of 185/60/13

gr jg
175 - 50 - 13 NATUURLIJK !!!!!
TREKT ALS EEN BEER EN GEEFT EEN KARTACHTIGE WEGLIGGING WEL IN SAMENWERKING MET VERLAGEN.
TREKT ALS EEN BEER EN GEEFT EEN KARTACHTIGE WEGLIGGING WEL IN SAMENWERKING MET VERLAGEN.

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
wil graag aandacht he voor mijn geliefde bandjes 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ben ik met je eens. Ik heb nu Bridgestone Potenza 175/50/13 op 8Jmark 5t schreef:175 - 50 - 13 NATUURLIJK !!!!!
TREKT ALS EEN BEER EN GEEFT EEN KARTACHTIGE WEGLIGGING WEL IN SAMENWERKING MET VERLAGEN.




Rob wrote:
Maar zo'n probleem zou 195/50/15 toch niet op moeten leveren? Want zoveel lopen ze toch niet aan? En anders is het ff een stukje van je spatbord wegslijpen
En dit moet ik geloven?
ET 36, 7J, met band 195/50/15 loopt idd aan tegen de bak bij volledig insturen (aan de binnenkant dus, niet tegen de kas/spatborden). Op twee punten tegen de bak raakt de band hem (links/rechts insturen), dus dan moet je een hoop wegslijpen . Gewoon niet aan beginnen, klaar!
Ze lopen toch alleen aan als de auto niet opgekrikt is aan de voorkant? Meestal kijkt/voelt een apk-keurmeester toch met een aan de voorkant opgekrikte auto???? Dan lopen ze niet aan..., of zijn ze niet zo dom?
Maar zo'n probleem zou 195/50/15 toch niet op moeten leveren? Want zoveel lopen ze toch niet aan? En anders is het ff een stukje van je spatbord wegslijpen
En dit moet ik geloven?
ET 36, 7J, met band 195/50/15 loopt idd aan tegen de bak bij volledig insturen (aan de binnenkant dus, niet tegen de kas/spatborden). Op twee punten tegen de bak raakt de band hem (links/rechts insturen), dus dan moet je een hoop wegslijpen . Gewoon niet aan beginnen, klaar!
Ze lopen toch alleen aan als de auto niet opgekrikt is aan de voorkant? Meestal kijkt/voelt een apk-keurmeester toch met een aan de voorkant opgekrikte auto???? Dan lopen ze niet aan..., of zijn ze niet zo dom?

Tja dat ligt natuurlijk aan je keurmeester. Maar of ze aanlopen ligt ook aan de ET waarde en de breedte van de velg. Bij mij hebben ze niet gecontroleerd of ze aanliepen. Anders moet je gewoon voor de APK een ander (smaller) setje banden+velgen eronder leggenjackel schreef: Ze lopen toch alleen aan als de auto niet opgekrikt is aan de voorkant? Meestal kijkt/voelt een apk-keurmeester toch met een aan de voorkant opgekrikte auto???? Dan lopen ze niet aan..., of zijn ze niet zo dom?

autobandenmarkt.nl levert nog 3 soorten 195/55 13 inch.
De goedkoopste zijn van Semperit ongeveer 44 euro/stuk.
Deze heeft snelheidsaanduiding T tot 190 Km/h
Uniroyal levert H banden tot 210 km/u
Dunlop levert de sp 2000 is duur en totaal ongeschikt, krijg je een rare wegligging van.
De goedkoopste zijn van Semperit ongeveer 44 euro/stuk.
Deze heeft snelheidsaanduiding T tot 190 Km/h
Uniroyal levert H banden tot 210 km/u
Dunlop levert de sp 2000 is duur en totaal ongeschikt, krijg je een rare wegligging van.
FF voor de experts.....
Ik wil op mijn 5je (gtx) 4 nieuwe banden laten zetten, 1 band loopt namelijk steeds leeg en de voorbanden zijn na 2 jaar en 50.000km echt helemaal op.
Dus...wat is een goede prijs voor 4 nieuwe bandjes?
Ik heb nu:
Michelin Energy 185-55-14 H80 onder mijn wagentje liggen, en die bevallen eigenlijk prima. Ik heb diverse prijzen in de richting van 100 euro per band gevonden, maar misschien weet iemand nog een beter adres....
JP.
Ik wil op mijn 5je (gtx) 4 nieuwe banden laten zetten, 1 band loopt namelijk steeds leeg en de voorbanden zijn na 2 jaar en 50.000km echt helemaal op.
Dus...wat is een goede prijs voor 4 nieuwe bandjes?
Ik heb nu:
Michelin Energy 185-55-14 H80 onder mijn wagentje liggen, en die bevallen eigenlijk prima. Ik heb diverse prijzen in de richting van 100 euro per band gevonden, maar misschien weet iemand nog een beter adres....
JP.
http://www.sicherbestellen.de/cgi-bin/r ... 484&dsco=7
56,50 per stuk!
Da's wel effe een verschil... Er zijn nog goedkopere te krijgen, maar dat moet je maar eens bekijken op http://www.autobandenmarkt.nl
56,50 per stuk!

Jep. En 6500 toeren rij je nog geen 200, verbruik 1:7 bij 120 á 4100 toeren per minuut. Kreeg er de kots vanRob schreef:Ben ik met je eens. Ik heb nu Bridgestone Potenza 175/50/13 op 8Jmark 5t schreef:175 - 50 - 13 NATUURLIJK !!!!!
TREKT ALS EEN BEER EN GEEFT EEN KARTACHTIGE WEGLIGGING WEL IN SAMENWERKING MET VERLAGEN.Banden geven totaal geen comfort, maar plakken wel zeg
![]()
![]()


die bandenmarkt .nl waar jullie t altyd over hebben is duurder dan de gewone banden zaken hierzo in de omgeving van Eindhoven
bv= 194 40 16 kost daar 115 euro per stuk er opgelegt en al =4 keer 115=460
by de bandezaak hier =430 of minder dus effe rond bellen doet wonderen
tenminste hier wel
marcel
en oja voor een goede band moet men nu eenmaal betalen
of mini gaan ryde heeben nog 10 inch velge?
bv= 194 40 16 kost daar 115 euro per stuk er opgelegt en al =4 keer 115=460
by de bandezaak hier =430 of minder dus effe rond bellen doet wonderen
tenminste hier wel

marcel
en oja voor een goede band moet men nu eenmaal betalen
of mini gaan ryde heeben nog 10 inch velge?
@Oldskool,
als dat zo is vraag dan ff wat daaro 4 stuks Goodyear Eagle F1 GSD-3 kosten in de afmeting 215/40/17. Ben benieuwd
Gr Marcel
als dat zo is vraag dan ff wat daaro 4 stuks Goodyear Eagle F1 GSD-3 kosten in de afmeting 215/40/17. Ben benieuwd

Gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77