Vinden jullie ook dat die koppeling van zo gevoelig is? Ik heb redelijk vaak dat ik te weinig gas geef en dat mijn motor uitvalt, best frustrerend als je het mij vraagt.
Ligt dit aan mij of mijn Clio of hebben meerdere mensen hier last van?
Ik kan uit ervaring zeggen,dat elke clio2 met 16v motor hier wat last vanheeft,vooral inderdaad het Phase2 model.Hoe dat kan weet ik niet ,maar zal wel nieuwigheid zijn kwestie van wennen he.en is gewoon de eigenschap van het beesie.en de een vindt het wel hindelijk en de ander weer niet
Je moet kennelijk wat meer gas geven bij een clio/renault koppeling.
Vorige auto was een peugeotje, gemakkelijke koppeling. Toen ik deze clio net had ben ik wel een paar keer afgeslagen....
REMCO-X schreef:Ik kan uit ervaring zeggen,dat elke clio2 met 16v motor hier wat last vanheeft,vooral inderdaad het Phase2 model.Hoe dat kan weet ik niet ,maar zal wel nieuwigheid zijn kwestie van wennen he.en is gewoon de eigenschap van het beesie.en de een vindt het wel hindelijk en de ander weer niet
vrijwel elke euro-4 auto heeft hier last van. Nieuwe auto's (elk merk) rijden gewoon wat minder lekker, doordat ze zo achterlijk schoon (moeten) zijn.
REMCO-X schreef:Ik kan uit ervaring zeggen,dat elke clio2 met 16v motor hier wat last vanheeft,vooral inderdaad het Phase2 model.Hoe dat kan weet ik niet ,maar zal wel nieuwigheid zijn kwestie van wennen he.en is gewoon de eigenschap van het beesie.en de een vindt het wel hindelijk en de ander weer niet
vrijwel elke euro-4 auto heeft hier last van. Nieuwe auto's (elk merk) rijden gewoon wat minder lekker, doordat ze zo achterlijk schoon (moeten) zijn.
ja dat zal dan wel,rijdt alleen maar Renault he.dat heb je nu eenmaal als je bij een renault dealer werkt Ben namenlijk erg merk gebonden
Ik heb het ook gemerkt bij mijn beide clio's. Feit is ook dat ze maar 750 toeren draaien stationair, dus dat de motor dan erg weinig kan hebben en dus snel afslaat.
Ik geef altijd een beetje gas voordat ik de koppeling laat komen, zodat hij +/-1200 toeren draait en heb er geen problemen/irritaties door
Wat ik ook heb gemerkt dat de motor altijd een beetje rammelt/trilt bij stationair toeren tal, terwijl als je gas geeft dat hij 850/900 toeren loopt, dan loopt hij gewoon glad. Tis gewoon een kwestie van prioriteiten, die renault heeft gesteld.
hier echt maar 500
je moet dus wel wat gas geven als je wegrijdt, anders valt hij wel uit ja.
ik ervaar dit niet als een probleem ofzo,
heb er zelf weinig last van
hier echt maar 500
Bij mij begint de toeren teller pas bij 500 toeren en dan staat hij bij mij bij het tweede streepje, de 750 dus
Gelukkig ik heb er niet alleen last van, maar het is ook niet heel erg storend of irriterend hoor, alleen als ik hard muziek luister geef ik dan wel eens te weinig gas en dan valt hij uit!
Hij loopt inderdaad op een erg laag stationair toerental, wel lekker op zich, heb ook wel eens in auto's gezeten en dan lijkt het wel alsof we al aan het rijden zijn.
Ben het op zich wel met je/jullie eens. Als je het echt storend vind kan je de auto natuurlijk stationair op 1000 toeren laten draaien...
Ik kreeg vorige week leenauto mee omdat mijn RS naar de garage moest (een sukkel was er tegen aan gereden, grrr!). Heb zelf een Phase1 RS en toen stapte ik in een Pahse2 1.4 16v.... Okay buiten het enorme verschil aan kracht dus ook een koppeling die heel hoog sit. Dus de eerste keer veel te veel gas gegeven. En daarna als je erg voorzichtig doet geef je snel te weinig gas. Hij is dus best gevoelig ja. Het devies: lekker snel wegrijden.
hier echt maar 500
Bij mij begint de toeren teller pas bij 500 toeren en dan staat hij bij mij bij het tweede streepje, de 750 dus
hier echt maar 500
Ik moet idd ook echt nog steeds wennen/opletten met weg rijden , maar wat jullie zeggen iets meer gas erbij als normaal en dan gaat het best , maar wil het nog steeds weleens vergeten en dan... sta je weer stil , best frustrerend!