zou lachen zijn Ivo. Sleep Ray,steven,JP, Chris en de rest dan ook maar meeIvo8hoven schreef:Kom binnenkort wel even jullie kant op, naar FNO ofzoiets..!
Clio Williams @ the Nurburgring
heheheheSteven schreef:Nou okeej dan maar. alleen dan wel ergens na 14 sept ofzo. Moet nog even geld hebben om me GT te finishen.
En geld voor benzine

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
mag ık dan mee rıjden , ıvo ? 

-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Wooooooohhhhhhhhh, strak!
Zo moet het dus
. Zal dit jaar proberen ongeveer hetzelfde te doen met mŽn 150PK.
Euh.... jeh.
Zekers een heel strak filmpje!!
Gr

Zo moet het dus


Euh.... jeh.
Zekers een heel strak filmpje!!

Gr
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Leuk filmpje!
De bestuurder komt niet meer op het forum?

De bestuurder komt niet meer op het forum?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
hij heeft hier wel 'n paar replies achtergelaten, maar daarna niet meer gezien.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
de bestuurder is voornamelijk actief op http://www.8200rpm.com, een ringrijders georienteerde site.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ollie schreef:Ik zie dit filmpje nu pas, echt cool!
Nog nooit gereden op de ring, maar na dit filmpje krijg ik er wel zin in zeg
zeker een aanrader, dat rijden op de ring

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Zo, eens even dit topic omhoog gehaald om wat onduidelijkheden helemaal weg te nemen.189pk aan de wielen? Blijkt achteraf dus een grote leugen te zijn. De uitdraai die ik destijds bij de auto kreeg was dus niet van mijn Clio. Hoeveel pk mijn karretje nu echt heeft durf ik niet te zeggen.
Ik rij redelijk veel samen met iemand die een gestripte BMW E30 325i heeft. Ik ben exact even snel in rechte lijn en hij heeft 184pk aan de krukas. (aantal weken terug gemeten) Mijn auto is wat lichter en ik hou het dan maar op 170pk. Nadeel is wel dat de kat er nu nog onder zit, omdat hij laatst even een nieuwe APK nodig had. Geen flauw idee overigens of het weglaten van een kat veel hoort te schelen op een 2.0 16V. Daar kunnen de experts hier op het forum vast wel antwoord op geven.
Verder doet het karretje het nog steeds prima. De Toyo Proxes T1S heb ik inmiddels verruild tegen Yokohama A539s. Deze hebben een veel hardere wang en hebben meer grip. De Toyos vliegen de stukken uit helaas.
Verder is afgelopen winter het onderstel (Proflex) compleet gereviseerd. Dit heeft een zeer positieve werking gehad op het rijgedrag. Nog minder onderstuur en de curbs slikt ie alsof ze er niet zijn.
De remmen zijn inmiddels ook aangepast. Schijven voor zijn nu Tarox G88 met DS3000 blokken. Perfecte combinatie met behoorlijke stopkracht. Enige nadeel is dat de remmen goed warm moeten zijn, anders gebeurt er niets. Niet aan te raden voor straatgebruik dus.
Ook is de versnellingsbak preventief gereviseerd en daar is gebleken dat hij helemaal geen kortere eindoverbrenging heeft. Gewoon een normale 5-bak dus.
Betrouwbaarheid is over het algemeen enorm. Ik ga nu het 3e jaar in met deze auto en het enige wat de auto heeft meegemaakt is afgelopen zondag gebeurd. De spie-as van de linker fuseekogel brak finaal in 2en. Daardoor ging het wiel een eigen leven leiden en sloeg onder een hele rare hoek vast in de wielkast. Gelukkig heeft de Clio kunststof spatborden voor, anders was die ook verfrommeld geweest. Door de rare stand werd de aandrijfas uit de bak getrokken en dus liep die ook leeg. Beetje jammer, want die bakolie kost ongeveer 25 euro per liter. Verder gelukkig niets krom. Maandag is ie weer klaar.
Als laatste nog even een fotootje hoe de Clio er nu bij rijdt. Mochten jullie ooit nog eens een meeting op de Ring hebben, laat het even weten. Dan speel ik met de Clio wel voor Ringtaxi. (gratis uiteraard) Ik denk dat de meeste dat wel leuk zullen vinden.
[img]http://www.nordschleife.nl/images/pasen ... IMG_32.jpg[/img]
[img]http://kadi11.free.fr/karfreitag/images ... %20163.jpg[/img]
Ik rij redelijk veel samen met iemand die een gestripte BMW E30 325i heeft. Ik ben exact even snel in rechte lijn en hij heeft 184pk aan de krukas. (aantal weken terug gemeten) Mijn auto is wat lichter en ik hou het dan maar op 170pk. Nadeel is wel dat de kat er nu nog onder zit, omdat hij laatst even een nieuwe APK nodig had. Geen flauw idee overigens of het weglaten van een kat veel hoort te schelen op een 2.0 16V. Daar kunnen de experts hier op het forum vast wel antwoord op geven.
Verder doet het karretje het nog steeds prima. De Toyo Proxes T1S heb ik inmiddels verruild tegen Yokohama A539s. Deze hebben een veel hardere wang en hebben meer grip. De Toyos vliegen de stukken uit helaas.
Verder is afgelopen winter het onderstel (Proflex) compleet gereviseerd. Dit heeft een zeer positieve werking gehad op het rijgedrag. Nog minder onderstuur en de curbs slikt ie alsof ze er niet zijn.
De remmen zijn inmiddels ook aangepast. Schijven voor zijn nu Tarox G88 met DS3000 blokken. Perfecte combinatie met behoorlijke stopkracht. Enige nadeel is dat de remmen goed warm moeten zijn, anders gebeurt er niets. Niet aan te raden voor straatgebruik dus.
Ook is de versnellingsbak preventief gereviseerd en daar is gebleken dat hij helemaal geen kortere eindoverbrenging heeft. Gewoon een normale 5-bak dus.
Betrouwbaarheid is over het algemeen enorm. Ik ga nu het 3e jaar in met deze auto en het enige wat de auto heeft meegemaakt is afgelopen zondag gebeurd. De spie-as van de linker fuseekogel brak finaal in 2en. Daardoor ging het wiel een eigen leven leiden en sloeg onder een hele rare hoek vast in de wielkast. Gelukkig heeft de Clio kunststof spatborden voor, anders was die ook verfrommeld geweest. Door de rare stand werd de aandrijfas uit de bak getrokken en dus liep die ook leeg. Beetje jammer, want die bakolie kost ongeveer 25 euro per liter. Verder gelukkig niets krom. Maandag is ie weer klaar.
Als laatste nog even een fotootje hoe de Clio er nu bij rijdt. Mochten jullie ooit nog eens een meeting op de Ring hebben, laat het even weten. Dan speel ik met de Clio wel voor Ringtaxi. (gratis uiteraard) Ik denk dat de meeste dat wel leuk zullen vinden.
[img]http://www.nordschleife.nl/images/pasen ... IMG_32.jpg[/img]
[img]http://kadi11.free.fr/karfreitag/images ... %20163.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
nou ja 170 pk is nog best wel geil 

Kijk, zo kom ik steeds meer te weten over mijn Clio. Dat van Bavelaar had ik al eerder gehoord en dit bevestigd dat weer.
Ook had ik een pb van Rick D. die vertelde dat hij vroegen tijdens de rally aan mijn Clio heeft gesleuteld, Helaas verder nog geen bericht gehad van hem.
Dus: als er nog mensen zijn die meer over de geschiedenis van mijn Clio weten, dan hoor ik dat graag.
Ook had ik een pb van Rick D. die vertelde dat hij vroegen tijdens de rally aan mijn Clio heeft gesleuteld, Helaas verder nog geen bericht gehad van hem.
Dus: als er nog mensen zijn die meer over de geschiedenis van mijn Clio weten, dan hoor ik dat graag.
Kijk das nog eens leukJeroen W. schreef: Mochten jullie ooit nog eens een meeting op de Ring hebben, laat het even weten. Dan speel ik met de Clio wel voor Ringtaxi. (gratis uiteraard) Ik denk dat de meeste dat wel leuk zullen vinden.

Ik wil zelf ook nog wel es de ring op, maar ik wil toch eerst eens een rondje mee verkennen.
Nu nog eens met ze alle naar de ring

en als we op de ring zijn hoop ik niet dat ik weer misselijk ben van el grando fiesta van de nacht ervoor, met een biertje in me hand door heel duitsland (hè Roy
)



Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Als Roy weer mee gaat naar de Ring moet ie ff een extra demper in z'n uitlaat zetten. Je had die Duitser moeten horen schelden toen Roy er vandoor ging na die dB test van z'n uitlaat.
Stond toen toevallig bij de toegangspoortjes. Ik heb toen wel een paar interessante scheldwoorden over nederlanders gehoord.



Stond toen toevallig bij de toegangspoortjes. Ik heb toen wel een paar interessante scheldwoorden over nederlanders gehoord.


Was een feest om nooit te vergeten-Ray- schreef:en als we op de ring zijn hoop ik niet dat ik weer misselijk ben van el grando fiesta van de nacht ervoor, met een biertje in me hand door heel duitsland (hè Roy)

Heb nu een side-pipe

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Zo, das inderdaad klote. Is ook niet iets waar je rekening mee houdt.....Ik ga nu het 3e jaar in met deze auto en het enige wat de auto heeft meegemaakt is afgelopen zondag gebeurd. De spie-as van de linker fuseekogel brak finaal in 2en. Daardoor ging het wiel een eigen leven leiden en sloeg onder een hele rare hoek vast in de wielkast. Gelukkig heeft de Clio kunststof spatborden voor, anders was die ook verfrommeld geweest. Door de rare stand werd de aandrijfas uit de bak getrokken en dus liep die ook leeg. Beetje jammer, want die bakolie kost ongeveer 25 euro per liter.

Ben wel benieuwd....Je zou zeggen dat dat geen slijtage onderdelen zijn (de kogel zelf natuurlijk wel), zelfs niet bij extreem gebruik, maar blijkbaar dus wel.
Heb je de afgebroken stukken nog gevonden?
En gebeurde het op de baan? Heb 2 keer een afgebroken (achter)wiel mogen/moeten meemaken, gelukkig bij lage snelheid, maar kan niet zeggen dat ik de auto nog kon besturen.....
De spie-as zelf is gebroken op het dunste gedeelte. (waar de spie zelf dus zit)Maar wat is er precies gebroken? De M10 bout die dwars door de fussee zit en de fusseekogel vasthoudt? Of het cilindrische gedeelte (van de kogel) wat daar inzit?
Met de fusee zelf is niets aan de hand. In eerste instantie zat het asje nog gewoon in zijn bevestiging en daardoor kon ik met moeite de auto op de baan houden. Na een korte inspectie was er natuurlijk niets te zien (omdat het onderste gedeelte van de spie-as nog in zijn bevestiging zat) en ben dus heel voorzichtig (zo'n 50 km/h) verder gereden. In de allerlaatste bocht schoot de spie-as (het gedeelte wat nog aan de fusee zat) dus wel uit zijn bevestiging en klapte het linker voorwiel met een enorme klap vast in de wielkast. Resultaat: aandrijfas uit de bak getrokken, ashoes gescheurd en de versnellingsbak leeggelopen. Verder gelukkig geen schade. Het weekend a.s. wordt alles weer gerepareerd en vervang ik ook direct de fusee aan de rechter kant.
Het bovendste afgebroken gedeelte heb ik ook nog, want dit zat nog gewoon in zijn bevestiging. (het gedeelte boven de spie)
Ach, als rechtgeaarde renault-dealer-medewerker heeft 'ie volgens mij toch echt wel een e-mail adres ?Rick D. schreef:Ik heb Bavelaar nog gesproken van het weekend, maar die is niet zo into computers.ant1 schreef:Misschien ff bavelaar e-mailen.Misschien weet hij er meer van zie pm
Dat Internet vindt ie maar ingewikkeld
-
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
- Locatie: Rotterdam







Zo, een tijdje niet op dit forum geweest, omdat ik afgelopen jaar voor een half jaartje naar Bosnië ben geweest.
Met de Clio gaat nog steeds alles goed. Zitten inmiddels ander topmounts op, omdat deze wat erg veel speling begonnen te vertonen. Ook zijn de remklauwen gereviseerd.
Binnenkort ga ik de Clio verder perfectioneren met het doel om nog harder te gaan. (je wilt altijd meer he)
Bedoeling is om de accu naar achteren te verplaatsen en overtollig gewicht uit de auto te halen. Hij is natuurlijk al helemaal leeg, maar er kan nog veel meer uit. Elke auto is voorzien van haakjes, oogjes en beugeltjes die ik niet nodig heb in de auto. De bedoeling is om dus flink in de weer te gaan met de slijptol. Een vriend van mij heeft dit met een Alfa 75 gedaan en deze weeg nu nog maar 870kg. Volgens hem (en hij is in mijn ogen een expert op dit gebied) is er nog minimaal 50kg uit de Clio te halen. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat de Clio nu weegt, maar ruim onder de 900kg moet toch wel lukken.
Ik heb ook een eigen site in elkaar geprutst, en daar staan nog wel wat meer fotos e.d van de Clio.
http://members.home.nl/watermulder/
Met de Clio gaat nog steeds alles goed. Zitten inmiddels ander topmounts op, omdat deze wat erg veel speling begonnen te vertonen. Ook zijn de remklauwen gereviseerd.
Binnenkort ga ik de Clio verder perfectioneren met het doel om nog harder te gaan. (je wilt altijd meer he)
Bedoeling is om de accu naar achteren te verplaatsen en overtollig gewicht uit de auto te halen. Hij is natuurlijk al helemaal leeg, maar er kan nog veel meer uit. Elke auto is voorzien van haakjes, oogjes en beugeltjes die ik niet nodig heb in de auto. De bedoeling is om dus flink in de weer te gaan met de slijptol. Een vriend van mij heeft dit met een Alfa 75 gedaan en deze weeg nu nog maar 870kg. Volgens hem (en hij is in mijn ogen een expert op dit gebied) is er nog minimaal 50kg uit de Clio te halen. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat de Clio nu weegt, maar ruim onder de 900kg moet toch wel lukken.
Ik heb ook een eigen site in elkaar geprutst, en daar staan nog wel wat meer fotos e.d van de Clio.
http://members.home.nl/watermulder/
Als ik foto's zo bekijk kan ik nog wel een paar dingen bedenken die wat gewicht kunnen besparen, als dat de belangrijkste factor is.
- deel dashboard
- traanplaat "matten" al wegen die niet erg veel.
- stuurbekrachting, pomp, reservoir. Als racen het belangrijkste is heb je die toch niet echt nodig, beperkt ook nog vermogensverlies aan de pomp.
Stoere clio verder, ooit als ik eens geld en tijd enzo heb...
- deel dashboard
- traanplaat "matten" al wegen die niet erg veel.
- stuurbekrachting, pomp, reservoir. Als racen het belangrijkste is heb je die toch niet echt nodig, beperkt ook nog vermogensverlies aan de pomp.
Stoere clio verder, ooit als ik eens geld en tijd enzo heb...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Die nissan is ook niet gek 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD