Turbo elbow, R5gtt

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
wouter 16v

Wie weet tot hoe ver deze uit te frezen is, dus de inwendige diameter. En wat voor resultaat hier mee gewonnen wordt.
Marcel J.

Winst is groot (Y) , hoe ver; knie weten :D misschien beter gewoon grotere kopen.
Riël
Über-Spammer

Doe eens een search, is al heel veel besproken. Minder weerstand voor de turbo = sneller opspinnen en beter rendement.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander
Contacteer:

wouter 16v schreef:Wie weet tot hoe ver deze uit te frezen is, dus de inwendige diameter. En wat voor resultaat hier mee gewonnen wordt.
Net zo groot als wat er achter komt.

gr S :D nder
Matijs
Contacteer:

De Engelse tuners leveren die toch voor hun 2,5 inch uitlaten? dus dat is 64mm. Dat moet dus zeker kunnen. Groter lukt misschien ook nog wel, dat weet ik niet, ik heb nog nooit zo'n uitgefreesde gezien. Maar ik zou de wanddikte niet te klein maken, want het is maar gietijzer...
Sander
Contacteer:

Matijs schreef:De Engelse tuners leveren die toch voor hun 2,5 inch uitlaten? dus dat is 64mm. Dat moet dus zeker kunnen. Groter lukt misschien ook nog wel, dat weet ik niet, ik heb nog nooit zo'n uitgefreesde gezien. Maar ik zou de wanddikte niet te klein maken, want het is maar gietijzer...
2,25 inch is goed te krijg qua uitlaat. Ik heb een 2,25 inch downpijp gemeten en die is +/- 53 mm inwendig, dus als je daar in de buurt uit komt is niet verkeert. Maar veel meer zal niet lukken denk ik, 53 is wel te halen. Ik weet ook niet wat de diameter is als je r een koopt, misschien zijn hier mensen die er een hebben gekocht en kunnen die dan even op meten. Ik zelf heb er een uit gefreest op iets van 49 mm dacht ik.

gr S :D nder
speedline

Hier is de K-Tec versie...

http://groups.msn.com/Speedline/tuningp ... PhotoID=43

Turbo spoelt sneller op. Turbo draait ook hoger toerental door grotere drukval over turbine. Geeft theoretisch meer laaddruk door hoger turbotoerental als waste gate de laaddruk niet af zou regelen. Alleen optimaal in combinatie met 2.5" downpipe. Indien andere turbo ook minimaal 2.25" uitlaatsysteem.

Grtz,

Zzpeedie.
Lotti

Er zijn hier vast wel mensen met een k-tec big bore elbow op zijn/haar gtt: Iemand enig idee wat de inwendige diameter is van de k-tec elbow? Of hoe ver je de standaard elbow uit kunt fresen?

Lotti
Sander
Contacteer:

Lotti schreef:Er zijn hier vast wel mensen met een k-tec big bore elbow op zijn/haar gtt: Iemand enig idee wat de inwendige diameter is van de k-tec elbow? Of hoe ver je de standaard elbow uit kunt fresen?

Lotti
Ik kan je de diameter niet vertellen, maar ik heb hem ook zelf uitgefreest en in zijn geheel nabewerkt.
Een 3 a 4mm kun je wel winnen qua diameter.

gr sander
Roy
Moderator

Lotti schreef:Er zijn hier vast wel mensen met een k-tec big bore elbow op zijn/haar gtt: Iemand enig idee wat de inwendige diameter is van de k-tec elbow? Of hoe ver je de standaard elbow uit kunt fresen?

Lotti
Heb zelf een k-tec versie en die is inwendig wel aardig wat groter als de standaard versie. Zal eens een foto opzoeken. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/200549/incoming/elbow.JPG[/img]

Hier een k-tec versie naast een originele.
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator

En ik combinatie met een dikkere downpipe is er zeker een groot verschil te merken :)
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/200549/in ... wnpipe.JPG[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

jazeker is er een groot verschil .

omdat mijn gt verkocht gaat worden heb ik er weer een peco systeem onder gezet met orginele elbow en downpipe , ik zal het zo zeggen : het trekt echt veel minder snel door zijn toerengebied en heeft het ook eerder moeilijk , lees bij 4500 toeren gaat ie "pijn" krijgen hij wil niet echt meer soepel de otor gaat schreeeuwen .

met het andere spul liep zo zonder "pijn" naar de 6000 toeren ( niet dat dit veel zin heeft ) maar hij liep er veel makkelijker naar toe .
dit was wel met een 2,5 inch uitlaat van rvs .
Michiel

Wat kost zo'n 'grotere' downpipe en elbow als je dat bestelt en is het alleen in engeland te bestellen??
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
speedline

Michiel schreef:Wat kost zo'n 'grotere' downpipe en elbow als je dat bestelt en is het alleen in engeland te bestellen??
PM/MAIL

€ 125,- downpipe en € 85,- voor elbow. Combinatie kost € 200,-

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/turbos/big_bore_turbo_elbow_t.jpg[/img]

Zo'n elbow en downpipe (zeker in combinatie met een grotere diameter uitlaatsysteem) zorgen voor meer koppel/ trekkracht onderin. Want meer turbodruk (door minder tegendruk) bij lage toerentallen.

Vanwege de verlaagde tegendruk trekt de motor ook beter door bij hogere toerentallen en wordt de thermische belasting van de motor verlaagd.

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/engine/big_bore_system_t.jpg[/img]

Mijn favo uitlaatsysteempje. 2.25-inch backpipe van rvs met absorptiedemper... De best presterende uitlaat voor over de achteras.

Voor de mensen die prestaties boven alles hoog hebben is de 2.5-inch sidepipe de beste keus...

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/engine/side_exit_exhaust_system2_t.jpg[/img]
Ivo
Über-Spammer

jochem de haas schreef:jazeker is er een groot verschil .

omdat mijn gt verkocht gaat worden heb ik er weer een peco systeem onder gezet met orginele elbow en downpipe , ik zal het zo zeggen : het trekt echt veel minder snel door zijn toerengebied en heeft het ook eerder moeilijk , lees bij 4500 toeren gaat ie "pijn" krijgen hij wil niet echt meer soepel de otor gaat schreeeuwen .

met het andere spul liep zo zonder "pijn" naar de 6000 toeren ( niet dat dit veel zin heeft ) maar hij liep er veel makkelijker naar toe .
dit was wel met een 2,5 inch uitlaat van rvs .
Mee eens....... >-)
Lotti

speedline schreef:
Michiel schreef:Wat kost zo'n 'grotere' downpipe en elbow als je dat bestelt en is het alleen in engeland te bestellen??
Een elbow is iig niet meer te bestellen bij ktec
mark 5t
Contacteer:

of gewoon een open pijp naar achteren zonder demper maar wel met een db killer voor toertochten zoals vandaag in friesland. :lol:
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie