5 gte / gt schreef:Ik heb hem in het dorp zien rijden bij ons en je kan me veel vertellen maar die auto doet geen 6 seconden naar de 100
In ieder geval dat is mijn mening.
en die van jeroen zeker wel! ik zei ook! rond de 6 sec! ik kan gewoon geen vol gas geven bij het weg trekken! hij spint aan alle kanten!
Die van jeroen doet t in 6.6 sec, en die is best een tijdje met afstellen bezig geweest.
Ben benieuwd leo, zie je binnen kort wel langs scheuren...iig langs mij (das wel oneerlijk )
5 gte / gt schreef:Ik heb hem in het dorp zien rijden bij ons en je kan me veel vertellen maar die auto doet geen 6 seconden naar de 100
In ieder geval dat is mijn mening.
en die van jeroen zeker wel! ik zei ook! rond de 6 sec! ik kan gewoon geen vol gas geven bij het weg trekken! hij spint aan alle kanten!
Die van jeroen doet t in 6.6 sec, en die is best een tijdje met afstellen bezig geweest.
Ben benieuwd leo, zie je binnen kort wel langs scheuren...iig langs mij (das wel oneerlijk )
nah! ik hoorde dat die van jouw ook lekker snel ging worden! gtt blok ben benieuwd ernaar!
maarem, die van jeroen wordt dan wel steeds langzamer, eerst was het namelijk 6,3 sec.. zei hij toen.. maar ok! ik denk dat de mijne er ook rond die buurt hangt.. 6/7 sec! er zit op het moment niks in heh! hijs echt licht!
Heb altijd gezegt dat de mijne 6,6 doet maar dat maakt niet uit!!
Er zit inderdaad niks in!! alleen jammer dat jij erin zit!!
Maasr dat je niet volgas kan geven omdat je wielspin hebt is ook niet echt best!! Of jij kan niet met je koppeling omgaan of je wieln plakken voor geen meter.
Want je moet gewoon vol gas kunnen geven op een goede ondergrond in zijn 1!!
He leo trouwens beetje lage oliedruk of niet dan? Maar je mag er nog wel wat kilometers vanaf trekken bij die teller vanwege die platte bandjes van je!! dus veel harder dan 200 loopt ie niet!! Von het al een beetje een rambo verhaal van die 220!! Het is jammer dat ik weet dat je dat met een 5je 16v niet haalt!!
Daar verkijk je je dan behoorlijk op!! Vroeger dacht ik ook dat dat niet veel scheelde! maar moet jij voor de gein eens een band van 195/50x15 naast een 195/45x15 zetten! in de hoogte scheelt dat al zo 1,5 a 2 centimeter moet je eens na gaan wat dat in afrolmaat verschild!! dat tikt toch wel aardig door als je 200 rijdt!!
5 GT 16V schreef:Daar verkijk je je dan behoorlijk op!! Vroeger dacht ik ook dat dat niet veel scheelde! maar moet jij voor de gein eens een band van 195/50x15 naast een 195/45x15 zetten! in de hoogte scheelt dat al zo 1,5 a 2 centimeter moet je eens na gaan wat dat in afrolmaat verschild!! dat tikt toch wel aardig door als je 200 rijdt!!
Nou poeheej teeringteering wel 7 km op 200km per uur......DUH
Scheelt toch wel even bijna 10 kilometer per uur!! Kan je wel stoer lullen!! Maar vin dat toch aardig wat schelen voor alleen een stukje ander rubber!! en dan nog je tellercorrectie!! Zit je toch al weer een eind onder de 200!! DUHHH
Het tellerverschil is dus 6 km/h met de 7 km van de banden! is 13 km!! vin ik aardig wat!! En het verschil wat jij opnoemt is degene die de politie gebruikt! Maar ik weet niet of jij de teller van jouw renault wel eens gecontroleerd hebt? Maar daar zit wel een grotere afwijking op! En die 51% klopt ook niet helemaal! van 7 naar 10 is een verschil van 30%!! Maar goed!! als jullie die paar kilometers niet uitmaakt waar hebben we het dan over!! Laten we het maar weer ergens anders over hebben!
Tellerafwijking nauwkeurig bepalen met behulp van stopwatch:
Ga de autosnelweg op. Beetje in de late uurtjes zodat je fijn CONSTANT 120 km/u kan rijden. Neem even iemand mee voor de stopwatch.
Wacht tot je 2km voor je hebt, en zet bij een hectometerpaaltje de stopwatch aan (zodra hij langsvliegt in je raam). Ga vanaf de volgende tellen: 1...2....3....4....5................18....19....en bij 20 druk je de stopwatch weer af. Als je teller precies klopt zit je zeer nauw op de 1 minuut.
Doe deze berekening even: (2000/aantal seconden) x 3,6. Dat is hoe hard je net hebt gereden. En dat is akelig nauwkeurig (minder dan 1 km/u afwijking).
Als die teller van een R19 is, dan rij je in werkelijkheid redelijk wat harder dan de teller aangeeft. 110 echte km's bij 100 op de teller, heb ik ooit eens gemeten.
Als mijn teller aangeeft dat ik 87km/h rijdt, rijdt de twingo van mn vriendin én de VW van paps 100 op de teller. Kheb dus ook een afwijking van heb ik jou daar, is daar wat aan te doen??
kheb maat band; 195/45/15
oja.. als ik 140 rijdt op de snelweg, rijdt de VW van mn pa ongeveer 160! Ik vond de top ook al niet zo hoog
Mrtn schreef:Als mijn teller aangeeft dat ik 87km/h rijdt, rijdt de twingo van mn vriendin én de VW van paps 100 op de teller. Kheb dus ook een afwijking van heb ik jou daar, is daar wat aan te doen??
oja.. als ik 140 rijdt op de snelweg, rijdt de VW van mn pa ongeveer 160! Ik vond de top ook al niet zo hoog
das k*t bij flitspalen, denk je mooi netjes de snelheid te rijden *flits*
Mrtn schreef:Als mijn teller aangeeft dat ik 87km/h rijdt, rijdt de twingo van mn vriendin én de VW van paps 100 op de teller. Kheb dus ook een afwijking van heb ik jou daar, is daar wat aan te doen??
das k*t bij flitspalen, denk je mooi netjes de snelheid te rijden *flits*
zo zijn er ook al 3 binnen gekomen, ik begreep er al nix van, want dat was een paal waarvan ik wist dat die er stond op een gegeven moment ben ik gaan testen bij die borden die aangeven "u rijdt te hard". Als ik 10km onder de toegstane snelheid reed was er nix aan de hand. Nu ben ik eraan gewend en zal het me niet meer gebeuren dat ik word geflitst op deze manier
maar ik heb ooit eens gelezen over het draaien aan de potmeter van de teller???
5 GT 16V schreef:He leo trouwens beetje lage oliedruk of niet dan? Maar je mag er nog wel wat kilometers vanaf trekken bij die teller vanwege die platte bandjes van je!! dus veel harder dan 200 loopt ie niet!! Von het al een beetje een rambo verhaal van die 220!! Het is jammer dat ik weet dat je dat met een 5je 16v niet haalt!!
net ff met ronnie lopen poken! 220! op zijn teller!! dus!
5 GT 16V schreef:Het tellerverschil is dus 6 km/h met de 7 km van de banden! is 13 km!! vin ik aardig wat!! En het verschil wat jij opnoemt is degene die de politie gebruikt! Maar ik weet niet of jij de teller van jouw renault wel eens gecontroleerd hebt? Maar daar zit wel een grotere afwijking op! En die 51% klopt ook niet helemaal! van 7 naar 10 is een verschil van 30%!! Maar goed!! als jullie die paar kilometers niet uitmaakt waar hebben we het dan over!! Laten we het maar weer ergens anders over hebben!
anders ga je ff ruzie erover maken man, sjees! hij gaat hard! klaar! man man man! echt erg ben jij..
5 GT 16V schreef:Kan je het niet hebben dat ik je niet geloof?
het intereseert me niet of je me geloofd of niet! jij bent echt zo erg man! ik zeg toch ook niet dat ik sneller ben dan jouw! man, en dan nog.. scheit! je moet eens volwassen worden man, kind!
Wat maakt het uit hoe hard hij loopt, dat ding is naar zeggen snel, nu alleen de carrosserie en je interieur nog, want dat laatste mist, en dat eerste, tja.... dat doet me pijn om te zien....
5 GT 16V schreef:Kan je het niet hebben dat ik je niet geloof?
mmm...ik wil niet stoken hoor, maar m'n 5ie met 16v blok liep 200 (teller) in 4 bij 7000 toeren...dat was aan het einde van het rechte stuk op zandvoort, dus ruimte om harder te gaan was er niet...maar dat zat er denk ik wel in...
maar goed ik weet het ook niet precies hoor hoe het zit...maar 220 moet wel haalbaar zijn
Sorry hoor!! maar zou mij geen reet uitmaken als jij harder gaat hoor!! Waarschijnlijk lopen ze toch even hard! Ik ga nu maar 150!! Duss!! Volgend jaar kijken we wel weer verder wie er dan sneller is!! Duss nu ben jij sneller!! nu gelukkig? Over kleine kinderen gesproken!!
nou, ik rij 190 in zijn 4(toerenbegrensor) en dan klimt ie door, maar goed na 210 duurt het wel lang.. maargoed, net wezen sporten tegen een golf 4 1.8 20v turbo en die reed ik er dus uit.. tot de 200.. daarna is hij sneller! netjes toch?!
Precies, de Kangoo waar ik 2 jaar in reed met reclame erop ging niet harder dan 140, en toch kwam ik bij het strand binnen 3 kwartier vanaf mijn huis.
En het mooiste was, het kostte me niets. Nu ineens wel, maar ja, geen snelle motor, dus het scheelt. Maar als die 2 5 rijders alles op eigen naam moeten zetten, dan reden ze ook een 5, maar dan een 1.1!