Clio S Project (verkocht)

Vertel hier alles over je project.
Robert-Jan

Ik heb sinds kort een nieuwe auto gekocht een zwarte clio s uit 1992.
Ik wil aan deze auto ook wat gaan veranderen zoals.
- Bumpers in kleur.
- Spiegels in kleur.
- Spoilerm + deurgrepen in kleur.
- Andere wielen.
- Sportuitlaat.
- Verlagen.
- ICE inbouwen.
- Wat krasjes en deukjes weg laten halen.

Dat spuitwerk is niet zo'n probleem dat regel ik via mijn werk.
Andere wielen ik wil 15 inch wielen met 195/45/15 vanwege de afrolomtrek of zijn 14 inch wielen gangbaarder en met welke ET waarde heb je te maken.
Wat vinden jullie nou mooie wielen?
Welke sportuitlaat is het beste voor een clio?
ICE heb ik voorin een MB Quart 10 cm 2weg composet en achter JBL Gto ovale 6x9 3 weg speakers welke sub en versterker past hier het beste bij ik heb als HU een Pioneer DEH 5500MP.
Ik zit voorlopig toch nog thuis want ik heb mijn hand gebroken en als auto monteur is dat niet echt handig.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Greetz.
Robert - Jan
Laatst gewijzigd door Robert-Jan op ma 27 dec 2004 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
VLK Groep
H8bal

[img]http://board.carstyling.net/images/smil ... seless.gif[/img]

Laat eens wat foto's zien :)

Qua versterker en sub zul je zelf moeten kiezen. Persoonlijk kies ik voor Alpine, RF of Phoenix Gold, maar iedereen heeft zo wel één of meerdere merken die hij verkiest.

Let wel op met goedkope rommel, want dan is goedkoop dikwijls wel duurkoop uiteindelijk.
antoine
Car: Renault Clio III RS

H8bal schreef:Let wel op met goedkope rommel, want dan is goedkoop dikwijls wel duurkoop uiteindelijk.
Wij nederlanders zijn :lol: :lol: .Nouja woon ook maar 2 minuten van belgie vandaan.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Voor de clio s is ete 35 goed, ik heb zelf et 37 en dat past ook.
Je moet hiermee niet te veel uitwijken want dan moet je een hoop gaan aanpassen (alle plastic kapjes weg halen in de wielkasten)
Qua velgen moet je kijken wat je zelf mooi vind een hoop mensen hebben hierover een verschillende mening.
Ik vind duitse style wel vet(klein en breed).

Qua uitlaat zou ik gaan voor peco of devil, ook zou ik de middendemper vervangen door 1 van een clio 1.2 kost geen drol en je hebt een demperloze pijp.
Ik heb zelf supersprint maar dat is qua geluid geen aanrader muh broertje heeft onder zijn clio s een peco en dat is echt (Y) :worship:

Trouwens goeie keuzzz auto :D (Y) (Y)
Patrick RS
Moderator

H8bal schreef:[img]http://board.carstyling.net/images/smil ... seless.gif[/img]

Laat eens wat foto's zien :)
.
:lol: :lol:

hij zal er ongeveer wel zo uit zien denk???
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/44_52611.jpg[/img]
Robert Clio S.

Goede keus een S'je! Veel succes ermee, en ook met je hand!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Stefan S.

Voor versterker en subwoofer kun je kijken op:
http://www.audio-system.nl
http://www.rondevries.nl
http://www.magma-audio.nl

Genoeg woofers en subs te koop, misschien als jij je budget aangeeft en welke jou wat lijken, kunnen de mensen hier wat adviseren of het daadwerkelijk wat is of niet :wink:
Robert Clio S.

Zelf heb ik de JBL GTO 6000 versterker en de boxen zijn JBL GTO 426e. Achter komen dezelfde ovale speakers als jij hebt van JBL. De Sub is JBL GT4. En de radio die ik nog moet vervangen wordt de JVC KD-LH3101.

Niet echt extreem in vergelijking met de duurdere merken, maar kan je wel garanderen dat het in een Clio ramt als een beest. En het is betaalbaar, wat voor mij de reden was om JBL aan te schaffen. Je moet voor jezelf afwegen wat je ervoor wilt uitgeven, er is altijd wat te vinden wat betaalbaar is.
Clio 1.4 S strak in de lak!
jean-paul

als je een leuke versterker zoekt voor de MB quartz speakers zou ik zeker gaan voor een audison....
neem de instaplijn want dat is leuk voor weinig :)
de SRX 5 is een bijv een optie.
http://www.audison.it/default.asp?lang=eng

ook de nieuwe subs van MB zijn fantastisch.
de MBRWE254 is een goede sub voor een nette prijs.
(269€ 2*4 ohm 300w)
Robert-Jan

Hij ziet er net zo uit als op die foto.
Ik heb hiervoor eeen GT Turbo gehad en ddan is het wel een verschil hoor.

Greetz.
Robert - Jan
VLK Groep
Stefan S.

jean-paul schreef:als je een leuke versterker zoekt voor de MB quartz speakers zou ik zeker gaan voor een audison....
neem de instaplijn want dat is leuk voor weinig :)
de SRX 5 is een bijv een optie.
http://www.audison.it/default.asp?lang=eng

ook de nieuwe subs van MB zijn fantastisch.
de MBRWE254 is een goede sub voor een nette prijs.
(269€ 2*4 ohm 300w)
Tip: let op indien je een tweedehandse Audison aanschaft. Er zijn enkele duitse Audison versterker in omloop(marktplaats), deze zijn kwalitatief slechter dan de italiaanse :wink:
Robert-Jan

Ik wil wel een nieuwe heb ff gekeken bij Ron de Vries en daar zijn de spullen een beetje te betalen.

Greetz.
Robert - Jan
VLK Groep
Patrick RS
Moderator

Renaultrob schreef:Hij ziet er net zo uit als op die foto.
Ik heb hiervoor eeen GT Turbo gehad en ddan is het wel een verschil hoor.

Greetz.
Robert - Jan
ja dat zal wel flink schele qua vermogen, maar ja wel lekker zuinig :wink:
rasit..

Leuk nummerbord, GTT :)
Robert-Jan

dat is mijn auto niet, hij lijkt er alleen op die van mij is iets ouder gezien het nummerbord.
Welke sideskirts passen er onder een Clio's?
Wat is nou een mooie achterspoiler voor een clio's persoonlijk vindt ik die maxi spoiler wel mooi maar is die dan niet erg groot en prijzig i.v.m de auto.

Greetz.
Robert - Jan
VLK Groep
Patrick RS
Moderator

Renaultrob schreef:dat is mijn auto niet, hij lijkt er alleen op die van mij is iets ouder gezien het nummerbord.
Welke sideskirts passen er onder een Clio's?
Wat is nou een mooie achterspoiler voor een clio's persoonlijk vindt ik die maxi spoiler wel mooi maar is die dan niet erg groot en prijzig i.v.m de auto.

Greetz.
Robert - Jan
qua skirts moet je alleen rekening houden dat je niet 16v skirts neemt zodat ie mooi aansluit

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDyAk4T ... 9791572484[/img]
Robert-Jan

Is dat nou jou auto Pat die bovenste zoals die was, want zoals jou auto op onderste foto is heb ik hem al gezien.
Ik zag bij achterberg motorsport dat je een 1.4 clio kon late tunen 8 pk winst voor schrik niet 375,-.
Wie heeft hier ervaring mee?
Wie heeft er een openluchtfilter op zijn Clio S?.
Volgens mij geeft dit in combinatie met een demperloze tussenpijp en een Devil demper een gaaf geluid.
Wie weet waar je goedkoop Devil dempers kunt kopen?

Greetz.
Robert - Jan
VLK Groep
Robert-Jan

Wie weet waar je Ferodo remblokken kunt kopen voor een renault clio's.

Greetz.
Robert - Jan
VLK Groep
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Renaultrob schreef:Wie weet waar je Ferodo remblokken kunt kopen voor een renault clio's.

Greetz.
Robert - Jan
Probeer het eens bij brezan, op vertoon van je RTC pas en rekening nummer? OOk nog korting ook :wink:
antoine
Car: Renault Clio III RS

http://www.racehardware.nl/contents.asp
http://www.dutchpowertrading.nl

let wel op er zijn 2 verschillende blokken prijs 72 of 76 euro
Robert-Jan

Ik heb nog geen club card heb hem vorig jaar helemaal niet gehad zal dit jaar ook wel weer feest worden.

Greetz.
Robert - Jan
VLK Groep
Robert-Jan

Wat voor remmen zitten er voo op een Clio S bendix of girling weet het ff niet meer.

Greetz.
Robert - Jan
VLK Groep
Robert-Jan

Ik weet het al is Girling.
Bestelnummer FCP 845 S 74 euro.
Een paar nieuwe schijven voor + ferodo DS 2000 remblokken en we remmen als een gek
VLK Groep
Patrick RS
Moderator

gast bij welke van marwijk werk jij?? ik denk dat je mijn broertje wel kent met zijn blauwe clio S (jeffrey)???
Patrick RS
Moderator

Renaultrob schreef:Is dat nou jou auto Pat die bovenste zoals die was, want zoals jou auto op onderste foto is heb ik hem al gezien.
dit is idd voor en na :)
Robert-Jan

Ik werk bij Van Marwijk in Leiden.
Ik ken jouw broertje wel die maakte bij ons de vloer schoon toen reed hij op een scooter.
Ik zit nou in de ziektewet dus heb voldoende tijd om iedeen te verzinnen voor mijn Clio S.

Robert - Jan
VLK Groep
Patrick RS
Moderator

Renaultrob schreef:Ik werk bij Van Marwijk in Leiden.
Ik ken jouw broertje wel die maakte bij ons de vloer schoon toen reed hij op een scooter.
Ik zit nou in de ziektewet dus heb voldoende tijd om iedeen te verzinnen voor mijn Clio S.

Robert - Jan
ja das idd al heel lang geleden, hij maakt nu ook ook in leiderdorp en voorburg schoon.
Robert-Jan

Ik zat net nog ff bij Ron de Vries voor een versterker en subwoofer.
Je hebt zoveel verschillende spullen ik als leek heb daar toch echt hulp bij nodig.
Ik zoek gewoon iets wat goed geluid geeft en het gewoon altyd doet.
Begin ook niet met allerly rare termen want ik snap het toch niet.
VLK Groep
TheFinz

Zou gewoon een goeie headunit nemen met wat ovale speakers voor in de hoedenplank. Composetje voorin en dan kijken of je tevreden bent........

Meestal gaat dit al harder (lees zuiver hard) dan dat je hem over het algemeen zal gebruiken.

Hoe meer je er daarna inzet (grote versterkers etc.) zal de geluidskwaliteit bij normaal volume iets verbeteren maar zal voornamelijk bij hoog volume beter worden. Maar dan ben je (zonder iemand daarmee te willen beledigen/veroordelen) bezig voor iedereen die naast je auto staat i.p.v. degene die erin zit.

En dan komen er ook nog zaken als meetrillende onderdelen bij kijken. Die bij hoger volume behoorlijk irritant worden. Maar ieder zijn ding!

Begin gewoon, en bouw het langzaam op.

Beter weinig componenten van redelijke kwaliteit dan veel onderdelen van matige kwaliteit. Het wordt steeds moelijker om bij veel onderdelen een goede kwaliteit te bereiken omdat ze allemaal van invloed zijn op het geluid. (Da's ook de kunst en respect voor degene die het kunnen met beperkt budget)

Ik had in mijn S'je een JVC KD-SH77R headunit met wat ovale Cs-V6920 speakers achterin en een Caliber composetje voorin (een van de weinige met een 10 cm compo) en daar ben ik altijd erg tevreden over geweest. Was voor mij meer als zat.....

In mijn ClioII1.4Si trouwens nog steeds!

Maar smaken, budgetten en ideeen verschillen (gelukkig maar!)
Stefan S.

Renaultrob schreef:Ik zat net nog ff bij Ron de Vries voor een versterker en subwoofer.
Je hebt zoveel verschillende spullen ik als leek heb daar toch echt hulp bij nodig.
Ik zoek gewoon iets wat goed geluid geeft en het gewoon altyd doet.
Begin ook niet met allerly rare termen want ik snap het toch niet.
Het belangrijkste om te weten is wat je daadwerkelijk wilt uitgeven aan een subwoofer en versterker en of je SPL(Sound Pressure Level) of SQ(Sound Quality) wilt spelen?
Stefan S.

Kijk ook eens bij http://www.audio-system.nl, dit is professionele audio voor een mooi prijsje. Vorige week heeft Douwe daar een sub en amp gekocht. Ik kan misschien wel regelen dat mensen van de RTC 5-10% korting krijgen of gratis bekabeling.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Kijk ook eens bij http://www.audio-system.nl, dit is professionele audio voor een mooi prijsje. Vorige week heeft Douwe daar een sub en amp gekocht. Ik kan misschien wel regelen dat mensen van de RTC 5-10% korting krijgen of gratis bekabeling bij aanschaf boven de 350€
Info inwinnen kan nooit geen kwaad maar overleg ook even met het bestuur. :wink:

GR.Frits
Stefan S.

Sowieso overleg met het bestuur indien er geïnteresseerden zijn :wink:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Sowieso overleg met het bestuur indien er geïnteresseerden zijn :wink:
Babberich is niet zo heel ver weg van me.... :wink:
Stefan S.

Klopt, douwe en ik waren ja vergeten een bakkie bij te komen drinken :D
Plaats reactie