Caliber ok of nee!!!
Voordat men een oordeel gaat vellen moet men eerst weten over welk component het gaat, bijv. boxen,subwoofer,versteker of powercap? Ga je voor SQ (Sound Quality) of SPL (Sound Pressure Level)?
En hoeveel is je budget voor een bepaald component?
En hoeveel is je budget voor een bepaald component?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kijkshopshit.Tom schreef:laat marquant iig maar liggen. Net als superpech ed......
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
het gaat hier op het moment om 6`x9` boxen.
Kijk als dit nou een beetje late we zeggen een middenklassertje is dat vind ik het prima. Ik heb ze namelijk heel voordelig zien staan.
Kwa versterker en sub weet ik nog niet wat ik wil en dat is ook pas voor na de zomer(sparen
)
Kijk als dit nou een beetje late we zeggen een middenklassertje is dat vind ik het prima. Ik heb ze namelijk heel voordelig zien staan.
Kwa versterker en sub weet ik nog niet wat ik wil en dat is ook pas voor na de zomer(sparen

Be TuNeD Be TwInGo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ligt eraan wat, Caliber heeft een aantal supergoede dingen (duur) en sommige dingen zijn nogal belabberd.twinny schreef:Hallo,
hier ff een vraagje over ice.
Caliber is dat nou wat?
Dus geef de typenummers maar, en dan is het vrij makkelijk om een oordeel te maken.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Ik ben erg benieuwd wat jij relatief goedkoop vind, wat betaal je nu nog voor die 6x9" caliber? Ik schrik soms nog bij de Mediamarkt wat je voor Infinity of JBL betaald, terwijl je voor dat geld heel wat beters kunt krijgen 
nou die ovale 6x9 waren dus maar 27.95 daarom vertrouwde ik het niet helemaal kwa kwaliteitdtune_stefan schreef:Ik ben erg benieuwd wat jij relatief goedkoop vind, wat betaal je nu nog voor die 6x9" caliber? Ik schrik soms nog bij de Mediamarkt wat je voor Infinity of JBL betaald, terwijl je voor dat geld heel wat beters kunt krijgen
Be TuNeD Be TwInGo
Tja, das echt goedkoop, is het nieuw of tweedehands? Kwalitatief kun je er vanuit gaan dat dit niet echt goed is voor dit geld. Maar als je er geen geld in wilt pompen en geen eisen stelt, dan kun je niets verkeerd doen voor dit geld.
het is gewoon nieuw, alleen ik geloof wel laatste exemplaren!!
Ik wil er geen duizende euries aan spenderen maar ik wil wel op mijn gemakkie een goeie install bij elkaar sprokkelen.
Misschien als tijdelijke achterboxen???
Ik wil er geen duizende euries aan spenderen maar ik wil wel op mijn gemakkie een goeie install bij elkaar sprokkelen.
Misschien als tijdelijke achterboxen???
Be TuNeD Be TwInGo
Tja das een goeie... die dingen leggen in de winkel en ik ben gewoon thuis!!!!Olijnsma schreef:Ligt eraan wat, Caliber heeft een aantal supergoede dingen (duur) en sommige dingen zijn nogal belabberd.twinny schreef:Hallo,
Caliber is dat nou wat?
Dus geef de typenummers maar, en dan is het vrij makkelijk om een oordeel te maken.
dus eerlijk gezegd geen idee wat het serienummer is
Be TuNeD Be TwInGo
Precies, daar dacht ik ook aan. Je kunt iig wel mooi dan verder sparen voor een goede 6x9". De beste 6x9" die ik tot nu toe gehoord heb kost 149 euro. En dat vond ik al vrij goedkoop, kwalitatief gezien dan. Dan weet je ook wat een beetje kwaliteit speaker kost.
Ik denk zelf aan Ground Zero speakers, kwalitatief super en ook nog een betaalbaar. De radio active serie 6x9" speaker kost 99 euro. Deze is 90W rms. Zie plaatje hieronder:
[img]http://www.magma-audio.nl/gz/radioactive/img/gzrf.jpg[/img]
Voor dit geld vind je kwalitatief geen betere speakers. Een 13cm composet van deze zelfde serie kost 129 euro. Patrick(waar Douwe zijn Kicker subwoofer had gekocht) heeft deze tweedehands te koop voor 75 euro. Errug goed klinkende compo voor dit geld.
[img]http://www.magma-audio.nl/gz/radioactive/img/gzrf.jpg[/img]
Voor dit geld vind je kwalitatief geen betere speakers. Een 13cm composet van deze zelfde serie kost 129 euro. Patrick(waar Douwe zijn Kicker subwoofer had gekocht) heeft deze tweedehands te koop voor 75 euro. Errug goed klinkende compo voor dit geld.
-
Ik zou kwaliteit kopen, of iig geen B merken omdat je vaak achteraf beter wilt omdat het tegenvalt. tenminste dat zou ik doen 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Absoluut geen JVC nemen, dat is zware bagger.twinny schreef:wat is een beetje goed en betaalbaar voor een composetje???
Ik dacht zelf namelijk aan de jvc, die heeft redelijke setjes
In het algemeen genomen zijn de speakers van de algemene elektronica merken (sony, jvc, pioneer, kenwood, clarion)minder goed dan de aparte speaker merken(Ground Zero, Hertz, Rockford-fosgate, Caliber, en nog vele meer).
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
twinny schreef:Tja das een goeie... die dingen leggen in de winkel en ik ben gewoon thuis!!!!Olijnsma schreef:Ligt eraan wat, Caliber heeft een aantal supergoede dingen (duur) en sommige dingen zijn nogal belabberd.twinny schreef:Hallo,
Caliber is dat nou wat?
dus eerlijk gezegd geen idee wat het serienummer is

De rally serie is crap... de rest is zeer goed spul. zelf de winkel waar JP werkt (proline) is zeer te spreken over de amps bijvoorbeeld (competition-serie).
De competition-serie qua versterker is inderdaad wel goed, maar zou zelf de speakers links laten liggen. De subwoofer van de competition-serie klinkt ook wel lekker. Maar voor dit geld is zoveel ander leuk spul te koopMatthijs schreef:De rally serie is crap... de rest is zeer goed spul. zelf de winkel waar JP werkt (proline) is zeer te spreken over de amps bijvoorbeeld (competition-serie).

Persoonlijk vind ik dat een merk als groundzero nu niet echt stukken beter is..... RF praat ik niet meer overdtune_stefan schreef:De competition-serie qua versterker is inderdaad wel goed, maar zou zelf de speakers links laten liggen. De subwoofer van de competition-serie klinkt ook wel lekker. Maar voor dit geld is zoveel ander leuk spul te koopMatthijs schreef:De rally serie is crap... de rest is zeer goed spul. zelf de winkel waar JP werkt (proline) is zeer te spreken over de amps bijvoorbeeld (competition-serie).

P.S. niet dat RF zo slecht is,maar te BLINK BLINK wat voor veel minder toch wel beter kan

Hahaha, kom op. Weet jij wel waarover je praatMatthijs schreef:Persoonlijk vind ik dat een merk als groundzero nu niet echt stukken beter is..... RF praat ik niet meer overdtune_stefan schreef:De competition-serie qua versterker is inderdaad wel goed, maar zou zelf de speakers links laten liggen. De subwoofer van de competition-serie klinkt ook wel lekker. Maar voor dit geld is zoveel ander leuk spul te koopMatthijs schreef:De rally serie is crap... de rest is zeer goed spul. zelf de winkel waar JP werkt (proline) is zeer te spreken over de amps bijvoorbeeld (competition-serie)..... voor echte sound moet je gewoon betalen en niet kijken naar merken wat er alleen maar blink blink uitziet en hard gaat
P.S. niet dat RF zo slecht is,maar te BLINK BLINK wat voor veel minder toch wel beter kan

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tis alleen dat je niet meer super objectief bent Stefandtune_stefan schreef:Hahaha, kom op. Weet jij wel waarover je praatMatthijs schreef:Persoonlijk vind ik dat een merk als groundzero nu niet echt stukken beter is..... RF praat ik niet meer overdtune_stefan schreef:De competition-serie qua versterker is inderdaad wel goed, maar zou zelf de speakers links laten liggen. De subwoofer van de competition-serie klinkt ook wel lekker. Maar voor dit geld is zoveel ander leuk spul te koopMatthijs schreef:De rally serie is crap... de rest is zeer goed spul. zelf de winkel waar JP werkt (proline) is zeer te spreken over de amps bijvoorbeeld (competition-serie)..... voor echte sound moet je gewoon betalen en niet kijken naar merken wat er alleen maar blink blink uitziet en hard gaat
P.S. niet dat RF zo slecht is,maar te BLINK BLINK wat voor veel minder toch wel beter kanLees eens de testen over Ground Zero en er zal een wereld voor je open gaan. Noem jij mij eens een merk in die prijsklasse dat kwalitatief beter (ik heb het dan niet over wat jij beter vind klinken, dat is smaakgebonden) is dan Ground Zero. Ik zie graag je antwoord tegemoet.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Niet alle speakers zijn bagger, ook hier geld weer: de goedkope serie van Caliber is bagger, en de duurdere series zijn echt wel goed.dtune_stefan schreef:De competition-serie qua versterker is inderdaad wel goed, maar zou zelf de speakers links laten liggen. De subwoofer van de competition-serie klinkt ook wel lekker. Maar voor dit geld is zoveel ander leuk spul te koopMatthijs schreef:De rally serie is crap... de rest is zeer goed spul. zelf de winkel waar JP werkt (proline) is zeer te spreken over de amps bijvoorbeeld (competition-serie).
Ik heb nu tijdelijk voorlopig de 25cm ronde hoedenplank speaker achterin en die geeft een mooi laag geluid. Kun je gerust een woofer noemen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik krig nu net een flashback, van toen ik nog bij halfords(twinny schreef: nou die ovale 6x9 waren dus maar 27.95 daarom vertrouwde ik het niet helemaal kwa kwaliteit

Natuurlijk ben ik GZ minded, maar ik heb ook heel vaak gezegd dat ik Helix ook toppie vind in dit prijssegment. Dit adviseer ik altijd indien men veel naar vocale muziek luisterd. Wil men af en toe ook lekkere trance of hardstyle luisteren en nog kwaliteit hebben, dan kom ik alleen maar op GZ. Ik weet niet hoeveel demo-muren jullie hebben gehad, maar ik kan ze niet op één hand tellen. Ook heb ik vele testen van Car&Hifi(duitse editie) doorgelezen en mensen die dit ook gedaan hebben, weten echt wel waarover ik praat. Van mij mogen jullie allemaal jvc,sony,jbl enz. speakers aanschaffen, maar ik kan je garanderen dat je hier op 1 dag op terug komt
@matthijs, i'am waiting
@matthijs, i'am waiting

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Let wel, de Duitsers zijn aggresieve luisteraars, die gaan meer voor het wat harde, de Engelsen letten meer op helderheid en kwaliteit.
Voor de rest weet zowel ik als jij dat we behoorlijk wat audio draai uren hebben gehad, en dat we redelijk professioneel kunnen oordelen
GZ is echt een goed merk, Helix ook. Maar er zijn zeker de laatste tijd veel meer merken aan het bloeien. Wil je Sound Quality, dan is het nog niet zo extreem groot. Maar ga je voor strakke en harde bassen, dan is er inmiddels voldoende te krijgen.
Voor de rest weet zowel ik als jij dat we behoorlijk wat audio draai uren hebben gehad, en dat we redelijk professioneel kunnen oordelen

GZ is echt een goed merk, Helix ook. Maar er zijn zeker de laatste tijd veel meer merken aan het bloeien. Wil je Sound Quality, dan is het nog niet zo extreem groot. Maar ga je voor strakke en harde bassen, dan is er inmiddels voldoende te krijgen.
Ik hoef niet op te scheppen over wat er in mijn auto mag spelen..... iig ik weet zeker dat jij dit niet snel zal kopen 

-
dtune_stefan schreef: Ook heb ik vele testen van Car&Hifi(duitse editie) doorgelezen en mensen die dit ook gedaan hebben, weten echt wel waarover ik praat.
Let wel op; duits blad!!!!!
Die gasten bij de duitse hifi bladen zijn nou niet bepaald objectief. Lees maar eens een test waar één of meerdere duitse merken aan meedoen. Van de 10 geteste, staan er zeker 2 in de top 5.
Dit is A; voortrekken van "eigen" merk en B; hebben de duitsers een andere smaak van klank dan wij waterlanders.
Dat was idd waar ik ze had gezienOlijnsma schreef:Ik krig nu net een flashback, van toen ik nog bij halfords(twinny schreef: nou die ovale 6x9 waren dus maar 27.95 daarom vertrouwde ik het niet helemaal kwa kwaliteit) werkte, en daar hadden we ook een actie met een goedkope Caliber speaker 6X9, die was zwaar bagger!
Be TuNeD Be TwInGo
-
emphaser is ook klasse spul heb zelf alleen nog de woofer maar wil alles er van in mijn auto.
woofer en versterkers zijn vrij duur maar de rest is betaalbaar.neem maar eens een kijkje op
http://www.acr.ch
woofer en versterkers zijn vrij duur maar de rest is betaalbaar.neem maar eens een kijkje op
http://www.acr.ch