http://www.anti-radar.nl/nu.nl schreef:Spray voorkomt snelheidsbekeuringen
Uitgegeven: 13 april 2004 11:10
Laatst gewijzigd: 13 april 2004 12:26
AMSTERDAM - In de strijd tegen de flitspalen is er een nieuw wapen op de markt, dat ook voor Nederlandse automobilisten verkrijgbaar is: Photo-Blocker Spray . Het product komt uit Amerika en is daar een groot succes gebleken.
De spray moet over het nummerbord aangebracht worden. Radarcamera's produceren een sterke infraroodflits om de kentekenplaat te fotograferen als een auto te snel langs de paal rijdt. Door Photo-Blocker Spray, reflecteert de flits van de camera echter, waardoor de foto overbelicht raakt en het kenteken onleesbaar wordt.
De spray is, in tegenstelling tot andere producten die boetes door te hard rijden moeten kunnen voorkomen, niet verboden in Nederland. "Er staat nergens in de wet dat een kentekenplaat fotogeniek moet zijn, maar moet wel altijd goed zichtbaar zijn en dat blijft op deze manier", aldus de importeur. Het product blijft eenmaal aangebracht levenslang actief, maar is niet met het blote oog te zien.
Photo-Blocker Spray voorkomt snelheidsbekeuringen
hmm er zijn wel meer van deze dingen op de markt...
denk dat men er wel vanuit kan gaan dat een auto in "een levenlang" weleens gewassen wordt, dus neem aan dat het dan blijft zitten...eenmaal aangebracht levenslang actief...
-
Photo-Blocker kun je bestellen bij:
http://www.anti-radar.tk voor E.40.
Ik heb de mijne al besteld, niks te verliezen toch?
hmmmm, daar kan je vast meer dan 2 platen mee doenThe Cabrio Kid schreef:Photo-Blocker kun je bestellen bij:
-
- Über-Spammer
kunnen we niet beter een grote oplagen kopuh.. is ook goedkoper 
tis maar een idee

tis maar een idee
-
- Über-Spammer
Werkt dit ook voor dikke nummerplaten??
-
Yep, 4 nummerplaten.Bart V schreef:hmmmm, daar kan je vast meer dan 2 platen mee doenThe Cabrio Kid schreef:Photo-Blocker kun je bestellen bij:
Scheelt ook weer boetes voor mijn vriendin(=Renault 5 GTX maniak!)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Schijnt niets van waar te zijn
. Er is in Amerika en Engeland op verschillende forums over gedebatteerd, en komt er op neer dat die 40 pleuro weg gegooid geld is
Trouwens: wat een bagger bak!
Edit, foto link werkt niet, maar ging om die Volvo 850 pick up

Trouwens: wat een bagger bak!
Edit, foto link werkt niet, maar ging om die Volvo 850 pick up

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Artikel 41 van de Wegenverkeerswet: 'het is verboden om op een motorrijtuig of een aanhanger enig teken of middel aan te brengen met het oogmerk de herkenning van het kenteken te bemoeilijken'. Overtreding hiervan is een misdrijf, dat kan worden bestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of een geldboete van maximaal 4.500,-.'The Cabrio Kid schreef:Photo-Blocker kun je bestellen bij:
Bron: http://www.tuftufclub.com
-
- Contacteer:
volgens mij is dit gewoon haarlak in een appart busje en werkt het dus voor geen meter.
Flitpalen trappen daar echt niet meer in deze worden ook verbeterd
Flitpalen trappen daar echt niet meer in deze worden ook verbeterd
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Dat is zo lastig mikken met 120+ en dan ook nog eens de kans om je poten te branden, nee dank je.Tim schreef:Een oude band,wat benzine,en een aansteker wil ook wel eens helpen hehehe.

Project: GTT Blue Sport
-
van FOK!
"Justitie meldt dat het product toch illegaal is. De spray maakt kentekenplaten op auto's onzichtbaar voor radars en dat is strafbaar, aldus justitie.
Volgens Justitie staat in artikel 7 van de Regeling kentekens en kentekenplaten dat er aan de platen überhaupt niet mag worden geknoeid. Zo staat in het betreffende artikel het volgende: "Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken."
Justitie zal voorlopig geen stappen ondernemen tegen de fabrikant. "Volgens ons werkt het spul niet. Pas als het wel werkt, ondernemen we aktie en vervolgen we de fabrikant", zo liet een justitiewoordvoerder weten."
"Justitie meldt dat het product toch illegaal is. De spray maakt kentekenplaten op auto's onzichtbaar voor radars en dat is strafbaar, aldus justitie.
Volgens Justitie staat in artikel 7 van de Regeling kentekens en kentekenplaten dat er aan de platen überhaupt niet mag worden geknoeid. Zo staat in het betreffende artikel het volgende: "Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken."
Justitie zal voorlopig geen stappen ondernemen tegen de fabrikant. "Volgens ons werkt het spul niet. Pas als het wel werkt, ondernemen we aktie en vervolgen we de fabrikant", zo liet een justitiewoordvoerder weten."
Hmm een molotofcoctail is dan eigenlijk wel een beter alternatiefFrits schreef:Dat is zo lastig mikken met 120+ en dan ook nog eens de kans om je poten te branden, nee dank je.Tim schreef:Een oude band,wat benzine,en een aansteker wil ook wel eens helpen hehehe.
![]()

Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Er wasvanmiddag een stukje (in het nieuws geloof ik) van op de radio.
Volgens hun was het niet strafbaar omdat het kenteken gewoon leesbaar blijft voor het blote oog.
En het schijnt overdag niet altijd te werken maar als het regent of als het donker is dan doet het spul wel goed z'n werk.
Maar ja, zoals met alles zegt de een dat het wel werkt en de ander van niet. Het is het proberen waard.
Volgens hun was het niet strafbaar omdat het kenteken gewoon leesbaar blijft voor het blote oog.
En het schijnt overdag niet altijd te werken maar als het regent of als het donker is dan doet het spul wel goed z'n werk.
Maar ja, zoals met alles zegt de een dat het wel werkt en de ander van niet. Het is het proberen waard.
Ik vind 40 euro een hoop geld, daar kan ik wel wat leuker van doen... Of het nou werkt of niet.
Lijkt me leuk om te proberen, maar denk niet dat je er "te veel" van moet verwachten, vooral dat levenslange niet 

-
Ze kunnen dit nooit strafbaar stellen: als ze je aanhouden kunnen ze namelijk nooit bewijzen wie het aan heeft gebracht.
Misschien was het wel de vorige eigenaar en weet jij nergens van, het is immers niet met he blote oog te zien.
Krijgen ze nooit rond in een rechtzaak, tenzij ze je op heterdaad betrappen dat je het aanbrengt.
Misschien was het wel de vorige eigenaar en weet jij nergens van, het is immers niet met he blote oog te zien.
Krijgen ze nooit rond in een rechtzaak, tenzij ze je op heterdaad betrappen dat je het aanbrengt.
Hebben ze niks mee nodig, op jouw auto zit een middel dat voorkomt dat het kenteken gelezen kan worden. En dus ben jij daarvoor aansprakelijk.The Cabrio Kid schreef:Ze kunnen dit nooit strafbaar stellen: als ze je aanhouden kunnen ze namelijk nooit bewijzen wie het aan heeft gebracht.
Trouwens wordt er ook al veel geflitst met een systeem waarbij geen flits meer nodig is, krijg je dus alsnog je boete.
-
Als bijv. het achterlicht van je auto stuk gaat krijg je ook niet gelijk een bekeuring. Je krijgt de kans om het ter plekke te repareren.marcel16v schreef:Hebben ze niks mee nodig, op jouw auto zit een middel dat voorkomt dat het kenteken gelezen kan worden. En dus ben jij daarvoor aansprakelijk.The Cabrio Kid schreef:Ze kunnen dit nooit strafbaar stellen: als ze je aanhouden kunnen ze namelijk nooit bewijzen wie het aan heeft gebracht.
Trouwens wordt er ook al veel geflitst met een systeem waarbij geen flits meer nodig is, krijg je dus alsnog je boete.
Waarom? Omdat een achterlicht ineens kapot kan gaan zonder dat je weet. Het is weliswaar jouw verantwoordelijkheid, maar jij treft geen blaam.
Zo zal dat ook bij een onzichtbare laag op je kenteken gaan. Het is weliswaar jouw verantwoordelijkheid, maar de schuldvraag is niet te bewijzen.
Dat zou een mooie boel zijn: stel ik koop ter goeder trouw een auto van iemand die zo'n onzichtbare laag erop heeft zitten, dan kan ik daar toch nooit voor bekeurd worden. Met de beste wil van de wereld kan ik niet zien of zo'n plaat is behandeld.
Dat van dat flitsen op andere methoden; daar heb je natuurlijk gelijk in!

Preventief afsoppen
ik geloof ook niet dat ze erin trappen. Smoes nummer 1 is dat. Jouw verantwoording.

-
- Über-Spammer
Dat denk jij, hier in DenHaag no mercy! GRRRR..The Cabrio Kid schreef: Als bijv. het achterlicht van je auto stuk gaat krijg je ook niet gelijk een bekeuring. Je krijgt de kans om het ter plekke te repareren.
Ligt kapot politie geen goede bui nou mooi dat je een bekeurig krijgt.
Hoe je het ook wend of keerd het is jouw verandwoordelijkheid, jij rijdt erin dus jij moet alles op je nemen. Helaas pinda kaas.The Cabrio Kid schreef:
Waarom? Omdat een achterlicht ineens kapot kan gaan zonder dat je weet. Het is weliswaar jouw verantwoordelijkheid, maar jij treft geen blaam.
Zo zal dat ook bij een onzichtbare laag op je kenteken gaan. Het is weliswaar jouw verantwoordelijkheid, maar de schuldvraag is niet te bewijzen.
Tja, ik zou ook niet weten hoe het dan zit. Beetje lullig als je wordt aangehouden.The Cabrio Kid schreef: Dat zou een mooie boel zijn: stel ik koop ter goeder trouw een auto van iemand die zo'n onzichtbare laag erop heeft zitten, dan kan ik daar toch nooit voor bekeurd worden. Met de beste wil van de wereld kan ik niet zien of zo'n plaat is behandeld.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/40529De met veel publiciteit aangekondigde autospray van gisteren werkt totaal niet, zo blijkt uit de eerste tests met het product. De spray, bedoeld om kentekenplaten onzichtbaar te maken voor flitspalen, blijkt zelfs een beter zicht op de nummerborden tot gevolg te hebben. De Telegraaf meldt dit vandaag.
Photo-Blocker Spray wordt in Nederland op de markt gebracht door Easy HC b.v. en kost net geen dertig euro. Gisteren was de werking van het product nog niet duidelijk. Wel kwam het product op het ANP-radionieuws voorbij en besteedden diverse media er aandacht aan.
Justitie meldde later op de dag dat het product toch illegaal is. Het onzichtbaar maken van kentekenplaten op auto's voor radars en dat is strafbaar, aldus justitie.
Volgens John Bennink van het Korps Landelijke Politie Diensten "is het de zoveelste bus haarlak die op de markt verschijnt. Automobilisten worden gouden bergen beloofd, maar het is rommel, ook de Photo-Blocker. Onderzoek heeft dat inmiddels ook uitgewezen. De enige die er beter van wordt, is de fabrikant", zo zegt Bennink, die er nog bij vertelt dat het kenteken zelfs beter leesbaar wordt.
goh zeg, een broodje aap verhaal.
-
Natuurlijk zal de politie met zo'n verhaal komen.
Welk instituut heeft dit dan getest? Waar zijn de resultaten gepubliceerd en te vinden?
Ik zeg beslist niet dat het wel werkt, maar wil het best proberen.
Het gaat mij er niet om dat ik als een gek overal kan scheuren, maar wel dat als ik op zondagavond op een verlaten A73 140 km/u rijd, dat ik niet vanachter een viaduct weer een flits zie
Ach, we zien wel wat het doet. E.40 is in de kroeg ook zo op
!
Welk instituut heeft dit dan getest? Waar zijn de resultaten gepubliceerd en te vinden?
Het gaat mij er niet om dat ik als een gek overal kan scheuren, maar wel dat als ik op zondagavond op een verlaten A73 140 km/u rijd, dat ik niet vanachter een viaduct weer een flits zie

Ach, we zien wel wat het doet. E.40 is in de kroeg ook zo op

-
Ik denk dat je die flits vanachter dat viaduct wel ziet alleen kan je er dan om lachen en steek je er nog maar 1 opThe Cabrio Kid schreef:Natuurlijk zal de politie met zo'n verhaal komen.
Het gaat mij er niet om dat ik als een gek overal kan scheuren, maar wel dat als ik op zondagavond op een verlaten A73 140 km/u rijd, dat ik niet vanachter een viaduct weer een flits zie![]()
Ach, we zien wel wat het doet. E.40 is in de kroeg ook zo op!

-
- Contacteer:
ben nog steeds aan t denken om ooit een draai kenteken te maken (taxi style) is volgensmij wel te doen alleen je moet in je kofferbak slijpen ,maar ga het toch nog een proberen op m'n sloop campus. zal wel fantasie blijven maar lijkt me wel erg vet. 

-
- Über-Spammer
Zojuist weer op het nieuws. Dat dit een strafrecht is en hoe je het ook wend of keerd je kan een boete van 4500euro krijgen.
Bedrag iet wat hoog denk ik zo, maar dat zal wel.
Bedrag iet wat hoog denk ik zo, maar dat zal wel.