[R5GTT] Project SuperCinq op MAK L34's!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
over een afgebroken nippel niet nee
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik heb een paar weken geleden exact hetzelfde probleem gehad met mijn achterklauw. Effe op de sloop een andere scoren heb ik gedaan. Voor een paar tientjes heb je dan weer een goede klauw.
(de handrem kabel is wel lastig te verwijderen)
(de handrem kabel is wel lastig te verwijderen)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ik heb dus precies hetzelfde gehad met mijn GTT.
BEIDE (N)Gloeiende gloeiende!
Achterklauwnippels braken af.
Ik heb toen voor 50 Euro 2 verse clio 16V '94 achterklauwen opgehaald.
Deze zijn precies hetzelfde.
Die van een 19 16v geloof ik ook.
Succes!
Ps. ben je nog lang bezig geweest met de bumper?
Nou ik in iedergeval wel.
Wat een werk zeg!
Met de dremel scheuren uitfrezen en dan glasvezelmatjes/schuren/weekmaker/grondverf/Plamuren/waterproofschuren/filler/waterproofschuren/
En dan in kleur spuiten.3 a 4 lagen.
En dan geen blanke lak want het hoefde van mij niet zo veel te glimmen.
Maar goed ook want op de avond van mijn "proefrit"
trapte ik dwars door mijn hoofd cilinder.
en dus mocht ik binnen een maand weer plamuren enz.(Stoeprandje!)
Ik had ook de goede kleurcode(Motip) voor F1 grijze bumpers.
Dus als je daar in geintresseert bent laat het effe weten.
Dan zoek ik het weer even voor je op.
MVG
Andries


Ik heb toen voor 50 Euro 2 verse clio 16V '94 achterklauwen opgehaald.
Deze zijn precies hetzelfde.

Die van een 19 16v geloof ik ook.
Succes!
Ps. ben je nog lang bezig geweest met de bumper?
Nou ik in iedergeval wel.
Wat een werk zeg!

Met de dremel scheuren uitfrezen en dan glasvezelmatjes/schuren/weekmaker/grondverf/Plamuren/waterproofschuren/filler/waterproofschuren/
En dan in kleur spuiten.3 a 4 lagen.
En dan geen blanke lak want het hoefde van mij niet zo veel te glimmen.
Maar goed ook want op de avond van mijn "proefrit"
trapte ik dwars door mijn hoofd cilinder.
en dus mocht ik binnen een maand weer plamuren enz.(Stoeprandje!)

Ik had ook de goede kleurcode(Motip) voor F1 grijze bumpers.
Dus als je daar in geintresseert bent laat het effe weten.
Dan zoek ik het weer even voor je op.
MVG
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Behalve dat het past... Remt het misschien ook beter?GTTprutser schreef:
Ik heb toen voor 50 Euro 2 verse clio 16V '94 achterklauwen opgehaald.
Deze zijn precies hetzelfde.![]()
Die van een 19 16v geloof ik ook.
mvg, Chendy.
Nee, zoals hij zegt: precies hetzelfde. Zijn gewoon dezelfde remmen...
En de auto is APK-gekeurd !!
Tijd om eens lid te worden
1 nadeel verdomme weer, 2 eigenlijk....rijd ik naderhand thuis de straat in (kom net van de keuring af, zij hebben er overigens niet in gereden)...zo maar ineens een hoop rook onder de kap...kijken-> blijkt er een koelwaterslang afgescheurd te zijn. Geloof je toch niet?
Het is de slang van de carborateur naar het spruitstuk, volledig gaar zo na 17 jaar. Effe een nieuwe bestellen....maar weer typerend voor de auto..alsof 17 jaar zijn maximum levensduur is.
En tevens heeft de compressor van de luchthoorn (kleinigheidje
) het begeven...het lijkt er op dat alles wat met die auto te maken heeft kapot gaat 
In ieder geval ben ik toch nog gelukkig dat ie door de APK is
En verdomme die klauwen
doe ik nooit meer eens iets aan. kwam Riel 2 nieuwe brengen. Eerst maar eens die rechter proberen. Brak daar ook het ontluchtingsnippeltje af
....besloten om die linker er zo op te zetten en te ontluchten op de leiding...gelukkig ging dat goed en remde die goed op de rollerbank bij de APK...opluchting zeg. Die krengen kosten 193 euro nieuw
!!
Geen foto's deze keer,
Laterrrrr,
Dennis



1 nadeel verdomme weer, 2 eigenlijk....rijd ik naderhand thuis de straat in (kom net van de keuring af, zij hebben er overigens niet in gereden)...zo maar ineens een hoop rook onder de kap...kijken-> blijkt er een koelwaterslang afgescheurd te zijn. Geloof je toch niet?

Het is de slang van de carborateur naar het spruitstuk, volledig gaar zo na 17 jaar. Effe een nieuwe bestellen....maar weer typerend voor de auto..alsof 17 jaar zijn maximum levensduur is.
En tevens heeft de compressor van de luchthoorn (kleinigheidje


In ieder geval ben ik toch nog gelukkig dat ie door de APK is

En verdomme die klauwen



Geen foto's deze keer,
Laterrrrr,
Dennis
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Hij is APK gekeurd, maar nu heb je nog kosten.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
ik heb er een normale claxon bijgehangen omdat die luchthoorn boven de APK-decibelnorm zat. ik heb de compressor al open gehad en bespoten met WD40, schoongemaakt maar hij doet niks meer.Tom schreef:een klauw haal je op de sloop voor een tientje of 4! En hoe ben jij eigenlijk door de APK gekomen zonder claxon? Die is toch verplicht
Het is een stukje van misschien 20 centimeter, en ik krijg het niet gevonden in DialogysDennis WBJ schreef:Het is de slang van de carborateur naar het inlaat-spruitstuk

Zocht op tube/hose, manifold . Wat een irritant programma zeg als je niet weet waar je moet zoeken

Een gasslang of benzineslang met dezelfde diameter moet toch kunnen? Of krijg je dan problemen met de temperatuur?
Altijd makkelijk als je altijd op vrijdag jarig bent! 

Pfoeh, ik heb die van mij al anderhalf jaar, en dag dat ik er in kan rijden nadert... hopelijk.
Hurting...stop..when...?
Hurting...stop..when...?
Eindelijk is er vorige week weer eens gewerkt! Wat moest er namelijk gebeuren? De turbo moet nog op de koeling aangesloten worden, dus ik heb maar eens de boel losgehaald!
En effe gepoetst natuurlijk, blijft gaaf zo'n glimmende turbo
Zoals je ziet is de afvoer dichtgesmolten (???)
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto1.jpg[/img]
De bout wilde helaas niet los, ook niet met de luchthamer...of "ratelmoersleutel(?)"
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto2.jpg[/img]
Het lijkt wel een cursus
:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto3.jpg[/img]
Dan maar openzagen...alleen als je de toevoerbout (rechts) bekijkt..die is helemaal verrot. De vorige eigenaar (of wie dan ook) heeft daar eens eerder met een bijtel op staan slaan...en ook de toevoerbout moet echt los, want het pijpje is namelijk verkeerd om gemonteerd....
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto4.jpg[/img]
Hier kan je dat ook goed zien:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto5.jpg[/img]
Ik wil het pijpje nu terug gaan leiden dmv een ander pijpje te buigen...een slang lijkt me daar te risicovol aangezien het een bocht maakt dicht tegen het hitteschild aan. Ik heb hier een opzetje, wat vinden jullie daarvan ?
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/koelingturbo.jpg[/img]
Het ontluchtingsslangetje van de bak zat helemaal dicht. In eerste instantie dacht ik van wtf is dit nu weer voor iets
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto6.jpg[/img]
Ik zag ook dat het rubber hier kapot is, nieuwe bestellen of is dat niet nodig?
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto7.jpg[/img]
En olie in de intercooler is ook niet de bedoeling
Waarschijnlijk komt dit omdat er wat olie vanaf de turbo naartoe gelopen is, de slangen waren namelijk ook niet echt schoon....onderhoud kenden de vorige eigenaars ook niet denk ik.
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto8.jpg[/img]
En nog een shot van boven, de ontsteking gaan we nog verzetten naar achter het schutbord.
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto9.jpg[/img]
En nog wat goodies, equus olietemperatuurmeter en bosch dumpvalve:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto10.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto11.jpg[/img]
En effe gepoetst natuurlijk, blijft gaaf zo'n glimmende turbo

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto1.jpg[/img]
De bout wilde helaas niet los, ook niet met de luchthamer...of "ratelmoersleutel(?)"

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto2.jpg[/img]
Het lijkt wel een cursus

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto3.jpg[/img]
Dan maar openzagen...alleen als je de toevoerbout (rechts) bekijkt..die is helemaal verrot. De vorige eigenaar (of wie dan ook) heeft daar eens eerder met een bijtel op staan slaan...en ook de toevoerbout moet echt los, want het pijpje is namelijk verkeerd om gemonteerd....

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto4.jpg[/img]
Hier kan je dat ook goed zien:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto5.jpg[/img]
Ik wil het pijpje nu terug gaan leiden dmv een ander pijpje te buigen...een slang lijkt me daar te risicovol aangezien het een bocht maakt dicht tegen het hitteschild aan. Ik heb hier een opzetje, wat vinden jullie daarvan ?
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/koelingturbo.jpg[/img]
Het ontluchtingsslangetje van de bak zat helemaal dicht. In eerste instantie dacht ik van wtf is dit nu weer voor iets
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto6.jpg[/img]
Ik zag ook dat het rubber hier kapot is, nieuwe bestellen of is dat niet nodig?
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto7.jpg[/img]
En olie in de intercooler is ook niet de bedoeling

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto8.jpg[/img]
En nog een shot van boven, de ontsteking gaan we nog verzetten naar achter het schutbord.
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto9.jpg[/img]
En nog wat goodies, equus olietemperatuurmeter en bosch dumpvalve:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto10.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/foto11.jpg[/img]
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Je bent goed bezig.
Mooie foto's.
Mooie foto's.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
Wat vinden jullie hier nu van? Is het een slimme oplossing, of zouden jullie het anders aanpakken? Ik hoor graag commentaar, want wil het het komend weekend gaan maken en wil zeker weten dat het goed genoeg is. Misschien is het demonteren van de turbo ook nog een oplossing zodat er nog iets anders kan....?Dennis WBJ schreef: Ik wil het pijpje nu terug gaan leiden dmv een ander pijpje te buigen...een slang lijkt me daar te risicovol aangezien het een bocht maakt dicht tegen het hitteschild aan. Ik heb hier een opzetje, wat vinden jullie daarvan ?
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/turbo/koelingturbo.jpg[/img]
Ik vind het een prima oplossing hoor. Zorg dat alles even dik blijft, en check of je de restriktor of hoe heet dat ding in de slang naar de turbo (koeling) hebt zitten (je vind het in veel vraagbaken terug, een vernauwing in je slang om de stroomsnelheid te vergroten). Er is al eens over gesproken op 't forum, weet alleen de goede naam niet meer...
Ik laat hem open. En wie weet zet ik er een toeter opMrtn schreef:waarom heb je een close-loop DV?? die had ik nog wel voor je liggen

Nee, ik heb voor de Bosch gekozen omdat ie in andere topics goed naar voren kwam.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Tja...die bouten. Die wilden bij mij alleen maar los met een flinke hefboom. Dus een sleutel erop, pijp van een meter daaroverheen zetten en "hefboomen" maar.
Ik had de turbo toen overigens wel uitgebouwd.
Dat rubber bij de koppelingskabel was bij mij ook gescheurd. Ik zag er het nut niet van in het te vervangen en op aanraden van een monteur gewoon zo laten zitten.
En de olie in de intercooler: Paar keer wasbenzine erin, paar keer schudden en dan is ie ook weer schoon.
Ik had de turbo toen overigens wel uitgebouwd.
Dat rubber bij de koppelingskabel was bij mij ook gescheurd. Ik zag er het nut niet van in het te vervangen en op aanraden van een monteur gewoon zo laten zitten.
En de olie in de intercooler: Paar keer wasbenzine erin, paar keer schudden en dan is ie ook weer schoon.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Eindelijk heb ik weer eens tijd de komende week!
Ik ben namelijk de afgelopen maand druk bezig geweest met mijn afstuderen. Ik ben 10 mei geslaagd aan de TU Delft (Materiaalkunde) en heb na afloop nog wat lopen feesten
Wat ga ik (en mijn pa) de komende week doen:
Alles maar weer eens aansluiten (van wat los ligt hierboven op de foto's te zien)
1) Koelslangen turbo
2) Kabelboom verleggen (terug naar achter schutbord)
3) Intercooler/luchtfilter schoonmaken
4) Olietemp, en Turbodrukmeter aansluiten
5) Dumpvalve aansluiten

Ik ben namelijk de afgelopen maand druk bezig geweest met mijn afstuderen. Ik ben 10 mei geslaagd aan de TU Delft (Materiaalkunde) en heb na afloop nog wat lopen feesten

Wat ga ik (en mijn pa) de komende week doen:
Alles maar weer eens aansluiten (van wat los ligt hierboven op de foto's te zien)
1) Koelslangen turbo
2) Kabelboom verleggen (terug naar achter schutbord)
3) Intercooler/luchtfilter schoonmaken
4) Olietemp, en Turbodrukmeter aansluiten
5) Dumpvalve aansluiten
Kijkt u eens
:
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/DSC00059.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/DSC00060.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/DSC00061.JPG[/img]

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/DSC00059.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/DSC00060.JPG[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/DSC00061.JPG[/img]
Jowohl, sehr gut 

-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
- Locatie: Noord-Brabant
Ik heb het donderdag al mogen bewonderen, en het ziet er zeker gelikt uit Dennis.
Heb je de carb pakking trouwens binnengekregen?
Heb je de carb pakking trouwens binnengekregen?
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Allereerst nog gefeliciteerd met je afstuderen

maareh, die laatste foto, heb je daar nou een hele knutsel aan je carterplug hangen? Ziet er erg riskant uit. 1 keer een dikke bult in de weg o.i.d. en dan krak en je olie ligt op straat.


maareh, die laatste foto, heb je daar nou een hele knutsel aan je carterplug hangen? Ziet er erg riskant uit. 1 keer een dikke bult in de weg o.i.d. en dan krak en je olie ligt op straat.
Ja bedanktMatijs schreef:Allereerst nog gefeliciteerd met je afstuderen![]()
maareh, die laatste foto, heb je daar nou een hele knutsel aan je carterplug hangen? Ziet er erg riskant uit. 1 keer een dikke bult in de weg o.i.d. en dan krak en je olie ligt op straat.

Omdat we in eerste instantie geen andere mogelijkheid zagen voor het plaatsen van die sensor hebben we hem onder in de carterpan geplaatst. Omdat de olie die er uit kwam behoorlijk versleten was, heb ik er meteen nieuwe in gedaan valvoline 10W40 en het filter vervangen.
Om beter bij het filter te kunnen, hadden we de dynamo weggehaald en onder de bevestigingsbouten bleek daar nog een bout te zitten (naast de peilstok). Dat zie je met geen mogelijkheid omdat je serieus de dynamo weg moet halen. In een ander topic wees men hier op, maar ik was te lui om de dynamo los te maken, kijken leek me voldoende. Omdat ik de sensor met loctyte vast heb zitten in de adapter, en dit ook nog een konische draad is (gvd


Lang verhaal, dus ik riskeer het onder de carterpan, al met al komt het net niet onder de bumper uit. En gaan we nog haakse contactdraden plaatsen om het een en ander hoger te krijgen. Mocht het misgaan, dan kan ik hem nog altijd verplaatsen...dan wel al de olie er uit natuurlijk op de straat

EDIT: Ja, je hebt gelijk, misschien moet ie maar beter bovenin geplaatst worden. Heb ik weer iets te doen vandeweekMatijs schreef:Ziet er erg riskant uit. 1 keer een dikke bult in de weg o.i.d. en dan krak en je olie ligt op straat.
Laatst gewijzigd door Dennis VK op zo 30 mei 2004 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook de spuiter (zwart) gesproken en ben er geweest en die vroeg het volgende:
800 euro voor alle kunststofonderdelen (hij zet het in de filler, ik mag schuren
)
200 euro voor uitdeuken van de deur (langwerpige deuk over de gehele lengte. Als je goedkijkt op de foto's kan je het zien)
1500 euro voor carrosserie zonder stijlen of binnenkant van de klep en dergelijke. (Wij leveren alles los aan...)
Ik vind het persoonlijk te duur voor een zwartwerker, niet dan? Aangezien ik nog alles zelf kan doen dalijk.
Ik heb gekozen voor deze kleur blauw van de Clio RT 1.4. Alleen was het een vreemde lakcode H011663, klopt dit?
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/clio131_a.jpg[/img]
800 euro voor alle kunststofonderdelen (hij zet het in de filler, ik mag schuren

200 euro voor uitdeuken van de deur (langwerpige deuk over de gehele lengte. Als je goedkijkt op de foto's kan je het zien)
1500 euro voor carrosserie zonder stijlen of binnenkant van de klep en dergelijke. (Wij leveren alles los aan...)
Ik vind het persoonlijk te duur voor een zwartwerker, niet dan? Aangezien ik nog alles zelf kan doen dalijk.
Ik heb gekozen voor deze kleur blauw van de Clio RT 1.4. Alleen was het een vreemde lakcode H011663, klopt dit?
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/clio131_a.jpg[/img]
mijn garage houder doet het nog voor plus minus die bedragen; valt volgens mij nog goedkoper uit ook. voor een zwartwerker zijn dit asociale bedragen. 1500E all-in is nog teveel, tenzij je 1) niks hoeft te schuren zelf; en 2)de gehele auto (binnen en buiten) kan laten spuiten.
jij noemt ook net 2500E! kortom: veel te veel als je t mij vraagt...
jij noemt ook net 2500E! kortom: veel te veel als je t mij vraagt...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
dat nummer is waarschijnlijk het fabrikagenummer. het kleurnummer begint waarschijnlijk met een 4. bij een clio zit het typeplaatje iest anders inelkaar als bij een 5. hier een voorbeeld van een typeplaatje van een clio 16v:Dennis WBJ schreef: Ik heb gekozen voor deze kleur blauw van de Clio RT 1.4. Alleen was het een vreemde lakcode H011663, klopt dit?
[img]http://home.wanadoo.nl/uijen/c57d.gif[/img]
hier in is 676 het kleurnummer (zwart).