Hey,sinds een paar uur,heeft me 16v in bijna elke versnelling een hoge toon,bij et accelereren(alsof ie ergens aan loopt),en me 3de kan ik niet eens meer gebruiken,want die flikkert er steeds uit!!!
wie oh wie weet er iets van???
En me drukmeter van de olie,komt ook nie meer omhoog,heeft dat wat met elkaar te maken????
gr danny
versnellings bak...
Zit in je bak een klem op een as als het goed is die houdt de as vast in je bakhuis.... wellicht dat deze gebroken is. Voel je de bak ook klappen ?
neej niet echt,wel een enorm k geluid,lijkt wel een turbo!!!
sowieso wat die bak wel erg doet,is als ik em in de vrij stand hebt,dat ie aardig beweegd,lijkt ook wel dat me power minder is,maar goed,zal wel weer tussen de oren zitten!
sowieso wat die bak wel erg doet,is als ik em in de vrij stand hebt,dat ie aardig beweegd,lijkt ook wel dat me power minder is,maar goed,zal wel weer tussen de oren zitten!
Denk niet dat dat et is,ook omdat die uit de versnelling springtSteven schreef:Zit er nog wel bakolie in?
Ik gok voor 99% op die beugel.... En dan moet je oppassen schijnt want hij komt met de loop van de tijd het bakhuis uit zetten.... hij slijpt zich uit z'n (messing lager ?) huis.
aha,dus vandaar de 3,en die rare geluiden?
Is dat zo te verhelpen?
door iemand die er verstand van heeft?
Is dat zo te verhelpen?
Laatst gewijzigd door danman op ma 12 apr 2004 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het dat ik wat ik denk.... meneer kanonnenballenman zal hier ook nog wel even replyen hoop ik.... dan moet je hele bak uit elkaar. Als je er niet teveel mee gereden hebt dan is het bakhuis nog prima bruikbaardanman schreef:aha,dus vandaar de 3,en die rare geluiden?Matthijs schreef:Ik gok voor 99% op die beugel.... En dan moet je oppassen schijnt want hij komt met de loop van de tijd het bakhuis uit zetten.... hij slijpt zich uit z'n (messing lager ?) huis.
Is dat zo te verhelpen?

neej nog niet echt veel mee gereden neej,hmm ,maar gevolg dus ook die aansleeptoon enzo?
oke
oke
klinkt een beetje als een probleem dat op dat van mij lijkt,maar ik ben er niet zeker van wat er bij mij stuk is.
bij mij ging hij stuk toen ik keerde op de weg,en deed dat heel rustig dus aan het rijgedrag kan het niet gelegen hebben.
ik heb nu het probleem dat ik als ik wil rijden dat het niet is alsof ik em erdoor trek,dat hij bij het trekken ergens overheen schiet enzo.
het is allemaal zo moeilijk uit te leggen,vooral als het iets betreft waar je geen verstand van hebt en het nergens mee kan vergelijken.
maar als hij in z'n vrij loopt dan schokt alles een beetje en merk je dat het niet lekker en soepeltjes meer draait.
bij mij ging hij stuk toen ik keerde op de weg,en deed dat heel rustig dus aan het rijgedrag kan het niet gelegen hebben.
ik heb nu het probleem dat ik als ik wil rijden dat het niet is alsof ik em erdoor trek,dat hij bij het trekken ergens overheen schiet enzo.
het is allemaal zo moeilijk uit te leggen,vooral als het iets betreft waar je geen verstand van hebt en het nergens mee kan vergelijken.
maar als hij in z'n vrij loopt dan schokt alles een beetje en merk je dat het niet lekker en soepeltjes meer draait.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
nou kijk,hij is getuned,en in de vrij schokt me versnellings bak sowieso,en in hoeverre het zo hoort weet ik niet!!blijft getuned,maar hij trekt er alleen uit in de 3de,met een aanslepende hoge toon.
en nu lijkt hij ook minder hard te kunnen accelereren.
Voor de rest schakeld hij echt nog prima,maar ff geen 3 voor mij...
sterker nog,ff niet meer rijden
en nu lijkt hij ook minder hard te kunnen accelereren.
Voor de rest schakeld hij echt nog prima,maar ff geen 3 voor mij...
sterker nog,ff niet meer rijden

-
Versnellingsbak is kaduuk. Revisie is de enigste oplossing. En is inderdaad prijzig. PM evt. maar voor meer info.
Doe me, en je clio, 1 plezier: rij er niet meer mee, of zo weinig mogelijk. De schade wordt alleen maar groter.
Doe me, en je clio, 1 plezier: rij er niet meer mee, of zo weinig mogelijk. De schade wordt alleen maar groter.
i hope you're SO wrong!!!
enne als ik er een megane bak onder wil hebben,??
Lag wel in de planning,alleen NU niet!
Wat kost dat ongeveer?
Lag wel in de planning,alleen NU niet!

Wat kost dat ongeveer?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Trust him, he knows...danman schreef:i hope you're SO wrong!!!
Lag wel in de planning,alleen NU niet!![]()
Wat kost dat ongeveer?
En een gereviseerde iets verstevigde bak zoals reinier ze maakt zijn sterker dan een JC5 uit een megane.
Project: GTT Blue Sport
-
Ja en dan heb je het over een JB3 bak die verstevigd wordt.Frits schreef:Trust him, he knows...danman schreef:i hope you're SO wrong!!!
Lag wel in de planning,alleen NU niet!![]()
Wat kost dat ongeveer?
En een gereviseerde iets verstevigde bak zoals reinier ze maakt zijn sterker dan een JC5 uit een megane.
De bakken die Reinier reviseert zijn beter als je ze nieuw koopt bij Renault. Alle zwakke punten van een bak verstevigt hij.
Een JC5 bak van een megane of williams zijn vrij duur en moeilijk te vinden.
Ja,oke,ik ben dus wel op zoek NU naar een 2.0l bak,omdat mijn 1,8 bak zo op zijn flikker heeft gehad,ook omdat ie 172 pk heeft,is dat ook wel logisch.
dus wie weet misschien een site ,waar ik een 2.0 l revisie bak kan halen???THX
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Binnen de club is er maar 1 die het kan en voor een redelijke prijs, en dat is zoals al eerder aangegeven cannonballman.danman schreef:Ja,oke,ik ben dus wel op zoek NU naar een 2.0l bak,omdat mijn 1,8 bak zo op zijn flikker heeft gehad,ook omdat ie 172 pk heeft,is dat ook wel logisch.

GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
cannonballman
don't call us,ik call you