ACT: Clio Williams Deel 1
-
deze is al eens eerder gespot volgens mij...
-
- Moderator
- Car: Megane
ik ben nog wezen kijken, een hele mooie willie maar te veel geld naar mijn idee (roest wielkast)Florus schreef:Op autoonline: clio williams
bj: 8/1993 met 120000km.
PRIJS: 10950,-
Mmmm,hoop geld voor een 93'er
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/221481/in ... msduur.jpg[/img]
-
is die williams die bij reno-rotterdam te koop staat, nog helemaal strak??
Stond laatst ook in de autovisie!

Stond laatst ook in de autovisie!
-
in de autovisie stond ' goede strakke williams'
Maar als er roest bij de wielkaten zit vindt ik dat toch een groot minpunt..en de auto was twee jaar terug overgespoten.
En dan nu alweer roest?!
Maar als er roest bij de wielkaten zit vindt ik dat toch een groot minpunt..en de auto was twee jaar terug overgespoten.
En dan nu alweer roest?!

Mijne is weer helemaal roestvrij,staat al 7 weken binnen,heb 'm helemaal binnenstebuiten gekeerd,was gelukkig alleen maar een beetje oppervlakteroest
,alles goed kaalgemaakt en daarna goed in de tectyl gezet,en ook alle holleruimtes behandelt met tectyl,ook alle uitlaat hitteschilden eraf gehad,kaalgemaakt en met hittebestendige lak gespoten.
Hoop de levensduur van m'n willy toch weer een paar jaar te hebben verlengt
Nu nog ff in de wax aan't zetten,deze week weer naar buiten,wordt wel weer eens tijd om een stukkie te gaan knallen

Hoop de levensduur van m'n willy toch weer een paar jaar te hebben verlengt
Nu nog ff in de wax aan't zetten,deze week weer naar buiten,wordt wel weer eens tijd om een stukkie te gaan knallen

-
- Moderator
Ik ben er daadwerkelijk geweest, deze willie stond eerst een tijd op marktplaats daarna is ingeruild bij Renault Rotterdam.
Hij ziet echt netjes uit, alleen ik zag bij het wielkast rechtsachter toch roest.
dit was de foto van marktplaats:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_GV-NR-98.jpg[/img]
Hij ziet echt netjes uit, alleen ik zag bij het wielkast rechtsachter toch roest.
dit was de foto van marktplaats:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_GV-NR-98.jpg[/img]
Maar voor die prijs heb ik er wel met minder kilometers en geen roest al zien staan.
-
tsja ik weet een '95 er voor 5750 Euro, maar die ziet er aan de buitenkant iets minder mooi uit..maar ja voor 10.950 E verwacht ik een bijna nieuwe WILLI!!
En waar zijn de verstralers trouwens gebleven?!

'T is wat,moet je er 10950 voor betalen,heb je roest,en nog niet eens de verstralers erbijronald clio schreef:tsja ik weet een '95 er voor 5750 Euro, maar die ziet er aan de buitenkant iets minder mooi uit..maar ja voor 10.950 E verwacht ik een bijna nieuwe WILLI!!![]()

-

Ja maar waar zijn die verstralers gebleven dan??
Niet dat het nou zo'n ramp is, want die dingen kosten toch geen drol..maar toch!

-
- Moderator
bij de dealer stond ie ook zonder
Geef toe,een stukje gaas is toch nog goedkoper dan 2 verstralersronald clio schreef:![]()
Ja maar waar zijn die verstralers gebleven dan??
Niet dat het nou zo'n ramp is, want die dingen kosten toch geen drol..maar toch!

Subaru impeza 555 heeft toch helemaal geen snelle diesel?Marcello schreef:
ik moet zeggen dat dit bij mij toch wel een beetje zou helpen om een snelle auto te kopen...
ik heb niet specefiek deze auto gekocht omdat het een williams was maar omdat ik wist dat hij heel goed van zn plek gaat en op top ook doorloopt.
en ik doe hem weg omdat ik teveel kilometers maak om in de willie te blijven rijden...ik zoek daarom ook een diesel(wel een snelle)

Wat een bikkel is die Alain Oreille... Weet je meteen waarom de gtt Blue Sport officieel Alain Oreille heet.

En die GrA motor is een echte 200pk+er!!!

ff voor de duidelijkheid.lauw schreef:MAHA
Er zijn bijna geen MAHA banken in Nederland, zelfs weinig in heel europa.
Achterberg heeft zeker geen MAHA bank, de dichtstbijzijnde MAHA bank is die van RICA in Wateringen. Overigens heeft ie volgens mij wel een bank, maar die valt niet op, zitten altijd rijplaten overheen, heb hem nog nooit zonder die rijplaten gezien en ben er toch een keer of 10 geweest (zo niet vaker).
Dit is overigens een hele zeldzame bank, deze is namelijk een MAHA 4-wiel testbank met 2 rollen.
Volgens mij hebben ze bij Freddy Cane ook een MAHA bank, maar dan de oudere versie.
In tegenstelling tot dyno's en andere testbanken, is MAHA een van de betrouwbaarste testbanken ter wereld en is er aan de hand van allerlei computer gegevens zeer nauwkeurig aan tegeven wat je aan PK's op de krukas hebt. Overigens bepalen de Nm's op je wielen hoe snel je bij het stoplicht weg bent en niet het aantal pk's op je krukas.
Om op Achterberg terug te komen, hij heeft leuke resultaten op mijn willie weten te boeken, daarvoor is de auto zelf niet op de bank geweest. "Mijn" willie is die van Marcello. Het vermogen is een schatting, als je het zeker wilt weten moet je ff langs RICA rijden. Achterberg heeft ook zaken gedaan met RICA, dus het kan best zijn dat als een Achterberg wagen op de testbank heeft gestaan dat dit in Wateringen is geweest.
Jullie kletsen allemaal uit je nek wat Achterberg Motorsport betreft. De rest van wat jullie uitkramen aan claims, samenwerkingen met andere bedrijven, etc., slaat ook nergens op.
Hij heeft echter wel degelijk een rollenbank. En dat is er een van MAHA. Een antiek model. Rest van die MAHA meetbanken is trouwens ook niet veel. Leuke meetwaarden maar verre van nauwkeurig en realistisch meten.
Wat de Megane bak betreft. Die is 5% korter in de eerste 4 versnellingen en de achteruit. De 5e versnelling is zo'n 7% korter t.o.v. de standaard Williams bak. Je auto zal dus minder snel rijden bij een gelijk toerental. Leuk voor mensen die met 16" wielen rijden.
Hij heeft echter wel degelijk een rollenbank. En dat is er een van MAHA. Een antiek model. Rest van die MAHA meetbanken is trouwens ook niet veel. Leuke meetwaarden maar verre van nauwkeurig en realistisch meten.
Wat de Megane bak betreft. Die is 5% korter in de eerste 4 versnellingen en de achteruit. De 5e versnelling is zo'n 7% korter t.o.v. de standaard Williams bak. Je auto zal dus minder snel rijden bij een gelijk toerental. Leuk voor mensen die met 16" wielen rijden.
-
- Moderator
ik heb een eigen register waar ik wel wat dingetjes probeer bij te houden maar niet allesFoeke schreef:Zijn er ook lui op het forum die dmv. een kenteken het schade verleden en alle andere dingen die er te zien valt kunnen achterhalen?????????
Foeke, in principe kan dat niet. Tenzij je gaat vissen bij de dealer waar de auto in onderhoud is geweest.
Soms is het via de politie mogelijk om achter een (schade)verleden te komen, maar dit is voor een particulier niet te achterhalen. Tenzij je daar een kennis hebt zitten.
Soms weet een verzekeringsmaatschappij iets, maar welke is altijd een moeilijke vraag..
Succes.
Soms is het via de politie mogelijk om achter een (schade)verleden te komen, maar dit is voor een particulier niet te achterhalen. Tenzij je daar een kennis hebt zitten.
Soms weet een verzekeringsmaatschappij iets, maar welke is altijd een moeilijke vraag..
Succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Moderator
- Car: MB
vooral ook zelf heel goed kijken. En dan echt overal. Vooral ook de lasnaden en achter de rubbers het spuitwerk checken (en bijvoorbeeld onder het tapijt in de kofferbak: kreukels) Slecht gerepareerde schades vind je nog wel eens door zo te zoeken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
hij staat niet bij mij in het register
Volgens de site van Veban Rijswijk hebben hun een 96 williams staan, aangezien er wel redelijk wat lui zijn die wel eens bij veban komen.
Zijn er nog lui geweest bij veban de laatste tijd,
weten diegenen wat meer te vertellen of ie er nog staat of niet en verdere info altijd welkom.
weten diegenen wat meer te vertellen of ie er nog staat of niet en verdere info altijd welkom.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
was er vorige week toevallig nog, en toen stond er eentje vooraan bij de deur, was een erge mooie, in de 'nieuwe' kleur, zag er piko uit, maar of dat em was weet ik niet.Foeke schreef:Volgens de site van Veban Rijswijk hebben hun een 96 williams staan, aangezien er wel redelijk wat lui zijn die wel eens bij veban komen.
Magoed van auto die je daar koopt mag je er vanuit gaan dat ie technisch goed in orde is en als er eventueel toch wat aan is de eerste 6 maanden dat dat gewoon gratis verholpen wordt.
Don't walk the grass... smoke it
Ik kan je wel het schade verleden van de Willie van Marcello vertellen, waarom neem je die niet als je toch een Willie zoekt?Foeke schreef:Helaas ik ben niet de gelukkige die deze 96er mag gaan berijdennu maar weer verder zoeken
Ik weet niet hoe die nu rijdt, maar het was een bizar kanon, ik wil op zich wel eens vragen of ik hem een keertje op de bank mag zetten, voor een recente vermogenstest.
Heb met die willy regelmatig gesport met een RS 2.0 (daar reed een vriend van me in) het voorlaatste model (kzou de willie nemen
) tenzij je geld over hebt.
Maar ik moet er even eerlijk bij zeggen, ik weet niet hoe hij nu rijdt en je moet het dakje ff laten spuiten, tussen de daklijsten zeg maar. Volgens mij heeft het bedrijf wat ooit het zonnedakje monteerde het dak opgeschuurd met een schuursponsje.
Maar verder staat heel strak in de lak en hij staat recht op z'n wielen, dat geldt ook bepaald niet voor al die afgeragde 16v's die je te kust en te keur kunt kopen.

Maar ik moet er even eerlijk bij zeggen, ik weet niet hoe hij nu rijdt en je moet het dakje ff laten spuiten, tussen de daklijsten zeg maar. Volgens mij heeft het bedrijf wat ooit het zonnedakje monteerde het dak opgeschuurd met een schuursponsje.

Maar verder staat heel strak in de lak en hij staat recht op z'n wielen, dat geldt ook bepaald niet voor al die afgeragde 16v's die je te kust en te keur kunt kopen.
-
Kzag op gummen dat deze is verkocht...Merijn.V schreef:Ik kan je wel het schade verleden van de Willie van Marcello vertellen, waarom neem je die niet als je toch een Willie zoekt?