Wie gaat er allemaal een Mégane CC kopen?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Afgelopen weekend was hier de jaarlijkse autobeurs en dat is één van de weinige uitjes waar je gemakkelijk een baby mee kunt nemen. :)

Aangezien we beiden een auto hebben die nog een hele tijd meekan (Scénic en Ka) en we ook helemaal geen geld hebben voor een nieuwe auto, gingen we alleen kijken naar auto's die we leuk vonden en dan kom je al snel op een cabriolet uit, te meer omdat je daar in dit zonnige klimaat ook daadwerkelijk wat aan hebt.

StreetKa: leuk ding, maar nogal duur en een erg lelijk interieur.
BMW Z4: leuk ding; ik heb niet naar de prijs gevraagd.
Mercedes: not my thing.
Alfa Spider: leuk, maar rijdt al een hele tijd rond en is ook vrij prijzig.
Lotus Elise: tja. :)
Opel Astra: nogal vierkante bak.
Rover (geen idee welk type): écht vierkante bak.
Citroën C3 Pluriel: betaalbaar, plaats achterin, maar beetje onhandig dat je je dak thuis moet laten.

Dus als je dan de 206 CC even vergeet, blijven de 307 CC en de Mégane CC over. Een niet onaantrekkelijke juffrouw stopte me een brochure in de handen en het is inderdaad geen lelijke auto, maar met de 206 CC ernaast moet je met een vergrootglas naar de verschillen zoeken. Van de voorkant zijn ze echt nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

De eerste stand waar ik naar toe liep was uiteraard die van Renault, laten we wel wezen. Even de nieuwe Scénic bekeken, die ik nog niet eerder gezien had. Aardige bak, maar dat leuke op en neer schuivende koelkastje zat er niet in. En oei, de goedkoopste (1.6) is 35% duurder dan wat ik voor mijn 1.4 betaald heb - en ik heb metallic lak en sportvelgen, die volgens mij niet in die prijs zijn inbegrepen, anders zou het dik 40% zijn.

Bijna was ik langs de CC gelopen - hij lijkt oppervlakkig op de Classic - want hij was helemaal niet aangekondigd. Hij was de dag voor de beurs toevallig binnengekomen; er waren dan ook geen foldertjes of prijslijsten. Wel wisten ze me te vertellen dat de 1.6 Lm 14.700 kost (€33.180) en de 2.0 Lm 16.700 (€38.410), heel toevallig exact dezelfde prijzen als de 307 CC.

Okee, het goedkoopste model is dus dik €7000 duurder dan in Nederland, maar wat is dit een prachtige auto, zeg. Met de lengte van mijn benen heeft de passagier achter me ongeveer 5 cm beenruimte, maar aangezien we toch met ons drieën zijn maakt dat niet zoveel uit.

Laat ik het zo zeggen: als over een paar jaar de Ka ingeruild gaat worden wil ik eens goed naar deze auto kijken. De kofferruimte is groot en goed bereikbaar als coupé, dus daar hoeven we het niet voor te laten. Dat is eigenlijk het grootste nadeel van de Ka, plus dat je nauwelijks achterin komt.

Ben ik de enige die er zo over denkt? Ik vind het dus echt een hele mooie auto. Alleen de prijs... maar misschien dat toetreding tot de EU en nieuwe richtlijnen het mogelijk zouden maken om een auto vanuit Italië of zo in te voeren. Alleen dan zorgen dat het stuur aan de goede kant zit. :)

- Peter
ChrisClio16V

Goede kant, verkeerde kant, tis maar net hoe je het bekijkt he?
Maar het is idd een mooie bak, en ik kan je er helaas niet meer info over geven. Doe wat je gevoel je ingeeft (over een paar jaar) :)
Steven
Car: M536

Me oom heeft erin gereje en daarnaast de 307CC ook, de Megane reed het lekkerst maar had wel erg vele windgeruis zei ie. Dus hij nam em toch maar niet.

Beetje jammer weer :)
Jasper11turbo

heb er wel voor gestaan om er een te kopen .. zou dan totaal tegen mijn geloof in gaan want vind het leuker en mooier om met redelijk oude auto,s te rijden..

Redenen waarom ik hem niet gekocht heb zijn :
Ik zou dan de helft van mij verzameling op moeten doeken ..
dit zou dus betekenen alle renault 25 die ik bezit. (3)
maar zou dan wel de 11 en de alpine houden.

De cc (in januari bestellen) zou pas na de zomervakantie geleverd worden ..
(wat best wel k.u.t. is want in de winter is het dak toch dicht)

HEt is weereens iets nieuws.. dus zullen er vast wel kinderziektes in zitten .(en ik wil geen proefkonijn zijn)

Vind de buitenzijde fantastisch , maar het dashboard totaal ruk (eigen mening)

Kan het geld beter besteden aan de restauratie van de alpine..

Neeh , ik wacht liever nog een jaartje of twee voordat ik er een koop.. als ik er al een koop.
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Peter @ Malta
Contacteer:

Tja, hier kun je gemakkelijk in oktober, waarschijnlijk ook nog in november, met open dak rijden. En vanaf begin tot half april kan het ook weer open na de winter.

De 307 CC heeft volgens mij (hier tenminste) een lederen interieur. Maar toch vind ik de Mégane er beter uitzien, vooral van voren.

Alleen, ik heb even de configurator van renault.nl er op losgelaten en als ik de 2.0 Privilège Luxe met 17" velgen en nog zo'n beetje iedere andere optie kies, is 'ie nog altijd goedkoper dan de goedkoopste (1.6) hier. Ik word echt helemaal niet goed van die 60% belasting die ze hier heffen op nieuwe auto's.

Maar goed, we zien wel. Wie weet win ik de loterij. :)

- Peter
Steven
Car: M536

Al es serieus gekeken naar zelf importeren?

Dat kan namenlijk best goedkoop qua shippen etc., kweenie hoe dat verder geregeld is op Malta?
Peter @ Malta
Contacteer:

Voor zover ik weet, betaal je 60% belasting op EU-auto's en 80% belasting op niet-EU-auto's. Da's dus echt niet leuk meer.

Maar ik ga eens met argusogen naar de wetgeving kijken en zien waar die niet strookt met EU-wetgeving.

- Peter
Plaats reactie