Ben wéér van plan om een ph1 revisieblok aan te schaffen omdat m'n huidige blokje na 2 jaar wéér eens de geest heeft gegeven (rookt als een idioot en compressie van 2x10 en 2x11). Nu word er geadviseerd om een upgrade benzine pomp, oliekoeler én een tussenkoeler te plaatsen bij gebruik tot max 1 bar turbo druk. Oliekoelertje heb ik inmiddels (met thermostaat en aansluitkit), maar wat is eigenlijk een tussenkoeler.
Wat is btw de ideale carb. instelling (sproeiers, venturi etc) voor gebruik bij 1 bar? Groep A specs? zo ja? Heeft iemand hier de complete cijfers van zodat ik ze kan opzoeken? Of zijn er complete Groep A Solexjes te koop?
[R5gtt] Wat is eigenlijk een 'tussenkoeler' +Gr.A carb. spex
Niks mis mee volgens mij hoor met die compressie? Is het niet je turbo die "rookt"tyberium schreef: .......huidige blokje na 2 jaar wéér eens de geest heeft gegeven (rookt als een idioot en compressie van 2x10 en 2x11).
Interkoelertyberium schreef: ....., maar wat is eigenlijk een tussenkoeler.
Carb. verkopen ze in Engeland, maar er men zegt als je de sproeiers aan past ook goen werkt. Maar het beste is gewoon op de bank en dan de sproeiers aanpassen. Of een goede lambda-sonde kopen met meetgereedschap. Maar JL kan je wel helpen aan een pomp en mischien ook wel aan die carb.tyberium schreef:Wat is btw de ideale carb. instelling (sproeiers, venturi etc) voor gebruik bij 1 bar? Groep A specs? zo ja? Heeft iemand hier de complete cijfers van zodat ik ze kan opzoeken? Of zijn er complete Groep A Solexjes te koop?
gr sander
Mag ik je een TIP geven laat je motor reviseren(of ruilblok)bij een ECHTE renault speciallist die dus echt weet waar ie mee bezig is dus niet 1 of andere halfgare revisiehoktyberium schreef:Ben wéér van plan om een ph1 revisieblok aan te schaffen omdat m'n huidige blokje na 2 jaar wéér eens de geest heeft gegeven (rookt als een idioot en compressie van 2x10 en 2x11). Nu word er geadviseerd om een upgrade benzine pomp, oliekoeler én een tussenkoeler te plaatsen bij gebruik tot max 1 bar turbo druk. Oliekoelertje heb ik inmiddels (met thermostaat en aansluitkit), maar wat is eigenlijk een tussenkoeler.
Wat is btw de ideale carb. instelling (sproeiers, venturi etc) voor gebruik bij 1 bar? Groep A specs? zo ja? Heeft iemand hier de complete cijfers van zodat ik ze kan opzoeken? Of zijn er complete Groep A Solexjes te koop?

Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Ik wil niet preken voor eigen parochie maar de aanrader om een specialist te zoeken is niet zo gek. Dan kun je overigens nog steeds een fabrieksnieuw blok krijgen. Maar dan wel met de aandacht voor detail die een gtt verdient.tyberium schreef:Ben wéér van plan om een ph1 revisieblok aan te schaffen omdat m'n huidige blokje na 2 jaar wéér eens de geest heeft gegeven (rookt als een idioot en compressie van 2x10 en 2x11).
Tussenkoeler is bij 1Bar niet nodig. Daarboven zeer zeker wel. Een originele brandstofpomp moet 1Bar ook aankunnen. Een losse oliekoeler zou eigenlijk al op de standaard auto moeten zitten.tyberium schreef:Nu word er geadviseerd om een upgrade benzine pomp, oliekoeler én een tussenkoeler te plaatsen bij gebruik tot max 1 bar turbo druk.
De meest ideale carb is er een die geen restrictie levert aan het inlaatsysteem. Maar die bestaat dus niet. Ja een multi-point injectiesysteemtyberium schreef:Wat is btw de ideale carb. instelling (sproeiers, venturi etc) voor gebruik bij 1 bar? Groep A specs? zo ja? Heeft iemand hier de complete cijfers van zodat ik ze kan opzoeken? Of zijn er complete Groep A Solexjes te koop?
Maaruh een GroepA carb heeft het grootste gat en is dus onafhankelijk van de laaddruk het beste uitgangspunt. Want de meeste power met de minste druk.
Een niet zo lang gebruikte upgrade brandstofpomp heb ik te koop staan. (->PM)
Je kunt wel in ruil met je oude carb een GroepA carb met 28.5mm Venturi krijgen bij K-Tec. Maar dan moet ie nog wel van sproeiers worden voorzien en in elkaar gebouwd met een revisiekit. Voorkeur verdient het hem dan wel af te stellen met een wideband lambda sonde. Kan gewoon op de weg om de kosten te drukken.
Vroeger dacht ik dat de betere Renault experts de Renault garage zelf was, maar dat zie ik nu dus al aardig anders. Ik vraag me nogsteeds af wat de fuck er is gebeurd met dit blok, dat ie zo @#$ veel olie gebruikt (1 liter op 125 km!). Koppakking was er alleen door (gepingeld) en weer gerepareerd.
[img]http://members.home.nl/tyberium/kp1.jpg[/img]
Zo zag de koppakking er uit. Allemaal putjes, alleen aan compressiezijde, maar over alle cilinders.
Als ik (na het vervangen van de koppakking achter de (devil-toeter) m'n hand nu uitlaat houdt, heb ik gelijk zwarte spetters te pakken. Turbo is nieuw van Hoet. Auto walmt asosiaal veel olie alsi warm is. Bougies 'mooi' zwart, dus verbrand olie. Compressie blijkbaar normaal (2x10 2x11). Boven de oliedop opening voel je veel druk als de auto draait met open dop, maar je meet het blijkbaar niet met comp. test.
Gezien die foto boven moet er toch meer aan de hand zijn met dit blok, dat ie er op 1 bar doorheen vliegt. Iets met het mengsel blijkbaar. Ik heb netjes een 209 ontsteking, alleen nog geen pingelsensor. Misschien dat de benzinedruk te laag is?
Als ik m'n blok dan laat reviseren moet ie dus weer als nieuw worden. Ik vraag me af of ik dit te redden is met nieuwe zuiger/cilinderbus setje
. Revisie (ruil)blok van Renault België kost 900 ex. en dan ben ik van dit vage blok af. Het beroerdste is nog dat dit blok ook van Renault België komt. Het enige voordeel bij hun is de gespreide betaling. Iemand ideeën?
[img]http://members.home.nl/tyberium/kp1.jpg[/img]
Zo zag de koppakking er uit. Allemaal putjes, alleen aan compressiezijde, maar over alle cilinders.
Als ik (na het vervangen van de koppakking achter de (devil-toeter) m'n hand nu uitlaat houdt, heb ik gelijk zwarte spetters te pakken. Turbo is nieuw van Hoet. Auto walmt asosiaal veel olie alsi warm is. Bougies 'mooi' zwart, dus verbrand olie. Compressie blijkbaar normaal (2x10 2x11). Boven de oliedop opening voel je veel druk als de auto draait met open dop, maar je meet het blijkbaar niet met comp. test.
Gezien die foto boven moet er toch meer aan de hand zijn met dit blok, dat ie er op 1 bar doorheen vliegt. Iets met het mengsel blijkbaar. Ik heb netjes een 209 ontsteking, alleen nog geen pingelsensor. Misschien dat de benzinedruk te laag is?
Als ik m'n blok dan laat reviseren moet ie dus weer als nieuw worden. Ik vraag me af of ik dit te redden is met nieuwe zuiger/cilinderbus setje

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ben echt geen Expert
Maar mischien klepgeleider met veel te veel speling|schade?
Zodat olie van boven de kop via klepstelen naar beneden sijpeld?
Al eens in het verleden een kromme klepstoterstang moeten vervangen?
Ach ik brainstorm ook maar wat.
Heel veel succes!
Greets
Andries
Maar mischien klepgeleider met veel te veel speling|schade?
Zodat olie van boven de kop via klepstelen naar beneden sijpeld?
Al eens in het verleden een kromme klepstoterstang moeten vervangen?
Ach ik brainstorm ook maar wat.
Heel veel succes!
Greets
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Behoorlijk pijnlijk maar; blokje is een revisie van 2002 met nog geen 40000 op te klok
dus verder nog helemaal geen last gehad...auch.

Dat blijkt normaal hoor ik hier..ik vreesde ook even.