Waar komt deze versn. bak vandaan 043; poep in oog = JB3 048

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

Hoi

Nou zit ik hier met een versnelling waarvan ik dacht dat ik er zo af zou zijn. Maar dus niet.... Reden: ik weet niet precies waar die vandaan komt. R5 GTT, Clio 16v, 19 16v etc..

Wie kan me helpen en weet toevallig dat ie deze bak erook onder heeft zitten.

Hieronder wat foto's van de bak, ik hoop dat er iemand is die me ermee kan helpen.

[img]http://www.clubnet.nl/ClubsData/248577/ ... c-048f.jpg[/img]

[img]http://www.clubnet.nl/ClubsData/248577/ ... c-049f.jpg[/img]

[img]http://www.clubnet.nl/ClubsData/248577/ ... c-076s.jpg[/img]


HELP MIJ!!! :)
Laatst gewijzigd door Anton (R1916V) op za 10 apr 2004 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Denk een 19 16v

Op mijn versnellingsbak staat JB3 044.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Kan em in dialgys niet zo 1 2 3 terug vinden bij de R5 GTT, Clio 16v, 1916V en R21 met de motoren waar een JB3 bak op geleverd is, dus het zal mij benieuwen waar hij dan wel van is.

Kan je niet verhaal halen bij het bedrijf waar hij vandaan komt????

Succes
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

De zilvere die ik na 2 weken in mekaar heb gereden had idd ook bak nr. JB3 043.


Bart ik heb de bak toendertijd van een lid gekocht Wouter. Die had zelf een clio, maar ik begreep toen via het forum dat alle JB3 ... bakken zouden moeten passen en hetzelfde zouden functioneren... dus niet.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

passen doen ze allemaal (let op alu en stalen carter verschil) overbrengingen zijn enkel anders. Maar die zilveren had dus ook een 043????? weet je echt zeker ook??
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

Bart V schreef:passen doen ze allemaal (let op alu en stalen carter verschil) overbrengingen zijn enkel anders. Maar die zilveren had dus ook een 043????? weet je echt zeker ook??
sorry 044 .... :lol: .... krijg het langzaam aan er van in me bol >-)
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

^^^
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die baksteun is iig NIET van een GTT.
Die kan je iig alvast uitsluiten. ;)
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

Dan valt de GTT af..... nog 3 te gaan..

Maar even zonder dollen, der is toch wel iemand (hopelijk) die ook zo'n baknummer heeft?
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Anton (R1916V) schreef:Dan valt de GTT af..... nog 3 te gaan..

Maar even zonder dollen, der is toch wel iemand (hopelijk) die ook zo'n baknummer heeft?
RobertR19 schreef: Op mijn versnellingsbak staat JB3 044.
Check mijn repley ff bovenaan, ik dus. :)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-Matthy-
Berichten: 297
Lid geworden op: di 22 apr 2003 21:24
Locatie: Rotterdam

Naar mijn weten had ik onder mijn clio 16v ook een 043.
Heb nu geloof ik een andere met andere verhouding voor 5e versnelling.
Clio 16V=Alive again!
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

RobertR19 schreef:
Anton (R1916V) schreef:Dan valt de GTT af..... nog 3 te gaan..

Maar even zonder dollen, der is toch wel iemand (hopelijk) die ook zo'n baknummer heeft?
RobertR19 schreef: Op mijn versnellingsbak staat JB3 044.
Check mijn repley ff bovenaan, ik dus. :)
Robert bij mij gaat het om de 043 inplaats van de 044 :wink:
044 komt volgens mij bij een heleboel 19 16v ph1 voor.



043 dus voor onder een clio 16v. Zijn er meerdere die dit weten of voor me zouden willen kijken :D
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Onder een Clio 16V zit standaard een JB3 048, dus geen 043.
-Matthy-
Berichten: 297
Lid geworden op: di 22 apr 2003 21:24
Locatie: Rotterdam

robclio16V schreef:Onder een Clio 16V zit standaard een JB3 048, dus geen 043.
Ik kan me vergist hebben, ik had ff gekeken toen de zooi eruitlag bij de garage, en dacht 043 te zien.
3 en 8 lijken ook wel op elkaar als het vies is ;)
Clio 16V=Alive again!
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

wete het nu nog ni van wa dienen V-bak is :lol:
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

:lol:


Nou ik hoop dat er mensen zijn die dit lezen en even voor me willen kijken. Wil de bak namelijk wel verkopen met wat zekerheid erachter.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

whahhaha :lol: :lol: soderjuh allemaal problemen voor nix :s

ik word ook met de dag ouder :D brilletjuh Bak nummer is idd. een JB3 048

Robert even samen naar de Pearl :wink: :)
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
-Matthy-
Berichten: 297
Lid geworden op: di 22 apr 2003 21:24
Locatie: Rotterdam

-Matthy- schreef:
robclio16V schreef:Onder een Clio 16V zit standaard een JB3 048, dus geen 043.
Ik kan me vergist hebben, ik had ff gekeken toen de zooi eruitlag bij de garage, en dacht 043 te zien.
3 en 8 lijken ook wel op elkaar als het vies is ;)
:)
Clio 16V=Alive again!
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

-Matthy- schreef:
-Matthy- schreef:
robclio16V schreef:Onder een Clio 16V zit standaard een JB3 048, dus geen 043.
Ik kan me vergist hebben, ik had ff gekeken toen de zooi eruitlag bij de garage, en dacht 043 te zien.
3 en 8 lijken ook wel op elkaar als het vies is ;)
:)
hahah wordt serieuse bril :smoke:
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Jeroen W.
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 5 sep 2003 13:18

Wijkt misschien een beetje af maar heeft wel met dit onderwerp te maken.

Ik ben net even wezen rekenen met de verschillende bakverhoudingen van de JB3-048 (16V) en de JC5-014. (williams)
Nu blijkt dus dat voor circuitgebruik de JB3-048 veel betere verhoudingen heeft. De eindoverbrenging is hetzelfde en de 1e en 3e versnelling zijn ook gelijk. De 2e en de 4e versnelling zijn van de JB3-048 iets langer en de 5 van de JB3-048 is duidelijk een stuk korter.
Nu heb ik op de Nürburgring vaak problemen dat ie in zijn 5 slecht trekt met de JC5-014. Dat zou heel mooi op te lossen zijn met de JB3-048. Een langere 4 en een kortere 5. Ideaal voor mij.

Kijk maar eens naar het volgende Word-bestand wat ik heb gemaakt. Let vooral op het toerenverval bij schakelen.

http://members.home.nl/watermulder/versnellingsbak.doc

Nu is dus mijn vraag. Kun je zonder problemen een JB3-048 op een 2 liter schroeven en kan de JB3-048 het hogere koppel en vermogen van de 2 liter t.o.v. de 1.8 wel aan?

Hier staan trouwens veel Clio versnellingsbakken met de verhoudingen.

http://www.clio-16v.de/technisch2.html

I.c.m. de volgende link kun je mooi je snelheidsbereiken uitrekenen. Kun je ook mooi zien wat een andere bandenmaat met je verhoudingen doen.
De snelheidsbereiken zijn wel in mph. Maar om er km/h van te maken gewoon ff het getal vermenigvuldigen met 1,60934.

http://www.race-technology.com/WebPage2 ... ation.html
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

In principe kan een JB3 048 het koppel wel aan, maar aangezien het een circuit auto is, zal de bak echt niet lang meegaan denk ik.
Misschien is het mogelijk om een JB3 048 te verstevigen dat hij net zo sterk of sterker wordt als een JC5 014. Daar zou je Reinier (Canonballman) even over kunnen pm'en.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Jeroen W. schreef:Ik ben net even wezen rekenen met de verschillende bakverhoudingen van de JB3-048 (16V) en de JC5-014. (williams)
Nu blijkt dus dat voor circuitgebruik de JB3-048 veel betere verhoudingen heeft. De eindoverbrenging is hetzelfde en de 1e en 3e versnelling zijn ook gelijk. De 2e en de 4e versnelling zijn van de JB3-048 iets langer en de 5 van de JB3-048 is duidelijk een stuk korter.
Dit klopt niet. Zie onderaan.
Jeroen W. schreef:Nu heb ik op de Nürburgring vaak problemen dat ie in zijn 5 slecht trekt met de JC5-014. Dat zou heel mooi op te lossen zijn met de JB3-048. Een langere 4 en een kortere 5. Ideaal voor mij.
Daar zijn andere oplossingen voor icm een JC5.
Jeroen W. schreef:Nu is dus mijn vraag. Kun je zonder problemen een JB3-048 op een 2 liter schroeven en kan de JB3-048 het hogere koppel en vermogen van de 2 liter t.o.v. de 1.8 wel aan?
Ja, in principe wel. Als het een JB3 is die al gemodificeerd is voor (constant) hoge toerentallen hoeft dat geen probleem te zijn.

Minimaal een JB3 met coupe modificaties. Waarmee je er dus een halve JC van maakt.
Jeroen W. schreef:Hier staan trouwens veel Clio versnellingsbakken met de verhoudingen.

http://www.clio-16v.de/technisch2.html
Het is allemaal leuk en aardig maar daar klopt geen hout van.

Een JB3-048 van een Clio 16v heeft een eindoverbrenging van 4.22:1 en niet de in jouw verhaal vermelde 4.06:1. Dus verkeerde data gooien hier roet in het eten...

Ik heb in een post een x de werkelijke goed kloppende bakverhoudingen op een rijtje gezet en de voor en nadelen besproken. Maar ik kan hem niet meer terugvinden...

Een JC5-025 van een Megane heeft een kortere 5 tov de JC5-014 0.82:1 tegenover 0.79:1 bij de Williams. De 5e versnelling kun je overigens met weinig werk uitwisselen. Geef canonballman maar een pm.
Jeroen W.
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 5 sep 2003 13:18

Het is allemaal leuk en aardig maar daar klopt geen hout van.
Das lekker dan. Denk ik eindelijk een site te hebben gevonden waar al die verhoudingen op staan, klopt er geen hout van.

Als ik het goed begrijp heeft de JB3-048 4.22:1 t.o.v. 4.06:1 voor de JC5-014?

Klopt de rest van de verhoudingen wel?
Jeroen W.
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 5 sep 2003 13:18

http://members.home.nl/watermulder/versnellingsbak.doc

Zo, dan klopt ie nu wel als het goed is. Zo niet, dan hoor ik het wel.
Plaats reactie