
Motorkabelboom C2J C3J overeenkomst???
Hey ik heb een dringende vraag.. Heb hier nu het 5je van mijn nichtje voor de deur staan met een compleet gebraden kabelboom het betreft een 5 TR 1.4 C2J uit '88. Nu heb ik hier op de sloop wel een ander 5je zien staan met een nog goeie nieuwe kabelboom maar dit betreft een C3J. Nu is de vraag of die kabelbomen onderling te wisselen zijn? Het betreft de kabelboom van Dynamo naar koplampen, Koelvin en ontsteking e.d. De kabelboom zag er op zich wel hetzelfde uit ongeveer maar toch ff voor de zekerheid ff vragen. Iemand die dit weet??? Alvast bedankt 

C3J is met injectie he? Geen idee wat daar allemaal anders aan is.
-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
C3J is ook carb. volgens mij
Ow. Ik dacht C1J en C2J carb en C3J monopoint...
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
Hmm, vreemd. Heb 2 bestandjes met daarin gegevens over renault motoren en die geven beide aan dat C3J alleen in MPI is geleverd. bestandjes komen van verschillende bronnen.
Zeker weten dat het geen C3J onderblok was met een andere kop erop?
Zeker weten dat het geen C3J onderblok was met een andere kop erop?
-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
Volgens mij had dus de 19 van mijn zus ook een C3J met carb....Abel schreef: Niet !
Ik had een c3j met carb uit 89
uuuh naar mijn weten was het idd ook een Carb maar heb op het ID plaatje gekeken en daar stond C3J op verder weet ik het ook nie
Veel mensen kunnen geen monopoint installatie onderscheiden van een carburateur...
Ik zal het eens ff opzoeken want volgens mij is een C3J een monopoint-injectie 1400... Een C3G is dat namelijk ook (=1.2)
Maar het zou ook met het bouwjaar te maken kunnen hebben. (Het wel of niet aanwezig zijn van monopoint injectie!)

Ik zal het eens ff opzoeken want volgens mij is een C3J een monopoint-injectie 1400... Een C3G is dat namelijk ook (=1.2)
Maar het zou ook met het bouwjaar te maken kunnen hebben. (Het wel of niet aanwezig zijn van monopoint injectie!)
Dat dacht ik toch ook ja. Waarom zou het anders C3J moeten heten? Met carb is het een C2J...
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
als er injectie op zit moet ie ook een computer hebben. die moet dus ook ergens in de motorruimte te vinden zijn. d'r staat ook in de hayens: "this engine was added to the Campus and Prima models during 1990".
Mja ok allemaal heel leuk en aardig, het kan ook idd injectie zijn hoor maar het was een 5 die al op een andere auto zijn dak stond en het was een behoorlijk geklim dus heb nie zo heel lang kunnen kijken.. Maar zoals ik al zei gaat het om de kabelboom van dynamo naar verlichtig e.d en koelvin enzo.. het gaat er dus om of dat om te bouwen is naar de C2J?? Lijkt me wel toch?? zag er behoorlijk hetzelfde uit zoals ik zo snel kon zien.. Alleen die mistte een relais die bij de rechter koplamp hangt net voor de Dynamo.. Weet iemand waar die van is?? is een rond tonvormig relais.
Ik denk inderdaad dat dat deel van de kabelboom wel hetzelfde is. Het relais zit misschien alleen op een andere plek (bijv. rechts van de koplamp tegen het voorscherm)?Erik dLC schreef:Mja ok allemaal heel leuk en aardig, het kan ook idd injectie zijn hoor maar het was een 5 die al op een andere auto zijn dak stond en het was een behoorlijk geklim dus heb nie zo heel lang kunnen kijken.. Maar zoals ik al zei gaat het om de kabelboom van dynamo naar verlichtig e.d en koelvin enzo.. het gaat er dus om of dat om te bouwen is naar de C2J?? Lijkt me wel toch?? zag er behoorlijk hetzelfde uit zoals ik zo snel kon zien.. Alleen die mistte een relais die bij de rechter koplamp hangt net voor de Dynamo.. Weet iemand waar die van is?? is een rond tonvormig relais.
speedline schreef:Veel mensen kunnen geen monopoint installatie onderscheiden van een carburateur...![]()
Ik zal het eens ff opzoeken want volgens mij is een C3J een monopoint-injectie 1400... Een C3G is dat namelijk ook (=1.2)
Maar het zou ook met het bouwjaar te maken kunnen hebben. (Het wel of niet aanwezig zijn van monopoint injectie!)

zet dan eens twee foto's van een monopoint en een carb dan eens naast elkaar??
Ik heb zelf de koppaking van dat ding vervangen en ik moet me toch sterk vergissen of een monopoint injectie heeft een ecu nodig om te lopen. en die zal ook wel een aansluiting op de inspuit unit hebben.
Deze had alleen een ontsteking (ander nummertje als in de gt maar zo'n zeldfe ding)en op de "carb" stond toch mooi solex
Dus zou jij je comentaar ff voor je willen houden en eerst met iets concreests komen voor je je mond open trekt?
no offence
Die injectie dingen zouden ook goed van Solex kunnen zijn? En het is natuulijk altijd nog mogelijk dat de injectie vervangen was door een carb (hoewel ik niet inzie waarom je dat zou doen)...
Ze zijn dus niet hetzelfdeErik dLC schreef:Hey ik heb een dringende vraag.. Heb hier nu het 5je van mijn nichtje voor de deur staan met een compleet gebraden kabelboom het betreft een 5 TR 1.4 C2J uit '88. Nu heb ik hier op de sloop wel een ander 5je zien staan met een nog goeie nieuwe kabelboom maar dit betreft een C3J. Nu is de vraag of die kabelbomen onderling te wisselen zijn? Het betreft de kabelboom van Dynamo naar koplampen, Koelvin en ontsteking e.d. De kabelboom zag er op zich wel hetzelfde uit ongeveer maar toch ff voor de zekerheid ff vragen. Iemand die dit weet??? Alvast bedankt

Vraag me af waarom ze motorcode veranderen voor injectie/carb. De 1.7 gtx is ook met monopoint en carb geleverd.
De ECU voor de injectie (mono/multi) bevinden zich ook IN de auto en je ziet ze zo idd niet liggen.
De ECU voor de injectie (mono/multi) bevinden zich ook IN de auto en je ziet ze zo idd niet liggen.
Op een carb zit geen stekker.
Niet zo vreemd hoor.Riël schreef:Vraag me af waarom ze motorcode veranderen voor injectie/carb. De 1.7 gtx is ook met monopoint en carb geleverd.
De ECU voor de injectie (mono/multi) bevinden zich ook IN de auto en je ziet ze zo idd niet liggen.
Motor is constructietechnisch ook anders, met name de cilinderkop. Extra koelvloeistoftemp sensor in de kop geboord, evenals een pingelsensor, en in het geval van multipoint is het inlaatspruitstuk of de kop voorzien van gaten voor injectoren. Niet zo vreemd dus dat de motorcodes veranderd zijn, anders is er voor dealers geen touw meer aan vast te knopen.
Dat kan toch. Ik zeg zelf in mijn post dat het mogelijk is dat er 2 verschillende versies zijn qua mengselbereiding!Abel schreef:Deze had alleen een ontsteking (ander nummertje als in de gt maar zo'n zeldfe ding)en op de "carb" stond toch mooi solex
Voel je je aangesproken ofzo?Abel schreef:Dus zou jij je comentaar ff voor je willen houden en eerst met iets concreests komen voor je je mond open trekt?

Mijn opmerking was algemeen bedoeld en deze berust op persoonlijke ervaring. En ik ben er zeker van dat meerdere mensen dit kunnen onderschrijven.
En ik hoef niet met iets concreets te komen voordat ik mijn mond opentrek. Mijn mond opentrekken betekent iets concreets...
