Hoi,
Mijn Renault Laguna RXI 1.9 dCi lekt sinds paar weken af en toe een druppeltje olie.
Nu was ik straks naar de garage en deze wisten mij te vertellen dat de turbo de olie lekt.
Het onderdeel alleen kost alleen al bijna 700 euro !
Nu zit ik te denken of heb mogelijk is dit zelf te maken m.b.v. een slooponderdeel.
Ik heb alleen nog nergens een goed handboek kunnen vinden met gegevens.
Heeft iemand een idee of het zelf is te doen om dit te repareren ?
Turbo Renault Laguna lekt olie
Een defecte turbo heeft doorgaans niet de gewoonte om olie naar buiten te lekken. In dat geval zou ik eerder een olie-aansluiting op de turbo verdenken. Een pakking of wartel oid.
Wat je het beste kan doen is de motor goed schoonmaken, bijvoorbeeld bij een wasplaats waar ze een spuitpistool met ontvetter hebben. Als alles goed schoon is ga je er op je gemak onderliggen, terwijl je de motor warm laat draaien. En dan maar turen waar 't vandaan komt.
Wat je het beste kan doen is de motor goed schoonmaken, bijvoorbeeld bij een wasplaats waar ze een spuitpistool met ontvetter hebben. Als alles goed schoon is ga je er op je gemak onderliggen, terwijl je de motor warm laat draaien. En dan maar turen waar 't vandaan komt.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
En daar hebben ze (veiligheids)brillen voor uitgevonden. Dan hoef je alleen maar ff je bril schoon te maken. En ja dat kan dan als nog wel een uur duren maar is een ander verhaalMrtn schreef:deed ik ook een x, tot er een druppel in mn oog vielkheb een uur nix gezien door dat oog

Project: GTT Blue Sport
-
de laatste keer dat ik keek , koste een turbo voor die auto 1418 euro ex... btw
maar er zal wel een beetje coulance zijn toegepast.
dat die dingen olie lekken wisten we al,
das nniet zo erg fijn , want dit is hoofdoorzaak nummer 1 dat die motoren op hol slaan... zal niet de eerste zijn.
ken ik je naam niet ergens van ?
Bart Lammers ?
maar er zal wel een beetje coulance zijn toegepast.
dat die dingen olie lekken wisten we al,
das nniet zo erg fijn , want dit is hoofdoorzaak nummer 1 dat die motoren op hol slaan... zal niet de eerste zijn.
ken ik je naam niet ergens van ?
Bart Lammers ?
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Lekt ie geen olie langs de olie retourleiding-aansluiting. Doet mijn T4 ook.Bartlammers schreef:Hoi,
Mijn Renault Laguna RXI 1.9 dCi lekt sinds paar weken af en toe een druppeltje olie.
Nu was ik straks naar de garage en deze wisten mij te vertellen dat de turbo de olie lekt.
Het onderdeel alleen kost alleen al bijna 700 euro !
Nu zit ik te denken of heb mogelijk is dit zelf te maken m.b.v. een slooponderdeel.
Ik heb alleen nog nergens een goed handboek kunnen vinden met gegevens.
Heeft iemand een idee of het zelf is te doen om dit te repareren ?
Als die wartel los geweest, (bij mijn T4) is moet de koperen ring die als pakking fungeert tussen de turbo en de wartel ook vervangen worden.
Dit zijn ze bij mij vergeten te doen.
De kans is groot dat de "kostbare reparatie" is te doen met een ringetje van een paar euro en veel gepiel. Want je zult er wel niet zo goed bij kunnen.
Nooit meer naar olielekkage kijken???Mrtn schreef:ik heb er een wijze les uit getrokken