clio16v luchtfilter + uitlaat

Post hier al je vragen over de Clio
-Matthy-

Hmmm, vaag. Ik had de middendemperpijp opgemeten, en dat was 46 bij mij. Dat was dus met middendemper.
Heb toen een 1.2 pijpje gehaald en was dus ook 46 mm. Was m'n middendemper toen al niet standaard meer dan?
Clio 16V=Alive again!
Erik de Bruijn

Iedereen weer bedankt voor zijn antwoorden. Ga dus maar opzoek naar een andere middenpijp en een gewone luchtfilter.

Weet iemand of dat een megane 2.0 16v filterhuis hetzelfde is als een clio16v?
en welke andere auto's hetzelfde filterhuis hebben.
Jeroen Lubking
Contacteer:

-Matthy- schreef:Hmmm, vaag. Ik had de middendemperpijp opgemeten, en dat was 46 bij mij. Dat was dus met middendemper.
Heb toen een 1.2 pijpje gehaald en was dus ook 46 mm. Was m'n middendemper toen al niet standaard meer dan?
Er zijn mindere kwaliteit imitatie midden pijpen/uitlaten in de handel die door hun slechte constructie een kleinere diameter hebben. :(

Ook word bij de goedkope uitlaten vaak "gedrukte" bochten gebruikt waardoor de diameter drastisch verkleind!!

Een goed uitlaat systeem heeft 1 dezelfde diameter en heeft "mandrell" of te wel getrokken bochten waardoor de diameter in de bocht behouden blijft.

FF een opmerking Welbekende EPS uitlaten firma gebruikt een buig machine die de bochten erin "drukt"
Typisch geval van een waardeloze uitlaat!
ALS je daar een uitlaat laat maken, laat ze dan LASBOCHTEN gebruiken.Anders schiet je der geen ruk mee op.

mvg Jeroen Lubking,
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
-Matthy-

Dus de pijp met middendemper die er toen onder zat met 46 mm was niet origineel? Dan is de pijp van 1.2 met 46 mm ook niet goed. Ik ga maar es naar wat anders zoeken dan als de originele diameter 52 is...
Clio 16V=Alive again!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef: Weet iemand of dat een megane 2.0 16v filterhuis hetzelfde is als een clio16v?
en welke andere auto's hetzelfde filterhuis hebben.
Als je een foto hebt van een luchtfilter van een 16v dan kan ik ff kijken of die van een 1.8 clio gelijk is. die heb ik hier nog liggen.

GR.Frits
Merijn.V
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:FF een opmerking Welbekende EPS uitlaten firma gebruikt een buig machine die de bochten erin "drukt"
ALS je daar een uitlaat laat maken, laat ze dan LASBOCHTEN gebruiken.Anders schiet je der geen ruk mee op.

mvg Jeroen Lubking,
Uh.....EPS??? M'n broertje en m'n vader hebben een EPS systeem van voor tot achter en daar zitten LASBOCHTEN in. Dus ik ben eigenlijk benieuwd hoe je aan deze bewering komt.

Ik sluit op voorhand niet uit, dat EPS dit bij bepaalde uitlaten gedaan zou kunnen hebben, ik weet echter uit eigen ervaring dat dit niet voor de speciale aangepaste uitlaten die zowel broerlief als vaderlief eronder hebben.

Daarnaast zijn beiden gigantisch tevreden over het geluid en het toegenomen koppel.
Merijn.V
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef:ja zou best kunnen. Als de diameter hetzelfde is maakt het vermogen dus niet uit. Dus laat ik hem maar lekker zitten.

Nog iemand een mening over de luchtilter, openluchtfiler+hitteschild+2aanvoerbuizen of standaardluchtfiler+gaten in boren aansluiten koudeluchtbuizen+vervangingsfilter KN

alvast bedankt,

Erik
Als je het mij zou vragen (dat doe je vast niet) zou ik zeggen, orgineel luchtfilterhuis met een paddestoel erin (K&N, Green, whocares), vuist dikke pijp van onderin het luchtfilterhuis naar het gat naast je mistlamp (klepje er even uittikken), katvervanger, sebring middenpijp, Sebring eindpijp met 10 cm eindstuk.
Erik de Bruijn

Bedankt Merijn :) , denk je dat een openluchtfilter beter is dan een vervangingsfilter van K&n/Green wanneer je deze plaatst in een gewone luchtfilter?
Jeroen Lubking
Contacteer:

Merijn.V schreef:
Jeroen Lubking schreef:FF een opmerking Welbekende EPS uitlaten firma gebruikt een buig machine die de bochten erin "drukt"

mvg Jeroen Lubking,
Uh.....EPS??? M'n broertje en m'n vader hebben een EPS systeem van voor tot achter en daar zitten LASBOCHTEN in. Dus ik ben eigenlijk benieuwd hoe je aan deze bewering komt.

Ik sluit op voorhand niet uit, dat EPS dit bij bepaalde uitlaten gedaan zou kunnen hebben, ik weet echter uit eigen ervaring dat dit niet voor de speciale aangepaste uitlaten die zowel broerlief als vaderlief eronder hebben.

Daarnaast zijn beiden gigantisch tevreden over het geluid en het toegenomen koppel.
Wil daar eerst de Test uitdraai van de dyno wel eens van zien.........

Voor dat je begint te brullen over toename van koppel end.....

Zal wel pk`s extra door toename van geluid zijn... :lol:

Ik zeg ook niks voor niks dat als je een uitlaat bij EPS laat maken dat je om las bochten moet vragen.

Heb al meerdere uitlaten van EPS gezien bij klanten onder de auto waarbij 80% uit 1 geheel waren gemaakt Met de welbekende "gedrukte" bochten.

Wil nog niet zeggen dat alle uitlaten die hun maken slecht zijn!!! :wink:

mvg jeroen lubking,
Jeroen Lubking
Contacteer:

Merijn.V schreef:
Als je het mij zou vragen (dat doe je vast niet) zou ik zeggen, orgineel luchtfilterhuis met een paddestoel erin (K&N, Green, whocares), vuist dikke pijp van onderin het luchtfilterhuis naar het gat naast je mistlamp (klepje er even uittikken), katvervanger, sebring middenpijp, Sebring eindpijp met 10 cm eindstuk.
Maakt voor de rest kwa merk geen FUCK uit wat voor uitlaat je monteert.
Eindstuk is ook van totaal geen belang.

Gaat om de DIAMETER Verloop van de BOCHTEN kwaliteit van het materiaal en het las werk.

Het mooiste is RVS uit 1 stuk getrokken met "MANDREL" bochten en TIG laswerk.

Maar das mijn mening en ook heeft niet iedereen daar geld voor.

mvg jeroen lubking,
Erik de Bruijn

Maak maar een mooi prijsje :D voor de RVS tussenpijp, Jeroen :)
Merijn.V
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef:Bedankt Merijn :) , denk je dat een openluchtfilter beter is dan een vervangingsfilter van K&n/Green wanneer je deze plaatst in een gewone luchtfilter?
Dan krijg je geen warme lucht uit je motorruimte en da's natuurlijk pure winst.
Merijn.V
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:
Wil daar eerst de Test uitdraai van de dyno wel eens van zien.........

Voor dat je begint te brullen over toename van koppel end.....

Zal wel pk`s extra door toename van geluid zijn... :lol:

mvg jeroen lubking,
Grapjas. >-)

In tegenstelling tot de heren hier van de RTC die graag een prettige brul onder auto hebben, zo hebben de heren, pa en broer, de schurft aan herrie. Dus een beetje jammer wat je loopt te beweren.

En ga nou niet lopen janken over een dyno-uitdraai. De standaard uitlaat die onder een volvo 740 2.0 16v Turbo zit is nogal droevig, dus de aanname dat je koppel enigzins toeneemt door een dikke turbodownpipe met dikke buizen en een betere flow te plaatsen is niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Daarnaast hebben ze het spul eerst in een testopstelling gezet om het geluid te bepalen, bij het weglaten van een aantal dempers vond broerlief dat het teveel herrie maakte, dus hebben ze uiteindelijk toch nog een tussendempertje erin gezet. Het enige wat nu opvalt is vage donkere grommende roffel heel erg in de verte als ie stationair draait, erg stoer in mijn ogen.

Verder moet je je niet zo aangevallen voelen gozer. Relax! Ik kreeg het idee dat je suggeerde dat je EPS maar bout vond, je hebt dit inmiddels iets afgezwakt in nieuwe reply's. Ik vond dat ik in elk geval EPS een beetje te hulp komen met feitelijke juistheden.

Nog als laatste t.a.v. dat Sebring-verhaal van mij, het is een leuke uitlaat met een aardige flow en grote dempers en dikke pijpen, een RVS systeem is leuker, maar kost minimaal het 3-voudige.

Als ik een zak met geld had, dan wist ik het ook wel. De combi van in- en uitlaat zoals ik beschreef was een succesformule voor mijn Willi, die al-met-al nog heel betaalbaar was.

ENNUH dat eindstuk van 10 cm is wel relevant! Het is namelijk gruwelijk stoer om te zien. :lol:

Ennuh....zelf ben ik helemaal weg van FERRITA, maar ja daar heeft hier nog nooit iemand van gehoord. Als we het hebben over GRUWELIJKE mooie flow in een vuistdikke downpipe (voor m'n volvo)..... b.t.w. verkrijgbaar in soorten en maten bij RICA in Wateringen.
Jeroen Lubking
Contacteer:

1e Voel me niet aangevallen,ben altijd lekker "to the point"

2e Andere uitlaat (grotere) op een turbo auto zal zeker merkbaar winst geven heb je idd geen uitdraai voor nodig. :wink: :D

3e Meestal geeft de extra "BRUL" bij de uitlaten voor atmosferische motoren vaak het idee dat het harder gaat.
Veel winst halen uit een uitlaat voor een atmosferische motor is moeilijk....

Verder heb ik zelf niet zo een hoge hoed van EPS op maar zal niet zeggen dat die jongens daar niks kunnen,dat zeker niet.
Alleen de kwaliteit en afwerking laat de laatste tijd nog wel eens te wensen over.
En ook het advies wat er gegeven word t.o.v uitlaten en vermogen is niet altijd correct.

Maar goed dat ter zijde.

groeten jeroen,
Merijn.V
Contacteer:

:D Okay dan, no harm done, right?!

Brul en dat domme slurpende open luchtfilter geeft mensen inderdaad de suggestie van een HEFTIGE verbetering, en ondertussen presteert ie behoorlijk minder.

Pa rijd klassieker, spul is niet echt voorradig en RVS is behoorlijk duurzaam, plus het exact op maat boetseren was wel welkom. De orginele delen tikten of steeds tegen de bodem of de potten sleepten over de straat.

Broertje had een nieuwe uitlaat nodig en voor de prijs van Volvo orgineel monteer je custom fitted dikkere pijpen. Kortom voor hen was het een besparing. :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn.V schreef:Broertje had een nieuwe uitlaat nodig en voor de prijs van Volvo orgineel monteer je custom fitted dikkere pijpen. Kortom voor hen was het een besparing. :D
Dat is leuk om te horen. wij klagen altijd over renault en de prijzen maar volvo kan het dus ook :lol:
Merijn.V
Contacteer:

Voor de prijs van een licht beschadigde complete voorbumper op de sloop, koop je een complete GTT met een jaar APK, laat staan als je een nieuwe gaat halen.
Riël
Über-Spammer

:s
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick L.

dan ga jij naar het verkeerde sloopbedrijf.
Merijn.V
Contacteer:

Patrick L. schreef:dan ga jij naar het verkeerde sloopbedrijf.
Ik weet niet waar jij het over hebt, we hebben het over Volvo-sloperijen en ga mij nou niet vertellen waar je je Volvo-spullen kan halen.
Donleben
Contacteer:

Hier nog twee systemen van EPS voor de clio;

[img]http://www.uitlaten.com/imagesb/975.jpg[/img]

In de aanbieding: deze fraaie einddemper met tussenpijp tot aan de kat! De middelste demper is vergeten voor de nodige sound en performance. Prijskaartje (zolang de voorraad strekt) 355,- euro exclusief de BTW.

[img]http://www.uitlaten.com/imagesb/350.jpg[/img]

Renault Clio 1.8 (16-V, RSI 8-V van 11-'91 tot 05-'96) en Clio Williams (2.0 liter van 11-'93-up) einddempers al vanaf Fl. 275,- euro exclusief BTW! Een compleet uitlaatsysteem van Magnex vanaf de katalysator met 3 inch (76 mm) uitgang kost 435,- euro exclusief BTW.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Merijn.V
Contacteer:

Donleben schreef:Hier nog twee systemen van EPS voor de clio;

[img]http://www.uitlaten.com/imagesb/975.jpg[/img]

In de aanbieding: deze fraaie einddemper met tussenpijp tot aan de kat! De middelste demper is vergeten voor de nodige sound en performance. Prijskaartje (zolang de voorraad strekt) 355,- euro exclusief de BTW.
Dat ziet er netjes uit, die flow is volgens mij ook niet verkeerd. Mooie ruime bochten erin.
Patrick L.

Merijn.V schreef:
Patrick L. schreef:dan ga jij naar het verkeerde sloopbedrijf.
Ik weet niet waar jij het over hebt, we hebben het over Volvo-sloperijen en ga mij nou niet vertellen waar je je Volvo-spullen kan halen.
ik weet niet waar jij het over hebt, maar dit topic gaat over een Clio16v en niet over een Volvo! En ik ga jouw idd niets vertellen over Volvo-sloperijen en Volvo onderdelen, want die interesseren mij geen drol namelijk.

en nu weer on-topic :)
Donleben
Contacteer:

Dat is volgens mij ook niet verkeerd, maar ik vind dat systeem van Magnex ook wel erg netjes. Net trouwens nog gebeld met EPS. Een middenpijp kost (pas gemaakt) rond de 175 euro ex BTW. Dat wordt het perfect gemaakt van de kat tot de einddemper, volledig van RVS.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Merijn.V
Contacteer:

Patrick L. schreef:ik weet niet waar jij het over hebt, maar dit topic gaat over een Clio16v en niet over een Volvo!
LEZUN!!! Eerst lezen, en dan het hele topic en dan pas reageren..... :lol:
Merijn.V
Contacteer:

Donleben schreef:Dat is volgens mij ook niet verkeerd, maar ik vind dat systeem van Magnex ook wel erg netjes. Net trouwens nog gebeld met EPS. Een middenpijp kost (pas gemaakt) rond de 175 euro ex BTW. Dat wordt het perfect gemaakt van de kat tot de einddemper, volledig van RVS.
RVS staat me wel aan, maar die heftige knikken in de magnex absoluut niet. De flow van je uitlaat beinvloed wel degelijk de weerstand van je uitlaat. In elk geval is het verschil bij mijn turbo HEEL erg heftig.
Ton

Merijn.V schreef:
Donleben schreef:Dat is volgens mij ook niet verkeerd, maar ik vind dat systeem van Magnex ook wel erg netjes. Net trouwens nog gebeld met EPS. Een middenpijp kost (pas gemaakt) rond de 175 euro ex BTW. Dat wordt het perfect gemaakt van de kat tot de einddemper, volledig van RVS.
RVS staat me wel aan, maar die heftige knikken in de magnex absoluut niet. De flow van je uitlaat beinvloed wel degelijk de weerstand van je uitlaat. In elk geval is het verschil bij mijn turbo HEEL erg heftig.
nou dat systeempje doet het prima hoor niks mis mee
Erik de Bruijn

Heeft iemand toevallig een tekening van de middenpijp van zo'n uitlaat.

Ik kan deze denk ik erg goedkoper laten maken in RVS.

groeten,

Erik
Jeroen Lubking
Contacteer:

[img]http://www.k-tecracing.com/products/tailpipes/k3_t.jpg[/img]

€375,- INC BTW

Gratis montage voor de 1e 3 afnemers....

Volledig RVS systeem vanaf kat evt met of zonder middendemper.Levenslange garantie Geleverd met alle benodigde bevestigings materiaal.

mvg jeroen Lubking,
Erik de Bruijn

Als iemand de tekening voor mij heeft wil ik ook wel een prijsje maken voor alleen de middenpijp. Ik neem aan dat het de 304 RVS kwaliteit is.

Zit er nog verschil in de afmetingen van een sportuitlaat van een 16v en een standaard 16v middenpijp.
Jordi - Clio 16V

Merijn.V schreef: Als je het mij zou vragen (dat doe je vast niet) zou ik zeggen, orgineel luchtfilterhuis met een paddestoel erin (K&N, Green, whocares), vuist dikke pijp van onderin het luchtfilterhuis naar het gat naast je mistlamp (klepje er even uittikken)

nu moet jij mij toch eens uitleggen hoe je dat gedaan heb, ik zou ook wel een bijv. slang naar mijn openluchtfilter willen hebben via het gat naast mijn mist licht (of weet iemand een topic hier over)

gr Jordi
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Erik de Bruijn

Voor naast je mistlamp is te doen, wel een beetje priegel werk maar je kan erbij. Verder heb ik een rubberpijp schuin afgesneden(zodat je een groter luchthappend oppervlak krijgt) en deze in mijn gril geplaatst.
Jordi - Clio 16V

Erik de Bruijn schreef:Voor naast je mistlamp is te doen, wel een beetje priegel werk maar je kan erbij. Verder heb ik een rubberpijp schuin afgesneden(zodat je een groter luchthappend oppervlak krijgt) en deze in mijn gril geplaatst.
heb je geen :foto: ?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
speedline

De beste combinatie voor een Clio 16v in mijn opinie is een slang van de voorbumper (linker remkoelingsgat) naar het originele luchtfilterhuis. In het luchtfilterhuis een vervangingsfilter van een van de grote merken.

En qua uitlaat levert alleen een compleet systeem een beperkte winst op. Je hebt al een chip. Maar het summum qua uitlaatsysteem is en blijft een "spaghetti" uitlaatspruitstuk en een stromingsgunstig uitlaatsysteem van een (iets) grotere diameter met mandrel bochten. Kat eronder vandaan en alleen een absorptiedemper aan het eind van het systeem.
Erik de Bruijn

Bedankt speedline.Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of ik een openluchtfilter of een vervanginsfilter in het standaarduis zet.

Ik weet ook niet of het gaat passen, een openluchtfilter in een standaardhuis.

Ik heb het standaardhuis van de megane (2.0 16v) op gemeten en deze is volgens mij ongeveer 13 cm diep.

Ik probeer het standaard luchtaanvoer gat te vergroten, wat al eerder in dit topic uitgelegd is. Verder wil een slang maken vanaf de plek naast het mistlampje naar het standaardhuis, waar ik een gat in boor. Wanneer ik een openluchtfilter neem zou ik graag een highflow filter willen nemen. Deze is boven in open. Ik wilde hier direct de koudeluchtslang opzetten vanaf de gril(als het ware het systeem van viper/twister)

om nog even terug te komen op de uitlaat, ik heb al een spaghetti spruitstuk van een williams.

Verder heb ik de gtech pro competition bestelt, ik hoop dat ik hier enige verschillen mee kan meten.

bedankt voor al de goede ideeen.

groeten,

Erik
Plaats reactie