Alu roest niet zo snel.Vospower schreef:In principe hoef je alleen maar de 'voorkant' te spuiten, dat is het enige dat je echt ziet, maar als je het goed wilt doen, dan zou ik alles doen waar je met je kwast bijkunt, beschermt ook nog wat tegen roest...
remklauwen verven/spuiten
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
-
Dan zou ik dat ook doen ja. Zijn je klauwen altijd van alu??? ze roeste als n gek
Bij de achterremklauw kan je de "beugel" er afscroeven. Gewoon je blokjes dr af halen, en dan met de 2 bouten die aan de achterkant zitten de beugel roldraaien, en dan dat ijzeren ding spuiten. De rest van de klauw is idd van Alu
Aluminium roest juist super snelFrits schreef:Alu roest niet zo snel.En ik heb de klauwen dubbel en los liggen... Dus ik dacht van ik maak alles mooi in kleur.

-
- Car: megane 2
Aluminium roest volgens mij niet hoor, dat oxideert alleen.John B schreef:Aluminium roest juist super snelFrits schreef:Alu roest niet zo snel.En ik heb de klauwen dubbel en los liggen... Dus ik dacht van ik maak alles mooi in kleur.
![]()
dit kan alleen niet echt veel kwaad.
Here goes my scientific speechjoeri_clio_power schreef:Aluminium roest volgens mij niet hoor, dat oxideert alleen.John B schreef:Aluminium roest juist super snelFrits schreef:Alu roest niet zo snel.En ik heb de klauwen dubbel en los liggen... Dus ik dacht van ik maak alles mooi in kleur.
![]()

Roesten is oxideren...alleen dan bij metalen. Oxideren is gewoon een chemisch proces...reageren met zuurstof. Aluminium reageert gewoon anders dan staal, namelijk bij alu creeert het geoxideerde deel een luchtdichte laag, waardoor verdere aantasting niet mogelijk is. Bij staal bijvoorbeeld, blijft het oppervlak poreus, en blijft het dus oxideren totdat het of doorrot of behandeld wordt...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Car: megane 2
heb je de schoolboeken er bijgepakt?AREXSTYLE schreef:Here goes my scientific speechjoeri_clio_power schreef:Aluminium roest volgens mij niet hoor, dat oxideert alleen.John B schreef:Aluminium roest juist super snelFrits schreef:Alu roest niet zo snel.En ik heb de klauwen dubbel en los liggen... Dus ik dacht van ik maak alles mooi in kleur.
![]()
:
Roesten is oxideren...alleen dan bij metalen. Oxideren is gewoon een chemisch proces...reageren met zuurstof. Aluminium reageert gewoon anders dan staal, namelijk bij alu creeert het geoxideerde deel een luchtdichte laag, waardoor verdere aantasting niet mogelijk is. Bij staal bijvoorbeeld, blijft het oppervlak poreus, en blijft het dus oxideren totdat het of doorrot of behandeld wordt...
das precies t zelfde verhaal dat ze ons op middelbare school leerden.
Niet vergeten te melden dat je zaterdagmorgen thuis nog een cursus 'roldraaien' voor ons verzorgd?Rob schreef:Bij de achterremklauw kan je de "beugel" er afscroeven. Gewoon je blokjes dr af halen, en dan met de 2 bouten die aan de achterkant zitten de beugel roldraaien, en dan dat ijzeren ding spuiten. De rest van de klauw is idd van Alu

ja zoiets...kheb ff op internet nagekeken wat dat bruine spul is op mn auto, toen heb ik dit allemaal geleerd...joeri_clio_power schreef:heb je de schoolboeken er bijgepakt?AREXSTYLE schreef:Here goes my scientific speechjoeri_clio_power schreef:Aluminium roest volgens mij niet hoor, dat oxideert alleen.John B schreef:Aluminium roest juist super snelFrits schreef:Alu roest niet zo snel.En ik heb de klauwen dubbel en los liggen... Dus ik dacht van ik maak alles mooi in kleur.
![]()
:
Roesten is oxideren...alleen dan bij metalen. Oxideren is gewoon een chemisch proces...reageren met zuurstof. Aluminium reageert gewoon anders dan staal, namelijk bij alu creeert het geoxideerde deel een luchtdichte laag, waardoor verdere aantasting niet mogelijk is. Bij staal bijvoorbeeld, blijft het oppervlak poreus, en blijft het dus oxideren totdat het of doorrot of behandeld wordt...![]()
das precies t zelfde verhaal dat ze ons op middelbare school leerden.

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Back on topic please.
Ik wil foto's
Zal er morgen ook van mij ff wat maken voor de voortgang. 
Ik wil foto's

Project: GTT Blue Sport
Immer wieder die verdammte Holländer
ja, toen je nog een fatsoenlijke auto had-Ray- schreef: vroegah, in me baby blauwe periode

als jij je gtt nog reed, snapte ik de uitspraak, maar goed...

kheb ook even een picje gezocht en het wiel met de klauw uitvergroot.
Je ziet hier duidlijk dat de schijf ook gespoten is wat na 1x remmen eraf is, verder is de kopse kant van de schijf mooi zilver, net als de rand waar de velg tegenaan komt
Eerst met een staalborstel alles eraf krabben enzo.... wordt het mooi egaal
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_rem ... spoten.JPG[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_rem ... en%202.JPG[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_rem ... en%203.JPG[/img]
Je ziet hier duidlijk dat de schijf ook gespoten is wat na 1x remmen eraf is, verder is de kopse kant van de schijf mooi zilver, net als de rand waar de velg tegenaan komt

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_rem ... spoten.JPG[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_rem ... en%202.JPG[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_rem ... en%203.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Mrtn op vr 2 apr 2004 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
zilver = 

Immer wieder die verdammte Holländer
Oh ja das waar ook. Om 12:00 uur?Riël schreef:Niet vergeten te melden dat je zaterdagmorgen thuis nog een cursus 'roldraaien' voor ons verzorgd?Rob schreef:Bij de achterremklauw kan je de "beugel" er afscroeven. Gewoon je blokjes dr af halen, en dan met de 2 bouten die aan de achterkant zitten de beugel roldraaien, en dan dat ijzeren ding spuiten. De rest van de klauw is idd van Alu

als je mij nou de jouwe een keer leentTom schreef:als jij ooit in een echte clio gereden had.....~Haas~ schreef:als jij je gtt nog reed, snapte ik de uitspraak, maar goed...![]()