mensen ik heb un probleempje...
eerst doet de fan niks.. dus riel had me een meegebracht en die zou ik dit weekend erin zetten.. nou wordt ik vanmorgen wakker gemaakt door mijn moeder dat er un geluid van de auto afkomt de auto heeft 3 dagen niet gereden dus vond ut een beetje raar maar ja. snel aangekleed bla bla bla. ga ik kijken doet de fan het opeens.?? en eigenlijk kan die ut niet doen want de 2 contacjes die op het thermocontact zitten liggen los en maken geen verbinding.? ik heb vorige week alles nagemeten en gaf die alleen bij de fan geen 12 volt.. nu heb ik ff de stroom van de fan afgehaald voordat die mijn accu leegtrekt of al heeft gedaan.. wat kan ik eraan doen of waar moet ik het zoeken?
groetjes
fan doet ut opeens .. :S
huh?
Je moet even wat duidelijker zijn
Er zit een andere rad. in, welke niet is aangesloten, dus geen voeding op de motor? of dat wel en is je thermocontact eruit??
Zonder thermocontact kan de fan het wel doen, dan maakt ie ergens massa, de + is namelijk constant.
Dus kijk je massa even na

Er zit een andere rad. in, welke niet is aangesloten, dus geen voeding op de motor? of dat wel en is je thermocontact eruit??
Zonder thermocontact kan de fan het wel doen, dan maakt ie ergens massa, de + is namelijk constant.
Dus kijk je massa even na

Mrtn = Maarten
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Misschien een draadje dat bij de fan los zit idd.
Ook topictitel veranderen is wel handig
Ook topictitel veranderen is wel handig

de ventilator van op de radiateur deed het niet. dus ben ik alles na gaan meten en kwam ik erachter dat er op de ventilator geen volt zat. nu zou ik komend weekend de een andere erop zetten. maar vanmorgen doet die het opeens. zonder dat er met de auto gereden is. en de aansturing van op het thermocontact ligt los en maken ook geen verbinding met elkaar. dus eigenlijk zou die het niet moeten doen. ik heb voor nu zolang ff de de stroom toevoer naar de ventilator eruit getrokken zodat die het niet meer doet..
zo misschien beter
zo misschien beter

wat ik zei; je fan kan t wel degelijk doen zonder dat je thermocontact erin zit en aangesloten.
Je hebt altijd een + op dat motortje, de massa is geschakeld via het thermocontact, maar die ligt los, dus maakt de massa ergens anders contact. kijk die dus eens na
Je hebt altijd een + op dat motortje, de massa is geschakeld via het thermocontact, maar die ligt los, dus maakt de massa ergens anders contact. kijk die dus eens na
Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij mij ligt de massa aan de dynamo, dus zou de thermocontact het niet doen, dan doet alleen de stuurstroom het niet. Dit klinkt meer als een gaar relais. Maar ook dat is dubieus. Alleen zo'n beetje wel het enige waar het aan kan leggen, want die bepaalt wanneer dat ding gaat draaien. en ook daar wordt de plus afgesloten of aangesloten.Mrtn schreef:wat ik zei; je fan kan t wel degelijk doen zonder dat je thermocontact erin zit en aangesloten.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Je hebt me daar wat lopen frutselen geloof ik
Klopt i.e.g wat niet met je aansluitingen, kom eens langs ofzo wil er wel eens naar kijken 

Hehe, zag er inderdaad niet fris meer uit. Hij hong gewoon achter de grille, wordt daar zeiknat -> kortsluiting. Die kap maar effe fixen daar.