ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Matijs
Contacteer:

Hmm stil hier...

We doen het toch best aardig? Alle races twee auto's in de punten, ondanks wat tegenslagen in de kwalificatie. Renault staat 2e in het constructeurskampioenschap! 8)
En de afgelopen race was ook niet saai te noemen.
En volgende race komt de eerste evolutie voor de RS-24 motor, dus het kan alleen maar interessanter worden. Als Alonso de auto een keer op de baan kan houden tijdens de kwalificatie (volgens Renault een probleem met de remmen), dan kan het nog eens iets worden! De Ferrari's worden wel 1 en 2, maar daarachter is er genoeg om naar te kijken... Renault vs BAR en Williams, komt Toyota nog terug? Wordt het ooit nog wat met dat brakke ding van Mercedes?
Priyantha
Contacteer:

Ik mis échte coureurs :evil:
Geef mij alsjeblieft Alesi terug ! :worship:
En doe Jacques Villeneuve ook maar :worship:
Please.........laat er weer een échte coureur opstaan die wél de strijd durft aan te gaan met Sjoemel :smoke:

Kijk Alonso doet het niet slecht en Jarno ook niet hoor daar niet van, maar verder is het toch wel slappe hap.

Alesi in de regen ! :D Gewoon gaan met de hok, en we zien wel waar het strand(1998 Podium, en erg dicht achter Sjoemel 2!).
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Mannen zoals Gilles Villeneuve hebben we nodig... En auto's die niet gemaakt zijn om perfect, strakke rondes te maken. Gewoon gaan met dat ding, glijden, driften, trappen...

Ik denk overigens dat het meer aan de auto's ligt dan aan de coureurs. De auto's zijn gewoon zo gemaakt dat ze eigenlijk alleen maar achter elkaar aan kunnen rijden. :S
Priyantha
Contacteer:

Merijn schreef:Mannen zoals Gilles Villeneuve hebben we nodig... En auto's die niet gemaakt zijn om perfect, strakke rondes te maken. Gewoon gaan met dat ding, glijden, driften, trappen...

Ik denk overigens dat het meer aan de auto's ligt dan aan de coureurs. De auto's zijn gewoon zo gemaakt dat ze eigenlijk alleen maar achter elkaar aan kunnen rijden. :S
Ja helemaal waar (Y)
Alleen zo jammer dat die er nu niet meer rijden :(
Alesi was er ook zo een :)

Mwa kan best ja, maar ik heb Sjoemel nog nooit iets écht spectaculairs zien doen.
Matijs
Contacteer:

Priyantha schreef:Please.........laat er weer een échte coureur opstaan die wél de strijd durft aan te gaan met Sjoemel :smoke:
Laat eerst maar eens iemand een auto maken die die verrekte Ferrari's bij kan houden, en dan kunnen we dan eens kijken of mannen als Alonso, Webber en Kimi die enge Duitser in kunnen halen...
Het is niet leuk, maar het is de realiteit.
Ik heb me in het F1-manager spel tegen mijn zin toch ook maar een Ferrari aangeschaft, en ben meteen 7 plaatsen gestegen! Als je geen Ferrari hebt doe je gewoon niet mee :@
Merijn
Über-Spammer

Fuck it... Geen Ferrari voor mij. Dan maar dik verliezen! :D
Matijs
Contacteer:

Tsja, nu doet het minder pijn als Schumi weer wint... dan krijg ik in ieder geval veel punten voor het spel. Het is dus meer een methode om de pijn te verzachten :wink:
Priyantha
Contacteer:

Merijn schreef:Fuck it... Geen Ferrari voor mij. Dan maar dik verliezen! :D
(Y) (Y) (Y) (Y)
Ja helemaal waar :)
Géén Fiat voor mij :lol:
Matijs
Contacteer:

Nee en dit dan?
Priyantha schreef:Voorzitter - McLaren Fanclub Benelux
(N) :wink:
Shorty 16v

Merijn schreef:Fuck it... Geen Ferrari voor mij. Dan maar dik verliezen! :D
Precies!!!
Marcel J.

EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJ (Y)

:worship: Ferrari Rules :worship:

Kunnen zij nix aan doen dat de rest de zaken niet voor elkaar heeft.

Persoonlijk zag ik zondag toch wel een paar leuke acties. tsja tis alleen niet voor de eerste plaats, maar das zowiezo de laatste 10 jaar niet meer geweest :@
Marcel J.

:lol: :lol: :lol: :lol: die gekke Ron: wij zijn nog steeds nummer twee :lol: :lol: :lol: Kan iemand hem waker maken?! :D
Priyantha
Contacteer:

Matijs schreef:Nee en dit dan?
(N) :wink:
Kan ik ook niets aan doen :loL:
Is nou eenmaal zo gegroeit ;) Ik heb helpen oprichten van de fanclub samen met een vriend van me, en ik had wat meer ervaring met bepaalde zaken. En hielp hem eigelijk vooral met de organisatie.
Ben toch meer een fan van de sport dan van een bepaald team.
Maarja zo ben ik er eigenlijk ingerold en die vriend die is naar het buitenland voor stage en ik ben toen benoemd tot voorzitter :D Kán er écht niets doen ;)

Maar het zou wél wat leuker zijn als McLaren het iets beter deed, want hoe meer concurentie voor die rode Fiatjes hoe beter :D
Liever 5 concurenten dan 2 :D
Matijs
Contacteer:

(Y)
Matijs
Contacteer:

MJ schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: die gekke Ron: wij zijn nog steeds nummer twee :lol: :lol: :lol: Kan iemand hem waker maken?! :D
Nummer 2 na Minardi ja, aan de achterkant van het veld :lol:
Marcel J.

Matijs schreef:Nummer 2 na Minardi ja, aan de achterkant van het veld :lol:
Die komen teminsten aan de finisch (nouja eentje dan :D ) kan onze Ron niet zeggen :lol: :lol: (ja sorry kben serieus anti Mclaren (N) Arrogante zooi :@ )
Matijs
Contacteer:

Ik vind McLaren een prachtbedrijf, maar die Duitsers van Mercedes... nee. Maken mij al veel te lang lelijke lompe auto's die eigenlijk allemaal in Amerika thuishoren. Laat ze lekker aan de IRL of NASCAR mee gaan doen ofzo...
Priyantha
Contacteer:

MJ schreef:
Matijs schreef:Nummer 2 na Minardi ja, aan de achterkant van het veld :lol:
Die komen teminsten aan de finisch (nouja eentje dan :D ) kan onze Ron niet zeggen :lol: :lol: (ja sorry kben serieus anti Mclaren (N) Arrogante zooi :@ )
Hehehehe :D
Ik ga McLaren niet verdedigen hoor :p
Moeten ze maar op de baan doen.
Ik heb trouwens liever David dan Kimi, vind die Kimi toch wel een beetje uitstralingloos...
Matijs
Contacteer:

Nou van die David heb ik niet echt een hoge pet op. Ik vond Kimi vorig seizoen een erg goed indruk maken! En ja, het is een echte Fin. Daar kan ik wel om lachen. Met z'n piepstemmetje :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Bij de subleagues doen we het echt niet slecht, we staan wel vrij laag, MAAR

De nummer 1 heeft gemiddeld 250 punten per deelnemer en wij 490 :p

Kun je niet echt slecht noemen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Matijs
Contacteer:

Alonso heeft vandaag één van de nieuwe Imola-spec motoren gesloopt. Het is te hopen dat het bij deze ene blijft :s Meer vermogen met te weinig betrouwbaarheid hebben we ook niks aan...
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Priyantha schreef:Ik heb trouwens liever David dan Kimi, vind die Kimi toch wel een beetje uitstralingloos...
Ik vind het altijd grappig als Kimi een interview geeft. :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
Priyantha schreef:Ik heb trouwens liever David dan Kimi, vind die Kimi toch wel een beetje uitstralingloos...
Ik vind het altijd grappig als Kimi een interview geeft. :lol:
dat zal voorlopig wel niet meer nodig zijn :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Shorty 16v

Christijan Albers, Trust en wellicht toch Jordan?

Zojuist heeft Trust zich tijdens een informele persbijeenkomst gepresenteerd als nieuwe sponsor van Christijan Albers' HWA AMG-Mercedes-team. Voorlopig heeft Trust een overeenkomst gesloten voor de duur van één seizoen. Uitgangspunt voor Trust is het opbouwen van haar imago op de Duitse markt. Christijan Albers is uiteraard blij met de ondersteuning van zijn team. "Dan is er weer wat meer geld om te testen en ontwikkelen", aldus de Mercedes-coureur.

Tekst : Ralf Dennisen

Veel nieuwtjes waren er niet te melkden tijdens het onderhoud van een half uurtje met de pers. Behalve dan het feit dat Michel Perridon terloops vertelde dat F1-teameigenaar Eddie Jordan zich komende maandag op het Trust-hoofdkantoor meldt. "Afgelopen vrijdag belde hij. Ik was er niet maar mijn secretaresse heeft hem gesproken. Hij vertelde dat hij langs wilde komen. We hebben een afspraak gemaakt voor maandagmorgen", aldus de Rotterdammer.
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Jos alsnog naar JORDAN :D ????
Laatst gewijzigd door Rik Hamberg op di 20 apr 2004 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Jos alsnog naar JORDAN :D ????

Vandaag D-Day?

Ik hoop het van harte, beter als niets (Y) !

Jordan toch weer in gesprek met Jos Verstappen
Door IVO OP DEN CAMP

SITTARD - Een rentree van Jos Verstappen in de Formule 1 behoort plotseling weer tot de mogelijkheden. Vandaag komt teambaas Eddie Jordan naar Nederland voor een onderhoud met Trust - directeur Michel Perridon. Deze beëindigde vorige week een conflict met Verstappen over exclusieve ondersteuning en kondigde aan weer geld te willen vrijmaken voor de terugkeer van de coureur in de Formule 1.

Bij het gesprek op het hoofdkantoor van Trust in Dordrecht zal tevens Raymond Vermeulen zijn. Dit gebeurt op voorspraak van Perridon, die daarmee aangeeft dat Verstappen onderdeel zal zijn van een eventuele sponsorovereenkomst met Jordan. "Maar het is voorbarig te concluderen dat Verstappen snel terugkeert in de Formule 1", waarschuwt de begeleider van de 32-jarige coureur. "We zullen moeten afwachten wat Jordan precies van plan is."

Onderwerp van gesprek zal in elk geval de onenigheid rond de Trust-sponsoring op de Jordan-auto zijn. Het computerbedrijf staat vanaf begin dit seizoen op de spiegels en de neus van de Jodan. Voor die diensten verwacht de teambaas een bedrag van een miljoen dollar.

Perridon van zijn kant zegt geen gesigneerde overeenkomst met Jordan te hebben en - conform eerdere afspraken - alleen te willen sponsoren als Verstappen in de Jordan- bolide rijdt.

Het ligt voor de hand dat - om uit de impasse te geraken - er een compromis gezocht wordt. Dat zou moeten luiden dat Trust de sponsorbijdrage verhoogt, maar Verstappen plaatsneemt in de auto. Vermeulen: "Dat zou een optie kunnen zijn. We zijn afhankelijk van Eddie Jordan. Die zal moeten aangeven wat hij wil. Misschien zit hij contractueel wel met handen en voeten gebonden aan zijn huidige rijders (Heidfeld en Pantano, red.). De bal ligt bij Eddie."

Vermeulen ontkent dat Verstappen wellicht al zondag zijn rentree maakt in de Grand Prix van San Marino. "Dat is veel te kort dag. Jos wil niet onvoorbereid in de auto stappen. Hij staat niet onwelwillend ten opzichte van een rentree met Jordan, maar eerst zal hij een aantal dagen moeten testen om het juiste gevoel te krijgen, de werkwijze bij Jordan te ervaren en kennis te maken met de ingenieurs en monteurs."

Verstappen was tot voor kort nog huiverig over een eventuele rentree in de Formule 1 aan het stuur van een Jordan. De auto van 2004 valt tegen. Alleen Minardi is zwakker. Echt concurreren met de middenmoot van de Formule 1 bleek voor Jordan vooralsnog onmogelijk. Verstappen weet echter dat er nauwelijks alternatieven zijn om terug te keren in de Formule 1. "Je doet weer mee en je naam wordt weer genoemd. Dat is beter dan werkloos aan de kant zitten", beseft Verstappen.

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Marcel B.

The saga continues...
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer

Ik hoop echt dat ze Huub Rothengatter snel de deur wijzen! (N)
Matijs
Contacteer:

Ik hoop dat er snel weer gereden gaan worden :D
Patrick

ik geloof er niet meer in,zien is geloven ik ga me niet meer gek maken.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Goof

Ik geloof het bijna niet...... maar nu toch steeds meer berichten dat ie volgend weekend al in de Jordan zou zitten!? Om over de BAR en Toyota (2005) geruchten nog maar niet te spreken. Iig, kan jullie dit niet onthouden :smoke:
http://www.f1today.nl schreef:
Verstappen test volgende week voor Jordan? 20/04/2004 - 9:22

Eddie Jordan en Michel Perridon hebben onder het oog van Ian Philips en Raymond Vermeulen een goed gesprek gehad. Dat Vermeulen bij het gesprek aanwezig was moet echter niet leiden tot overhaaste conclusies, zo weet de Verstappen website te melden.

Raymond Vermeulen:"Je moet mijn aanwezigheid zien als een positief signaal uit de hernieuwde samenwerking tussen het management van Jos en de sponsor Trust, vandaar dat Michel me ook voor dit gesprek uitnodigde. En omdat we van beide kanten het vertrouwen in deze samenwerking onderkennen zien we de toekomst van Jos Verstappen in de Formule 1 nog altijd positief tegemoet."

Na het gesprek is Eddie Jordan per auto vertrokken. Geruchten gaan dat hij ook op bezoek is geweest of vandaag nog zou gaan bij de andere sponsoren van Verstappen, Wilux en Muermans. Het gaat hier voorlopig alleen om geruchten en bij Wilux en Muermans was gisteren niemand bereikbaar om dit te ontkennen of bevestigen.

Een gegeven in de Formule 1 is dat het bewaren van kalmte en rust erg belangrijk is. Duidelijk zal zijn dat Jordan geen onrust wil zaaien in zijn team waardoor het niet vreemd is dat men niet wil zeggen wat er gisteren besproken is en of er een mogelijk principe akkoord is gesloten. Verstappen wil naar eigen zeggen eerst een paar dagen testen om de wagen en het team te leren kennen.

Een logische keuze van de Limburger om zo met een goede voorbereiding terug te keren in de Formule 1. Een mogelijkheid is dat Verstappen volgende week voor Jordan op Silverstone zal testen. Mocht men hierover al overeen zijn gekomen zal men dit niet eerder naar buiten brengen dan zondagavond om het Jordan team zo in alle rust een goed weekend te laten beleven. Mocht er vandaag meer bekend worden dan houden we jullie op de hoogte!

Update 10:30
Zojuist heeft onze redactie contact gehad met de Muermans Groep, één van de sponsoren van Verstappen. De woordvoerster heeft om de laatste stand van zaken weer te geven contact opgenomen met Har Muermans. De woordvoerster:"Meneer Muermans wil momenteel niet reageren op het feit of Eddie Jordan wel of niet langs is geweest bij hem. Hij raadt jullie aan om de komende dagen de website van Verstappen in de gaten te houden."

Het lijkt erop dat er de komende dagen meer bekend zal worden over de gesprekken die hebben plaats gevonden tussen Trust en Eddie Jordan, en vermoedelijk ook met Muermans of mogelijk een aankondiging van een eventuele test. We weten echter uit het verleden dat we nooit te vroeg moeten juichen...

Extra
Jordan ontkent momenteel dat het plannen heeft om volgende week deel te nemen aan de 3-daagse testsessie op Silverstone.
Matijs
Contacteer:

Merijn schreef:Laat ik het zo zeggen, 10 jaar geleden was er de mogelijkheid om te vechten voor een positie op bijna elk punt op de baan. Tegenwoordig zijn er maar hooguit 2 punten waar ingehaald kan worden en zelfs daar rijden ze elkaar van de baan. (N)
Ja dat noemen zo aerodynamica. Maar je hebt gelijk, als ze de regels voor spoilers e.d. wat strenger zouden maken zou het misschien wel weer mogelijk worden om op meer punten op de baan in de aanval te gaan.
Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:Ik hoop echt dat ze Huub Rothengatter snel de deur wijzen! (N)
ik zeg niet of ik het eens of oneens met je ben, maar hij is wel degene geweest, die er altijd voor heeft gezorgd dat Jos ergens reed. Ookal was het niet zo'n megagoed, dan wel slecht, team, hij reed wel F1 en dat is wat alle nederlanders willen zien, toch?
Jasper16v

~Haas~ schreef:
ik zeg niet of ik het eens of oneens met je ben, maar hij is wel degene geweest, die er altijd voor heeft gezorgd dat Jos ergens reed. Ookal was het niet zo'n megagoed, dan wel slecht, team, hij reed wel F1 en dat is wat alle nederlanders willen zien, toch?
Maar met een andere manager (W.Weber bijv.) had Jos een goede kans gehad op betere teams....maar das altijd achteraf.
Haas
Car: Megane RS

Jasper16v schreef:
~Haas~ schreef:
Maar met een andere manager (W.Weber bijv.) had Jos een goede kans gehad op betere teams....maar das altijd achteraf.
Klopt, maar ik zeg ook niet dat huub al het maximale eruit heeft gesleept voor Jos, maar denk dat je m ook niet helemaal af kunt branden, aangezien t m toch vaak is gelukt jos terug te brengen in de F1, denk aan Stewart, arrows en Minardi.
Gesloten