Mensen uit Noord-Brabant?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Zijn er toevallig mensen op het forum die uit Elshout komen? Zo ja , kunnen die mij misschien pmmen?
Het gaat over een clio 16v die daar te koop staat , maar omdat ik niet zo heel veel verstand heb van 16v's misschien dat er iemand zin en tijd heeft om met mij een kijkje te gaan nemen.

Voor meer informatie PM me ff a.u.b

Ik hoop echt dat iemand mij hier mee kan helpen (Y)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Hoi,

Welkom op de site. Mischien kan je je eerst even voorstellen in DIT topic.

Verder is het ook handig als je je username even aanpast in je echte voornaam o.i.d :D
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Bij deze heb ik ff me naam veranderd en me voorgesteld in het wie is wie topic.

Als er mensen zin hebben hebben om te helpen die niet in de buurt van Brabant wonen is het natuurlijk ook goed he :wink:

Ik zou het iniedergeval zeeeer op prijs stellen!!
En een kleine vergoeding is natuurlijk wel op z'n plaats.
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Naam veranderen is niet helemaal gelukt zie ik,wat doe ik fout?
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Naam veranderen kan enkel door moderators, dan moet je er ééntje een pm sturen met de vraag of hij je huidige naam wil vervangen in een andere naam (moet je wel doorgeven welke naam ;) ).
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hee grappig, ik zou daar binnenkort ook gaan kijken met een vriend. Spannend ;)
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

$©®€@M schreef:niet in de buurt van Brabant
NIET IN DE BUURT VAN BRABANT????????

Wie woont er nou niet in de buurt van Brabant ?? :D

EINDHOVUUUUUUH DE GEKSTEEE!

(ja ik kon het niet laten, excuses :D )
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik denk dat ik ook in Brabant woon :p

Zoek trouwens nog een lasser voor komende week: klik hier en help me uit de brand!
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Ik woon wel in de buurt van Elshout, maar ik heb niet zo'n verstand van Clio 16V's :p
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Ik zie dus dat er genoeg mensen in de buurt Brabant wonen maar is er nou niemand die aankomende dinsdag ff mee wil gaan?

Ik vertrek dinsdag waarschijnlijk rond 18:00 uur uit Delft(Zuid-Holland) dus als iemand toevallig tijd en zin heeft dan hoor ik het wel.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Als het nou een 5je was dan had ik je wel kunnen helpen...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dinsdag kan ik niet, maar een hoop dingen kun je zelf ook vinden:


Aankoopadvies Renault Clio 16V/ willy


Carrosserie

· Achterschermen let op roest op de achterschermen ze hebben dit bijna allemaal (althans de geïmporteerde versies)
· Schades let op of de bumpers goed recht zitten vaak al een teken van schade
· Kijk op de brug of de kokerbalken nog netjes recht zijn, vouwen en knikken duiden op schades.
· Dorpels roest hoewel dit niet vaak voorkomt heb ik het wel al eens gezien
· Achterklep roest ter hoogte van slot bevestiging aan de binnenkant
· Verder algehele staat deukjes krasjes enz.

Interieur

· Voorstoelen bij deze wil de rugleuning het wel eens begeven TIP: even doen alsof je iemand achterin in laat stappen dit moet soepel gaan.
· Kijk onder de bekleding in de kofferbak voor eventuele schade verleden ribbels moeten recht zijn, tevens wil hier nog wel eens water onder te vinden zijn.


Motor

· Kijk in motorruimte of deze schoon is of dat er overal olie ligt, is redelijk gevoelig voor olie lekkage.
· Naast de accu zitten zekeringen en relais trek het zwarte bakje open en je weet of er aan deze auto in het verleden geknoeid is als het er niet netjes uitziet.
· Bij koude motor harde tikkende klepstoters dit hoor je duidelijk, maar moet weg trekken als de motor op bedrijfstemperatuur komt.
· Let op de oliemeter, er hoort tot vlak onder het maximum olie in te zitten, anders bijvullen voor de proefrit.
· Koppakking let op bruine drab in koelvloeistof vat en borrelen van koelvloeistof in expansie vat.
· De motor mag geen druppel koelvloeistof verbruiken, wederom lekke koppakking.

Versnellingsbak

· Clio’s voor 93 zwakke versnellingsbak vaak gaan de synchrone ringen kapot zeer duren reparaties.
· Zou soepel moeten schakelen.
· Licht rammelen bij accelererend insturen duidt meestal op binnenkort versleten kruiskoppelingen. Niet te verwarren met een rammelend uitlaatsysteem, wat niet helemaal vrij hangt in de bochten.


Overige onderdelen

· Wiellagers willen nog wel eens kapot gaan.
· Fusee kogels zit vaak spelling op.
· Stuurhuis let op dat er geen spelling op het stuur zit.
· Veel 16V's zijn verlaagd, check of je wielen vrij kunnen draaien tijdens maximaal inveren en/of maximale wieluitslag. Inveren geldt ook voor achterwielen. Let daarnaast op de wegligging van sterk verlaagde Clio's.

Proefrit

· Koop NOOIT een Clio 16V zonder een proefrit te hebben gemaakt!!! En zorg dat je zelf een stuk stuurt, dus niet alleen er naast zitten.
· Een koude motor heeft een extreem hoge oliedruk, voorzichtig warm rijden, op bedrijfstemperatuur zakt de oliedruk.
· Let tijdens het rijden op het volgende: Oliedruk (meest rechtse meter) Bij warme motor (100graden olie temp.) zou deze bij een toerental van 4000 toeren minstens 2,5 bar zijn. Is dit niet zo NIET kopen indien lagere oliedruk.
· Olie temp zou niet boven 120graden mogen komen.
· Koelvloeistof temperatuur dit is zeer verschild bij de Clio de een word wel warm en de ander niet, maar zou op de snelweg niet hoger als de helft van de meter moeten komen.
· Als je een stuk hebt gereden even stil gaan staan en de motor uitzetten, vervolgens onder de motorkap kijken naar koelvloeistof vat ziet u niets raar is het goed, maar borrelt het is de koppakking kapot. NIET kopen.
· Probeer een paar bochten iets harder te nemen dan dat je normaal zou doen, dit om te testen of wiellager aandrijfassen en fuseekogels te checken. Hoort u vreemde geluiden (tikken, bonken, scheurende enz) is er iets niet goed. Laat dit eerst oplossen al voor U een beslissing maakt.
· Let goed tijdens het rijden of hij wel spoort, daarmee bedoel ik of hij niet een kant optrekt of overgevoelig is voor spoorvorming. (bij banden groter als 195 is dit moeilijker te bepalen.)
· Let op spelling op het stuur tijdens het rijden, dit mag eigenlijk niets zijn tot een enkele millimeter.


Overige opmerkingen

· Naarmate een Clio meer getuned is, zal hij sneller slijten, meer en duurder onderhoudt vergen. (De plezierfactuur gaat weliswaar ook omhoog.)
· Kilometerstand een Clio blok gaat gem. 250.000 km mee mits goed onderhouden.
· Ze zijn duur in onderhoud als men zelf niet kan sleutelen, kleine motorruimte met hele grote motor.
· Een genot om in te rijden
· Probeer er eerst een paar uit je zal merken dat geen van alle hetzelfde rijd en neem de beste.
· Neem indien mogelijk iemand mee die er verstand van heeft. Er zullen hier altijd wel mensen zijn die best met je mee willen gaan om er een te testen.
· Let op katvervangers en APK, met gechipte Clio's die een katvervanger hebben, moet de trukendoos open om ze door de APK te krijgen. Dit is wel te realiseren, maar een extra inspanning waarmee je rekening moet houden


kijk ook, maar dat geld niet speciaal voor de williams, naar slijtage plekken en kilometerstand.

bijv, de zitting van de bestuurder stoel, de matjes, de pook, het stuur. Hoe rolt de gordel op ?

als die op 100.000 staat en de gordel rolt niet meer lekker op dan klopt er dus iets niet, of een gare pook met nieuwe matjes betekent dat er al een mattenset doorheen is gegaan. Hoeft allemaal niet erg te zijn maar het geeft je vaak een betere indicatie van hoeveel er mee gereden is dan de kilometerstand.

en het aller aller aller belangerijkste, neem iemand mee die een williams maar niets vind, of die er veel vanaf weet. Iig iemand die niet 'verliefd' word, wat jou waarschijnlijk wel gebeurt. Hij kan je dan op de slechte punten wijzen. Spreek ook nooit direct af dat je hem koopt maar laat het ff een dagje bezinken, zelfs als die al andere kopers heeft. (als tie die heeft waarom laat ie jou dan komen ??)

Veel success en laten we hopen dat het een goede is !


Olielekkage bij een Renault en zeker een 16v/williams is meer realiteit dan geen lekkage. Zo ongeveer elke clio lekt tussen bak en motor en is dus geen serieus probleem. Lekt ie niet dan kun je er vanuit gaan dat of de koppeling en dus ook de keerring is vervangen. Aandrijfasjes zijn duur, zijn nl niet immitatie te krijgen dus let op acceleren in bocht op tikken/takkelen. Om te testen of vermogen nog aanwezig is kijk ik altijd naar tussenacceleratie dus zoek ff op wat ie moet doen bij 80-120 in IV en V en test dit bij proefritje. Olieverbuik is ook een feit, 1 liter op 1000 is geen uitzondering. Luister goed naar motortje, bak maakt geluid bij vrij lopen stationair dus is ook geen probleem, als je kopp intrapt is het weg. Is in principe geen probleem, hebben ze allemaal. Ruilbak kost ong 1200 euro. HEt beste koop je een originele zonder allerlei shit als sportuitlaat, zeker geen open luchtfilter. Vergeet niet op schades te letten. Ff de deurrubbers opzij schuiven en kijken of je spuitnevel ziet. Dit ook in achterbak doen. Je kutn bij een geopende deur ook kijken bij overgaan van achterscherm naar deuropening, ff kijken op de randen. Kijk ff onder de auto en onder de kap bij deveerpootkokers naar kitnaden. Ff bij proefrit abrupt van gas en weer op gas. De motorsteunen zijn vrij zwak, met name de onderste. Heb je misschien wat foto's, er zijn niet zoveel williams'en en de meeste zijn daarom wel bij iemand bekend. Laat het motortje stationair draaien en haal de bijvuldop er ff af, dan kun je op onderdruk controleren. Als ie erg stoomt dan heb je redelijke zuigerveerslijtage. Let wel de olie spuit er ook lichtjes uit. LEt ook op bonkjes en sporing, probeer ff op een stuk oneffen weg te rijden en dan koppeling intrappen en goed luisteren. EEn fuseekogeltje of stuurstangkogel is altijd wel aan vervanging toe. LEt op de velgen, ze horen orgineel een chrome/gepolijste zilveren buitenste rand te hebben.


Km's zijn een heikel punt, wat heb je liever, een auto met 140000 km waar nog niets aan gedaan is, maw alles nog origineeel en waarschijnlijk ga JIJ de kosten maken of eentje met 2 ton waar al voor 5000 euro aan vervangen is??? Ik zou voor het laatste gaan. Die km-standen doen er op een gegeven moment echt niet meer toe.

Als je mogelijkheid hebt altijd voor de williams gaan. Je kunt de 16v en de williams niet met elkaar vergelijken, op papier lijkt het niet zoveel te schelen maar in praktijk merk je verschil. EEn williams is zoveel soepeler en sneller en niet te vergeten sterker! Kheb er 2 gehad. Kheb ook een gewone 16v en een 16v coupe gehad maar die zijn niet te vergelijken met een williams, niet qua snelheid en niet qua wegligging. Dus spaar door voor een goeie williams!!!!! Er stond een mooie originele bij een rover dealer in de buurt van ein
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

zoiezo gaat er toch al een tweede man mee? je vader soms? wie moet er anders in die clio naar huis rijden? of..... :D
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

nou jongens laat maar , ik zie het al weer...

Denk maar niet dat ik een duimpje naar jullie op zal steken al kom ik 1 van jullie tegen in mijn nieuwe clio!!!!! :lol:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

jij ook bedankt he (Y)
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

$©®€@M schreef:nou jongens laat maar , ik zie het al weer...

Denk maar niet dat ik een duimpje naar jullie op zal steken al kom ik 1 van jullie tegen in mijn nieuwe clio!!!!! :lol:
(U)
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

maruh...

heb je die clio nu gekocht?????
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Ik heb hem zo goed als gekocht, zaterdag ga ik nog f terug om hem over te schrijven enz.

K'heb wel een vraagje k'heb namelijk nog nooit eerder in een clio gereden dus...

Hoort het dat het stuur een beetje schuin zit? die gast had er zelf geen antwoord op...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat is makkelijk op te lossen, maar normaal is het niet. Je weet niet wat de reden daarvan is, want als ie zo krom is komen te staan door een 'stoeprandje' of iets dergelijks, dan mag je ervan uitgaan dat er meer mis is.

Zit er niet veel speling op de stuurkolom?

Stuur rechtzetten is een fluitje van een cent!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

dan moet ie uitgelijnd worden denk ik. trekt ie ook naar een kant als je het stuur los laat op een recht stuk weg??
Laatst gewijzigd door Johan op wo 7 apr 2004 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Er zit absoluut geen speling in het stuur maar hij staat wel een beetje schuin en ja hij trekt een beetje naar links
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hoe bedoel je schuin? Wat staat er schuin in welke richting?
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

En ik moet erbij vertellen dat ie best wel zwaar stuurt al heeft ie stuurbekrachtiging, maar misschien hoort dat? hij stuurt iniedergeval niet zo soepel als mijn seat ibiza.
En je hoort zeg maar dat je stuurt , als ik bij de auto kijk waar ik nu in rij dan merk je zeg maar niet eens dat je stuurt en bij deze gaat het best stroef.
Hij stuurt wel goed begrijp me niet verkeerd maar niet echt soepel ofzo , maar misschien is dat een kwestie van wennen?
Oja er zit wel 17" onder misschien dat het daarom wat minder soepel gaat?
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Matijs schreef:Hoe bedoel je schuin? Wat staat er schuin in welke richting?
De linker kant van het stuur staat verder van je af dan de rechterkant , op die mannier schuin...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ah zo. Nou, toevallig viel mij gisteren bij mijn GTT ook op dat de stuurkolom niet helemaal recht zat toen ik die gemonteerd had. Precies zoals jij beschrijft. Hij kan echter niet niet echt op een andere manier erin, dus dat zal dan wel zo horen. Ik moet wel zeggen dat het me alleen op viel omdat de de auto helemaal kaal is, dus ook zonder dashboard. Daarvoor was het me nog nooit opgevallen...

Zwaar sturen zal ook met de banden te maken hebben.
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

Matijs schreef:Ah zo. Nou, toevallig viel mij gisteren bij mijn GTT ook op dat de stuurkolom niet helemaal recht zat toen ik die gemonteerd had. Precies zoals jij beschrijft. Hij kan echter niet niet echt op een andere manier erin, dus dat zal dan wel zo horen. Ik moet wel zeggen dat het me alleen op viel omdat de de auto helemaal kaal is, dus ook zonder dashboard. Daarvoor was het me nog nooit opgevallen...

Zwaar sturen zal ook met de banden te maken hebben.
Tis ook maar 3 millimeter schuin ofzo , maarja ik heb gister natuurlijk overal goed opgelet...
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

iemand anders nog een idee?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

orgineel stuur of een ander stuur bv omp ,sparco?

Kan zijn dat ze het stuur er gewoon schreef op gezet hebben.
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

ant1 schreef:orgineel stuur of een ander stuur bv omp ,sparco?

Kan zijn dat ze het stuur er gewoon schreef op gezet hebben.
orgineel stuur
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat zwaarder sturen kan wel kloppen, een clio stuurt niet zo heel erg licht (maar wel met erg veel gevoel). En dat geluid is ook niet erg. Dat is de stuurbekrachtigingspomp die hoort, en dan met name bij grote stuur-uitslagen. Heeft eigenlijk iedere clio
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Lijkt dus allemaal wel in orde te zijn :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Tom schreef:dat zwaarder sturen kan wel kloppen, een clio stuurt niet zo heel erg licht (maar wel met erg veel gevoel). En dat geluid is ook niet erg. Dat is de stuurbekrachtigingspomp die hoort, en dan met name bij grote stuur-uitslagen. Heeft eigenlijk iedere clio
maar als je de stuurberachtigingspomp hoort piepen als de auto stationair draait, dan zit er speling op de poelie. en moet er een nieuwe stuurbekrachtigingspomp op.
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

en die zijn volgens mij best prijzig en best lastig te vervangen
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Wie komen er nog meer?

Vrijdag 16 april is er weer een F.N.ZN.
Dan gaan weer een warme hap en drankje pakken bij de mac in Roosendaal.
Evt, na dat de mac gesloten is kan er nageborreld worden bij de benzinepomp.

Klik hier voor het topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 67#1411967
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

K'heb hem eindelijk in mijn bezit, damn wat rijd dat lekker! 8)

Meer info over de auto :

Orgineel hollandse auto
Bouwjaar eind 1993
Kilometerstand 95.000
Kleur williams blauw
16" Titan? 6 spaaks velgen
Electrische schuif/kanteldak en ramen
Gemini Alarm
Power filter ,merk weet ik niet,maar erg lekker geluidje!!!
Geblindeerde ruiten

Foto's volgen snel :foto:
Laatst gewijzigd door Tri$16v op ma 12 apr 2004 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie