welke kleur veren?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
jacco 16v

ik heb een 19 16v cabrio.
nu heb ik een gebroken veer en moet er dus een nw onder.
nu vragen ze bij de renault dealer wat voor kleur er op de veer staat.
er moeten 1 of 2 liken verf op de veer zitten die aangeven wat voor soort veer het is.
en het probleem is nu die staan er niet meer op.
wie weet welke kleuren verf er op de veer van een 19 16v cabrio staan.
want ik wil graag weer goede orginele veren onder mijn auto.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Steven
Car: M536

Dat klopt, ome Renault heeft witte en rooie veren.
Maakt in principe geen reet uit welke je eronder zet ze passen namenlijk allebei. En je moet ze toch altijd per 2 vervangen omdat ze langzaam inzakken in de loop der jaren, maar dat was ook de bedoeling neem ik aan?
Maargoed als de verf eraf is ist gewoonweg niet te achterhalen.

Enneh een setje originele veren bij Reno zijn net zo duur als een setje verlagingsveren van een echt merk. En waarom niet gelijk 25-35mm zakken?
-Staat veel mooier
-Rijd beter
-Nog lang geen last van drempel perikelen etc.

Tis jou keus natuurlijk, maar ik heb hetzelfde dilemma eens onder de loep genomen met een Renault monteur met zijn clio16v en mooi dat die nu 35mm lager rondrijd ;)
jacco 16v

ik hou niet van verlagen ik vind dat een verlaagde auto voor geen meter rijdt.
ik hou graag van een stukje comfort.
trouwens de carroserie van een cabrio is al slapper dan die van en gewone auto dus als je die gaat verlagen dan gaat de carroserie nog meer vringen.
maar kan er niemand onder zijn 19 16v kijken welke kleur(en) er op de veren staan.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
edwin19
Contacteer:

mijn cabrio is 30 mm verlaagd en rijdt toch nog behoorlijk confortabel hoor ( alleen zijn de velgen wat oncomfortabeler :D )
Laatst gewijzigd door edwin19 op zo 28 mar 2004 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco_Rs
Contacteer:

Mischien een stomme vraag hoor,maar heb je op allebij de veren gekeken ,voor de kleur? :)
John B
Contacteer:

Wat zou het grote verschil zijn tussen de witte en rooie veren ?????

En ik ga toch met de rest mee voor het verlagen,
op 25a 30 mm heb je met normale velgen bijna geen verlies in comfort vindt ik.
Remco_Rs
Contacteer:

dat zou ik nou ook wel eens willen weten wat hij daar mee bedoelt "rooie en witte veren"?
Riël
Über-Spammer

jacco 16v schreef:ik hou niet van verlagen ik vind dat een verlaagde auto voor geen meter rijdt.
ik hou graag van een stukje comfort.
trouwens de carroserie van een cabrio is al slapper dan die van en gewone auto dus als je die gaat verlagen dan gaat de carroserie nog meer vringen.
maar kan er niemand onder zijn 19 16v kijken welke kleur(en) er op de veren staan.
Het maakt ook helemaal geen fluit uit, kan me niet herinneren dat er ergens 2 verschillende soorten veren voor gebruikt zijn. Dus, shoppe die hap, van mijn part blauwe :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bram (vospower)

Comfort is een kwestie van wennen. Zelf al verlaag je hem 4 cm, comfortabel blijft hij toch wel, het is alleen even wennen in het begin. Met ingeveer 3 cm ben in naar spanje gereden met de 5 GTT, no problemo! Maarja tis je eigen keus natuurlijk he (Y)
Riël
Über-Spammer

Ach ja comfort of niet, deze mijnheer geeft aan de Originele veren te willen. De vraag was of er verschil in rood/geel zit. ;)
Steven
Car: M536

En ik zei nee, ik heb het namenlijk eens gevolgd bij de reno dealer voor een clio 16v en er is weinig verschil tussen wit en rood

Zolang je maar 2 dezelfde veren hebt, klaar.

Geneuzel :p
jacco 16v

nee, op beide veeren staat geen kleur meer er hoort een of vrij brede likken verf op de veren te zitten.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Bart V

ik heb nog wel een setje veren van een gewone 1916V liggen eventueel. Ik denk dat er geen verschil zit tussen gewone 1916V en een cabrio.
Riël
Über-Spammer

jacco 16v schreef:nee, op beide veeren staat geen kleur meer er hoort een of vrij brede likken verf op de veren te zitten.
1) het maakt niet uit
2) verf eraf = jammer dan
3) koop nieuwe originele en kies je kleur
4) al gezegd dat het niet boeit?

;)
Matijs
Contacteer:

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik heb vandaag bij de R19 Chamade 16v (ph.1) van een vriend gezien dat er bij hem een wit en een groen verfmerk op de veer staat.
jacco 16v

bedankt allemaal heb je juiste veren al gevonden.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
jacco 16v

edwin19 schreef:mijn cabrio is 30 mm verlaagd en rijdt toch nog behoorlijk confortabel hoor ( alleen zijn de velgen wat oncomfortabeler :D )
als ik de foto's van jou 19 bekijk dan staat hij ongeveer net zo hoog op zijn wielen als de mijne vandaar dat de jouwe met die verlaging nog comfortabel rijdt.
ik heb een 19 16v cabrio die is al vanaf de fabriek verlaagd ten opzichte van een gewone 19 als je hem dan nog meer gaat verlagen dan rijdt dat volgens mij niet echt fijn
SEIZE SOUPAPES CABRIO
edwin19
Contacteer:

jacco 16v schreef:
edwin19 schreef:mijn cabrio is 30 mm verlaagd en rijdt toch nog behoorlijk confortabel hoor ( alleen zijn de velgen wat oncomfortabeler :D )
als ik de foto's van jou 19 bekijk dan staat hij ongeveer net zo hoog op zijn wielen als de mijne vandaar dat de jouwe met die verlaging nog comfortabel rijdt.
ik heb een 19 16v cabrio die is al vanaf de fabriek verlaagd ten opzichte van een gewone 19 als je hem dan nog meer gaat verlagen dan rijdt dat volgens mij niet echt fijn
en monteer voor het comfort geen 17" velgen :lol:
bij mij komen er straks 16" velgen onder, welliwaar niet voor het comfort :p
bartuitlauwe
Contacteer:

geen 17 inch??

Merk je niks van hoor :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie