Gezocht: iemand die kan komen lassen < Gelukt :-) >

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Matijs
Contacteer:

Hoi handige mensen van het forum,

Ik word zeer binnenkort mijn stalling uit gegooid, dus mijn GTT moet met spoed af. Voordat ik hem in elkaar kan zetten moet er echter nog een klein dingetje aan gelast worden. Dit weekend is het er weer niet van gekomen, maar het moet nu toch echt gebeuren.
Alles is al voorbereid, het enige dat ik nodig heb is iemand die met een CO2 lasapparaat om kan gaan en die even een ochtend of middag in Eindhoven een paar lasjes wil komen zetten, eventueel tegen vergoeding.

Wie helpt me uit de brand?

reacties hier of via PM

Groetjes,
Matijs

[note to self: leren lassen :s]
Laatst gewijzigd door Matijs op vr 9 apr 2004 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

^ up

[zucht] heb echt ff hulp nodig mensen... shit
PaDtje

sorry man ik wou/wilde dat ik kon lassen. Had je graag geholpen. Suc6
Grts Patrick
Matijs
Contacteer:

In ieder geval bedankt voor de reactie :) (Y)

En stel je even voor in het "wie is wie" topic: klik
Matijs
Contacteer:

Zo veel Renaults en zo weinig lassers? dat kan toch niet?? (U)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Blijkbaar toch wel. :(
Matijs
Contacteer:

Nare zaak :s
iwi

misschien komt het omdat je opzoek ben naar iemand die (toch wel redelijk in de buurt van Eindhoevn) door de weeks op korte termijn moet komen lassen... Ik denk dat de meeste dan toch aan de arbeit zijn :(
Menno

begrijp ik uit de vraag dat je wel zelf een lasapparaat hebt? Dan las je 't toch gewoon? *simpel*
rev it like a rental
iwi

onder het motto: Als je het niet kan, moet je het leren :D
Bart V

ff oefenen op een oud stukje plaatwerk, en je zal zien dat het niet zo moeilijk is. Als het echt maar om een paar lasjes gaat zou ik het echt ff zelf proberen.
Florus

Wat moet er eigenlijk gelast worden? :~
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Ik gok een dorpel :D
Robert Clio S.

iwi schreef:misschien komt het omdat je opzoek ben naar iemand die (toch wel redelijk in de buurt van Eindhoevn) door de weeks op korte termijn moet komen lassen... Ik denk dat de meeste dan toch aan de arbeit zijn :(
Precies, ik moet wekelijks lassen aan plaatwerkdelen, maar ja de afstand voor een doordeweekse dag is niet te overbruggen. Voordat ik er ben, moet ik gelijk weer terug, want de volgende dag moet ik ook weer werken!

had je graag geholpen!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Calle

Maik (WOOFER) schreef:Ik gok een dorpel :D
Nope, de voorruit lijst, de onderste helft, een dorpel is ietsje makkelijker, en daar hebben we stukjes plastic voor om dat te camoufleren :D
Matijs
Contacteer:

Lasapparaat heb ik niet, maar kan ik huren. En om het zelf te doen durf ik toch niet aan...
Ik begrijp dat het lastig is op een doordeweekse dag, maar als ik weer tot het weekend moet wachten dan krijg ik de auto nooit op tijd af. En 's avonds lassen is ook niet echt een optie, het is toch wel fijn als je kan zien wat je doet.
Ik wacht nog even af, en ben ondertussen plannen aan het maken voor een andere oplossing.
Maar als er deze week toch nog iemand tijd heeft... GRAAG! :worship:
Dennis VK

Calle schreef: Nope, de voorruit lijst
Ben even iets specifieker, dikte van het staal, waar gaan die lasjes komen, en moet het perfect gebeuren? Of doet de slijptol al het werk erna? :D

En dat CO2-lasapparaat waar je het over hebt, heeft die een afsmeltende toevoerdraad/elektrode in zijn laskop of heb je het over een TIG-lasbron met een aparte afsmeltende staaf die je in de boog erbij houdt?
canonballman

Ja, ik kan het wel lassen Mathijs, maar:
-ik heb geen zin om in Eindhoven te gaan lassen. Heb aan alleen een lasapparaat vaak niet genoeg. Heb hier thuis mn hele shit liggen (ook natuurlijk eeen lasapp.)
-kosten zijn helaas ook geen 'vriendenprijzen' anders ben ik de hele week door voor 'vrienden' aan de gang.

Je kunt de auto zeker niet rijden/vervoeren.
Tis niet ver naar Hilvarenbeek. Evt slepen savonds?
Matijs
Contacteer:

Dennis WBJ schreef:
Calle schreef: Nope, de voorruit lijst
Ben even iets specifieker, dikte van het staal, waar gaan die lasjes komen, en moet het perfect gebeuren? Of doet de slijptol al het werk erna? :D
Het motto is "als het maar vast zit" :wink:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/images/083.jpg[/img]
Dit is een foto van hoe het er nu bij staat. Wat moet gebeuren is een serie proplasjes op de rand waar het raam op ligt, en dan rondom verder vastzetten. Hoeft niet te netjes, slijptol en plamuur doen de rest :p
Dennis WBJ schreef: En dat CO2-lasapparaat waar je het over hebt, heeft die een afsmeltende toevoerdraad/elektrode in zijn laskop of heb je het over een TIG-lasbron met een aparte afsmeltende staaf die je in de boog erbij houdt?
Geen idee, ik heb geen verstand van lassen. Zoals gezegd zal ik een lasapparaat moeten huren. Wat dat dan wordt, tsja... Denk het eerste?
Matijs
Contacteer:

canonballman schreef:Je kunt de auto zeker niet rijden/vervoeren.
Tis niet ver naar Hilvarenbeek. Evt slepen savonds?
Tot er gelast is kan de auto niet worden voorzien van een dashboard, en zal zolang ook geen pedalen hebben... wordt dus lastig rijden :s
Dennis VK

hoe zit dat raamstijl anders vast dan? ...puntlasjes denk ik, ik heb het nog nooit bekeken zonder raam. Ik zal eens informeren vanavond.
canonballman

Dan zou ik zelf een apparaat huren en zelf doen.
GOED CO2 lassen is meer een kwestie van GOED het lasapparaat instellen.

Je krijgt er gauw handigheid in. Plaatwerk pas maken of zelf maken is moeilijker( is al gebeurd) als het lassen.
Robert Clio S.

canonballman schreef:Dan zou ik zelf een apparaat huren en zelf doen.
GOED CO2 lassen is meer een kwestie van GOED het lasapparaat instellen.

Je krijgt er gauw handigheid in. Plaatwerk pas maken of zelf maken is moeilijker( is al gebeurd) als het lassen.
Nee ben ik niet mee eens. Het CO2 lasapparaat GOED instellen is het begin van een mogelijk GOEDE las als je geen ervaring hebt met lassen! Voor de lassers/plaatwerkers geldt dit wel. Pas maken of zelf maken en lassen is voor iemand die geen ervaring ermee heeft allebei moeilijk. En als je er geen ervaring mee hebt, dan zal ik het zeker niet zelf doen, het resultaat wordt er niet mooier op.

Normaal gesproken zit het gepuntlast waar de 2 platen vlak op elkaar liggen (waar je ruit gelijmd zit). Zoals ik op de foto zie is dit niet mogelijk, want de bedoeling is gewoon gatlassen aangezien er allemaal gaatjes zijn geboord. Hoeveel mm zijn die gaatjes? Voor de beste hechting van de las moeten die minimaal 8 mm zijn voor plaatwerk van een auto.
Clio 1.4 S strak in de lak!
da-goof
Contacteer:

Matijs, als je nou zorgt dat je m'n spul klaar hebt liggen en er een mooi prijsje voor maakt, dan kan ik vrijdag avond eventueel (als er niets tussen komt) wel langskomen. Lasapparaat heb ik zelf, dus dat laad ik dan wel achterin de auto. Heb inmiddels genoeg las ervaring opgedaan met m'n projecten, die proplassen willen niet zo heel veel zeggen.
Moet je wel zorgen dat beide plaatwerkdelen heel erg goed blank zijn, want anders last het weer wat minder.
Matijs
Contacteer:

da-goof schreef:Matijs, als je nou zorgt dat je m'n spul klaar hebt liggen en er een mooi prijsje voor maakt, dan kan ik vrijdag avond eventueel (als er niets tussen komt) wel langskomen. Lasapparaat heb ik zelf, dus dat laad ik dan wel achterin de auto. Heb inmiddels genoeg las ervaring opgedaan met m'n projecten, die proplassen willen niet zo heel veel zeggen.
Moet je wel zorgen dat beide plaatwerkdelen heel erg goed blank zijn, want anders last het weer wat minder.
Denk je dat dat lassen gaat lukken 's avonds? Ik heb trouwens alleen een 220V aansluiting. Dat maakt het nogal lastig geloof ik...
Eerder dan vrijdag gaat niet lukken?
Matijs
Contacteer:

Willem, je hebt mail :)
jacco75

Matijs schreef:Willem, je hebt mail :)
je heb iemand gevonden die het voor je aan elkaar wil bakken ?? :worship:
Matijs
Contacteer:

De vraag is alleen wanneer :)
da-goof
Contacteer:

jacco75 schreef:
Matijs schreef:Willem, je hebt mail :)
je heb iemand gevonden die het voor je aan elkaar wil bakken ?? :worship:
Willem = Me :wink:

Zondag kan evt. ook wel Matijs, als je dat liever hebt. je oproep klonk alleen zo wanhopig dat ik vrijdag avond op zijn vroegst zou kunnen.
Matijs
Contacteer:

Ja als het vrijdag kan heb ik het hele weekend om het af te werken en het interieur erin te gooien (F)
Maar je hebt mail, da's makkelijker praten :)
Ik zie op je website trouwens dat je genoeg hebt kunnen oefenen :wink:
Matijs
Contacteer:

Even helemaal officieel:
Da-Goof komt morgenavond voor mij lassen :D (D) (F) :biertjuh: :beer: :smoke: :) (Y)
:worship: :worship: :worship:
Helemaal goed!

Verslag volgt :)
jacco75

Matijs schreef:Even helemaal officieel:
Da-Goof komt morgenavond voor mij lassen :D (D) (F) :biertjuh: :beer: :smoke: :) (Y)
:worship: :worship: :worship:
Helemaal goed!

Verslag volgt :)
DAT is nog goed nieuws :lol: hou ons idd ff op de hoogte van je projectje

succes (Y)
Matijs
Contacteer:

Nou het is gebeurt hoor :D
Zeer veel dank aan Willem voor de snelle service :worship:
Ik kan dit weekend eindelijk weer eens serieuze vorderingen maken met mijn project (Y)

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/02_willem@work.jpg[/img]
:beer:
da-goof
Contacteer:

Jezus, sta ik me daar nog op de foto ook. Heb ik niet eens in de gaten gehad. Service = graag gedaan en jij ook nog bedankt voor de onderdelen.

Meteen even voor iedereen hier, voordat ik met mails en PM's wordt overspoeld, de eersten zijn al binnen...
Ik ben niet van plan om voor rijdende lasser te gaan spelen... Dit was een toevalstreffer, want ik had al een overeenkomst met Matijs mbt de onderdelen. Het lassen ging in 1 moeite door en daar zijn we beiden goed mee geweest.
da-goof
Contacteer:

Overigens, Matijs, leuk onderschrift... :)
Plaats reactie