ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
-Ray-
Contacteer:

graag gedaan :)

ik zei het toch, ik verkoop geen onzin ;) veel plezier in de parkeergarage vanavond :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Vos

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgA9A4wa ... %20019.jpg[/img]

Twingo kijkt echt pisnijdig... VEEEEEEEEEEEEEET :D
Clio 16v.....
Droes

khad op de openingsmeeting die twingo turbo gezien, maar kvroeg me af welke motor er dan in ligt?!
iemand die het weet... :wink:
-Ray-
Contacteer:

gewoon een GT Turbo motor
Droes

ahja, ok merci
Douwe

-Ray- schreef:gewoon een GT Turbo motor
GEWOON :evil: noem dat maar gewoon :wink: :lol:
twinny

Rontwingo schreef:Ziet er mooi uit Twinny (Y)
Thanx :D
Be TuNeD Be TwInGo
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Vosje schreef:[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgA9A4wa ... %20019.jpg[/img]

Cool is op de brouwersdam genomen deze foto.

Verder brute twingo
.:: TurboPowerr ::.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Tino, is de schade al gerepareerd aan de Twingo?! :( :@ :evil: :evil:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-jacco-
Über-Spammer

Vosje schreef:[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgA9A4wa ... %20019.jpg[/img]

Kan iemand trouwens vertellen wat precies wel en niet mag aangaande die booskijkers :evil: , hoorde net dat het niet mag... Een ander zei dat het wel mocht alleen als de lichtbundel maar niet veranderd wordt...
Oftewel dat de lichtopbrengst hetzelfde blijft...
Douwe

Booskijkers mogen zolang ze niet op de lamp zelf zitten. Plastic booskijkers mogen officieel niet want die zijn immers op de lamp zelf bevestigd.

Gelaste booskijkers mogen wel echter moet er een bepaalde hoeveelheid licht overblijven hoe zich dit vertaald in hoe schuin em groot ze mogen zijn weet ik helaas niet. Moet wel zeggen dat ik zelf daar niet naar zou kijken gewoon kijken hoe ik het mooi vind en voor de apk een sloopmotorkap erop en klaar (Y)
catrinus

Je mag maximaal 25% van je lamp afdekken mits het lichtbeeld niet veranderd
There will be plenty of time to rest when your dead
Douwe

Ok om het dus legaal te houden niet meer dan 25% en niet bevestigd op de lamp zelf. (alhoewel niet elke apk station daar moeilijk over doet maar officieel mag het niet op de lamp zelf zitten)
-jacco-
Über-Spammer

Spank you vely much voor de info...
Eerst ff tentamens maken en dan eens werk maken van die motorkap... De hele tijd als MILKAkoe rondrijen is ook nix... :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

Tino schreef:Cool is op de brouwersdam genomen deze foto.
ziet er uit als een leuke plek voor een meeting
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rontwingo

Is zeker een leuke plek voor een meeting. Er is genoeg plek en je kunt er hele mooie :foto: maken van je auto. Je kan je auto namelijk schuin op de heuvels zetten, ziet er echt super uit. Het is er alleen een beetje erg zanderig.
-Ray-
Contacteer:

ben je nog een beetje blij met je ramen ron?
Rontwingo

-Ray- schreef:ben je nog een beetje blij met je ramen ron?
Zeker weten dat ik blij ben :D Nu nog andere velgies.
-Ray-
Contacteer:

hoe vaak heb je je ramen al niet open kunnen doen? :p
Rontwingo

-Ray- schreef:hoe vaak heb je je ramen al niet open kunnen doen? :p
Ontelbaar :lol: Maar goed dat we de stekkers eraf hebben gehaald (Y)
roeland twingo
Contacteer:

Rontwingo schreef:Is zeker een leuke plek voor een meeting. Er is genoeg plek en je kunt er hele mooie :foto: maken van je auto. Je kan je auto namelijk schuin op de heuvels zetten, ziet er echt super uit. Het is er alleen een beetje erg zanderig.
En lekker winderig, maar je kan er iig een patatje eten en ook nog surfen als je wil, en vissen en zwemmen en meeuwen wegjagen en en en en ..... :p
Kan je een leuke actie meeting van maken... :lol: :lol:
Twingo te koop!!!!
Stefan S.

Vandaag effe mijn Twingo naar carosseriesmit Gerhard Leppen in Gronau gebracht. Het probleem is dat als iemand op de achterbank zat en ik over een drempel reed, de carosserie in mijn band snijdt. Ze gaan nu de wielkasten "bördeln", dwz dat ze de binnenkant van de wielkasten gaan rollen of zoiets, zodat er meer ruimte onstaat. Ik kan hem zoweer ophalen en ben benieuwd wat het resultaat is :D
Ollie

Dan had meneer Leppen natuurlijk ook ff meteen booskijkertjes kunnen lassen, of niet :p
Koen RS
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Vandaag effe mijn Twingo naar carosseriesmit Gerhard Leppen in Gronau gebracht. Het probleem is dat als iemand op de achterbank zat en ik over een drempel reed, de carosserie in mijn band snijdt. Ze gaan nu de wielkasten "bördeln", dwz dat ze de binnenkant van de wielkasten gaan rollen of zoiets, zodat er meer ruimte onstaat. Ik kan hem zoweer ophalen en ben benieuwd wat het resultaat is :D
moet ik ook nog ff doen, kan dat ook ergens dichterbij???? :wink:
Fight till the end!!!
Rontwingo

Vandaag me witte acherlichten en witte voorknippers binnen gekregen (van iemand van marktplaats gekocht)

De witte voorknippers bleken een soort van smoke achtig te zijn. En op de witte achterlichten zaten van die roosters gekit :( Dus ff heel de avond bezig geweest om die roosters eraf te halen en om de kit er af te halen...wat een klote werk was dat :s

Maar de knippers zitten erop en moet zeggen dat het er goed uit ziet inplaats van die oranje dingen. Alleen de achterlichten nog niet, want ik had per ongeluk een "tandje" afgebroken waarmee je hem vast klikt |: Dus dat moet ik nog ff fixen.
Rontwingo

ff vergeten:

Er zitten in die witte achterlichten van die rooie en oranje kappies aan een veertje te bungelen.

Ik weet dat ik ze kan vervangen door van die zilvere lampies (ga ik ook doen), maar voor de rest zit er niet iets in wat reflecteerd of iets zilvers waardoor het een beter licht effect geeft.

Weet iemand of dit er in zit of dat het niet nodig is?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Het zijn toch gewone witte lampen ?? (net zoals voor de 5GTT) Geen Lexus style ?? Dan hoeft er als het goed is niets achter wat reflecteerd nee, het glas zelf zorgt dan voor zover ik weet voor de reflectie...
Rontwingo

MartijnG schreef:Het zijn toch gewone witte lampen ?? (net zoals voor de 5GTT) Geen Lexus style ?? Dan hoeft er als het goed is niets achter wat reflecteerd nee, het glas zelf zorgt dan voor zover ik weet voor de reflectie...
Ja klopt, ze zijn een beetje doorzichtig wit. Maar ik had ze er even opgezet en ik vond het licht nogal tegenvallen en bij andere twingo's gezien lijkt het wel of er een soort zilver ding bij zit die de lichthoeveelheid verbeterd.
Twingo_maarten

Klopt er zitten standaard nog een paar reflectoren voor om de lampjes bij. Ik heb er ook nog 2 rode reflectoren bij gekregen voor op de achterklep.
-Ray-
Contacteer:

schiet eens op met die foto's :p
Rontwingo

Twingo_maarten schreef:Klopt er zitten standaard nog een paar reflectoren voor om de lampjes bij. Ik heb er ook nog 2 rode reflectoren bij gekregen voor op de achterklep.
Ik heb dan wel die oranje en rode hoesjes voor om de lampjes heen. En de knipperlicht is gewoon duidelijk genoeg, maar mijn normaal licht is gewoon bagger. Uhm....zilverfolie misschien?
Rontwingo

-Ray- schreef:schiet eens op met die foto's :p
Als die voor mij bedoelt is. Heb nog geen foto's gemaakt. Nog geen tijd voor gehad :p
Douwe

Rontwingo schreef:ff vergeten:

Er zitten in die witte achterlichten van die rooie en oranje kappies aan een veertje te bungelen.

Ik weet dat ik ze kan vervangen door van die zilvere lampies (ga ik ook doen), maar voor de rest zit er niet iets in wat reflecteerd of iets zilvers waardoor het een beter licht effect geeft.

Weet iemand of dit er in zit of dat het niet nodig is?
Ron bij een set witte achterkappen horen zilveren reflectoren te zitten die je achter de lampjes plaatst. Die heb je standaard als je gebruik maakt van de oranje en rode plastic kapjes niet perse nodig maar ze verbeteren wel de hoeveelheid licht aangezien alles wat naar binnen straalt dan ook naar buiten wordt gereflecteerd.

Kies je zoals ik voor zilveren lampjes heb je die zilveren kapjes absoluut nodig. Die zilveren lampjes schijnen alleen naar achteren dus naar binnen als daar dus niks zit om het weer te reflecteren zul je heel weinig licht krijgen want al het licht gaat naar binnen i.p.v. naar buiten.

Daarnaast moet je wel onthouden dat je altijd een setje rode reflectoren op zak moet hebben met een stukje twee zijdig plakband erop voor als je een politie controle krijgt en uiteraard ook voor de APK.
Rontwingo

Die zilveren kapjes heb ik er dus niet bijgekregen :@

Zit nu zelf te denken aan zilverfolie aan de zijkanten van de lampjes plakken. Zou dit een optie kunnen zijn?
Douwe

Hmmm denk dat het een betere optie is om te kijken of je ze los kunt kopen. Effe informeren bij een tuningshop of een renault dealer.

Die zilveren kapjes zijn gebogen waardoor het licht recht naar naar achteren/buiten gaat bij zilver folie zal het wel weerkaats worden maar niet recht naar achteren/buiten waardoor de licht opbrengst minder zal zijn dan als je die kapjes gebruikt.

Die witte kappen zijn doorzichtiger dan je denkt dus zilver folie ga je wel zien zitten het kan wel maar moet je dan heel netjes doen en kijken of je het mooi vindt en de lichtopbrengst genoeg is.
Gesloten