Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT
De meeste "snelle" chips zorgen niet per definitie voor een hoger CO, stationair. Vaak is 't inderdaad een verrotte lambdasensor, of een slecht contact. Hang eens een voltmeter aan de sensor, rijdt een stukje, en je weet meer.
rev it like a rental
-
Ik heb destijds mijn Clio16v laten keuren met de cupcomputer erin, de co was toen ok. Daar zal het niet aan liggen denk ik.
Het is zeker niet de cupcomputer! Ik had een CO van 7% oid bij 1e keer keuren. Koude motor...en een clio wordt echt niet goed warm binnen 5 minuten. Toen maar een stukje wezen knallen en bij binnenkomst meteen dat ding erin gehangen...CO 0,2 

-
- Contacteer:
Ik heb er nu weer een nieuw probleempje bij. Ik wilde gister na mijn werk nog even lekker een stukje rijden. Rijd ik vervolgens op de A5 en hoor ik een tik onder de motorkap. Ik kijken op mijn meters en zag gelijk al een lampje van de accu branden. Tevens was mijn dashboardverlichting wat flauwer.
Ik gekeken onder de motorkap en de ANWB gebeld. Ik zag dat de spanning van mijn V-snaar was verdwenen. Ik dacht dat alleen de dynamo was losgeschoten, maar de ANWB'er zei dat mij steun was afgebroken. Toen maar wachten op de sleper.... Na 3 uurtjes later dan gepland was ik toch thuis. Nu ga ik zo kijken wat het precies is en de boel weer in orde maken.
Voor dat CO gebeuren zal het waarschijnlijk wel aan de lambdasonde liggen. Hoeveel kost zo een ding nieuw?
Ik gekeken onder de motorkap en de ANWB gebeld. Ik zag dat de spanning van mijn V-snaar was verdwenen. Ik dacht dat alleen de dynamo was losgeschoten, maar de ANWB'er zei dat mij steun was afgebroken. Toen maar wachten op de sleper.... Na 3 uurtjes later dan gepland was ik toch thuis. Nu ga ik zo kijken wat het precies is en de boel weer in orde maken.
Voor dat CO gebeuren zal het waarschijnlijk wel aan de lambdasonde liggen. Hoeveel kost zo een ding nieuw?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
meet die sonde ff door dan, dan weet je t 

-
- Contacteer:
Gelukkig bleek de steun niet te zijn gebroken, maar de bevestigingsbout was er uitgetrild. De bovenste bevestiging weer even goed geborgd en hij doet t weer perfect.
Het plaatje van de dorpel, de uitlaat en de aandrijfashoes zijn ook gemaakt. Nu gaat de garage de boel doormeten en hopelijk is het alleen maar de lambdasonde. Hij kon niet meer afgesteld worden op een mindere waarde. Blijkt mogelijk een storing te zijn.
Toch maar even gebeld met Stokman. Een lambdasonde komt neer op 233,68 Euro ex btw (7700746375).
Nu maar hopen dat deze het niet heeft begeven!
Het plaatje van de dorpel, de uitlaat en de aandrijfashoes zijn ook gemaakt. Nu gaat de garage de boel doormeten en hopelijk is het alleen maar de lambdasonde. Hij kon niet meer afgesteld worden op een mindere waarde. Blijkt mogelijk een storing te zijn.
Toch maar even gebeld met Stokman. Een lambdasonde komt neer op 233,68 Euro ex btw (7700746375).

Nu maar hopen dat deze het niet heeft begeven!
Haal een lambdasonde van de sloop man!!!! dingen zijn allemaal hetzelfde, alleen even kijken hoeveel dradig ie is. Ding zit zo in de uitlaat en is er zo weer uit, indien niet goed. werkend=werkend
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Als die stuk zou zijn, ga ik hem ook echt niet nieuw kopen! Ik dacht alleen wel dat er veel verschil inzit. Maakt het dan helemaal niet uit van welk merk of type deze afkomt? Hij moet alleen wel passen natuurlijk!
pak er gewoon een van een clio, altijd goed toch? Als het even kan van een sloop16V ofzo 
edit: goed, menno kwam met een goed voorstel

edit: goed, menno kwam met een goed voorstel

-
- Contacteer:
Het is dus hoogstwaarschijnlijk de lambdasonde. Doordat deze continue een lage spanning geeft, loopt hij veel te rijk (nood). Dat heb ik nog geen eens gemerkt, dus zal ie misschien straks nog beter lopen!
Nu moet ik voor maandag zo een andere hebben en dan ben ik klaar met de keuring.
Zal een sonde van een 19 16v en clio overeenkomen? Zag er net ff snel wel 1 te koop staan..

Zal een sonde van een 19 16v en clio overeenkomen? Zag er net ff snel wel 1 te koop staan..
-
- Contacteer:
Ik heb drie draden die er heen lopen. Ik hoorde wel dat al het lambdasonde gebeuren gewoon 1 flesserij is. Ik ga ff naar de sloop om 2 anderen te halen. Dan even meten welke het beste is. 
kheb zojuist ook 2 lambdasondes uit een sloper gehaald, uit 2 R25érs
mn witte GTXje had een CO van 10%, wss ook door verouderde benzine, maar we zullen zien, morgen even oprijden, hopen dat ik geen politie tegenkom en nw tanken 

Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Ik heb er vanmiddag ook even 2 gehaald van een clio op de sloop. Alleen het typenummer van Bosch iets anders. Dit hoeft volgens mij geen probleem te zijn. De knapste gemonteerd en geeft een waarde van 0,5 V, dus dat zal wel goed zitten. Deze moet namelijk tussen de 0 en 1 volt zijn. Maandagochtend aan de meter en kan de clio worden afgemeld. Gelijk daarna wordt hij uitgelijnd en kan ik ook de wegligging optimaal testen.
Aan de benzine kon het niet liggen. De tank zat nog redelijk vol en heb alleen nog maar 1 keer volgetankt met 98 en een busje injectorreiniger er door. Op de verpakking staat ook dat het CO-gehalte hierdoor ook wordt verminderd.
Aan de benzine kon het niet liggen. De tank zat nog redelijk vol en heb alleen nog maar 1 keer volgetankt met 98 en een busje injectorreiniger er door. Op de verpakking staat ook dat het CO-gehalte hierdoor ook wordt verminderd.
-
- Contacteer:
Met de flesserij bedoelde ik het financiele gebeuren. Bij de dealer kosten die dingen vele malen duurder dan als je er gewoon een bij Brezan haalt. Tevens passen vrijwel veel sondes met elkaar. Dus Menno, vandaar gewoon geldklopperij ipv flesserij.
Mijn CO is net gemeten en gaf een waarde aan dat schommelde tussen de 0,00% en 0,01%! Dat is wel wat beter! Nu wordt hij nog 1 keer bekeken en kan hij afgemeld worden. Moet nog even geduld hebben...
Vannacht had ik in ene een raar geluid wat hetzelfde en nog harder klonk dan het gepiep van een slippende V-Snaar. Het blijkt het lagertje van de startmotor te zijn. Gelukkig geeft hij alleen een korte piep met het starten en hoeft niet de gehele startmotor worden vervangen.
Mijn CO is net gemeten en gaf een waarde aan dat schommelde tussen de 0,00% en 0,01%! Dat is wel wat beter! Nu wordt hij nog 1 keer bekeken en kan hij afgemeld worden. Moet nog even geduld hebben...
Vannacht had ik in ene een raar geluid wat hetzelfde en nog harder klonk dan het gepiep van een slippende V-Snaar. Het blijkt het lagertje van de startmotor te zijn. Gelukkig geeft hij alleen een korte piep met het starten en hoeft niet de gehele startmotor worden vervangen.
-
- Contacteer:
Hij is in ieder geval goedgekeurd!
Nu moet hij alleen nog uitgelijnd worden, want daar hadden ze echter geen tijd meer voor. Het rijdt nog niet beroerd en stuurt wel rechtuit.
Alleen het gepiep van de startmotor moet nog worden opgelost. dat kan af en toe vreselijk irritant zijn! Heeft iemand nog wat foto's van de bovenkant van een startmotor?

Nu moet hij alleen nog uitgelijnd worden, want daar hadden ze echter geen tijd meer voor. Het rijdt nog niet beroerd en stuurt wel rechtuit.
Alleen het gepiep van de startmotor moet nog worden opgelost. dat kan af en toe vreselijk irritant zijn! Heeft iemand nog wat foto's van de bovenkant van een startmotor?
-
- Contacteer:
Jep! Dat gaf gewoon een waarde van 0,01% ipv 5% CO.
Ik denk dat me CO wel weer omhoog gaat als ik de katvervangende demper monteer. Ik wacht daar nog wel even mee om te kijken wat het verbruik nu is. Doordat ik de lambda had vervangen, gallopeert hij niet meer voor een stoplicht wat hij voorheen wel deed. Is dat probleem ook weer opgelost!
Dit zit er waarschijnlijk ook binnenkort aan te komen;
[img]http://www.earlscourt.co.jp/parts/image/oil_cooler.jpg[/img]
[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Mocal/f ... ouwset.jpg[/img]
Ik denk dat me CO wel weer omhoog gaat als ik de katvervangende demper monteer. Ik wacht daar nog wel even mee om te kijken wat het verbruik nu is. Doordat ik de lambda had vervangen, gallopeert hij niet meer voor een stoplicht wat hij voorheen wel deed. Is dat probleem ook weer opgelost!

Dit zit er waarschijnlijk ook binnenkort aan te komen;

-
- Contacteer:
Ik ging gister even tanken en zag dat de lambdasonde ook wel degelijk heeft bijgedragen aan mijn verbruik. Deze was nu gestegen naar 1 op 8,01!
Nu heb ik de tank weer volgegooid en zal ik kijken wat ik nu zal gaan verbruiken. Die sonde is waarschijnlijk met overbouwen stukgegaan, want zoveel heeft mijn clio nog nooi verbruikt op een volle tank.
Nu heb ik de tank weer volgegooid en zal ik kijken wat ik nu zal gaan verbruiken. Die sonde is waarschijnlijk met overbouwen stukgegaan, want zoveel heeft mijn clio nog nooi verbruikt op een volle tank.
-
- Contacteer:
Zoo, de piep is er uit. Het was niet te startmotor, maar de V-snaar welke niet goed zat. Deze was op de bovenste geleider 1 tandje naar het blok verschoven. Dit kwam weer doordat de onderste bout van de dynamo plotseling was verdwenen.
Deze gelijk maar even nieuw gehaald en flink geborgd. Was een M10 135-150 bout, dus ik begrijp er niets van waar die zomaar is gebleven. Nu loopt ie ook stationair weer beter.
Het bevalt me best hoe de clio nu rijdt. Ik denk wel dat het nog een verschil zal zijn als de clio opnieuw is afgesteld op de testbank. Dit duurt nog wel even, want al met al kost het al genoeg.
De clio is wel wat minder comfortabel geworden door het onderstel welke vol zit met de powerflex bussen. Dat is echt goed spul, en op strak asfalt is het ideaal!

Het bevalt me best hoe de clio nu rijdt. Ik denk wel dat het nog een verschil zal zijn als de clio opnieuw is afgesteld op de testbank. Dit duurt nog wel even, want al met al kost het al genoeg.
De clio is wel wat minder comfortabel geworden door het onderstel welke vol zit met de powerflex bussen. Dat is echt goed spul, en op strak asfalt is het ideaal!

-
Neem er dan eentje met een thermostaat, rijdt wat makkelijker warm in de winter. Gelukkig dat het onderstel goed bevaltDonleben schreef:Jep! Dat gaf gewoon een waarde van 0,01% ipv 5% CO.
Ik denk dat me CO wel weer omhoog gaat als ik de katvervangende demper monteer. Ik wacht daar nog wel even mee om te kijken wat het verbruik nu is. Doordat ik de lambda had vervangen, gallopeert hij niet meer voor een stoplicht wat hij voorheen wel deed. Is dat probleem ook weer opgelost!![]()
Dit zit er waarschijnlijk ook binnenkort aan te komen;![]()
-
- Contacteer:
Dan zal ik er wel 1 nemen met een thermostaat. Anders wordt ie niet echt warm als je normaal rijdt. Net is de clio ook uitgelijnd. Wat een verschil!
Het rijdt nu echt super en hij is niet meer zo nerveus. De dreunen van het subframe zijn ook een stuk minder. Nu kun je gewoon met 120 over een oneffenheid rijden met 1 hand aan het stuur, zonder dat je maag een keer omdraait! 

-
- Contacteer:
Na wat heerlijke dagen te hebben gehad met de clio, had ik vannacht weer een minpuntje. Ik reed op t einde van de A9 en was op weg naar huis. Begon de clio in ene wel een erg sportief geluid te produceren toen ik op de rotonde afreed. Bleek er wat gas te ontsnappen bij het uitlaatspruitstuk.
Vervolgends rustig doorgereden en na 2 km stond ik toch echt stil. De hele uitlaatbocht van mijn spruitstuk afgebroken!
Wat kan een motor een geluid en herrie maken! (had wel wat
)
Nu ben ik zeer dringend op zoek naar een uitlaatbocht voor een Williams spruitstuk (F7R). Een compleet spaghettie spruitstuk is ook goed!
Dus het gedeelte van de flens naar de katalysator. Deze is bij de kwikfit enzo niet te leveren. Bij de dealer wel voor 250 Euro.
Wie heeft wat, want nu staat mijn clio stil in afwachting tot.....!!!

Vervolgends rustig doorgereden en na 2 km stond ik toch echt stil. De hele uitlaatbocht van mijn spruitstuk afgebroken!

Nu ben ik zeer dringend op zoek naar een uitlaatbocht voor een Williams spruitstuk (F7R). Een compleet spaghettie spruitstuk is ook goed!
Dus het gedeelte van de flens naar de katalysator. Deze is bij de kwikfit enzo niet te leveren. Bij de dealer wel voor 250 Euro.

Laatst gewijzigd door Donleben op vr 19 okt 2012 6:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Car: Megane
het zit jou nooit is effe mee he 

-
- Contacteer:
Nog geen reacties gehad. Ik heb de ondeldelenlijn enzo ook gebeld.
Zo maar flink rond gaan bellen denk ik. Hij moet wel weer gaan rijden.
Past een bocht van een 16v ook hierop? De achterste flens is wel anders in vergelijking met een Willimas. Ik heb een katvervangende demper met een draaibare flens, dus die aansluiting zal geen probleem zijn. Ik weet alleen niet of het past bij het spruitstuk zelf....

Past een bocht van een 16v ook hierop? De achterste flens is wel anders in vergelijking met een Willimas. Ik heb een katvervangende demper met een draaibare flens, dus die aansluiting zal geen probleem zijn. Ik weet alleen niet of het past bij het spruitstuk zelf....
Afgezien van de flens moet het passen, wat ik zou uit andermans ervaringen heb kunnen lezen hier. En aangezien de geroteerde flens geen probleem voor jou is, zou het moeten gaan. Weet natuurlijk niet hoe het met interne diameters enzo zit.
-
- Contacteer:
Marcel (mlg) schreef:De flens van de kat is verdraaid maar het is ook een
grotere diameter .
De voorpijp is ook een andere vorm en er zitten andere bochten in .
Dus als je een willie spruitstuk wil monteren dan zal je echt
een andere voorpijp moeten nemen.