Mijn gtt staat weliswaar nog wel een tijdje gestald maar ik had een tijdje voordat hij een winterslaap ging houden een vreemde pieptoon bij een bepaalde stand van het koppelingspedaal.
Als ik het pedaal een klein beetje intrap dan hoor ik een piepend geluid.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Koppelingspedaal piept bij bepaalde stand
-
Ehm, vertelAbel schreef:Dat lijkt mij de druk lager... (Zeker weten)

Wat kan ik er aan doen, moeilijk/makkelijk? duur?, wat is slim om er meteen bij te laten vervangen?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Is er geen muis ingekropen?Chrisv schreef:Ehm, vertelAbel schreef:Dat lijkt mij de druk lager... (Zeker weten)![]()
Wat kan ik er aan doen, moeilijk/makkelijk? duur?, wat is slim om er meteen bij te laten vervangen?

Als je hem alleen hoort piepen waneer je de koppeling iets intrapt lijkt het mij je druklager te zijn. Dan zou je bak eraf moeten en kun je het beste een nieuwe koppelingsplaat set erop zetten. En niet alleen de druklager want later moet ie er misschien af omdat je koppeling slipt of iets dergelijks. Majah succes nog.
Ik heb ook zoiets, als ik de koppeling intrap hoor je zo'n vaag piepend/draaiend geluid. En als je het gas dan intrapt gaat het ook harder klinken.Chrisv schreef:Niemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
-
Hmm dit zal ik eerst eens proberen dan. Kun je daar een beetje bij komen zonder iets weg te halen?jackel schreef:heb ik ook eens gehad, gewoon een dot vet op je koppelingskabel smeren, daar waar die je bak ingaat bv.....
-
Aha ok, ik zal het eens proberen. Welk vet kan ik er het beste voor pakken. Staat wel wat op mn werk dan kan ik da wel gebruiken, heb thuis niet echt iets geloof ik.