Robert's R9 Turbo project (audio af!!!)

Vertel hier alles over je project.
qauckemoly

In dit project ga ik proberen jullie een beetje op de hoogte te houden wat de vorderingen en veranderingen van mijn Renault 9 Turbo zijn. De auto is van 1987 en is in 1988 naar nederland gehaald vanuit Belgie. De Renault 9 Turbo Phase 1 heeft standaard een vermogen van 105 PK, hetzelfde als de Renault 11 Turbo Phase 1. Inmiddels heeft de mijne al bijna twee ton op de teller staan. Hoog tijd dus voor wat revisies, maar daar kom ik later op terug.
De veranderingen tot nu toe:

- Ronal 16" velgen (Seat Cupra) met 195/45/16 Kumho Rubber
[img]Http://members.home.nl/visserh/P3030060.jpg[/img]
- Forge Fastroad Dumpvalve
- Green Open Air Filter Kit
[img]Http://members.home.nl/visserh/P1300030.JPG[/img]

Een paar weken geleden had ik eindelijk tijd om de auto eens grondig na te kijken, daar was ik nog niet aan toe gekomen sinds ik hem had aangeschaft. Toen ik de bumper voor verwijderde, bleek de complete intercooler steun verrot te zijn en nog slechts aan een bout te hangen, omdat de andere bevestiging was los was gerot van het chassis. De steun was natuurlijk niet meer verkrijgbaar, dus hebben we er zelf een gemaakt. Het gat moest uiteraard gedicht worden, dus heeft een collega van mij dit netjes gelast.
[img]Http://members.home.nl/visserh/P1300028.JPG[/img]
[img]Http://members.home.nl/visserh/IMG_0350.JPG[/img]
[img]Http://members.home.nl/visserh/IMG_0359.JPG[/img]

De voormalige intercoolersteun.
[img]Http://members.home.nl/visserh/P1300032.JPG[/img]

Wat de motor betreft, deze heeft dus al bijna twee ton gelopen, zonder vernieuwing van de turbo. Tijd dus voor een revisie. Maar dat gebeurt waarschijnlijk niet met deze motor. Ik heb een Blok uit een Renault 11 Turbo gekocht met turbo en intercooler en mits dit blok in een beetje goede staat is (ik moet hem nog ophalen), dan wordt dit blok gereviseerd en uiteraard aangepast. Met aangepast doel ik op dingen als verstevigde onderdelen, misschien ander spruitstuk, dikkere downpipe en elbow, meer turbodruk.

Ik ga het blok deze week ophalen, maar daar komt later meer over.

Robert
Laatst gewijzigd door qauckemoly op wo 22 sep 2004 12:09, 4 keer totaal gewijzigd.
alexgt

k zie niks foto'2 doen het niet
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ziet er goed uit zo, maar dat had je ook al gehoord in andere topics waar je foto's had laten zien.

Even een ding,foto's op een geocitiessite kunnen niet door gelinkt worden. Dus voor je commentaar krijgt. even copy paste en ze zijn wel te zien.

GR.Frits (Y)
Laatst gewijzigd door Gerald op do 11 mar 2004 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
qauckemoly

Daar had ik gisteren idd ook problemen mee, maar toen alle links ge-paste, en bij mij doen ze het nu allemaal. Bij jullie niet?
Rudo

qauckemoly schreef:Daar had ik gisteren idd ook problemen mee, maar toen alle links ge-paste, en bij mij doen ze het nu allemaal. Bij jullie niet?

Nee
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

qauckemoly schreef:Daar had ik gisteren idd ook problemen mee, maar toen alle links ge-paste, en bij mij doen ze het nu allemaal. Bij jullie niet?
bij mij nu wel. maar ik heb ze ook gepaste. en ze staan bij jou nog in je geheugen dus daarom kunnen wij ze wel zien. t was ook meer bedoeld voor de anderen die het niet zo snel zien.
Rudo

Leuk bakkie, zeer exclusief inmiddels.
qauckemoly

Ik zal proberen ze op een andere provider te zetten. Iemand suggesties?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Welke provider gebruik je?
qauckemoly

Ik heb ze nu op een geocities site staan.
joeri_16V
Car: megane 2

probeer anders http://www.web1000.com/ eens
Tom
Moderator
Car: MB

web1000 doet ook niet aan doorlinking. Site's via ilse bijvoorbeeld wel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

qauckemoly schreef:Ik heb ze nu op een geocities site staan.
Via welke internetprovider ga jij het internet op? Bijna alle providers geven je tussen de 10 en 25 MB aan webspace waar je je spullen kan neerzetten.
joeri_16V
Car: megane 2

Tom schreef:web1000 doet ook niet aan doorlinking.
volgens mij wel or
qauckemoly

Ik heb de motor inmiddels opgehaald. Er zat genoeg bij, zoals slangen, de ontsteking, de intercooler, de turbo, etc. Altijd makkelijk voor onderdelen. De Turbo draait niet en ik weet niet of een revisie nog mogelijk is, maar dat is geen ramp. Het blok draait op de hand in ieder geval. Dus niks vastgelopen. Nu is het kwestie van kijken hoeveel speling er op de cilinders zit en aan de hand daarvan ga ik beslissen wat we er verder mee gaan doen. Later meer.
Abel
Über-Spammer

qauckemoly schreef:Ik heb de motor inmiddels opgehaald. Er zat genoeg bij, zoals slangen, de ontsteking, de intercooler, de turbo, etc. Altijd makkelijk voor onderdelen. De Turbo draait niet en ik weet niet of een revisie nog mogelijk is, maar dat is geen ramp. Het blok draait op de hand in ieder geval. Dus niks vastgelopen. Nu is het kwestie van kijken hoeveel speling er op de cilinders zit en aan de hand daarvan ga ik beslissen wat we er verder mee gaan doen. Later meer.
compressie test? lekker makkelijk

en die turbo zou je een tijdje in een bak diesel olie kunnen leggen om hem weer gangbaar te maken.

dan blijkt ook wel hoe het met de speling zit

wat is trouwens de motor code? :wink:
qauckemoly

Het is een C1J motor. Ik zal dat met die turbo eens proberen, in de diesel.
qauckemoly

He daar,

Ik ben in mijn openingstopic helemaal vergeten mijn uitlaatsysteem te noemen. Bij deze. De middendemper is vervangen voor een rechte pijp en het geheel eindigt in een universele Powerful (autostyle) demper met 90mm verchroomde eindpijp:
[img]http://members.home.nl/visserh/P3030066.jpg[/img]

Ook nog ff een foto van de binnenzijde:

[img]http://members.home.nl/visserh/P3030070.JPG[/img]

Deze week heb ik mijn sideskirts gespoten en geplaatst. Ze zijn afkomstig van een R19 chamade, maar met wat bewerkingen past dit prima:
[img]http://members.home.nl/visserh/P3160100.JPG[/img]

Tot zover, maar we zijn nog lang niet klaar!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Dat ziet er netjes uit zeg.
Ga zo door (Y).
qauckemoly

Na de sideskirts te hebben gemonteerd, kwam ik er achter dat de achterbumper nu niet echt aansluit met de onderste lijn van de skirts. Aangezien de bumper van een R9 phase 2 lager en langer is, moest ik dus maar op zoek naar een phase 2 bumper. Leek niet makkelijk te worden, aangezien de R9 phase 2 nooit een enorm goed verkopende auto is geweest, maar er bleek er zelfs een bij ons in het dorp op de sloop te staan. Dus de bumper opgehaald en vandaag even gepast. Ziet er niet slecht uit, al zeg ik het zelf. Nog ff in de kleur spuiten en dan kan hij gemonteerd worden.
Laatst gewijzigd door qauckemoly op ma 29 mar 2004 7:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Robert Turbo

Mooie R9 Turbo.

Ik moet binnenkort er maar ff in rijden :wink:
Zei je pa ook al.

Kom je Vrijdag ook naar de Mac in Drachten?
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

qauckemoly schreef:
[img]http://members.home.nl/visserh/P3030070.JPG[/img]
Zie ik daar een Pioneer A.B. met een JVC radio?:S:S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
antoine
Car: Renault Clio III RS

wel leuk dat ik telkens een aanmeld scherm krijg van visserh bij deze topic (N)
Steven
Car: M536

Ja idd, kan dat niet ff weg? Beetje irri...
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Dat komt door deze foto's:
Misschien dat hij die post kan editen of de foto's op een wel voor ons bereikbare plaats kan zetten?
qauckemoly

Hmmm, ik zal kijken waarom dat niet proper werkt, sorry voor de overlast.

Wat betreft radio en AB: Jullie ontgaat ook niets, he! :lol:
Het R5 GTT stuur had ik al in mijn R11 zitten en heb deze overgeplaatst. De Radio die nu nog in de 11 zit gaat straks ook naar de R9T, maar het wachten is even op de versterkers e.d. en de inbouw, dus heb ik tijdelijk even een JVC erin gezet, vandaar. :smoke:
Jan-Geert (Momentsleutel)

qauckemoly schreef:Hmmm, ik zal kijken waarom dat niet proper werkt, sorry voor de overlast.

Het R5 GTT stuur had ik al in mijn R11 zitten en heb deze overgeplaatst. De Radio die nu nog in de 11 zit gaat straks ook naar de R9T, maar het wachten is even op de versterkers e.d. en de inbouw, dus heb ik tijdelijk even een JVC erin gezet, vandaar. :smoke:
wat heb je met het orginele stuur gedaan???

gr jg
qauckemoly

Het originele stuur?! Dat ligt ergens diep weggestopt in mijn kluis. :worship:
Laatst gewijzigd door qauckemoly op ma 29 mar 2004 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan-Geert (Momentsleutel)

owww ;) 4 rijder meld zich ;)
Robert Turbo

qauckemoly schreef:
Dus je gaat alles uit de auto van Harry(je pa) halen.
Zal hij blij mee zijn. :wink:
Renault 5 GT Turbo "EVO"
qauckemoly

Nou ja, het is nou eenmaal mijn spul. Aardig van mij dat hij het een tijdje mocht lenen toch. :wink:
Robert Turbo

qauckemoly schreef:Nou ja, het is nou eenmaal mijn spul. Aardig van mij dat hij het een tijdje mocht lenen toch. :wink:
Ja, dat is waar. :)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
qauckemoly

Yes, de achterbumper phase 2 is gespoten en zit erop! Foto's gaan volgen, maar ik heb vanmiddag wel een filmpje gemaakt:

http://members.home.nl/visserh/renault9T1.MPG

Vergeet vooral je geluid niet aan te zetten!!!
Corniels
Contacteer:

Zooo .. Dikke Sis >-) ...Mooie sound man en mooie :worship: :worship: :worship: auto
Robert Turbo

Mooie auto.

Heb hem al eens bij Oenema gezien.

(Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Plaats reactie