Ik heb een klein vraagje,
Mijn versnellingsbak is dus stuk gegaan vorige week en ik wil graag weten welke versnellingsbakken erin past. Past b.v. een versnellingsbak van een 16V of een Williams erin?
Groeten Stephan.
[ClioRsi] versnellingsbak vraagje
Jep dat past, denk die van een GTT ook nog wel erop past.
Alleen een williamsbak vind je niet snel en kost vaak ook een hoop.
Verder zijn de verhoudingen van een 16v ook anders
Revisie bij Cannonballman geen idee?
Alleen een williamsbak vind je niet snel en kost vaak ook een hoop.
Verder zijn de verhoudingen van een 16v ook anders
Revisie bij Cannonballman geen idee?
-
- Contacteer:
Ik weet nog wel een JC5 Megane bak te koop met 35.000 km aantoonbaar. Kost alleen wel aardig wat geld (+/- 750 euro). In ieder geval succes met je bak!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
Tnx voor de snelle reacties.
Ik heb al een pm gehad van cannonball, zit daar ook zwaar over na te denken. Het is wel eindje rijden
, maar ik wil ff wat prijzen weten, dus wilde ik weten welke versnellingsbakken eronder passen.
Maar als ik later dus motorisch wat veranderingen doe zodat ik aardig wat pk's krijg (bedoel meer dan 150 pk), kan die versnellingsbak van een 16V dat hebben?
Stephan
Ik heb al een pm gehad van cannonball, zit daar ook zwaar over na te denken. Het is wel eindje rijden

Maar als ik later dus motorisch wat veranderingen doe zodat ik aardig wat pk's krijg (bedoel meer dan 150 pk), kan die versnellingsbak van een 16V dat hebben?
Stephan
Dat eindje rijden staat waarschijnlijk in geen verhouding tot wat je uitgeeft. Dus die opmerking snap ik niet. Als je wat goeds wil kost het extra moeite.*Stephan_RSI* schreef:Tnx voor de snelle reacties.
Ik heb al een pm gehad van cannonball, zit daar ook zwaar over na te denken. Het is wel eindje rijden, maar ik wil ff wat prijzen weten, dus wilde ik weten welke versnellingsbakken eronder passen.
In principe is elke JB of JC bak wel pas te maken. Alleen zijn de verhoudingen anders met een potentieel averechts effect op de prestaties van jouw auto. Niet doen dus. Of bak reviseren of een gelijk type 2e hands kopen.
Ga je met drukvulling werken dan? Of ga je het blok wisselen? Want 150pk uit een 1.8 8v F3P motor is een hele (dure) opgave.*Stephan_RSI* schreef:Maar als ik later dus motorisch wat veranderingen doe zodat ik aardig wat pk's krijg (bedoel meer dan 150 pk), kan die versnellingsbak van een 16V dat hebben?
Succes

-
Ik kan dus een 2e hands bak kopen van een 19 16V die gereviseerd is en maar 30.000 km gelopen heeft. Het is een JB3 bak ja, maar met alu. carterpan. Wat houdt dat precies in en past dat ook?
En de prestaties gaan achteruit van mijn auto, maar is dat dan merkbaar?
Ik wil niet 150 PK uit mijn 1.8 8V halen maar een 16V blok erin zetten of een Williams/Megane 2.0 16V blok erin zetten (maar dat is voor later).
En ik kom een stuk goedkoper uit als ik deze bak kan kopen van de 19 16V.
Stephan
Ik wil niet 150 PK uit mijn 1.8 8V halen maar een 16V blok erin zetten of een Williams/Megane 2.0 16V blok erin zetten (maar dat is voor later).
Stephan
-
Bak past NIET als je een stalen carterpan hebt, en dat heb jij volgens mij.*Stephan_RSI* schreef:Ik kan dus een 2e hands bak kopen van een 19 16V die gereviseerd is en maar 30.000 km gelopen heeft. Het is een JB3 bak ja, maar met alu. carterpan. Wat houdt dat precies in en past dat ook?
Stephan
Prestaties VERANDEREN. Misschien positief, misschien negatief, of bij lage snelheden positief en bij hogere negatief, of andersom.
Hoe dan ook: ze veranderen, en het is lang niet altijd beter.
En die JB bak (R19 16v) is niks sterker als de JB bak die je er nu al onder hebt.
Tis niet dat ik wil zorgen dat je je geld bij mij achter laat (zou wel fijn zijn
-
En als ik een JB bak reviseer issie STERKER als nieuw/ruil renault, en moet ie met 150 pk uit een F7R ook lang zat meegaan.
Echter, een JC 5 wordt het niet (hangt ook ander prijskaartje aan) maar benadert het wel.
Echter, een JC 5 wordt het niet (hangt ook ander prijskaartje aan) maar benadert het wel.
-
Ja ik zit al een tijdje te denken, je bent zeker niet duur ben ik achter gekomen, maar moet nog wel ff doorsparen, vandaar deze vragen die ik dan stel.canonballman schreef:En als ik een JB bak reviseer issie STERKER als nieuw/ruil renault, en moet ie met 150 pk uit een F7R ook lang zat meegaan.
Maar wat als ik later een 2.0 16V motor erin wil plaatsen? Kan ik dan deze versnellingsbak houden? Of moet ik dan weer een andere bak hebben?
Stephan
-
De bak zal het dan nog heel lang uithouden, daar zit ik niet over in.
Of de overbrengingsverhoudingen dan nog gunstig zijn is de vraag.
Misschien wel, misschien niet.
Of de overbrengingsverhoudingen dan nog gunstig zijn is de vraag.
Misschien wel, misschien niet.
-
Zijn die overbrengingsverhoudingen makkelijk te veranderen van een bak, of is dat niet mogelijk?
En zou ik trouwens met mijn auto nog kunnen rijden? Want als ik naar Brabant moet, dan moet ik een auto-ambulance regelen.
En zou ik trouwens met mijn auto nog kunnen rijden? Want als ik naar Brabant moet, dan moet ik een auto-ambulance regelen.
-
Overbrengingsverhoudingen zijn niet 'makkelijk' te veranderen, maar is wel mogelijk.
Als je trouwens NU een stalen carterpan hebt, en je bouwt een 16v motor in (met alu carter) dan heb je weer niks aan je bak. Moet je een bak hebben voor alu carter.
T valt allemaal niet mee..............
Als je trouwens NU een stalen carterpan hebt, en je bouwt een 16v motor in (met alu carter) dan heb je weer niks aan je bak. Moet je een bak hebben voor alu carter.
T valt allemaal niet mee..............
-
Pfffff damn, valt zeker niet mee. Dus alle 16V motoren hebben een alu. carterpan wil je zeggen?
Als ik dan later een 16V motor erin wil leggen moet ik ook een andere bak hebben dus?
En is het mogelijk om met mijn auto nog te rijden richting Breda? Want hij schiet uit zijn 2e en 3e versnelling, maar op de snelweg rij ik toch in zijn 5.
Als ik dan later een 16V motor erin wil leggen moet ik ook een andere bak hebben dus?
En is het mogelijk om met mijn auto nog te rijden richting Breda? Want hij schiet uit zijn 2e en 3e versnelling, maar op de snelweg rij ik toch in zijn 5.
-
Ja precies, daar zit ik ook nu over na te denken.
Maar wat zou ik dan nog meer moeten aanpassen als ik dat wil gaan doen? En ik wil dan het liefst een 2.0 16V erin leggen.
Zowiezo heb ik een andere motorkap nodig, maar voor de rest kan ie er zo ingelegd worden en worden aangesloten???
Ik zag een mooie motorblok staan bij Holtrop van een megane 2.0 16V. Is een F7R blok, die is toch hetzelfde als die van een williams?
Stephan
Maar wat zou ik dan nog meer moeten aanpassen als ik dat wil gaan doen? En ik wil dan het liefst een 2.0 16V erin leggen.
Zowiezo heb ik een andere motorkap nodig, maar voor de rest kan ie er zo ingelegd worden en worden aangesloten???
Ik zag een mooie motorblok staan bij Holtrop van een megane 2.0 16V. Is een F7R blok, die is toch hetzelfde als die van een williams?
Stephan
Jep blok is (op paar miniscule wijzigingen na) hetzelfde. Zit alleen wel ander uitlaatspruistuk op geloof ik.
En zit daar ook een megane-bak bij?
Zal alleen wel wat kosten bij Holtrop...
Dan zit je alleen met je aandrijfassen, kweenie of je oude kan behouden.
Die van een 16v zijn misschien even breed als je RSi, maar dacht dat die ook al iets breder waren?
Williams is sowieso breder en dat gaat niet passen met jouw voorschermen denk ik zo.
Die van een 16v zijn misschien even breed als je RSi, maar dacht dat die ook al iets breder waren?
Williams is sowieso breder en dat gaat niet passen met jouw voorschermen denk ik zo.
-
Bij Holtrop zit er geen megane-bak bij. Het is alleen het motorblok voor 1600 euro en heeft 70.000 km gereden.Steven schreef:Jep blok is (op paar miniscule wijzigingen na) hetzelfde. Zit alleen wel ander uitlaatspruistuk op geloof ik.
De Rsi zat volgens mij tussen een gewone clio en een clio 16V qua breedte in (als ik het goed heb?).
Dus inprincipe zou een 1.8 16V blok wel gaan passen inclusief een ander spruitstuk en versnellingsbak?
Ik heb rondom al schijfremmen, dus die kan ik inprincipe wel laten zitten en misschien voor later wat betere remmen erop laten zetten?
Nee de breedte is volgens mij gelijk aan een normale clio of aan die van een 16v.
De willy is iig breder als de 16v, en de 16v ook iets breder als een normale clio dacht ik.
En volgens mij is de RSi even breed als een normale clio.
Maargoed das ff vogelen met aandrijfasjes, ik denk dat die van je RSi wel tijdelijk ff in de meganebak kunnen.
Wel fixe prijs, maja kan er misschien wel mee door.
De willy is iig breder als de 16v, en de 16v ook iets breder als een normale clio dacht ik.
En volgens mij is de RSi even breed als een normale clio.
Maargoed das ff vogelen met aandrijfasjes, ik denk dat die van je RSi wel tijdelijk ff in de meganebak kunnen.
Wel fixe prijs, maja kan er misschien wel mee door.
-
Ok, dus ik kan wel een megane-bak (JC5??) erin leggen en die heeft een stalen carterpan? En dan kan ik alvast ffies rijden en zodra ik meer geld heb kan ik een 16V blok er in leggen zonder al te veel aanpassingen?
Die carterpannen weet ik niet, maar waarom niet meteen alles in 1x?
Het blok moet er toch uit, dus waarom niet gelijk meteen een ander blok erin? Gewoon ff die spaarrek plunderen en ff op een houtje bijten
Het blok moet er toch uit, dus waarom niet gelijk meteen een ander blok erin? Gewoon ff die spaarrek plunderen en ff op een houtje bijten

-
Hahahhaha ja precies,
Maar ik wil dan wel weten wat ik precies moet veranderen als ik een andere motor erin doe en welke motor past er het best in zonder al teveel aanpassingen.
Kan ik de huidige kabelboom behouden?
Stephan
Maar ik wil dan wel weten wat ik precies moet veranderen als ik een andere motor erin doe en welke motor past er het best in zonder al teveel aanpassingen.
Kan ik de huidige kabelboom behouden?
Stephan