Hi, een probleem met mijn motor.Zo nu en dan houd de motor in met een klap bij het vragen van vol vermogen in houden is een understatement ik bedoel het lijkt wel dat de motor helemaal weg valt een paar jaar geleden is de ontsteking vernieuwd het zou toch niet zijn dat het weer dat ding is kan dit?Of is het soms dat de druk te snel oploopt zodat de beveiliging ingrijpt gek genoeg gebeurt het alleen als ik rustig rijd en ineens het pedaal intrapt dus niet van uit stilstand tenminste heb ik nog niet meegemaakt. weet iemand wat het is voordat ik weer mijn versteking gaat vernieuwen.
de auto is niet meer standaard en is van de volgende aanpassingen voorzien.
manicor bougie kabels
twin dumpvalve
alu intercooler
hogere druk brandstof pomp
bleed valve
grotere sproeiers in cab
XL elbow downpipe en XL uitlaat zonder tussen demper (scorpion)
viper lucht filter.
GR Jan
probleem bij vermogen
Het zou wel handig zijn als je even vermeld bij wat voor turbodrukken dit gebeurt en of de brandstofpomp en zijn aanstuurrelais en de brandstofdrukregelaar in orde zijn.496 schreef:Hi, een probleem met mijn motor.Zo nu en dan houd de motor in met een klap bij het vragen van vol vermogen in houden is een understatement ik bedoel het lijkt wel dat de motor helemaal weg valt een paar jaar geleden is de ontsteking vernieuwd het zou toch niet zijn dat het weer dat ding is kan dit?Of is het soms dat de druk te snel oploopt zodat de beveiliging ingrijpt gek genoeg gebeurt het alleen als ik rustig rijd en ineens het pedaal intrapt dus niet van uit stilstand tenminste heb ik nog niet meegemaakt. weet iemand wat het is voordat ik weer mijn versteking gaat vernieuwen.
de auto is niet meer standaard en is van de volgende aanpassingen voorzien.
manicor bougie kabels
twin dumpvalve
alu intercooler
hogere druk brandstof pomp
bleed valve
grotere sproeiers in cab
XL elbow downpipe en XL uitlaat zonder tussen demper (scorpion)
viper lucht filter.
GR Jan
En als je denkt aan de beveiliging? Waarom heb je die dan nog niet uitgeschakeld?
Hi dit gebeurt bij een turbodruk waarbij de naald tot aan het rode gaat zo heeft ie altijd gestaan en nog nooit problemen gegeven echter de bleedvalve open gaat ie het rode in maar nog maals het gebeurd al zonder de bleedvalva te gebruiken,de brandstofpomp is nog geen jaar oud gelais en brandstofdrukregelaar zijn naar mijn weten nog nooit vervangen. en zo erg bekend ben ik ook weer niet met de techniek dus hoe haal ik de beveiliging los
GR Jan
GR Jan
-
- Contacteer:
Trek de overdruk beveiliging er eens af...
-2 draadjes op de korte slang van turbo naar IC op
de sensor.
Waarschijnlijk is het dan over.
-2 draadjes op de korte slang van turbo naar IC op
de sensor.
Waarschijnlijk is het dan over.
Misschien kun je bdp-sensor eens vervangen. Wil ook wel eens problemen geven. Deze zit op je wisselbak.
496 schreef:Ok ga ik proberen en als dit het is wat dan te doen met die beveiliging ik bedoel het zit er niet voor nix op
GR Jan
Menno schreef:Dan kan je die iets opschroeven.
Reden nummer "496" om de F.A.Q. a.s.a.p. on-line te krijgen. Heeft iemand die foto's nog?496 schreef:kun je de beveiliging opschroeven? hoe?
GR Jan
trek de stekkers er eens van af en je zult een mini schroef zien zitten tussen de contact punten.Jan gtt5 schreef:kun je de beveiliging opschroeven? hoe?
GR Jan
deze schroef regelt de schaker moment, nu niet echt moment, maar bij welke druk.
standaard staat die dus op 1.2 bar!! als die er dus uit schiet dan heb je dus een inlaat druk gehad van over de 1.2 bar!
dit is eigelijk het maximum wat je turbo (standaard gtt) kan geven..
wil je deze nog iets langer heel houden denk dan aan een hybride turbo, deze kun je bij JL tuning bestellen
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
speedline schreef:496 schreef:Ok ga ik proberen en als dit het is wat dan te doen met die beveiliging ik bedoel het zit er niet voor nix op
GR JanMenno schreef:Dan kan je die iets opschroeven.Reden nummer "496" om de F.A.Q. a.s.a.p. on-line te krijgen. Heeft iemand die foto's nog?496 schreef:kun je de beveiliging opschroeven? hoe?
GR Jan
Eehhh....misschien eerst ook nog even kijken op hoeveel bar (dus niet streepjes op een 'dodgy' metertje) je nu zit qwa druk?Abel schreef:trek de stekkers er eens van af en je zult een mini schroef zien zitten tussen de contact punten.
deze schroef regelt de schaker moment, nu niet echt moment, maar bij welke druk.
standaard staat die dus op 1.2 bar!! als die er dus uit schiet dan heb je dus een inlaat druk gehad van over de 1.2 bar!
dit is eigelijk het maximum wat je turbo (standaard gtt) kan geven..
wil je deze nog iets langer heel houden denk dan aan een hybride turbo, deze kun je bij JL tuning bestellen
Voordat de, misschien al driftig inslaande, beveiliging eraf getrokken wordt?
groet, krijn.
mmm ok heb de beveiliging nog niet los gehaald durf niet en het gebeurd ook niet constand dat ie ingrijpt tenminste als dit het is.Maar kan iemend mij helpen om te bepalen hoeveel bar de druk nu daadwerkelijk is.? Trouwens ik zou wel een iemand met de nodige kennis naar mijn GTT willen laten kijken ofdat we mankementen kunnen vinden en die oplossen evt want ik heb zo wel eens mijn tweifels Bij mijn renault dealer hebben ze alleen verstand van standaard auto's en dat is deze zeker niet meer..
En hoeveel euries kost een hybride turbo..
GR Jan
En hoeveel euries kost een hybride turbo..
GR Jan
waar woon je?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Riël schreef:waar woon je?
Forum: nl.chat.renault
Posted: Wed Sep 10, 2003 7:33 pm
Subject: Wie is Wie?
Hoi, Kon me zelf niet meer vinden dus stel ik mij nog eens een keer voor Ik ben Jan woon in Utrecht31 jaar. Rijdt een 5gt turbo uit 1989 alpine blue phase 2..
GR Jan
Project: GTT Blue Sport
Boh ja
shame
Utrecht is nu niet echt in de buurt

Utrecht is nu niet echt in de buurt

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Stuur anders eens een PM naar jochem de haas. komt uit oudewater en heeft er ook wat verstand vanJan gtt5 schreef:Tanx Fritshmm nee inderdaad vanuit limburg is wel een eindje en vanuit Utrecht ook (duh) nog andere opties?
gr jan
Project: GTT Blue Sport