Project Renault 5 Alpine.
sjezus das wel maximaal pech.
De temperaturen enzo zien er helemaal niet vreemd uit.
Als de gescheurde bus de oorzaak van alles is, hoe kan dat zo ineens gebeuren bij rustig rijden?
Dan hat hij toch allang moeten scheuren bij hoge last! En hoge last, de bussen moeten een bar vuldruk kunnen hebben, en dat heb je nog niet gedaan.
Ik begrijp het was nog een nieuwe bus ook.
Meestal scheurt de bus bij de 4e cilinder, omdat die het slechtst word gekoeld en dus heftigere warm/koud cycles voor zn kiezen krijgt.
Je kan de bus eens openzagen, zodat je het breukvlak mooi van binnen ziet. Een gietgalletje zie je zo, en dan kan je claimen!
Of zou je waterslag gehad kunnen hebben en dat daardoor de bus gebarsten is.
Misschien was de intercooler wel lek, dat zich daar een badje water heeft verzameld, die dan ineens de motor in gezogen word.
Zoek es naar water in het inlaatsysteem?
De temperaturen enzo zien er helemaal niet vreemd uit.
Als de gescheurde bus de oorzaak van alles is, hoe kan dat zo ineens gebeuren bij rustig rijden?
Dan hat hij toch allang moeten scheuren bij hoge last! En hoge last, de bussen moeten een bar vuldruk kunnen hebben, en dat heb je nog niet gedaan.
Ik begrijp het was nog een nieuwe bus ook.
Meestal scheurt de bus bij de 4e cilinder, omdat die het slechtst word gekoeld en dus heftigere warm/koud cycles voor zn kiezen krijgt.
Je kan de bus eens openzagen, zodat je het breukvlak mooi van binnen ziet. Een gietgalletje zie je zo, en dan kan je claimen!
Of zou je waterslag gehad kunnen hebben en dat daardoor de bus gebarsten is.
Misschien was de intercooler wel lek, dat zich daar een badje water heeft verzameld, die dan ineens de motor in gezogen word.
Zoek es naar water in het inlaatsysteem?
Nare zaak zeg
En kostbaar ook 
Succes ermee

Succes ermee

-
- Contacteer:
heb van daag de charge cooler nog een keer af geperst maar die zit wel dicht.de motor licht er al uit. heb alles al nieuw besteld

-
- Contacteer:
wil toch zeker proberen bij de volgende meeting te zijn
sorry voor the offtopic, maar ik zie gewoon dat gezicht van robert voor me als ie dat zou zeggen 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
kan het op het moment wel heel goed gebruiken 

BONELESS (jeroen) schreef: kan het op het moment wel heel goed gebruiken
TURBO
the greatest snowjob
bijna weekend?

Ja dat is zeker!Ton schreef:nog beter het is al weekend jahoooo
Maar dat verhaal is niet zo best.

Maar ja alles komt goed als je de tijd hebt van leven, en dat hebben we toch!
gr s

-
- Contacteer:
nou de tijd van mijn leven heb ik op dit moment niet helmaal
.hoop eind volgende week het blok klaar te hebben. tot ziens vakantie dagen
een moet nog even een turbo op snorren.t3 360.

-
- Contacteer:
oke weer even een up date .ben het blok weer aan het op bouwen mar moest alles even staken want de cilinder die water heefd gehad nr:2 die drijf stang is niet krom maar 1,5 mm korter geworden????gestuit. dussssssss . gelukkig had nolke (maat) nog een liggen. die is van een gewone 5 maar precies het zelfde (de nummers komen ook overeen) hoop eind volgende week weer in elkaar tehebben. wie leest er toevallig de kicxstart(motor blad) sta ik deze maand in met mijn cb,tje 600 turbo!!

Een turbo op een CB 600
You gotta deathwish?

[img]http://home.planet.nl/~wisgerhof/renault/cbt22.jpg[/img]mmmmmmmmmmmmmm
-
- Contacteer:
deze blijft teminste heel bij 2,3 bar

-
- Contacteer:
rond de 200 pk (dat houd de koppeling maar 2 keer vol hij is al 5 keer uit el kaar gespat
)koop de nieuwe kicxstart maar

[quote="BONELESS (jeroen)die is van een gewone 5 maar precies het zelfde (de nummers komen ook overeen) hoop eind volgende week weer in elkaar te hebben.[/quote]
Is ook gelijk aan die van de GTT (zelfs elke 1,4 R5 motor dacht ik)
Suc6 en ik ben benieuwt, heb je kunnen herlijden wat er nu eerst kapot is gegaan? koppaking of cilinderbus?
gr s
nder
Is ook gelijk aan die van de GTT (zelfs elke 1,4 R5 motor dacht ik)
Suc6 en ik ben benieuwt, heb je kunnen herlijden wat er nu eerst kapot is gegaan? koppaking of cilinderbus?
gr s

-
- Contacteer:
de cilinder bus 

Dat is niet zo best, bij het moteren zag je geen giet fouten? En is er nog een mogelijkheid om te verhalen?BONELESS (jeroen) schreef:de cilinder bus
Een blok je dat ik uit elkaar heb gehaald zatten Tarabusie zuigers in, en ook bussen denk ik dan, en daar zie je giet fouten aan de vlak gefreesde kanten.
gr sander
-
- Contacteer:
verhalen word een langdradig verhaal...heb ik ook geen zin in
de bussen waren optisch gaaf.de zuigers die ik er in heb zitten zijn van mhale

-
- Über-Spammer
Arg dat zit niet mee m8.
Beter gaat alles nog goed voor elkaar komen, maar met het doorzettings vermogen van jou moet dat wel lukken
suc6.
Beter gaat alles nog goed voor elkaar komen, maar met het doorzettings vermogen van jou moet dat wel lukken

suc6.
-
- Contacteer:
jaa hij zit weer in elkaar mijn blok. alles weer vernieuwt. van de week een paar dagen vrij nemen kan, ik van het weekend mischien weer rijden
en dan beginnen we weer van voren afaan

ik kan allen maar zeggen succes er mee en ik hoop voor je dat het deze keer beter gaat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Contacteer:
oke het blok hangt er in
als het uit komt heb ik hem morgen weer draaiende.

-
- Contacteer:
mooi man
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
oke oke hij loopt weer.alles klinkt weer gezond dus we beginnen weer van voren af aan.

mooi man houd ons op de hoogte! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
-
- Contacteer:

allemachtig het is wel wat hoor 20 orgasmussen per minuut wat een heerlijke auto dat gaat zeker wel van zijn plaats een wat een heerlijke geluiden komen er onder de kap vandaan .
zo af en toe een niet geplende roffel uit de uitlaat of een niet geplende vlam maar dat mag de pret niet drukken maar das een kwestie van ff driftig met de laptop typen (nou ja ff)
en dan het geluid als hij langs komt rijden mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

zo af en toe een niet geplende roffel uit de uitlaat of een niet geplende vlam maar dat mag de pret niet drukken maar das een kwestie van ff driftig met de laptop typen (nou ja ff)
en dan het geluid als hij langs komt rijden mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm