[Clio2] Standaard speakers in deur, wat is goed alternatief?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Juno

Weet iemand wat een goed alternatief is voor de speakers in deur van een Clio 2 Phase 2.

Er zitten nu 1 weg speakers in, weet niet hoeveel WATT.
Er is vast wel iemand die deze jongens al heeft vervangen met betere speakers.
evo
Contacteer:

Hier zijn al meerdere topics van!

Het ligt aan een aantal dingen, welke muziek je luisterd, hoeveel geld je ervoor over hebt, ....

Dus je kan het beste naar een dealer gaan, verschillende merken luisteren en dan een uitzoeken. En deze dan kopen bij een goedkopere zaak, of zwarte markt! :lol:
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Voorin zit er dus wel een redelijk goede composet.
Deze gewoon vervangen door een goeie composet van Mac Audio ofzo.
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

heb eigenlijk dezelfde vraag,
wil ook wel een andere compo set,
maar vind het geluid uit de standaard speakers heel goed eigenlijk, dus zie nog geen noodzaak ze te vervangen.
wil ook niet met versterkers aan de gang op de voorspeakers, heb een radio met 4 x 50 W, dus dat is wel voldoende, voor de voorspeakers in ieder geval.
Luister veel punk, metal, beetje rap en beetje drum n bass...

ben wel benieuwd wat een andere set zou gaan kosten.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Dat hangt gewoon helemaal af van hoe gek je het wil maken.
Mac Audio of Pioneer geeft wel een prijsverschil.
Cleaned Style
Projecttopic
Riël
Über-Spammer

evo schreef:Hier zijn al meerdere topics van!

Het ligt aan een aantal dingen, welke muziek je luisterd, hoeveel geld je ervoor over hebt, ....

Dus je kan het beste naar een dealer gaan, verschillende merken luisteren en dan een uitzoeken. En deze dan kopen bij een goedkopere zaak, of zwarte markt! :lol:
Of Ebay.de :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Komt de reserve-Duitser weer :wink:
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ferdy schreef:wil ook wel een andere compo set,
maar vind het geluid uit de standaard speakers heel goed eigenlijk, dus zie nog geen noodzaak ze te vervangen.
wil ook niet met versterkers aan de gang op de voorspeakers, heb een radio met 4 x 50 W, dus dat is wel voldoende, voor de voorspeakers in ieder geval.
Luister veel punk, metal, beetje rap en beetje drum n bass...
Vind ik ook. Ben ook wel tevreden over het geluid, maar af en toe mis ik toch iets. Ikd enk er over om eerst eens de achterspeakers (dus naast de achterbank) te vervangen door een paar nette pioneers. Dan kijken we wel weer verder.

Op http://www.automaterialenreijnders.nl/ ook wel nette sets te vinden voor strakke prijs.

Kan iemand nog die foto's terugvinden waar de deuren van een Clio2 helemaal open liggen om die speakers erin te zetten? Volgens het boekje moet je eenvoudig de kapjes eraf kunnen tikken?!?

Gr,
Elmo

[offtopic]Leuk bandje Ferdy! Klink best strak! Volgende keer jullie in voorprogramma van The Offspring i.p.v. die belgen. :wink: [/offtopic]
marcel16v

Riël schreef:
evo schreef:Hier zijn al meerdere topics van!

Of Ebay.de :p
Inderdaad, wij halen ook niks meer uit NL. Kan in Duitsland voor minder als de inkoopsprijs, en ik ben geen dief van m'n eigen portomonnee. Je moet trouwens wel oppassen wát je koopt.

Wat betreft de speakers voorin, ga voor een composetje. Neem geen tweeweg speakers of drieweg speakers. En ga ook niet voor Pioneer of Sony. Ga direct voor een merk als Mac Audio, Helix, en dergelijke. Betaal je iets meer, maar langer plezier van.
Juno

Is Mac Audio zo goed dan, heb een keer een 3-weg set daarvan in mijn oude auto gehad, maar vond het niet zo?
evo
Contacteer:

Juno schreef:Is Mac Audio zo goed dan, heb een keer een 3-weg set daarvan in mijn oude auto gehad, maar vond het niet zo?
Je moet er zelf naar luisteren, ga dus niet teveel af op meningen van anderen. Ze geven natuurlijk wel een indicatie van algemeen goed spul!
Gaat hier puur alleen om jou mening! Ieder mens hoort/luisterd anders... dus zoek iets uit wat jij lekker vind klinken! :)
Ferdy
Über-Spammer

elmotheelk schreef: [offtopic]Leuk bandje Ferdy! Klink best strak! Volgende keer jullie in voorprogramma van The Offspring i.p.v. die belgen. :wink: [/offtopic]
THANXXX (Y) (Y) (Y)
Juno

Ja maar dan heb je nog van, klinkt het ook goed in je auto, klankkast is daar anders als in de winkel.

Er is toch wel iemand die andere speakers in zijn Clio 2 deuren heeft en die daar helemaal weg van is?

Dat wil ik gewoon weten, als iemand vindt dat die speakers goed/beter klinken dan de standaard speakers die in de deuren zitten van de Clio 2, dan neem ik die, klaar! (Y) :smoke:
evo
Contacteer:

Juno schreef:Ja maar dan heb je nog van, klinkt het ook goed in je auto, klankkast is daar anders als in de winkel...
Ja ok heb je gelijk in! :)

Verder kan ik je niet helpen, kheb geen Clio 2... maar kijk anders eens naar JBL :worship:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Juno schreef:Ja maar dan heb je nog van, klinkt het ook goed in je auto, klankkast is daar anders als in de winkel.

Er is toch wel iemand die andere speakers in zijn Clio 2 deuren heeft en die daar helemaal weg van is?

Dat wil ik gewoon weten, als iemand vindt dat die speakers goed/beter klinken dan de standaard speakers die in de deuren zitten van de Clio 2, dan neem ik die, klaar! (Y) :smoke:
Ik heb zelf nu een Hertz composet in mijn Clio2 En bevalt super!, mooie tonen en de tweeters zijn goed te monteren onder de bovenkant van het dash, dus niemand ziet wat, maar klink wel super
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Juno

olijnsma schreef:
Juno schreef:Ja maar dan heb je nog van, klinkt het ook goed in je auto, klankkast is daar anders als in de winkel.

Ik heb zelf nu een Hertz composet in mijn Clio2 En bevalt super!, mooie tonen en de tweeters zijn goed te monteren onder de bovenkant van het dash, dus niemand ziet wat, maar klink wel super
Wat kost die Hertz compo set? En waar kan ik die kopuh??
Stefan S.

Hoho, er is veel meer dan Hertz op de markt :wink: .Kijk bijv. ook eens naar Ground Zero, Helix, Focal, Soundstream enz. Zelf heb ik de GZUC165 composet voorin en dat klinkt echt superstrak! Kijk maar eens op http://www.hifipoint.nl en dan naar de link Ground Zero :p

Tip v/d dag: zelf luisteren :)
Juno

dtune_stefan schreef:Hoho, er is veel meer dan Hertz op de markt :wink: .Kijk bijv. ook eens naar Ground Zero, Helix, Focal, Soundstream enz. Zelf heb ik de GZUC165 composet voorin en dat klinkt echt superstrak! Kijk maar eens op http://www.hifipoint.nl en dan naar de link Ground Zero :p

Wat voor muziek luister jij dan? Als jij dezelfde muziek smaak heb als ik, dan zit het wel goed denk ik!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Juno schreef:
dtune_stefan schreef:Hoho, er is veel meer dan Hertz op de markt :wink: .Kijk bijv. ook eens naar Ground Zero, Helix, Focal, Soundstream enz. Zelf heb ik de GZUC165 composet voorin en dat klinkt echt superstrak! Kijk maar eens op http://www.hifipoint.nl en dan naar de link Ground Zero :p

Wat voor muziek luister jij dan? Als jij dezelfde muziek smaak heb als ik, dan zit het wel goed denk ik!
Zelf luisteren is ver weg het belangrijkst, net zoals Stefan zegt, maar als je hard wilt knallen heb je niet zoveel aan merken als Hertz en Ground Zero, dezen zijn niet aggressief, merken als Rockford, Cerwin vega, JBL, Caliber, Fusion en Dls die zijn aggressief en knallen lekker een eind heen.

Nogmaals, ervaar dit zelf, ga naar een goede autoshop, neem wat favoriete muziek mee en luister.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Juno

OK OK OK, ik ga wel naar een GOEDE audio zaak, ff lekker luisteren wat het mooist klinkt. Ik denk dat ik in ieder geval naar JBL ga luisteren.

Bedankt voor de info in ieder geval. (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Juno schreef:OK OK OK, ik ga wel naar een GOEDE audio zaak, ff lekker luisteren wat het mooist klinkt. Ik denk dat ik in ieder geval naar JBL ga luisteren.

Waar gaat jouw voorkeur met muziek naar uit? en wil je knallen of kwaliteit?
Juno

olijnsma schreef:
Juno schreef:OK OK OK, ik ga wel naar een GOEDE audio zaak, ff lekker luisteren wat het mooist klinkt. Ik denk dat ik in ieder geval naar JBL ga luisteren.

Waar gaat jouw voorkeur met muziek naar uit? en wil je knallen of kwaliteit?
Hoezo? Staat knallen ook niet voor kwaliteit? Het moet zuiver en hard klinken, lekkere diepe BASS.
Ik luister veel Techno/Hard Trance/Hard Style, maar ik luister ook Rock zoals, Linkin Park, Nickelback, Evanesence, dat moet er ook lekker op klinken.

Wil gewoon een lekker goed geluidje hebbuh in mijn auto, sta veel in de file, dus moet vermaakt worden.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Je hebt 2 dingen: SPL en SQL, bij SP gaat het om hard te draaien, klinkt naturlijk ook goed, maar bij SQ draait het veel mooier, diepere bassen, maar minder geschikt voor het harde.
Juno

Wat bedoel jij niet voor het harde? De muziek soort of de volume, dan nog als het om het volume gaat, gaat het waarschijnlijk hard genoeg.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Juno schreef:Wat bedoel jij niet voor het harde? De muziek soort of de volume, dan nog als het om het volume gaat, gaat het waarschijnlijk hard genoeg.
Het volume, maar ook het tonen van geluid, zo is de bass met SPL veel korter(harder) en minder diep.

Bij SQL heb je dus een veel diepere bass, welke iets langzamer is
Juno

Dat SPL is een merk of type speaker? Is dat duur, waar kan ik dat kopuh?

Vraaguurtje geloof ik! :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

SPL = Sound Performance
SQL = Sound Quality,

Dit zijn de 2 hoofd genres is autospeakers.
Ollie

Is het niet Sound Pressure Level en Sound Quality Level?
Robke
Car: Lexus IS250

olijnsma schreef: Zelf luisteren is ver weg het belangrijkst, net zoals Stefan zegt, maar als je hard wilt knallen heb je niet zoveel aan merken als Hertz en Ground Zero, dezen zijn niet aggressief, merken als Rockford, Cerwin vega, JBL, Caliber, Fusion en Dls die zijn aggressief en knallen lekker een eind heen.
Als je DLS agressief vind klinken, moet je nog maar eens een keer goed luisteren. :lol:
Alleen de goedkoopste luidsprekers klinken agressief, maar de rest van de composets met een zijden tweeter klinken gewoon goed.
Robke
Car: Lexus IS250

Ollie schreef:Is het niet Sound Pressure Level en Sound Quality Level?
Klopt. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

robclio16V schreef:
olijnsma schreef: Zelf luisteren is ver weg het belangrijkst, net zoals Stefan zegt, maar als je hard wilt knallen heb je niet zoveel aan merken als Hertz en Ground Zero, dezen zijn niet aggressief, merken als Rockford, Cerwin vega, JBL, Caliber, Fusion en Dls die zijn aggressief en knallen lekker een eind heen.
Als je DLS agressief vind klinken, moet je nog maar eens een keer goed luisteren. :lol:
Alleen de goedkoopste luidsprekers klinken agressief, maar de rest van de composets met een zijden tweeter klinken gewoon goed.
het gaat niet alleen om de zijden tweeter, de woofer maakt de set aggresief of juist niet. Een silk dome tweeter geeft een mooi helder en niet schelle hoge tonen. het aggresiieve komt juist uit de mid en de lage tonen.
robclio16V schreef:
Ollie schreef:Is het niet Sound Pressure Level en Sound Quality Level?
Klopt. :)
Klopt inderdaad, maar er is een verbastering hierop gekomen, zodat het makkelijker te begrijpen en te onthouden is.
Stefan S.

Ik luister ook veel naar trance/hardstyle en heb daarom voor de Ground Zero uranium Serie gekozen. Deze geeft een heel gedetaileerd geluid en ontzettend veel kickbassen en 125W RMS per speaker :worship: . Vanmorgen toevallig nog effe een cd geluisterd van Anouk en dat klonk ook superlekker door mijn GZ speakers. Ik heb zelf ook JBL gehad, maar vond ze veel te schel. Doet gewoon pijn aan de oortjes en vervormt helaas te snel. Alleen de GTI Serie van JBL geeft wat kickbass en de GTO Serie helaas niet. Als je in de buurt bent van enschede mag je gerust effe komen luisteren in mijn auto of volgende week misschien op de Twingo meeting.
Oh ja, pas wel effe op voor de verkooppraatjes van de verkoper. Dit slaat soms helemaal nergens op. Ik kan The Ice Factory in Almere wel aanraden, ligt supergoed spul daar tegen een leuke prijs en goede service (Y)
Anonymous

dtune_stefan schreef:Ik luister ook veel naar trance/hardstyle en heb daarom voor de Ground Zero uranium Serie gekozen. Deze geeft een heel gedetaileerd geluid en ontzettend veel kickbassen en 125W RMS per speaker :worship: . Vanmorgen toevallig nog effe een cd geluisterd van Anouk en dat klonk ook superlekker door mijn GZ speakers. Ik heb zelf ook JBL gehad, maar vond ze veel te schel. Doet gewoon pijn aan de oortjes en vervormt helaas te snel. Alleen de GTI Serie van JBL geeft wat kickbass en de GTO Serie helaas niet. Als je in de buurt bent van enschede mag je gerust effe komen luisteren in mijn auto of volgende week misschien op de Twingo meeting.
Oh ja, pas wel effe op voor de verkooppraatjes van de verkoper. Dit slaat soms helemaal nergens op. Ik kan The Ice Factory in Almere wel aanraden, ligt supergoed spul daar tegen een leuke prijs en goede service (Y)

Volgens mij heeft die verkoper jou dan wel heel erg weten te overtuigen van Ground Zero....... echte SQ ga je toch voor iets anders :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Matthijs schreef:
dtune_stefan schreef:Ik luister ook veel naar trance/hardstyle en heb daarom voor de Ground Zero uranium Serie gekozen. Deze geeft een heel gedetaileerd geluid en ontzettend veel kickbassen en 125W RMS per speaker :worship: . Vanmorgen toevallig nog effe een cd geluisterd van Anouk en dat klonk ook superlekker door mijn GZ speakers. Ik heb zelf ook JBL gehad, maar vond ze veel te schel. Doet gewoon pijn aan de oortjes en vervormt helaas te snel. Alleen de GTI Serie van JBL geeft wat kickbass en de GTO Serie helaas niet. Als je in de buurt bent van enschede mag je gerust effe komen luisteren in mijn auto of volgende week misschien op de Twingo meeting.

Volgens mij heeft die verkoper jou dan wel heel erg weten te overtuigen van Ground Zero....... echte SQ ga je toch voor iets anders :)
Ben het deel eens met Matthijs, want pure SQ is Ground Zero niet, Is een hybride, daarom klinken die kickbassen ook behoorlijk goed.

Maar dat van die verkoper, denk niet dat dat invloed heeft gehad, maar meer de persoonlijke smaak van Stefan.
Plaats reactie