Even een vraagje. Mischien dat een soortgelijke vraag hier vaker is gesteld maar die kon ik zo gauw niet vinden op het forum.
Het geval is dat ik roest wil wegwerken op een GT Turbo. Het meeste roest heb ik al weggeslepen, dit omdat deze plekken te ver doorgerot waren. Ik vraag me af hoe deze plekken het beste op te vullen zijn. Door een plaat achter het uitgeslepen gat te lassen en de oppervlakte op te vullen met plamuur, óf door een plaat precies in het uitgeslepen gat te lassen.
Het roest is uitgeslepen uit de achterschermen en onder het achterraampje, over het algemeen moeilijke (ronde) plaatsen dus.
Platen lassen op / in carroserie
Ik zou even een nieuw stuk achterscherm kopen en dan las je dat er precies in. Slijp je het oude rotte scherm eruit. Een nieuw stuk scherm kost niets en h8bal heeft nog liggen dacht ik.
dealer = duurder
De Renault sloop in Veldhoven kan het assortiment van de dealer leveren voor prijzen die tot 40% lager liggen, bel die eens op.
http://www.autobedrijf-veldhoven.nl/
De Renault sloop in Veldhoven kan het assortiment van de dealer leveren voor prijzen die tot 40% lager liggen, bel die eens op.
http://www.autobedrijf-veldhoven.nl/
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik kom elke dag langs een sloop in meerhoven (nieuwe wijk in eindhoven) in de gauwigheid telde ik 6 renault 5-jes langs de rand van de sloop. Deze sloop moet binnekort weg. Ik weet niet hoe die heet maar zal morgen eens kijken. Hier moet je zeker een stuk uit kunnen slijpen voor een paar euro.EricvH schreef:Helaas hebben ze deze niet op voorraad![]()
Ik ga een poging wagen om er losse stukken tussen te lassen
mzzls
Dat is erg veel geld....EricvH schreef:Ik kan aan een splinter nieuw achterscherm komen voor een GTT. Ze vragen hier 195 voor. Is dit veel geld?
http://www.intercarparts.nl/Nederlands/ ... 080&step=2 Hier staan nieuwe voor- achter en weet ik het wat voor schermen op...

-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Ik heb net een achterscherm gekocht bij Car Parts Rijnmond moest er 142 voor neer leggen.
Is die 195 voor een orgineel Renault scherm want daar betaal je namelijk 260 voor bij de dealer.
Is die 195 voor een orgineel Renault scherm want daar betaal je namelijk 260 voor bij de dealer.
.:: TurboPowerr ::.
Volgens de verkoper wel. Die koopt regelmatig partijen op bij een renault dealer (zegt hij
).
Hoe is een origineel achterscherm te herkennen. Aan een logo aan de binnenkant o.i.d.?
Hij ziet er ook anders uit dan op de site van Intercarparts. Is groter, loopt door tot en met bovenkant "raamkozijn".

Hoe is een origineel achterscherm te herkennen. Aan een logo aan de binnenkant o.i.d.?
Hij ziet er ook anders uit dan op de site van Intercarparts. Is groter, loopt door tot en met bovenkant "raamkozijn".
De achterschermen zijn (gelukkig) te lassen. Hier hoef ik dus geen nieuwe meer voor te zoeken.
Volgend probleem is het stuk carosserie onder de voorruit. Dit is niet te lassen omdat het te ver weg gerot is. Weet iemand ofdat dit stuk (hele breedte incl. de twee ronde "bochtjes" omhoog) ergens los te bestellen is?
Volgend probleem is het stuk carosserie onder de voorruit. Dit is niet te lassen omdat het te ver weg gerot is. Weet iemand ofdat dit stuk (hele breedte incl. de twee ronde "bochtjes" omhoog) ergens los te bestellen is?
Niemand??EricvH schreef:Volgend probleem is het stuk carosserie onder de voorruit. Dit is niet te lassen omdat het te ver weg gerot is. Weet iemand ofdat dit stuk (hele breedte incl. de twee ronde "bochtjes" omhoog) ergens los te bestellen is?
-
Zal zo voor je kijken op Dialogys
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
Gekeken, origineel Renault, 166 euro. Complete raamstijl. Dus de gedeeltes waar je raam in zit bij je dak, de A-stijl links en rechts en de parafan.
Onderdeelnummer heb ik ook, maar nu even niet bij de hand, ligt in de auto
! Als je die wilt heb ik die morgen voor je!
Onderdeelnummer heb ik ook, maar nu even niet bij de hand, ligt in de auto

Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hoe bedoel je?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
gewoon kijken en tegroot uitslijpenChris Jan schreef:Wat zijn de beste punten om een parafaan af te slijpen?
EricvH schreef:Bedankt. Ik heb gisterenavond een parafan uit een andere 5 geslepen op de sloop.